.

ΑΓΩΓΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ 5.000€ ΚΑΤΑ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΚΑΙ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ !!!



Ένα μεγάλο όπλο σε χιλιάδες δανειολήπτες που πέφτουν θύματα όχλησης, κυνηγητού, διασυρμού μέχρι και εκβιασμού από εισπρακτικές εταιρίες που χρησιμοποιούν τα προσωπικά τους δεδομένα με τις ευλογίες των τραπεζών, δίνει η νέα δικαστική απόφαση 
1437/2014 του Εφετείου Αθηνών, που έρχεται να προστεθεί σε σωρεία παλαιότερων αποφάσεων και δίνει το δικαίωμα στον δανειολήπτη να διεκδικήσει με αγωγή αποζημίωσης τουλάχιστον 5.000 ευρώ από την τράπεζα και την εισπρακτική.
ΚΛΙΚ ΕΔΩ :
https://www.kinima-ypervasi.gr/2019/03/blog-post_496.html?fbclid=IwAR1NDE7S6BFfz8c0KvBhxsJZgMJ969Qiy0PZlib5mtSRj7JOcr_kUV_BWSQ

– Αγωγή αποζημίωσης για την ηθική βλάβη που υποστήκατε, λόγω της παραβίασης των ευαίσθητων προσωπικών και οικονομικών σας δεδομένων, καθώς και της επαγγελματικής σας ζημίας, επειδή  εξευτελιστήκατε ή διασυρθήκατε σε επαγγελματικό χώρο ή στον οικογενειακό και κοινωνικό σας περίγυρο.

-Αγωγή αποζημίωσης για την ηθική βλάβη που υπέστη η προσωπικότητά σας, από τις ενέργειες αυτές.




Σύμφωνα με την εφετειακή αυτή απόφαση, οι τράπεζες έχουν υποχρέωση να ενημερώνουν τον δανειολήπτη, πριν μεταβιβάσουν τα προσωπικά δεδομένα του σε εισπρακτικές.

Και οι εισπρακτικές, μόλις λάβουν τα προσωπικά δεδομένα των δανειοληπτών και πριν αρχίσουν τις οχλήσεις, οφείλουν να τους ενημερώνουν εγγράφως ότι έχουν αποκτήσει  τα προσωπικά τους δεδομένα. Επίσης έχουν την υποχρέωση να γνωστοποιούν στον δανειολήπτη το όνομα του υπευθύνου της εταιρίας, το σκοπό της χρήσης των προσωπικών του δεδομένων και ότι θα κάνουν χρήση των δεδομένων αυτών.

Εάν δεν τηρηθούν οι συγκεκριμένοι αυτοί κανόνες, που προστατεύουν τα προσωπικά δεδομένα και προκληθεί ηθική βλάβη στον δανειολήπτη, τότε, σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, μπορεί ο τελευταίος να αξιώσει χρηματική ικανοποίηση, τουλάχιστον 5.000 ευρώ.

Η απόφαση ΕφΑθηνών 1437/2014

Η υπ’ αριθμόν 1437/2014 απόφαση του Εφετείου Αθηνών, που δημιουργεί νομολογιακό προηγούμενο, αφορά περίπτωση δανειολήπτη, ο οποίος λόγω οικονομικής στενότητας καθυστέρησε να πληρώσει 3 δόσεις ύψους 1.865 ευρώ από συνολικό δάνειο 25.000 ευρώ που είχε πάρει από τράπεζα. Υπάλληλος της εισπρακτικής εταιρίας –αφού είχε πληροφορηθεί όλα τα προσωπικά του δεδομένα από την τράπεζα- κάλεσε τον δανειολήπτη στο κινητό, αλλά και στο σταθερό τηλέφωνο.

Στο τηλέφωνο, όπως αναφέρεται στην απόφαση, απάντησε ο γιος του δανειολήπτη από τον οποίο η υπάλληλος της εισπρακτικής ζητούσε «χωρίς μάλιστα να τον ενημερώνει για λογαριασμό ποιάς εταιρίας τον καλούσε, να της επιβεβαιώσει τα σχετικά με τη ρύθμιση της επίδικης οφειλής του, προκαλώντας τόσο στον ίδιο όσο και στον πατέρα του μεγάλη ψυχική αναστάτωση, θυμό και οργή από το γεγονός ότι τα απόρρητα κατά το νόμο προσωπικά του δεδομένα είχαν ανακοινωθεί και διαρρεύσει χωρίς καμιά δική του ενημέρωση σε τρίτους».

Έτσι οι «παράνομες και υπαίτιες (από πρόθεση) πράξεις και παραλείψεις της τράπεζας (δια των προστιθέντων οργάνων της) προσέβαλαν την προσωπικότητα του δανειολήπτη και προκάλεσαν σ’ αυτόν σημαντική ηθική βλάβη, ενώ τα όργανα της τράπεζας, κατά την επεξεργασία (διαβίβαση, λήψη, καταχώρηση, χρήση) των προσωπικών δεδομένων αυτού, χωρίς την προηγούμενη ενημέρωση του, όφειλαν να γνωρίζουν την πιθανότητα επέλευσης της ηθικής βλάβης».

Η προστασία

Όσοι πάλι δεν επιθυμείτε ή δεν έχετε την οικονομική δυνατότητα να καταθέσετε αγωγή, μπορείτε να καταγγείλετε τις παράνομες και αθέμιτες εισπρακτικές ή και τραπεζικές οχλήσεις στη τηλεφωνική γραμμή 1520 της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή. Εναλλακτικά μπορείτε αφού ρωτήσετε το όνομα της εταιρίας που σας καλεί καθώς και το μητρώο της, να στείλετε την ακόλουθη επιστολή στην τράπεζα ή στην εταιρία που οφείλετε, κοινοποιώντας την σε καταναλωτικούς φορείς και στον Συνήγορο του Καταναλωτή: 



«Με την παρούσα μου δηλώνω ότι, σας απαγορεύω και δεν συναινώ, από σήμερα, να διαβιβάζετε προσωπικά μου στοιχεία και τα πάσης φύσης, ευαίσθητα προσωπικά και οικονομικά μου δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων και των πιθανών υπόλοιπων από οφειλές μου προς εσάς».

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates