Γιατί οι εργολάβοι πρέπει μόνον να κονομάνε από τα διόδια....
Πρόστιμο ύψους έως 1 εκατομμυρίου ευρώ γλίτωσε ο ιδιώτης διαχειριστής της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας από το προληπτικό - δηλαδή ούτε καν έκτακτο - κλείσιμο του δρόμου, με απόφαση του Μ. Χρυσοχοΐδη. Μάλιστα η ίδια απόφαση για κλείσιμο της Εθνικής Οδού ανακοινώθηκε και την Τρίτη το απόγευμα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από την Τροχαία Αττικής το οδικό δίκτυο Αθηνών - Λαμίας θα παραμείνει κλειστό από τη Γέφυρα Καλυφτάκη και μέχρι τα όρια του Νομού Βοιωτίας, έως τις 7 το πρωί της Τετάρτης.
Η σχετική πρόβλεψη για την επιβολή προστίμου υπάρχει στον νόμο 4663/20 που ψηφίστηκε πριν ακριβώς ένα χρόνο. Ειδικότερα προβλέπει πρόστιμο υπό προϋποθέσεις και εφόσον η κυκλοφορία διακοπεί συνεπεία δυσμενών καιρικών φαινομένων για πάνω από μία ώρα. Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται για το πρόστιμο « επιβάλλεται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών ή του κατ’ εξουσιοδότηση αυτού αρμοδίου οργάνου διοικητικό πρόστιμο από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ έως ένα εκατομμύριο (1.000.000) ευρώ ανάλογα με τη βαρύτητα του περιστατικού (…)».
Δηλαδή, ο ιδιώτης έχει υποχρέωση να κρατά τον δρόμο ανοιχτό, κάτι που σημαίνει ενεργοποίηση ενός μηχανισμού καθαριότητας και ασφάλειας των ανθρώπων, υψηλού κόστους, σε αντίθετη περίπτωση βρίσκεται αντιμέτωπος με το πρόστιμο. Ωστόσο κανένα ποσό δεν θα καταβληθεί, αφού η προληπτική απόφαση ήταν του κράτους και όχι ευθύνη της εταιρείας, που στη συγκεκριμένη περίπτωση, όπως καυτηριάζει σε ανάρτησή του ο Παύλος Πολάκης, «είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ιδιοκτησίας Γ. Περιστερη με αντιπρόεδρο τον Γουρζή Μιχάλη πεθερό του Γεραπετριτη».
Τα παραπάνω δίνουν μια νέα διάσταση στην προχθεσινή αλλά και τη χθεσινή κυβερνητική απόφαση για την τακτική του «ακορντεόν» στην διαχείριση της κυκλοφορίας στην Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας, η οποία άνοιγε και έκλεινε τη Δευτέρα, προκαλώντας ιδίως το πρωί κυκλοφοριακό χάος, οργή και ειρωνικά σχολια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τις αιφνιδιαστικές αποφάσεις και τον κρατικό μηχανισμό, αλλά και πολιτικές αντιδράσεις από σύσσωμη την αντιπολίτευση.
Μετά την ταλαιπωρία των οδηγών το πρωί της Δευτέρας, οι οποίοι χωρίς προειδοποίηση εγκλωβίστηκαν μέσα στον χιονιά εξαιτίας της αιφνιδιαστικής απόφασης να κλείσει η Εθνική Οδός για όλα τα οχήματα, από τις 5.30 το πρωί, από το ύψος της γέφυρας Καλυφτάκη, αποφασίστηκε η Εθνική να είναι ανοιχτή για έξι ώρες, από τη μία το μεσημέρι έως τις 7 το απόγευμα. Ακολούθως έκλεισε ξανά από τις 7 το απόγευμα της Δευτέρας έως τις 7 το απόγευμα της Τρίτης, ενώ την Τρίτη το απόγευμα αποφασίστηκε εκ νέου το κλείσιμό της έως τις 7 το πρωί της Τετάρτης.
Σύμφωνα μάλιστα με την κυβέρνηση το κλείσιμο της Εθνικής Οδού έγινε για «προληπτικούς λόγους», ενώ σχετικά με τη μη χρησιμοποίηση του «112» για να ενημερωθούν οι πολίτες, ο Νίκος Χαρδαλιάς δήλωσε πως «είχαν ενημερωθεί εγκαίρως οι δημοσιογράφοι για να ενημερώσουν το κοινό». Ο εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας Θεόδωρος Χρονόπουλος δήλωσε ότι δεν γνωρίζει γιατί δεν λειτούργησε το 112 και εμμέσως πλην σαφώς επέρριψε ευθύνη στην Πολιτική Προστασία λέγοντας ότι σε αυτήν ανήκει η αρμοδιότητα.
Χρυσοχοϊδης: «Δεν έγινε κάτι αν κλείσει ο δρόμος για ορισμένες ώρες»
Την ευθύνη της απόφασης για το κλείσιμο της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας από τις 5.30 το πρωί της Δευτέρας, ανέλαβε πλήρως ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη. Όπως είπε στον Σκάι ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, «η εθνική οδός Αθηνών - Λαμίας έκλεισε με δική μου απόφαση διότι η χιονόπτωση είναι σφοδρή». Σύμφωνα με τον ίδιο η απόφαση ελήφθη γιατί «δεν πρέπει να κινδυνεύσουν ανθρώπινες ζώες». «Τα μηχανήματα είναι εκεί αλλά όλα έχουν μια δυνατότητα. Υπάρχει κίνδυνος εγκλωβισμού οχημάτων και άρα για ανθρώπινες ζωές» πρόσθεσε ο κ. Χρυσοχοΐδης. «Δεν έγινε κάτι αν κλείσει ο δρόμος για ορισμένες ώρες» συμπλήρωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη....
ΠΗΓΗ-ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΣΤΟ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου