Στα «μαλακά» τελικά έπεσαν οι εταιρείες ταχυμεταφορών από την ΕΕΤΤ σε σχέση με τις παραβιάσεις των όρων των αδειών λειτουργίας τους κατά το δεύτερο πανδημικό lockdown που έλαβε χώρα το περασμένο Νοέμβριο και Δεκέμβριο. Η ολομέλεια της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) έλαβε αποφάσεις επιβολής προστίμων που δεν ξεπερνούν συνολικά για τέσσερις εταιρείες τις 200.000 ευρώ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες πρόστιμα επιβλήθηκαν στις εταιρείες:
- ACS, ύψους 70.000 ευρώ
- Γενική Ταχυδρομική, ύψους 55.000 ευρώ
- ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές, ύψους 40.000 ευρώ
- Speedex, ύψους 20.000 ευρώ
Τα πρόστιμα αφορούν παραβιάσεις της άδειας λειτουργίας από τις εταιρείες ταχυμεταφορών κατά την περίοδο 01.11.2020 έως 17.12.2020. Αφορά δηλαδή την δεύτερη περίοδο του lockdown της πανδημίας του Covid-19 και οι κυρώσεις βασίσθηκαν στις καταγγελίες καταναλωτών της συγκεκριμένης περιόδου. Oι καταγγελίες κατά των τεσσάρων εταιρειών ξεπέρασαν τις 600. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξαν καταγγελίες και για άλλες επιχειρήσεις ταχυμεταφορών, αλλά ο αριθμός τους ήταν μικρός και γι’ αυτό εξαιρέθηκαν από την επιβολή κυρώσεων.
Από τις εταιρείες που η ΕΕΤΤ επέβαλε πρόστιμα, τις λιγότερες καταγγελίες είχε δεχθεί η Speedex και τις περισσότερες η ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές. Ωστόσο στο ύψος επιβολής προστίμων μέτρησαν και άλλες υποθέσεις, όπως αν κάποια από τις επιχειρήσεις ήταν υπότροπη (π.χ. ACS, Γενική Ταχυδρομική) ή όχι (π.χ. ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές, Speedex). Υπενθυμίζεται ότι στις δύο πρώτες, ACS και Γενική Ταχυδρομική, η ΕΕΤΤ είχε επιβάλλει τον περασμένο Δεκέμβριο πρόστιμο για την παραβίαση των όρων των αδειών τους και κατά το πρώτο πανδημικό lockdown (Μάρτιος – Ιούνιος 2020). Αντίθετα, για τις ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές και την Speedex είναι επιβάλλεται για πρώτη φορά πρόστιμο.
Τόσο για το πρώτο, όσο και για το δεύτερο lockdown, τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν από την ΕΕΤΤ θεωρούνται χαμηλού ύψους. Για το πρώτο lockdown, η ΕΕΤΤ επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους 53 χιλ. ευρώ σε τρεις εταιρείες- ACS, Γενική Ταχυδρομική, ΕΛΤΑ- και για το δεύτερο, πρόστιμα συνολικού ύψους 185.000 ευρώ. Η εξήγηση που δίνεται από την πλευρά της ΕΕΤΤ είναι ότι μέρος της ευθύνης για τις καθυστερημένες παραδόσεις αντικειμένων στους καταναλωτές κατά την περίοδο των πανδημικών lockdown υπάρχουν και στα e-shops, τα οποία δεν ενημέρωναν τους καταναλωτές για τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις των προϊόντων τους.
Πάντως πρέπει να επισημάνουμε ότι θα υπάρξει και τρίτος γύρος κυρώσεων για το τρίτο lockdown που αφορά στις αρχές του 2021. Ωστόσο τη διαδικασία αυτή θα επιληφθεί η νέα ολομέλεια της ΕΕΤΤ που θα προκύψει μετά τις αλλαγές που θα γίνουν στις επόμενες ημέρες, λόγω λήξης της θητείας των μελών της υφιστάμενης ΕΕΤΤ. Τα προγνωστικά αναφέρουν ότι δεν θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές, αλλά οπωσδήποτε οι όποιες αποφάσεις θα αναμένουν τις τελικές επιλογές της κυβέρνησης και της ηγεσίας του υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σχετικά με τη σύνθεση της νέας ΕΕΤΤ.
Οι κυρώσεις της ΕΕΤΤ προς τις εταιρείες ταχυμεταφορών αφορούν σε καθυστερήσεις επίδοσης αντικειμένων στους πελάτες τους λόγω φόρτου εργασίας, σε πλημμέλειες κατά την παράδοσή τους κ.ά.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου