Μια νέα έρευνα αποκάλυψε πρόσφατα τη διάβρωση επιτροπών του ΟΗΕ και της Ε.Ε. από τα λόμπι κολοσσών της βιομηχανίας τροφίμων. Πολύ λιγότερα γράφτηκαν για τη «διάβρωση» ελληνικών μέσων ενημέρωσης από τα ίδια λόμπι.
Λίγα χρόνια μετά την ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας, ο Κεμάλ Ατατούρκ έλαβε μια απόφαση που άλλαξε για πάντα τις διατροφικές συνήθειες της γειτονικής χώρας. Με σειρά νομοθετικών παρεμβάσεων που ενίσχυαν συγκεκριμένους καλλιεργητές και εμπόρους μετέτρεψε τους Τούρκους από δεινούς καφεπότες σε ένα έθνος που προτιμούσε φανατικά το τσάι.
Σήμερα η κίνησή του ίσως φαντάζει απολυταρχική. Ο «πατέρας των Τούρκων» όμως εκτός από αυταρχικός ήταν και γνήσιος αστός και όπως δεκάδες άλλοι πολιτικοί και επιχειρηματίες της τάξης του γνώριζε ότι μπορεί να αλλάξει τις διατροφικές συνήθειες ενός ολόκληρου λαού με βάση πολιτικά και οικονομικά κριτήρια.
Το σημαντικότερο παράδειγμα που αναφέρουν συχνά ιστορικοί και διατροφολόγοι ήταν η επιτυχία εταιρειών όπως η Kellog’s να επιβάλουν το ελαφρύ πρωινό με δημητριακά, αρχικά στις ΗΠΑ και στη συνέχεια σε όλο τον κόσμο. Πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση, η σημασία του πρωινού ως του πιο «σημαντικού γεύματος» το οποίο «δεν παχαίνει αλλά προσφέρει την ενέργεια που χρειάζεται ο οργανισμός για όλη την ημέρα» ήταν άγνωστη.
Οι αγρότες στις ΗΠΑ συνήθως έτρωγαν ό,τι είχε περισσέψει από την προηγούμενη ημέρα – ένα σύστημα διατροφής που έπρεπε να αλλάξει όταν μετατράπηκαν σε βιομηχανικούς εργάτες με διαφορετικά ωράρια και συνθήκες εργασίας.