Μην ξεχνάμε ότι η εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια» μετά την ψήφιση του Νόμου 4146/13, έχει αναλάβει όλες τις διαδικασίες για την απόκτηση της άδειας ενός υδατοδρομίου. Και μάλιστα τρέχει την αδειοδότηση 37 Υδατοδρομίων της χώρας....Μπήκατε στο νόημα ή οχι ακόμα;;;;
Τι γράφει το insider.gr :
Θα είναι άραγε το 2021, στον απόηχο της υγειονομικής κρίσης και την ευρύτερης οικονομικής καθίζησης και σε κλάδους όπως ο τουρισμός και οι μεταφορές, η χρονιά στην οποία επιτέλους θα… «απογειωθούν» τα υδροπλάνα;
Εδώ και πολλά χρόνια, εν όψει κάθε… καλοκαιρινής περιόδου ακούγονται πολλά για τις αδειοδοτήσεις για νέα υδατοδρόμια, για τις νέες μπίζνες κ.λπ., δίχως τελικά να εκπληρώνονται οι προσδοκίες. Ωστόσο, στελέχη εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον χώρο, εκτιμούν ότι ίσως φέτος τελικά να αλλάξει το σκηνικό, ιδίως εάν επιβεβαιωθούν οι προσδοκίες για σαφώς καλύτερη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης από τον Μάιο και μετά και για άνοιγμα της τουριστικής αγοράς.
Μάλιστα, ήδη στον τομέα των… «υδροπλάνων και των υδατοδρομίων», ακούγονται πολλά για νέες αδειοδοτήσεις, ρυθμιστικό πλαίσιο, για κυβερνητική προσπάθεια να βοηθηθεί ο κλάδος και μαζί η διασύνδεση νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, για ενδιαφέρον Γερμανών επενδυτών, και όχι μόνο. Με στόχο το «άνοιγμα» ενός 5ετούς κύκλου ανάπτυξης που μπορεί να φέρει επενδύσεις μίνιμουμ ύψους 100 εκατ. ευρώ (μετριοπαθής εκτίμηση σύμφωνα με στελέχη του χώρου), σε εγκαταστάσεις αλλά και υδροπλάνα, δημιουργώντας και ένα δίκτυο 100 τουλάχιστον υδατοδρομίων (περιφερειακών και κεντρικών).
Το insider απευθύνθηκε στον κ. Αναστάσιο Γκόβα, πρόεδρο της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια, που μαζί με την Hellenic Seaplanes (του κ. Χαραλάμπους) αποτελούν τις δύο εταιρείες τύπου… handling στον τομέα που «τρέχουν» το θέμα της κατασκευής και των αδειοδοτήσεων των υδατοδρομίων στη χώρα.
Ο κ. Γκόβας, επιβεβαίωσε την παρουσία των Γερμανών στην εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια» αποκάλυψε ότι έχουν αυξήσει περαιτέρω το ποσοστό τους, ενώ έχουν σχέδια και για δημιουργία αεροπορικής εταιρείας υδροπλάνων, με την απόκτηση αρχικά 3 υδροπλάνων.
Όπως ανέφερε ο κ. Γκόβας, «υπάρχει πολύ σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον από διεθνή funds για το project των υδροπλάνων στην Ελλάδα». Ως γνωστόν, πρόσφατα Γερμανικό Fund, με ισχυρότατη οικονομική δύναμη, αποφάσισε να επενδύσει στα Ελληνικά Υδατοδρόμια εξαγοράζοντας το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών, μέσω της θυγατρικής του εταιρείας AXIONAIR. Μάλιστα, αν και αρχικά η AXIONAIR αγόρασε το 55% της ΑΚΤΩΡ Facility Management, εντούτοις φέρεται να κατέχει πλέον μερίδιο κοντά στο 60% στην «Ελληνικά Υδατοδρόμια».
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια, «η δραστηριοποίηση των Υδροπλάνων θα εμπλουτίσει τη μεταφορική δυνατότητα στα νησιά της Ελλάδας. Τα πολυχρηστικό αυτό μέσο μπορεί να γίνει ο συνδετικός κρίκος που λείπει από το συγκοινωνιακό δίκτυο της χώρας, ώστε να επιτευχθεί ο στρατηγικός στόχος της αδιάλειπτης και ποιοτικής συνδεσιμότητας μεταξύ της νησιωτικής και της ηπειρωτικής Ελλάδας. Μια συνδεσιμότητα που αποτελεί σημαντικό ζητούμενο για λόγους Κοινωνικούς, Τουριστικούς και ευρύτερα Αναπτυξιακούς».
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Γερμανοί επενδυτές έχουν ξεκινήσει την διαδικασία δημιουργίας αεροπορικής εταιρείας υδροπλάνων, μια κίνηση που όταν προχωρήσει θα σημαίνει και επένδυση εκατομμυρίων ευρώ (κάθε υδροπλάνο με τον εξοπλισμό του κοστολογείται στα 6-7 εκατ. ευρώ).
Η υλοποίηση του συγκεκριμένου επιχειρηματικού σχεδίου αποτελεί μια σημαντικότατη επενδυτική πρωτοβουλία καθώς θα επιτρέψει στα Υδροπλάνα να ενταχθούν, μόνιμα πλέον, στο συγκοινωνιακό χάρτη της νησιωτικής μας χώρας και να αποτελέσουν μια αξιόπιστη λύση, ως συμπληρωματική μεταφορική επιλογή, κυρίως στις περιπτώσεις των πολλών μικρών και απομακρυσμένων νησιών μας, και ιδιαίτερα αυτών που δεν διαθέτουν χερσαίο αεροδρόμιο. Αλλωστε, η Ελλάδα είναι μια χώρα με χιλιάδες νησιά, εκ των οποίων κατοικούνται πάνω από 115, και με συνολική ακτογραμμή άνω των 15 χιλιάδων χιλιομέτρων (9η στον κόσμο).
Αξίζει να σημειώσουμε πάντως, ότι πέραν των Γερμανών, «πτητικό» έργο, μέσω αεροπορικής εταιρείας με υδροπλάνα, διεκδικούν ένα ακόμα σχήμα, η Ippias (αδειδοδοτημένη), αλλά και Ελληνομεξικανός επιχειρηματίας, ο Ρικάρντο Νικολόπουλος, τα σχέδια του οποίου για δράση στην Ελλάδα απλά έχουν παγώσει λόγω της πανδημίας. Και βέβαια, στην αγορά δραστηριοποιείται και η Hellenic Seaplanes με τα δικά της επενδυτικά πλάνα.
Όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς στο insider, αν και από το 2013 μέχρι πρόσφατα είχαν αδειοδοτηθεί τρία μόνο Υδατοδρόμια στην Ελλάδα (σε Κέρκυρα, Παξούς, Πάτρα), κάτι φαίνεται να αλλάζει. Πρόσφατα, ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης υπέγραψε τις άδειες ίδρυσης για δυο ακόμη Υδατοδρόμια, σε Ρέθυμνο και Βόλο. Παράλληλα, κατά τις ίδιες πηγές, φαίνεται να προχωρούν με ταχείς ρυθμούς οι έλεγχοι για τα Υδατοδρόμια στα Διαπόντια νησιά (Ερείκουσα, Οθωνοί, Μαθράκι). Επίσης εκπονούνται οι Τεχνικοί Φάκελοι για τριάντα Υδατοδρόμια στο Νότιο Αιγαίο (Κυκλάδες & Δωδεκάνησα) ενώ πρόσφατα ολοκληρώθηκαν οι αυτοψίες χωροθέτησης για τέσσερα υδατοδρόμια στην Κρήτη (Ιεράπετρα, Χανιά, Φαιστός, Μαλεβίζι). Σε ώριμη διαδικασία αδειοδότησης βρίσκονται τα Υδατοδρόμια σε Λουτράκι, Καβάλα, λίμνη Ιωαννίνων, λίμνη Τάκα, Χαλκίδα, Κάρυστο, Αιδηψό, Κύμη, Αλιβέρι και ακολουθούν πολλά ακόμη σε νησιωτικές & παράκτιες περιοχές και λίμνες της Ελλάδας. Επιπλέον, εξετάζεται η δημιουργία Μητροπολιτικού Υδατοδρόμιου στην περιοχή του Φαλήρου, στον χώρο δίπλα στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής και άλλους φορείς.
Εφόσον επιβεβαιωθούν, και βέβαια γίνουν πράξη, οι παραπάνω προσδοκίες, τότε ενδεχομένως να πλησιάζει η ώρα της μαζικότερης «απογείωσης» για τα υδροπλάνα. Η ύπαρξη αδειοδοτημένων και επιχειρησιακά έτοιμων υδατοδρομίων αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία των υδροπλάνων καθώς με τις κατάλληλες υποδομές τους θα παρέχουν την απαιτούμενη εξυπηρέτηση σε επιβάτες και πτητικά μέσα. Και κάπως έτσι ίσως εξηγούνται τα σενάρια περί ενδιαφέροντος Γερμανών επενδυτών.
Επίσης η λειτουργία των υδατοδρομίων θα δημιουργήσει πολλές νέες θέσεις εργασίας (άμεσες και έμμεσες) που προβλέπεται να ξεπεράσουν τις δυο (2.000) χιλιάδες και οι οποίες θα καλυφθούν κυρίως από μόνιμους κατοίκους των περιοχών που θα δραστηριοποιηθούν τα Υδροπλάνα.
εμεισ παλι χαμενοι θαμαστε.Ολα γινονται για το νεο αιμα
ΑπάντησηΔιαγραφή