Όπως ανέφερε το αφεντικό των Jumbo, ένα λούτρινο αρκουδάκι έχει νέα λιανική τιμή που είναι υψηλότερη έξι και επτά φορές. Μέχρι πρότινος η τιμή του ήταν στα 50 ευρώ και σήμερα πρέπει να τιμολογηθεί στη λιανική στα 300 ευρώ για να καλυφθεί το κόστος μεταφοράς !!!
Εμπορικό εμπάργκο κήρυξε ο Απόστολος Βακάκης στο παγκόσμιο εργοστάσιο που είναι η Ασία εξαιτίας δεκαπλασιασμού των ναύλων μεταφοράς που καθιστούν ασύμφορη την λιανική τιμολόγηση των εμπορευμάτων.
Κάνει λόγο για πρωτόγνωρες συνθήκες που διαμορφώνονται και… απαιτούν καταναλωτές εκατομμυριούχους.
Το στίγμα για τα όσα συμβαίνουν στην παγκόσμια σκηνή των θαλάσσιων μεταφορών έδωσε στη γενική συνέλευση των μετόχων ο ιδρυτής και βασικός μέτοχος της αλυσίδας και προσδιόρισε ότι πρόκειται για μια σοβαρή απειλή για ολόκληρο κόσμο.
Διατύπωσε την ευχή ότι οι ισχυροί ηγέτες θα παρέμβουν για να αποκατασταθεί η ισορροπία της διότι σήμερα βιώνουμε μια ανισορροπία που θυμίζει αντίστοιχες πετρελαϊκές κρίσεις με την εκτόξευση των τιμών στα ύψη.
Ο φόβος του πληθωρισμού και η άνοδος των επιτοκίων
Οι πληθωριστικές πιέσεις θα προκαλέσουν την άνοδο των επιτοκίων και θα καταστεί πιο δύσκολη η χρηματοδότηση του χρέους των κρατών της υφηλίου.
Πάντως με απλά παραδείγματα για όσα συμβαίνουν στην εφοδιαστική αλυσίδα των μεταφορών και των ναύλων έδωσε ο πρόεδρος του Ομίλου Jumbo.
Ανέφερε ότι ένα λούτρινο αρκουδάκι έχει νέα λιανική τιμή που είναι υψηλότερη έξι και επτά φορές.
Μέχρι πρότινος η τιμή του ήταν στα 50 ευρώ και σήμερα πρέπει να τιμολογηθεί στη λιανική στα 300 ευρώ για να καλυφθεί το κόστος μεταφοράς.
Προς επιβεβαίωση για όσα παράδοξα συμβαίνουν πρόσθεσε ότι η λιανική τιμή ενός γραφείου που μέχρι πρότινος κόστιζε στον καταναλωτή 39,99 ευρώ η νέα του τιμή διαμορφώνεται πλέον σε 150 εκατ. ευρώ.
Το κόστος μεταφοράς προϊόντων που έχουν όγκο έχουν ξεφύγει από κάθε έλεγχο σε βαθμό που καθιστούν απαγορευτικό την αγορά καθώς δεν υπάρχουν καταναλωτές να τα αγορασουν.
Το Jumbo σταματά να αγοράζει σε αυτές τις τιμές
Ο κ. Βακάκης μίλησε ευθέως ότι με αυτές τις συνθήκες σταματά να αγοράζει προϊόντα σε αυτά τα κόστη και προσπαθεί να καλύψει το κενό με αγορές από άλλες χώρες όταν αυτό είναι εφικτό.
Τόνισε ότι με αυτή την επιλογή του προστατεύει και τους καταναλωτές από τη φρενήρη άνοδο των τιμών.
Το κόστος είναι δυσβάστακτο και για τον ίδιο τον όμιλο ο οποίος αποφάσισε να αναστείλει το άνοιγμα καταστημάτων για τον απλό λόγο ότι δεν υπάρχουν εμπορεύματα.
Είπε χαρακτηριστικά «δεν έχουμε οβίδες για τα δικά μας κανόνια θα δώσουμε σε άλλους».
Τα κόστη έχουν γίνει απαγορευτικά σε βαθμό που δε κρίνεται σκόπιμο ακόμη και η τοποθέτηση ραφιών σε ένα καινούργιο κατάστημα.
Είπε ότι η αξία των ραφιών για την τοποθέτηση προϊόντων έχει διπλασιαστεί.
Η στρατηγική της διοίκησης του Jumbo στην παρούσα φάση είναι η αναστολή λειτουργίας νέων καταστημάτων λόγω των προβλημάτων η οποία να σημειωθεί θα επανακαθοριστεί το ερχόμενο Οκτώβριο.
Πάντως ο κ. Βακάκης δεν αποκάλυψε τα επίπεδα αποθεμάτων του ομίλου επισημαίνοντας ότι δεν θα δώσουμε τροφή στο ανταγωνισμό.
Αναφερόμενος στην τιμολογιακή πολιτική και εάν έχουν γίνει ανατιμήσεις τόνισε ότι είναι ανεπαίσθητες διότι έτσι θα έρχονταν σε αντίθεση με τη φιλοσοφία του jumbo.
Χαμένη χρονιά και το 2021
Η ανησυχία του κ. Βακάκη ήταν έκδηλη για όσα συμβαίνουν στη διεθνή σκηνή σε βαθμό που να θεωρεί ότι και το 2021 θα είναι μία ακόμη χαμένη χρονιά.
Ο πήχης των προσδοκιών χαμηλώνει και για το 2022 στην περίπτωση που δεν επανέλθει η ηρεμία στην αγορά των μεταφορών .
Προσδιόρισε ότι πρέπει να γίνεται ένα κερδοσκοπικό παιχνίδι που έχει ως βάση τη διατάραξη της ισορροπίας ανάμεσα στην προσφορά και στη ζήτηση και οι οικονομικές απαιτήσεις των εφοπλιστών δεν δικαιολογούνται με τη λογική.
Τα ναυλοσύμφωνα του Jumbo
Ο κ Βακάκης αποκάλυψε ότι είχε συμβόλαια μεταφοράς τα οποία όμως δεν μπορούν να τηρηθούν με βάση την αρχική συμφωνία με συνέπεια ο χρόνος παράδοσης των προϊόντων να μην μπορεί να υλοποιηθεί και να μεταφέρεται σε μελλοντικό χρόνο.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου