Σήμερα οι τράπεζες αναπτύσσουν wallets μόνο για τις δικές τους κάρτες, αλλά δεν απέχει πολύ η στιγμή που όλες οι κάρτες θα «χωρούν» στο ίδιο πορτοφόλι...
Τα ψηφιακά πορτοφόλια βρίσκονται στο επίκεντρο της ανάπτυξης νέων συναλλακτικών προϊόντων των τραπεζών, με το πλαστικό χρήμα να περνά από φυσική σε ψηφιακή μορφή. Σήμερα, οι ελληνικές τράπεζες αναπτύσσουν wallets που περιλαμβάνουν μόνο τις δικές τους κάρτες, αλλά δεν απέχει πολύ η στιγμή όλες οι κάρτες θα «χωρούν» στο ίδιο πορτοφόλι.
Όπως εξηγούν στο insider.gr ο Γιώργος Κεφάλας, επικεφαλής Γενικής Διεύθυνσης Προϊόντων Retail Banking της Eurobank και o Ανδρέας Μαρνέρης, επικεφαλής Έκδοσης Καρτών και Προγραμμάτων Πιστότητας, η αποδοχή των ψηφιακών πορτοφολιών αυξάνεται θεαματικά και, όσο οι χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες διατηρούν τα ηνία των μέσων πληρωμών, θα δούμε πολύ μεγαλύτερη ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.
Αυτή τη στιγμή εκτός από τη Eurobank, διαθέτει ψηφιακό πορτοφόλι η Alpha Bank(myAlpha Wallet). Η Τράπεζα Πειραιώς δοκιμάζει πιλοτικά το Winbank Pay, ενώ η Εθνική Τράπεζα διαθέτει την εφαρμογή "i-bank pay". Ταυτόχρονα, όμως, όλοι οι συστημικοί παίκτες προετοιμάζονται για την επόμενη ημέρα, δηλαδή την ενσωμάτωση όλων των καρτών σε μία εφαρμογή μέσω του «aggregator» -στην ίδια λογική που έχει εφαρμοστεί και στο internet και mobile banking με πρόσβαση σε όλες τις τράπεζες από μία εφαρμογή.
«Όποιος κερδίσει αυτόν τον αγώνα δρόμου, θα κερδίσει τον πελάτη», εξηγεί ο κ. Μαρνέρης. Στην «εμπειρία» θα προστεθούν νέα features, όπως μηνύματα για τους πόντους (ή ευρώ) επιβράβευσης που κερδίζει ο χρήστης όταν χρησιμοποιεί σε συγκεκριμένα καταστήματα τις κάρτες της τράπεζας που προσφέρει το app κ.λπ.
Για τους χρήστες συσκευών iOS, πάντως, το μέλλον των wallets δεν είναι το ίδιο άμεσο, αφού για την ώρα μόνο η Alpha Bank έχει αναπτύξει εφαρμογή για iPhone. Το παράδειγμά της, πάντως, θα ακολουθήσει και η Eurobank, καθώς και οι υπόλοιπες τράπεζες, προκειμένου να καλύψουν και αυτή τη μερίδα των χρηστών -οι οποίοι πάντως ανέρχονται στο 15% μόλις της αγοράς έναντι 85% των χρηστών Android.
Παράλληλα, το τελευταίο διάστημα η Eurobank έχει λανσάρει τις νέες βιοδιασπώμενες κάρτες, τις πρώτες κάρτες που διατίθενται με αυτά τα χαρακτηριστικά σε ολόκληρο το Region. Όπως επισημαίνει ο κ. Κεφάλας, έχουν ήδη εκδοθεί 2 εκατομμύρια βιοδιασπώμενες κάρτες και σε διάστημα δύο ετών αναμένεται να έχουν αντικαταστήσει όλες τις χρεωστικές κάρτες της Eurobank που βρίσκονται σε κυκλοφορία.
«Ώθηση» στο πλαστικό χρήμα λόγω πανδημίας
Πριν από δύο περίπου μήνες, η Eurobank «εγκαινίασε» το Eurobank Wallet και στις πρώτες έξι εβδομάδες λειτουργίας τα νούμερα είναι εντυπωσιακά: ήδη έχει καταγραφεί τζίρος 2,5 εκατ. ευρώ σε σύνολο 120.000 συναλλαγών. Η μέση αξία των συναλλαγών μέσω του wallet διαμορφώνεται στα 18 ευρώ, γεγονός που σημαίνει ότι οι πελάτες της τράπεζας χρησιμοποιούν το mobile app κυρίως για καθημερινές μικροσυναλλαγές.
Σημαντικά έχει συνεισφέρει στο δυναμικό ξεκίνημα του προϊόντος η πανδημία, καθώς οι ανέπαφες συναλλαγές εκτινάχθηκαν τους προηγούμενους μήνες λόγω των μέτρων υγιεινής που εφαρμόστηκαν στα καταστήματα, σε συνδυασμό με την αύξηση του ορίου ανέπαφων συναλλαγών στα 50 ευρώ. Για τη χρήση του wallet, πάντως, απαιτείται η ταυτοποίηση του χρήστη με κωδικό, δακτυλικό αποτύπωμα ή αναγνώριση προσώπου, αλλά οι συναλλαγές είναι απεριόριστες.
Όπως αναφέρει ο κ. Μαρνέρης, προκειμένου να αυξηθεί ακόμη περισσότερο η αποδοχή του wallet και να γίνει καθημερινή συνήθεια για τους πελάτες της τράπεζας, συνδυάζεται με γενναιόδωρη Επιστροφή μέσω του αντίστοιχου προγράμματος επιβράβευσης, προσφέροντας πολλαπλάσια ευρώ Επιστροφής για τις συναλλαγές μέσω της εφαρμογής.
Σε ό,τι αφορά στο προφίλ των χρηστών που χρησιμοποιούν το ψηφιακό πορτοφόλι της Eurobank, κυρίως αφορά νεότερους πελάτες ηλικίας 25-35 ετών που αντιστοιχούν στο 35% των συγκεκριμένων συναλλαγών. Η ηλικιακή κατηγορία 36-45 ετών κατέχει μερίδιο 29% και οι χρήστες 46-55 ετών μόλις το 15%. Συντριπτικά περισσότεροι είναι οι άντρες (76%) από τις γυναίκες (24%) που έχουν μεταφέρει τις κάρτες στο κινητό τους.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου