ΑΝΕΒΑΖΕΙ ΡΥΘΜΟΥΣ Η ΕΦΟΡΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΑΖΕΨΕΙ ΤΑ "ΦΡΕΣΚΑ" ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΑ
Τα ηλεκτρονικά μηνύματα της ΑΑΔΕ διακρίνονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες, στα μηνύματα υπενθύμισης και στα μηνύματα εντοπισμού.
Τα ηλεκτρονικά μηνύματα της ΑΑΔΕ διακρίνονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες, στα μηνύματα υπενθύμισης και στα μηνύματα εντοπισμού.
Εντατικές προσπάθειες ώστε να εισπράττονται εγκαίρως τα «φρέσκα» ληξιπρόθεσμα χρέη των φορολογουμένων κάνει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Προς αυτή τη κατεύθυνση, η Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης της ΑΑΔΕ θα έρχεται καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019 σε επαφή με φορολογούμενους που εμφανίζουν νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές, χωρίς να βαρύνονται με παλαιότερες, προκειμένου να μην αφήσει να καταστεί ανείσπρακτο ή αρρύθμιστο το ποσό της οφειλής.
Οι οφειλέτες που ανήκουν στη συγκεκριμένη κατηγορία εντοπίζονται από τη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης βάσει κριτηρίων. Η επικοινωνία με το σύνολο των οφειλετών που πληρούν τα συγκεκριμένα κριτήρια εντοπισμού και διαθέτουν ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας, πραγματοποιείται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (mail).
Επιπλέον, σε μηνιαία βάση θα αναπτύσσονται δράσεις τηλεφωνικής επικοινωνίας που αφορούν και σε αξιολογημένες υποθέσεις βάσει κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου, με σκοπό την ενίσχυση της προσπάθειας για τη συμμόρφωσή τους.
Έως το τέλος του 2019 η ΑΑΔΕ πρόκειται να πραγματοποιήσει 105.000 τηλεφωνικές κλήσεις σε πολίτες και επαγγελματίες τόσο για «υπενθύμιση» φορολογικών εκκρεμοτήτων όσο και για το κυνήγι των ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Συνολικά, προς τον ίδιο σκοπό, αναμένεται να αποσταλούν περισσότερα από 600.000 μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε μικροοφειλέτες προκειμένου να σπεύσουν να ρυθμίσουν ή να εξοφλήσουν τα χρέη τους.
Σύμφωνα δε με την παγιωμένη τακτική στελέχη της ΑΑΔΕ θα επιβλέπουν τη διαδικασία αποστολής ηλεκτρονικών μηνυμάτων υπενθύμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών σε μικροοφειλέτες παλαιότερων ετών και θα αξιολογούνται τα αποτελέσματα σε τριμηνιαία βάση με υποβολή σχετικής αναφοράς εντός 15 ημερών από τη λήξη του τριμήνου.
Για όσους δεν το γνωρίζουν, τα ηλεκτρονικά μηνύματα της ΑΑΔΕ διακρίνονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες, στα μηνύματα υπενθύμισης και στα μηνύματα εντοπισμού.
Τα ηλεκτρονικά μηνύματα εντοπισμού απευθύνονται σε φορολογουμένους που δεν έχουν ικανοποιήσει εμπρόθεσμα τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Αποστέλλονται μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων ή πληρωμής των οφειλών. Αφορούν τις εξής θεματικές ενότητες: α) ΦΠΑ Β’ και Γ’ κατηγορίας: όταν δεν έχει υποβληθεί η περιοδική δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων. β) Φόρος Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων: όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων. γ) Φόρος Εισοδήματος Νομικών Προσώπων: όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων. δ) Πρόσφατες Ληξιπρόθεσμες Οφειλές: όταν δεν έχουν πληρωθεί εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου η/οι βεβαιωμένη/ες οφειλή/ές, που έληξε/αν έως την τελευταία ημέρα του προηγούμενου μήνα.
Τα ηλεκτρονικά μηνύματα υπενθύμισης αφορούν στην υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ Β’ και Γ’ κατηγορίας. Αποστέλλονται σε μηνιαία βάση (Γ’ κατηγορίας) και τέσσερις φορές ετησίως (Β’ κατηγορίας) λίγες ημέρες πριν από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους, με στόχο την υπενθύμιση της σχετικής υποχρέωσης. Αποδέκτες είναι οι υπόχρεοι που, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, διαπιστώνεται ότι δεν έχουν ακόμα υποβάλει τη δήλωσή τους.
Προς αυτή τη κατεύθυνση, η Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης της ΑΑΔΕ θα έρχεται καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019 σε επαφή με φορολογούμενους που εμφανίζουν νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές, χωρίς να βαρύνονται με παλαιότερες, προκειμένου να μην αφήσει να καταστεί ανείσπρακτο ή αρρύθμιστο το ποσό της οφειλής.
Οι οφειλέτες που ανήκουν στη συγκεκριμένη κατηγορία εντοπίζονται από τη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης βάσει κριτηρίων. Η επικοινωνία με το σύνολο των οφειλετών που πληρούν τα συγκεκριμένα κριτήρια εντοπισμού και διαθέτουν ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας, πραγματοποιείται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (mail).
Επιπλέον, σε μηνιαία βάση θα αναπτύσσονται δράσεις τηλεφωνικής επικοινωνίας που αφορούν και σε αξιολογημένες υποθέσεις βάσει κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου, με σκοπό την ενίσχυση της προσπάθειας για τη συμμόρφωσή τους.
Έως το τέλος του 2019 η ΑΑΔΕ πρόκειται να πραγματοποιήσει 105.000 τηλεφωνικές κλήσεις σε πολίτες και επαγγελματίες τόσο για «υπενθύμιση» φορολογικών εκκρεμοτήτων όσο και για το κυνήγι των ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Συνολικά, προς τον ίδιο σκοπό, αναμένεται να αποσταλούν περισσότερα από 600.000 μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε μικροοφειλέτες προκειμένου να σπεύσουν να ρυθμίσουν ή να εξοφλήσουν τα χρέη τους.
Σύμφωνα δε με την παγιωμένη τακτική στελέχη της ΑΑΔΕ θα επιβλέπουν τη διαδικασία αποστολής ηλεκτρονικών μηνυμάτων υπενθύμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών σε μικροοφειλέτες παλαιότερων ετών και θα αξιολογούνται τα αποτελέσματα σε τριμηνιαία βάση με υποβολή σχετικής αναφοράς εντός 15 ημερών από τη λήξη του τριμήνου.
Για όσους δεν το γνωρίζουν, τα ηλεκτρονικά μηνύματα της ΑΑΔΕ διακρίνονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες, στα μηνύματα υπενθύμισης και στα μηνύματα εντοπισμού.
Τα ηλεκτρονικά μηνύματα εντοπισμού απευθύνονται σε φορολογουμένους που δεν έχουν ικανοποιήσει εμπρόθεσμα τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Αποστέλλονται μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων ή πληρωμής των οφειλών. Αφορούν τις εξής θεματικές ενότητες: α) ΦΠΑ Β’ και Γ’ κατηγορίας: όταν δεν έχει υποβληθεί η περιοδική δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων. β) Φόρος Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων: όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων. γ) Φόρος Εισοδήματος Νομικών Προσώπων: όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων. δ) Πρόσφατες Ληξιπρόθεσμες Οφειλές: όταν δεν έχουν πληρωθεί εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου η/οι βεβαιωμένη/ες οφειλή/ές, που έληξε/αν έως την τελευταία ημέρα του προηγούμενου μήνα.
Τα ηλεκτρονικά μηνύματα υπενθύμισης αφορούν στην υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ Β’ και Γ’ κατηγορίας. Αποστέλλονται σε μηνιαία βάση (Γ’ κατηγορίας) και τέσσερις φορές ετησίως (Β’ κατηγορίας) λίγες ημέρες πριν από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους, με στόχο την υπενθύμιση της σχετικής υποχρέωσης. Αποδέκτες είναι οι υπόχρεοι που, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, διαπιστώνεται ότι δεν έχουν ακόμα υποβάλει τη δήλωσή τους.
Από το insider.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου