Τι μεταδίδει το newmoney.gr
Μπορεί οι πλειστηριασμοί να κάνουν…διακοπές τον Αύγουστο, αλλά και σε αυτό τον κανόνα υπάρχει η εξαίρεση. Έτσι, τα σφυριά που είναι προγραμματισμένα, -μέχρι τώρα-, να χτυπήσουν μέσα στο μήνα είναι μόλις τρία και όλα έχουν…θαλασσινή αύρα.
Και οι τρεις συγκεκριμένοι πλειστηριασμοί είναι για τις 25 Αυγούστου, με τους δύο να έρχονται εξ αναβολής και τον έναν να είναι «φρέσκος». Όπως είχε αναδείξει στις αρχές Ιουλίου το newmoney, το δρόμο για το σφυρί δεν έχουν πάρει μόνο ακίνητα, αλλά και σκάφη αναψυχής.
Μεταξύ αυτών είναι δύο τύπου catamaran, το “White Pearl” και το “Deep Blue” που ήταν προγραμματισμένα να βγουν στις 21 και 28 Ιουλίου, με τιμές εκκίνησης 650.000 ευρώ και 550.000 ευρώ αντίστοιχα.
Αυτοί οι πλειστηριασμοί, όμως, δεν έγιναν ποτέ καθώς μεσολάβησε προσφυγή της ιδιοκτήτριας εταιρείας στο δικαστήριο με αίτημα διόρθωσης της τιμής. Αίτημα που και στις δύο περιπτώσεις έγινε δεκτό.
Το “White Pearl”, Νηολογίου Πειραιά, είναι τύπου Lagoon 52. Το σκάφος κατασκευάσθηκε από ενισχυμένο πλαστικό το 2014 από την εταιρεία Construction Navale Bordeaux, έχει μήκος 15,85 μέτρα, πλάτος 8,60 μέτρα και βύθισμα 2,80 μέτρα, ενώ είναι ολικής χωρητικότητας (ΚΟΧ) 64,87 και καθαρής χωρητικότητας (ΚΚΧ) 59,37.
Η πρόωση του επιτυγχάνεται με δύο κύριες πετρελαιοκίνητες μηχανές μάρκας YANMAR 4JH4TCE, με ιπποδύναμη 150 BHP (2X75 HP /3200 RPM). Διαθέτει 7 καμπίνες που βρίσκονται κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Στο κύριο κατάστρωμα υπάρχει το σαλόνι/τραπεζαρία . Ο χώρος διακυβέρνησης βρίσκεται πάνω από το σαλόνι στο κέντρο, σε μία περιοχή ¨ανοικτού σχεδίου¨, στην οποία υπάρχουν τα όργανα και τα μέσα πλοήγησης του.
Το catamaran “White Pearl”, που βρίσκεται στην προκυμαία «G» της Μαρίνας Ζέας, βγαίνει στο σφυρί μετά από κατάσχεση που έγινε το 2020. Επισπεύδοντες είναι η εταιρεία “Enjoy Yachts ΝΕΠΑ” και τρεις ιδιώτες κάτοικοι Σαντορίνης. Οφειλέτιδα είναι η εταιρεία «ΓΟΥΑΊΤ ΠΕΡΛ ΝΕΠΑ», που εδρεύει «τυπικά στην Οία της Θήρας, αλλά πραγματικά στον Πειραιά».
Όσον αφορά τα βάρη του σκάφους, υπάρχει μία απλή υποθήκη για ποσό 721.500 ευρώ, υπέρ της Eurobank και κατά της εταιρείας «Βερνίκος Κόττερα Α.Ε.», που καταχωρήθηκε στις 11/6/2015. Όπως σημειώνεται στην έκθεση, «η κυριότητα του ανωτέρω πλοίου περιήλθε στην εταιρεία ¨ΓΟΥΑΊΤ ΠΕΡΛ ΝΕΠΑ¨, υπό διαλυτική αίρεση αποπληρωμής τιμήματος συναινούσης της ενυπόθηκης δανείστριας».
Η δικαστική απόφαση
Το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά, που συνεδρίασε στις 13 Ιουλίου εξέτασε την ανακοπή της «ΓΟΥΑΙΤ ΠΕΡΛ Ν.Ε.Π.Α», με την οποία ζητούσε την αύξηση της τιμής πρώτης προσφοράς στις 810.000 ευρώ.
Στην απόφαση αναφέρεται ότι πέραν όσων καταγράφονται στην κατασχετήρια έκθεση, το μηχανοστάσιο έχει τα αναγκαία κύρια και βοηθητικά μηχανήματα όπως αντλίες, λέβητες ατμού και νερού, εναλλάχτες θερμότητας, διαχωριστές ύδατος, πετρελαίου και λιπαντικών, σωληνώσεις, επιστόμια, ηλεκτρική εγκατάσταση και αυτοματισμούς, σύστημα κατάσβεσης φωτιάς, με όλα τα απαραίτητα μηχανήματα, ενώ διαθέτει 7 καμπίνες (2 πληρώματος και 5 επισκεπτών).
Επισημαίνεται ότι «στην έκθεση κατάσχεσης του πλοίου δεν γίνεται αναφορά στον τύπο του σκάφους ως ιστιοφόρου ούτε αναφέρονται τα ιστία ως κύριο μέσο πρόωσης του πλοίου, γεγονός σημαντικό που πρέπει να αναφέρεται με βάση τον τύπο αυτού και καθότι η αξία του αναβιβάζεται εφόσον παρέχεται ένα επιπλέον μέσο πρόωσης και δη αποτελεί το κύριο ως ιστιοφόρου πλοίου, πέραν των ήδη αναφερόμενων στην έκθεση κατασχέσεως δύο κύριων πετρελαιοκίνητων μηχανών του, που αποτελούν το επικουρικό μέσο πρόωσης. Τούτο δε και για την ακρίβεια και εξατομίκευση στην περιγραφή της πραγματικής, εμπορικής και οικονομικής ταυτότητας του κατασχεθέντος αυτού πλοίου για λόγους δημοσιότητας προς τους τρίτους, ένεκα του επισπευδόμενου πλειστηριασμού του, γεγονός ουσιώδες ενόψει του ότι το σκάφος ενδείκνυται και για τουριστική χρήση και εκμετάλλευση, στοιχείο που αποκτά ειδική αξία για τους ενδιαφερόμενους πλειοδότες, ενώ άλλωστε ο συνδυασμός και των δύο μέσων πρόωσης εναλλακτικά συνδράμει στην βέλτιστη συντήρηση και μακροβιότητα του σκάφους από μηχανολογικής απόψεως».
Επιπλέον, τονίζεται ότι με βάση το δελτίο παραγγελίας της προηγούμενης πλοιοκτήτριας εταιρείας με την επωνυμία «Vernicos Yachts» προκύπτει ότι οι 4 από τις καμπίνες είναι διπλές (4 cabins, 4 heads) και ότι υπάρχουν 4 WC στο πλοίο, που πρέπει να συμπληρωθούν στην κατασχετήρια έκθεση «ενόψει του ότι θα αποτελέσουν και επιπλέον εμπορικό δέλεαρ για τους υποψήφιους πλειοδότες στον πλειστηριασμό του πλοίου, καθότι πρόκειται για σκάφος αναψυχής για τουριστική χρήση και αξιοποίησή».
Περαιτέρω αναφέρεται ότι αγοράστηκε έναντι ποσού 1.129.423 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, ενώ πιθανολογείται ότι είχε υποστεί τον Αύγουστο του 2019 ζημία στους πλωτήρες του, για την αποκατάσταση της οποίας επισκευάστηκε στα ναυπηγεία Ταρσανάς της Σύρου και το κόστος επισκευής του ανήλθε σε ποσό 81.500 ευρώ, προκειμένου να επανέλθει στην προτέρα άριστη κατάσταση προς χρήση και εμπορική-τουριστική εκμετάλλευσή του.
Το δικαστήριο διέταξε τη διόρθωση της τιμής εκκίνησης από τις 650.000 ευρώ στις 760.000 ευρώ με βάση «τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του εν λόγω σκάφους, τα έσοδα που μπορεί να αποφέρει κατ’ εκτίμηση από την τουριστική και εμπορική αξιοποίησή του (άνω των 100.000 ευρώ ετησίως), τις τιμές ζήτησης παρόμοιων επαγγελματικών ιστιοπλοϊκών σκαφών με παρεμφερή χαρακτηριστικά και τις τρέχουσες συνθήκες της διεθνούς και εγχώριας αγοράς».
Αύξηση τιμής και για το “Deep Blue”
Το δεύτερο catamaran είναι το “Deep Blue”, Νηολογίου Πειραιά, που κατασκευάστηκε από ενισχυμένο πλαστικό, το 2015, από την εταιρεία Fountraine Pajot. Είναι τύπου Taiti 80, ολικής χωρητικότητας (ΚΟΧ) 49,39 και καθαρής χωρητικότητας (ΚΚΧ) 18,25 και έχει μήκος 23,75 μέτρα, πλάτος 10,50 μέτρα και βύθισμα 2,60 μέτρα.
Η πρόωση του επιτυγχάνεται με δύο κύριες πετρελαιοκίνητες μηχανές μάρκας YANMAR 4LHA STP, (ιπποδύναμη 2X140 KW/3100 RPM). Ο χώρος διακυβέρνησης βρίσκεται στο κύριο κατάστρωμα, στο κέντρο, σε μία περιοχή ¨ανοικτού σχεδίου¨, στην οποία υπάρχουν τα όργανα και τα μέσα προήγησης του. Ο ηλεκτρονικός πλειστηριασμός γίνεται μετά από κατάσχεση (το 2021) και οφειλέτιδα εταιρεία είναι η εταιρεία «ΝΤΙΠ ΜΠΛΟΥ ΝΕΠΑ» που και αυτή εμφανίζεται «εδρεύουσα τυπικά στην Οία της Θήρας και πραγματικά στον Πειραιά» (στην ίδια διεύθυνση με την προηγούμενη). Και σε αυτή την περίπτωση επισπεύδοντες είναι η εταιρεία “Enjoy Yachts ΝΕΠΑ” καθώς και ένας ιδιώτης κάτοικος Σαντορίνης.
Το σκάφος, το οποίο βρίσκεται στην προκυμαία της μαρίνας Olympic Marine στο Λαύριο, βαρύνεται με μια απλή υποθήκη για ποσό 445.705 ευρώ υπέρ της Eurobank και κατά της εταιρείας «Βερνίκος Κόττερα Α.Ε.» , που καταχωρήθηκε στις 30/6/2015. Όπως σημειώνεται στην έκθεση «η κυριότητα του ανωτέρω πλοίου περιήλθε στην εταιρεία «ΝΤΙΠ ΜΠΛΟΥ ΝΕΠΑ», από την εταιρεία «Βερνίκος Κόττερα Α.Ε.» υπό διαλυτική αίρεση αποπληρωμής τιμήματος συναινούσης της ενυπόθηκης δανείστριας».
Το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά εξέτασε την ανακοπή της «ΝΤΙΠ ΜΠΛΟΥ Ν.Ε.Π.Α», στις 15 Ιουλίου και στην απόφαση επισημαίνεται ότι στην έκθεση κατάσχεσης δεν γίνεται αναφορά στον τύπο του σκάφους ως ιστιοφόρου, ούτε αναφέρονται τα ιστία ως κύριο μέσο πρόωσης του.
Από τα αποδεικτικά στοιχεία προκύπτει ότι αγοράστηκε έναντι ποσού 1.142.840,07 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, ο οποίος όμως καταβλήθηκε στις 11-6-2018 από την ανακόπτουσα και αναφέρεται ότι «παρά το γεγονός ότι πρόκειται για πλοίο εξαετίας, αυτό βρίσκεται αγκυροβολημένο και εκτός χρήσης από το καλοκαίρι του 2017 και χρήζει επισκευών και συντήρησης προκειμένου να επανέλθει στην προτέρα αρίστη κατάσταση».
Στην απόφαση τονίζεται ότι «λαμβάνοντας υπόψη τα συγκριτικά στοιχεία για άλλα παρόμοια πλοία του ίδιου τύπου, όπως προκύπτουν από τις προσκομιζόμενες από τους διαδίκους αγγελίες, σε συνδυασμό με την κατάθεση του μάρτυρα των καθών, ο οποίος κατέθεσε ότι δεν υπάρχουν στη διεθνή ναυλαγορά πολλά τέτοια πλοία διαθέσιμα προς πώληση, πιθανολογείται ότι η εκτιμηθείσα αξία του υπολείπεται της πραγματικής εμπορικής τοιαύτης».
Συγκεκριμένα, δεδομένου ότι πρόκειται για πλοίο, με τα προαναφερόμενα χαρακτηριστικά, ναυπηγηθέν μόλις το έτος 2015, για την επαναφορά του οποίου στην προτέρα κατάστασή του (προ της θέσης του εκτός χρήσης) απαιτείται το ποσό των 80-90.000 ευρώ, η εμπορική του αξία, κατά τον χρόνο της κατάσχεσης πιθανολογείται ότι ανέρχεται στο ποσό των 800.000 ευρώ και όχι σε 550.000 ευρώ, που εκτιμήθηκε από τον δικαστικό επιμελητή. Έτσι ο νέος πλειστηριασμός στις 25 Αυγούστου θα γίνει με τιμή εκκίνησης στις 800.000 ευρώ, δηλαδή αυξημένη κατά 250.000 ευρώ.
Το δεύτερο catamaran είναι το “Deep Blue”, Νηολογίου Πειραιά, που κατασκευάστηκε από ενισχυμένο πλαστικό, το 2015, από την εταιρεία Fountraine Pajot. Είναι τύπου Taiti 80, ολικής χωρητικότητας (ΚΟΧ) 49,39 και καθαρής χωρητικότητας (ΚΚΧ) 18,25 και έχει μήκος 23,75 μέτρα, πλάτος 10,50 μέτρα και βύθισμα 2,60 μέτρα.
Η πρόωση του επιτυγχάνεται με δύο κύριες πετρελαιοκίνητες μηχανές μάρκας YANMAR 4LHA STP, (ιπποδύναμη 2X140 KW/3100 RPM). Ο χώρος διακυβέρνησης βρίσκεται στο κύριο κατάστρωμα, στο κέντρο, σε μία περιοχή ¨ανοικτού σχεδίου¨, στην οποία υπάρχουν τα όργανα και τα μέσα προήγησης του. Ο ηλεκτρονικός πλειστηριασμός γίνεται μετά από κατάσχεση (το 2021) και οφειλέτιδα εταιρεία είναι η εταιρεία «ΝΤΙΠ ΜΠΛΟΥ ΝΕΠΑ» που και αυτή εμφανίζεται «εδρεύουσα τυπικά στην Οία της Θήρας και πραγματικά στον Πειραιά» (στην ίδια διεύθυνση με την προηγούμενη). Και σε αυτή την περίπτωση επισπεύδοντες είναι η εταιρεία “Enjoy Yachts ΝΕΠΑ” καθώς και ένας ιδιώτης κάτοικος Σαντορίνης.
Το σκάφος, το οποίο βρίσκεται στην προκυμαία της μαρίνας Olympic Marine στο Λαύριο, βαρύνεται με μια απλή υποθήκη για ποσό 445.705 ευρώ υπέρ της Eurobank και κατά της εταιρείας «Βερνίκος Κόττερα Α.Ε.» , που καταχωρήθηκε στις 30/6/2015. Όπως σημειώνεται στην έκθεση «η κυριότητα του ανωτέρω πλοίου περιήλθε στην εταιρεία «ΝΤΙΠ ΜΠΛΟΥ ΝΕΠΑ», από την εταιρεία «Βερνίκος Κόττερα Α.Ε.» υπό διαλυτική αίρεση αποπληρωμής τιμήματος συναινούσης της ενυπόθηκης δανείστριας».
Το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά εξέτασε την ανακοπή της «ΝΤΙΠ ΜΠΛΟΥ Ν.Ε.Π.Α», στις 15 Ιουλίου και στην απόφαση επισημαίνεται ότι στην έκθεση κατάσχεσης δεν γίνεται αναφορά στον τύπο του σκάφους ως ιστιοφόρου, ούτε αναφέρονται τα ιστία ως κύριο μέσο πρόωσης του.
Από τα αποδεικτικά στοιχεία προκύπτει ότι αγοράστηκε έναντι ποσού 1.142.840,07 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, ο οποίος όμως καταβλήθηκε στις 11-6-2018 από την ανακόπτουσα και αναφέρεται ότι «παρά το γεγονός ότι πρόκειται για πλοίο εξαετίας, αυτό βρίσκεται αγκυροβολημένο και εκτός χρήσης από το καλοκαίρι του 2017 και χρήζει επισκευών και συντήρησης προκειμένου να επανέλθει στην προτέρα αρίστη κατάσταση».
Στην απόφαση τονίζεται ότι «λαμβάνοντας υπόψη τα συγκριτικά στοιχεία για άλλα παρόμοια πλοία του ίδιου τύπου, όπως προκύπτουν από τις προσκομιζόμενες από τους διαδίκους αγγελίες, σε συνδυασμό με την κατάθεση του μάρτυρα των καθών, ο οποίος κατέθεσε ότι δεν υπάρχουν στη διεθνή ναυλαγορά πολλά τέτοια πλοία διαθέσιμα προς πώληση, πιθανολογείται ότι η εκτιμηθείσα αξία του υπολείπεται της πραγματικής εμπορικής τοιαύτης».
Συγκεκριμένα, δεδομένου ότι πρόκειται για πλοίο, με τα προαναφερόμενα χαρακτηριστικά, ναυπηγηθέν μόλις το έτος 2015, για την επαναφορά του οποίου στην προτέρα κατάστασή του (προ της θέσης του εκτός χρήσης) απαιτείται το ποσό των 80-90.000 ευρώ, η εμπορική του αξία, κατά τον χρόνο της κατάσχεσης πιθανολογείται ότι ανέρχεται στο ποσό των 800.000 ευρώ και όχι σε 550.000 ευρώ, που εκτιμήθηκε από τον δικαστικό επιμελητή. Έτσι ο νέος πλειστηριασμός στις 25 Αυγούστου θα γίνει με τιμή εκκίνησης στις 800.000 ευρώ, δηλαδή αυξημένη κατά 250.000 ευρώ.
Στην ίδια «ρότα» και το «ασφαλτάδικο»
Την ίδια μέρα, «ρότα» για το σφυρί έχει χαράξει και το “MGI ONE”, ένα πλοίο τύπου Oil Tanker/Asphalt Carrier (βυτιοφόρο ασφάλτου), με σημαία Λιβερίας.
Οφειλέτιδα εταιρεία είναι η “Experienced Services Inc”, που τυπικά εδρεύει στη Μονροβία Λιβερίας και επισπεύδουσα η Εθνική Τράπεζα για ποσό 200.000 δολαρίων, ενώ η τιμή εκκίνησης έχει οριστεί στις 550.000 δολάρια.
Το πλοίο είναι κατασκευασμένο από χάλυβα, -το 2009 στην Κίνα-, μήκους 90,60 μέτρων, πλάτους 14,20 μέτρων, βάθους 6,20 μέτρων, ολικής χωρητικότητας (Gross Tonnage) 2511 tons και καθαρής χωρητικότητας (Net Tonnage) 1071 tons. Κινείται από μία κύρια μηχανή εσωτερικής καύσης (Diesel-Ningbo G6300ZC 16B), ισχύος 2001 HP ή 1071 mKW/600rpm. Διαθέτει επίσης έξι συνολικά ηλεκτρογεννήτριες και οκτώ δεξαμενές. Η γενική κατάσταση του χαρακτηρίζεται «πολύ κακή». Όπως αναφέρεται στην έκθεση «λόγω έλλειψης συντήρησης υπάρχει εκτεταμένη διάβρωση σε όλα τα μέρη του πλοίου (κατάστρωμα προστατευτικά κιγκλιδώματα-ρέλια κλπ). Τα απαιτούμενα όργανα ναυσιπλοΐας και επικοινωνίας που βρίσκονται στη γέφυρα, είναι οπτικώς σε μέτρια κατάσταση, αλλά δεν ήταν δυνατόν να ελεγχθούν για την λειτουργία τους λόγω έλλειψης ηλεκτρικού ρεύματος. Τα σωστικά μέσα βρίσκονται σε κακή κατάσταση, λόγω έλλειψης συντήρησης και περιλαμβάνουν δύο σωσίβιες λέμβους και δύο σωσίβιες σχεδίες–liferafts»
Η κατάσχεση του πλοίου έγινε «μεθ’ όλων των επ’ αυτού απαραίτητων για την αξιοπλοΐα του συστατικών, παραρτημάτων, εξαρτημάτων, παρακολουθημάτων και προσαυξημάτων».
Το “MGI ONE”, εκτός από άσφαλτο, κουβαλάει και πολλά «βάρη».
Συγκεκριμένα:
– Υποθήκη κατά της “Experienced Services Inc” και υπέρ της Εθνικής Τράπεζας για 3,5 εκατ. δολάρια, εγγραφείσα στις 3-5-2017,
-Προσωρινή διαταγή απαγόρευσης απόπλου και μεταβολής της νομικής και πραγματικής του κατάστασης υπέρ της εταιρείας “Flegra Compania Naviera S.A.”,
-Προσωρινή διαταγή απαγόρευσης απόπλου υπέρ της εταιρείας «Marine Service SRL»,
– Συντηρητική κατάσχεση για ποσό 16.000 ευρώ, υπέρ της εταιρείας «Ελασματοτεχνική Α.Ε.»
-Συντηρητική κατάσχεση για ποσό 4 εκατ. δολαρίων, υπέρ της Εθνικής Τράπεζας
-Συντηρητική κατάσχεση για ποσό 50.000 ευρώ, υπέρ της εταιρείας «Νικήτας Ψυχαλης ΕΠΕ»,
-Συντηρητική κατάσχεση για ποσό 200.000 ευρώ υπέρ της εταιρείας «Βάνος Εμπορική»
-Αναγκαστική κατάσχεση για ποσό 200.000 δολαρίων υπέρ της Εθνικής Τράπεζας με ημερομηνία καταχώρησης 14-7-2021.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου