.

Παρασκευή 28 Ιουνίου 2019

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΟΛΑΒΩΝ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ: ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΕΜΜΕΣΩΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΑΥΞΗΣΕΩΝ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ !!!

"ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ - ΚΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ- ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΜΑΣ" ΠΡΟΕΞΟΦΛΩΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΤΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΔΙΚΑΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ, ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΩΡΑ ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝ ΠΡΕΠΕΙ Η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
Πρόκειται για τις Ελλάκτωρ(Ακτωρ)+ JP Αβαξ, εταιρείες ανάμεσα στις καταδικασθέντες να πληρώσουν πρόστιμα(αν και αστεία σε σχέση με το ύψος της ληστείας σε βάρος του Δημοσίου) από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για το περίφημο Καρτέλ των Εργολάβων, το οποίο επί τουλάχιστον 23 χρόνια έστηνε και υπερκοστολογούσε δημόσια έργα !!!




Πως στήθηκε η μεγάλη απάτη από τους νταβατζήδες της Αττικής Οδού

Φρένο στην ασυδοσία των νταβατζήδων της Αττικής Οδού οι οποίοι μεθόδευαν εκβιαστικά νέα αύξηση των διοδίων, έβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

Μετά από εισήγησή του αναστέλλεται η αύξηση των διοδίων της Αττικής Οδού μέχρι να ολοκληρωθεί ο οικονομικός έλεγχος της Κοινοπραξίας.

Οι δύο εταιρείες που εκμεταλλεύονται την Αττική Οδό συνδέονται άμεσα με το παλιό σύστημα της διαπλοκής κι όπως συνηθίζουν διεκδικούν μονίμως περισσότερα κέρδη χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανέναν.

Πρόκειται για ένα τεράστιο πολιτικό και οικονομικό σκάνδαλο με δεδομένο ότι οι δύο κατασκευαστικοί όμιλοι που συγκροτούν την Κοινοπραξία έχουν στήσει θυγατρική εταιρεία για τη συντήρηση της Αττικής Οδού χρεώνοντας ανεξέλεγκτα τεράστια ποσά.

Με βάση τη σύμβαση που έχει υπογραφεί η απόδοση της Αττικής Οδού ορίζεται στο 11,8% ετησίως των επενδυμένων κεφαλαίων.

Οι δύο εταιρείες, ο ΕΛΛΑΚΤΩΡ των Καλλιτσάντση και Μπόμπολα και η J&P των Παρασκευαΐδη και Ιωάννου, υποστηρίζουν ότι η απόδοση έπεσε στο 8%.

Βέβαια κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει με ακρίβεια την απόδοση της επένδυσης γιατί τα έξοδα των συντηρήσεων τα οποία κατευθύνονται σε θυγατρική τους εταιρεία αφαιρούνται από τα κέρδη.

Όπως αντιλαμβάνεστε οι εργολάβοι είναι εντελώς ασύδοτοι αφού μόνοι τους διαμορφώνουν το ποσοστό κέρδους και γι’ αυτό εκβιάζουν μονίμως για αυξήσεις.

Στο κόλπο συμμετέχουν και οι τράπεζες οι οποίες χρηματοδότησαν το έργο, αφού τα διόδια είναι η βασική πηγή εσόδων για τους δύο κατασκευαστικούς ομίλους που είναι ανοιχτές δανειοδοτήσεις επειδή δεν πήγαν καλά σε άλλες δουλειές.

Για να διαμορφώσουν το κλίμα της αύξησης των διοδίων οι εταιρείες που συμμετέχουν στην Κοινοπραξία προχώρησαν σε μεγάλη διαφημιστική καμπάνια που είχε στόχο να χειραγωγήσει τα Μέσα Ενημέρωσης.


Η απόφαση

Μετά από εισήγηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη, με διάταξη που περιλαμβάνεται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της κυβέρνησης, αναστέλλεται η αύξηση διοδίων της Αττικής Οδού Α.Ε. μέχρι την ολοκλήρωση του ελέγχου που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση «Η προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος και η υπηρέτηση των συμφερόντων των φορολογούμενων Ελλήνων πολιτών υπήρξε αταλάντευτα απόλυτη προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Κυβέρνησης».

Η πολιτική ηγεσία, σημειώνεται στην ανακοίνωση, «οφείλει να λαμβάνει άμεσα και αποτελεσματικά μέτρα ενάντια σε κάθε απόπειρα να πληγούν τα συμφέροντα των πολιτών ιδίως όταν αυτό επιχειρείται από μονομερείς, αιφνιδιαστικές και καταχρηστικές ενέργειες κατά προδήλως καταχρηστική και αυθαίρετη ενάσκηση δήθεν δικαιωμάτων ιδιωτών. Ο Υπουργός έχει δηλώσει απερίφραστα και κατηγορηματικά ότι δεν θα μπορούσαν να γίνουν ανεκτοί καιροσκοπισμοί ιδιωτικών συμφερόντων αποπειρώμενοι να πλήξουν το δημόσιο συμφέρον οι οποίοι εκμεταλλεύονται την προεκλογική περίοδο για να εγκαθιδρύσουν ανυπόστατα δικαιώματα και οικονομικά οφέλη σε βάρος των χρηστών των αυτοκινητοδρόμων. Πολλώ δε μάλλον, όταν οι ίδιοι γνωρίζουν ότι ο έλεγχος των οικονομικών παραμέτρων της σύμβασης είναι ανοικτός και συνεπώς με αυτόν τον τρόπο αυθαίρετα και καταχρηστικά επιχειρούν να παγιώσουν προεκλογικά μία κατάσταση ευνοϊκή για τα οικονομικά τους συμφέροντα, ζημιώνοντας όμως το δημόσιο συμφέρον, αφού με αυτό τον τρόπο επιχειρούν να προκαταλάβουν τα αποτελέσματά του ελέγχου, από τον οποίο και μόνο θα προκύψει ο χρόνος απόσβεσης του έργου, δηλαδή η πραγματική διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης και ο χρόνος λήξης της και συνεπώς επιστροφής της Αττικής Οδού στο Δημόσιο».

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται επίσης ότι «με σχετική εισήγηση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου περιλαμβάνεται διάταξη για τη διευκόλυνση μετακίνησης των εκλογέων και η απαλλαγή τους από την καταβολή διοδίων. Για τη διευκόλυνση της άσκησης του εκλογικού δικαιώματος στις εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019, όλα τα οχήματα ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης θα διέρχονται ελεύθερα χωρίς την καταβολή διοδίων από τους μετωπικούς σταθμούς διοδίων των αυτοκινητοδρόμων όλων των έργων παραχώρησης, από την δωδεκάτη πρωινή (12.00 π.μ.) της 6ης Ιουλίου μέχρι την ογδόη πρωινή (8.00 π.μ.) της 8ης Ιουλίου 2019».


Απάντηση «Αττικής Οδού» για τα διόδια: «Προσφεύγουμε στη Δικαιοσύνη - Οι πολίτες θα πληρώσουν και την αποζημίωσή μας»


Απάντηση σε υψηλούς τόνους από την Αττική Οδό στην αναστολή της αύξησης των διοδίων του αυτοκινητοδρόμου με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου από την κυβέρνηση.

Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία ξεκαθαρίζει ότι προσφεύγει στη Δικαιοσύνη ενάντια στην απόφαση της κυβέρνησης, ενώ υποστηρίζει ότι το υπουργείο Υποδομών ήταν ενήμερο από τον Δεκέμβριο για τις επερχόμενες αυξήσεις.

Εμφανιζόμενη βέβαιη για την δικαίωσή της, η εταιρεία προειδοποιεί ότι οι πολίτες θα επωμιστούν όχι μόνο τα νέα, αυξημένα διόδια αλλά και τις αποζημιώσεις που θα της επιδικαστούν.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Χωρίς απάντηση στα όσα αληθή και συγκεκριμένα ανέφερε η ανακοίνωση της "Αττικής Οδός Α.Ε." της 24ης Ιουνίου 2019 με τίτλο "Ο μόνος δρόμος για εμάς είναι η αλήθεια", επιλέγεται σήμερα η παρεμπόδιση της καθόλα νόμιμης αύξησης των διοδίων με μία Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου – για την οποία η Αττική Οδός Α.Ε. επιφυλάσσεται καθώς δεν έχει δημοσιευτεί - που ως γνωστόν δεν προαπαιτεί τη συμμετοχή της Βουλής.

συνεπώς, πως πάνω από την αξιοπιστία της χώρας και του Ελληνικού Δημοσίου ως αντισυμβαλλόμενου συνεπούς προς τις Συμβατικές του υποχρεώσεις έναντι των επενδυτών, προτάσσεται το πολιτικό κόστος, με θύμα το Κράτος Δικαίου.

Η "Αττική Οδός Α.Ε." έπραξε απολύτως σύννομα, εντός του πλαισίου που ορίζει η Σύμβαση Παραχώρησης κι ενημέρωσε επίσημα και έγκαιρα το Υπουργείο, με επιστολή της ήδη από τον Δεκέμβριο του 2018, για τη πρόθεση της να προβεί σε αύξηση της τιμής διοδίων σε δύο δόσεις.

Οι εν λόγω αυξήσεις, οι πρώτες μετά από 13 χρόνια, αρχικά στα €3,00 την 1η Φεβρουαρίου 2019 και στη συνέχεια στα €3,30 τη 1η Αυγούστου 2019 μετατέθηκαν χρονικά για τη 1η Ιουλίου 2019 και τη 1η Ιανουαρίου 2020, αντίστοιχα, και στοιχειοθετούνται πλήρως και πέραν πάσης αμφισβήτησης από τα δικαιολογητικά στοιχεία που περιλαμβάνονται στο Χρηματοοικονομικό μοντέλο και στις Χρηματοοικονομικές αναφορές που υποβάλλονται στον Κύριο του Έργου, το Ελληνικό Δημόσιο.

Άλλωστε, η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία είχε ενημερωθεί, με επίσημη επιστολή από την "Αττική Οδός Α.Ε." από τις 28/12/2018, για τις νέες τιμές, ουδέποτε είχε εκφράσει υπηρεσιακά την παραμικρή αντίρρηση ή είχε ζητήσει οποιαδήποτε διευκρίνιση ή συμπληρωματικό στοιχείο.

Επίσης, είναι γνωστό στο αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μέσω των στοιχείων που έχει στη διάθεσή του και του υποβάλλονται περιοδικά από την "Αττική Οδός Α.Ε." σύμφωνα με τα όσα ορίζει η Σύμβαση Παραχώρησης, πως μέχρι το τέλος του 2018 η απόδοση της επένδυσης των μετόχων ανήλθε σε 6,23%, η οποία υπολείπεται σημαντικά του Συμβατικά ανώτατου προβλεπόμενου ορίου του 13,1%. Ως εκ τούτου, δεν έχει επιτευχθεί η Συμβατικά ορισθείσα απόδοση επί της επένδυσης και δεν στοιχειοθετείται η πρόωρη επιστροφή του δρόμου στο Ελληνικό Δημόσιο.

Σήμερα οι μεν αυξήσεις μπορεί να οδηγούνται εξαναγκαστικά σε αναστολή, ωστόσο όταν η υπόθεση κριθεί ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης, οι Έλληνες πολίτες – στο σύνολό τους κι όχι μόνο αυτοί που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τον αυτοκινητόδρομο - θα επιβαρυνθούν πολλαπλάσια, καλούμενοι να πληρώσουν τις αποζημιώσεις που θα επιδικαστούν.

Η "Αττική Οδός Α.Ε.", όπως πάντα, θα σεβαστεί τους νόμους και στο πλαίσιο άσκησης των νόμιμων δικαιωμάτων της, θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να προασπίσει το έννομο συμφέρον της.»


ΠΗΓΕΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates