ΤΙ ΘΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ 3ο ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
Όπως έγινε γνωστό από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, πριν λίγες μέρες, και συγκεκριμένα την 1η Οκτωβρίου, τέθηκε σε ισχύ το δεύτερο στάδιο ρυθμίσεων του Κανονισμού για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες.
Μεταξύ άλλων, με το δεύτερο στάδιο ρυθμίσεων επιβάλλονται στους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών σημαντικές υποχρεώσεις, μεταξύ των οποίων:
Σε σχέση με το τελευταίο σημείο, η ΕΕΤΤ διευκρίνισε ότι η υποχρέωση των παρόχων να μην επιβάλουν τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής /καταγγελίας σύμβασης (σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας) δεν αφορά σε συμβάσεις ορισμένου χρόνου, αλλά μόνο συμβάσεις αορίστου χρόνου και συνδέσεις καρτοκινητής τηλεφωνίας.
Το δεύτερο στάδιο ρυθμίσεων έρχεται μετά την εφαρμογή του πρώτου από τον Δεκέμβριο του 2017, το οποίο περιελάμβανε υποχρεώσεις σχετικά με τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου (ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα, στη διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών) και την αποστολή λογαριασμών (σε όλες τις νέες συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεων υφιστάμενων συμβάσεων, ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή).
Τι περιλαμβάνει το τρίτο και τελικό στάδιο
Το Lawspot επικοινώνησε με την ΕΕΤΤ, προκειμένου να λάβει γνώση σχετικά με τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο επόμενο και τελικό στάδιο ρυθμίσεων, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τέλος Δεκεμβρίου του 2018.
Για τη διευκόλυνση των αναγνωστών μετά από κάθε σημείο παρατίθεται η σχετική πρόβλεψη του Κανονισμού Γενικών Αδειών.
Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, τα σημεία του Κανονισμού που απομένει να εφαρμοστούν είναι τα εξής:
1. Συμβάσεις ορισμένου χρόνου - νέος προσδιορισμός του τέλους διακοπής (ισχύει από 31/12/2018)
Στις περιπτώσεις καταγγελίας σύμβασης ορισμένου χρόνου πριν τη λήξη της από τον καταναλωτή, αυτός θα οφείλει να καταβάλει τέλος διακοπής, το οποίο είναι το μικρότερο από τα ακόλουθα ποσά:
από το σύνολο της έκπτωσης του μηνιαίου παγίου που έχει λάβει μέχρι τη στιγμή της διακοπής συν το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδοτήσεις συσκευής ή εξοπλισμού ή κατασκευής γραμμής. Ειδικά σε περίπτωση, που η σύμβαση καταγγελθεί πριν την πάροδο 2 μηνών από την έναρξή της, ο συνδρομητής θα καταβάλει πάγια δύο μηνών, το σύνολο της έκπτωσης δύο μηνιαίων παγίων συν το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδοτήσεις συσκευής ή εξοπλισμού ή κατασκευής γραμμής,
από το ένα τρίτο του αθροίσματος των μηνιαίων παγίων, που οφείλονται για το διάστημα από τη χρονική στιγμή επέλευσης των αποτελεσμάτων της καταγγελίας μέχρι την κανονική λήξη της σύμβασης ορισμένου χρόνου συν το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδότηση συσκευής ή/και τερματικού εξοπλισμού ή/και κατασκευής σύνδεσης στο δίκτυο, που αντιστοιχεί στο διάστημα για το οποίο δεν θα καταβληθούν πάγια.
Σχετική διάταξη: 2.1.14 σημείο (ζ), εδάφιο i)
Προστασία Καταναλωτή
ζ) i) To οριζόμενο από κάθε πάροχο τέλος το οποίο πρέπει να καταβάλει ο συνδρομητής για τη διακοπή/ καταγγελία μιας σύμβασης ορισμένου χρόνου, πριν την παρέλευση της ορισμένης διάρκειας της, δεν δύναται να υπερβαίνει το μικρότερο από τα ακόλουθα:
1. το σύνολο της έκπτωσης μηνιαίου παγίου που έχει λάβει μέχρι τη στιγμή της διακοπής συν το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδότηση (α) συσκευής ή τερματικού εξοπλισμού και (β) κατασκευής σύνδεσης στο δίκτυο βάση του πίνακα αποσβέσεων για το μετά τη χρονική στιγμή επέλευσης των αποτελεσμάτων της ως άνω καταγγελίας διάστημα. Ειδικά σε περίπτωση που η καταγγελία της Σύμβασης γίνει πριν την πάροδο 2 μηνών καταβάλλει πάγια δύο μηνών, το σύνολο της έκπτωσης δύο μηνιαίων παγίων συν το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδότηση (α) συσκευής ή τερματικού εξοπλισμού και (β) κατασκευής σύνδεσης στο δίκτυο βάση του πίνακα αποσβέσεων για το μετά των πρώτων δύο μηνών της Σύμβασης διάστημα
2. το ένα τρίτο του αθροίσματος των μηνιαίων παγίων για το μετά τη χρονική στιγμή επέλευσης των αποτελεσμάτων της ως άνω καταγγελίας διάστημα μέχρι την κανονική λήξη της σύμβασης ορισμένου χρόνου συν το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδότηση συσκευής ή/και τερματικού εξοπλισμού ή/και κατασκευής σύνδεσης στο δίκτυο που αντιστοιχεί στο διάστημα για το οποίο δεν καταβάλλονται πάγια.
2. Έλεγχος υπέρογκων χρεώσεων (ισχύει από 31/12/2018)
Οι συνδρομητές μπορούν, προς αποφυγή υπερχρεώσεων, να επιλέγουν κατά τη σύναψη της σύμβασης τη δυνατότητα διακοπής της υπηρεσίας σε περίπτωση που ο λογαριασμός υπερβαίνει συγκεκριμένο ανώτατο όριο, με βάση τρεις τουλάχιστον επιλογές. Η μικρότερη από τις διαθέσιμες επιλογές δεν δύναται να είναι υψηλότερη από τα εκατό πενήντα (150,00) ευρώ (αφορά στο τελικό ύψος του λογαριασμού) στις περιπτώσεις που ακολουθείται μηνιαίος κύκλος τιμολόγησης και από τα τριακόσια (300,00) ευρώ στις περιπτώσεις που ακολουθείται διμηνιαίος κύκλος τιμολόγησης.
Σχετική διάταξη: 2.1.14 σημείο (ι)
Προστασία Καταναλωτή
ι) Επιπλέον, σε περίπτωση που ο πάροχος δικτύου ή/ και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών διαπιστώσει ότι, η χρέωση του συνδρομητή/ χρήστη, ανεξαρτήτως του οικονομικού προγράμματος που διαθέτει, για τις εκτός προγράμματος χρεώσεις, είναι υψηλότερη από ένα ανώτατο όριο, οφείλει να διακόψει την παροχή των υπηρεσιών, υπό την προϋπόθεση ότι ο συνδρομητής έχει επιλέξει την παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας.
Ο συνδρομητής/χρήστης επιλέγει το ανώτατο όριο από λίστα τουλάχιστον τριών επιλογών την οποία ορίζει ο πάροχος. Η μικρότερη από τις διαθέσιμες επιλογές δεν δύναται να είναι υψηλότερη από τα εκατό πενήντα (150,00) ευρώ στις περιπτώσεις που ακολουθείται μηνιαίος κύκλος τιμολόγησης και τριακόσια (300,00) ευρώ στις περιπτώσεις που ακολουθείται διμηνιαίος κύκλος τιμολόγησης. Η διακοπή των υπηρεσιών λαμβάνει χώρα όταν διαπιστώνεται η υπέρβαση του ανώτατου ορίου.
Η δε διαπίστωση δεν μπορεί να λαμβάνει χώρα σε χρόνο μεγαλύτερο των 5 εργασίμων ημερών από την υπέρβαση. Η σχετική δυνατότητα ορισμού συγκεκριμένου ανώτατου ορίου χρέωσης θα πρέπει να παρέχεται κατά τρόπο σαφή και με ευκρίνεια στον υποψήφιο συνδρομητή κατά την υποβολή της αίτησης παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Ο πάροχος δικτύου ή/και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών ενημερώνει τους υφιστάμενους συνδρομητές για την ανωτέρω δυνατότητα μέσω του λογαριασμού τους με όποιο τρόπο έχει επιλέξει να τον λαμβάνει.
3. Ευκολία πρόσβασης στους συμβατικούς όρους και στους τιμοκαταλόγους (ισχύει από 31/12/2018)
Οι καταναλωτές θα μπορούν να ενημερώνονται γρήγορα, από εύκολα προσβάσιμες στον ιστότοπο του παρόχου τους ιστοσελίδες, για τους ισχύοντες όρους της σύμβασής τους και για τον τιμοκατάλογο των υπηρεσιών που λαμβάνουν, ενώ οποιεσδήποτε τροποποιήσεις αυτών θα σημειώνονται με επισήμανση των αλλαγών. Οι πληροφορίες αυτές θα παραμένουν αναρτημένες στον ιστότοπο μέχρι και δύο (2) έτη μετά την κατάργησή τους, με αναφορά στο χρονικό διάστημα, για το οποίο οι εκάστοτε όροι ήταν σε ισχύ.
Σχετική διάταξη: 2.1.15 σημείο (α)
Συμβάσεις
Κάθε πρόσωπο που παρέχει δημόσια δίκτυα ή/και υπηρεσίες ηλεκτρονικών υπηρεσιών στο κοινό υποχρεούται να διαθέτει συμβατικό κείμενο, το οποίο ρυθμίζει τις σχέσεις του με τους συνδρομητές/χρήστες.
Οι όροι που περιλαμβάνονται στο συμβατικό κείμενο πρέπει να παρατίθενται με απόλυτη σαφήνεια, ευκρίνεια και απλότητα, έτσι ώστε ο χρήστης να είναι σε θέση να έχει πλήρη γνώση όλων των όρων της σύμβασης. Ειδικότερα, με την κυκλοφορία τους, οι γενικοί όροι των Συμβάσεων Προσχώρησης αναγράφονται έντυπα ή/και ηλεκτρονικά με ευδιάκριτο τρόπο και αναρτώνται στην ελληνική γλώσσα, σε ειδική ιστοσελίδα, προσβάσιμη από ευκρινές σημείο της αρχικής σελίδας του ιστοτόπου (με ένδειξη: «Συμβάσεις»).
Η ειδική αυτή ιστοσελίδα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τον σκοπό της ενημέρωσης των συνδρομητών/χρηστών για τους όρους όλων των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών που έχουν μορφή σύμβασης προσχώρησης. Ειδικότερα, αυτή περιλαμβάνει τους όρους όλων των σε ισχύ καθώς και νέων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών συμπεριλαμβανομένων των συμβάσεων που αφορούν σε πακέτα υπηρεσιών που παρέχονται σε υφιστάμενους χρήστες αλλά δεν είναι πλέον εμπορικά διαθέσιμα.
Οι ισχύοντες όροι που έχουν προκύψει ως τροποποίηση σε σχέση με τους προϊσχύοντες όρους (συμπεριλαμβανομένων και των τιμολογίων) σημειώνονται με επισήμανση αλλαγών. Οι όροι κάθε Σύμβασης θα παραμένουν αναρτημένοι μέχρι και δύο (2) έτη από την κατάργηση τους, με αναφορά του χρονικού διαστήματος για το οποίο αυτοί ίσχυαν. Ως χρονικό σημείο κατάργησης του όρου και έναρξης της ανωτέρω προθεσμίας ορίζεται η λήξη της τελευταίας σύμβασης στην οποία ίσχυε ο ως άνω όρος.
Σχετική διάταξη: 2.1.8 σημείο (β) εδάφιο (ii)
Διαφάνεια και Δημοσιότητα Πληροφοριών
β) Για τη δημοσιότητα των ανωτέρω πληροφοριών πρέπει αθροιστικά να πληρούνται τα ακόλουθα: i. Αποστολή του ανωτέρω ενημερωτικού υλικού, ιδίως δε το εκάστοτε ισχύον συμβατικό κείμενο, ή τμήμα αυτού σε οποιοδήποτε τελικό χρήστη υπέβαλε ανάλογο αίτημα. ii. Ανάρτηση του ανωτέρω υλικού/ πληροφορίας στον ιστότοπο του παρόχου, (εφόσον διατηρούν ιστότοπο) σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα. Επιπλέον, οι πληροφορίες για όλα τα τιμολόγια υπηρεσιών (εμπορικά διαθέσιμων ή μη) που παρέχονται σε συνδρομητές αναρτώνται, στην ελληνική γλώσσα, σε ειδική ιστοσελίδα, προσβάσιμη από ευκρινές σημείο της αρχικής σελίδας του ιστοτόπου (με την ένδειξη: «Τιμοκατάλογοι»).
Η ειδική αυτή ιστοσελίδα χρησιμοποιείται αποκλειστικά και μόνο για τα τιμολόγια όλων των υπηρεσιών που φέρουν μορφή σύμβασης προσχώρησης. Τα ισχύοντα τιμολόγια που έχουν προκύψει από τροποποίηση παλαιότερων τιμολογίων πρέπει να φέρουν επισήμανση αλλαγών και να αναρτώνται στην ανωτέρω ιστοσελίδα στον χρόνο που η παρούσα απόφαση ορίζει ότι πρέπει να ενημερώνει τους συνδρομητές για τις εν λόγω αλλαγές. Τα τιμολόγια θα παραμένουν αναρτημένα μέχρι και δύο (2) έτη από την κατάργηση τους, με αναφορά του χρονικού διαστήματος για το οποίο αυτά ίσχυαν. Ως χρονικό σημείο κατάργησης του τιμολογίου και έναρξης της ανωτέρω προθεσμίας ορίζεται η λήξη της τελευταίας σύμβασης στην οποία παρεχόταν το ως άνω τιμολόγιο.
Ο νέος Κανονισμός Γενικών Αδειών είναι διαθέσιμος εδώ.
Όπως έγινε γνωστό από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, πριν λίγες μέρες, και συγκεκριμένα την 1η Οκτωβρίου, τέθηκε σε ισχύ το δεύτερο στάδιο ρυθμίσεων του Κανονισμού για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες.
- Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους
- Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης
- Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας
- Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες
- Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο
- Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης
- Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης
Σε σχέση με το τελευταίο σημείο, η ΕΕΤΤ διευκρίνισε ότι η υποχρέωση των παρόχων να μην επιβάλουν τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής /καταγγελίας σύμβασης (σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας) δεν αφορά σε συμβάσεις ορισμένου χρόνου, αλλά μόνο συμβάσεις αορίστου χρόνου και συνδέσεις καρτοκινητής τηλεφωνίας.
Το δεύτερο στάδιο ρυθμίσεων έρχεται μετά την εφαρμογή του πρώτου από τον Δεκέμβριο του 2017, το οποίο περιελάμβανε υποχρεώσεις σχετικά με τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου (ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα, στη διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών) και την αποστολή λογαριασμών (σε όλες τις νέες συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεων υφιστάμενων συμβάσεων, ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή).
Τι περιλαμβάνει το τρίτο και τελικό στάδιο
Το Lawspot επικοινώνησε με την ΕΕΤΤ, προκειμένου να λάβει γνώση σχετικά με τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο επόμενο και τελικό στάδιο ρυθμίσεων, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τέλος Δεκεμβρίου του 2018.
Για τη διευκόλυνση των αναγνωστών μετά από κάθε σημείο παρατίθεται η σχετική πρόβλεψη του Κανονισμού Γενικών Αδειών.
Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, τα σημεία του Κανονισμού που απομένει να εφαρμοστούν είναι τα εξής:
1. Συμβάσεις ορισμένου χρόνου - νέος προσδιορισμός του τέλους διακοπής (ισχύει από 31/12/2018)
Στις περιπτώσεις καταγγελίας σύμβασης ορισμένου χρόνου πριν τη λήξη της από τον καταναλωτή, αυτός θα οφείλει να καταβάλει τέλος διακοπής, το οποίο είναι το μικρότερο από τα ακόλουθα ποσά:
από το σύνολο της έκπτωσης του μηνιαίου παγίου που έχει λάβει μέχρι τη στιγμή της διακοπής συν το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδοτήσεις συσκευής ή εξοπλισμού ή κατασκευής γραμμής. Ειδικά σε περίπτωση, που η σύμβαση καταγγελθεί πριν την πάροδο 2 μηνών από την έναρξή της, ο συνδρομητής θα καταβάλει πάγια δύο μηνών, το σύνολο της έκπτωσης δύο μηνιαίων παγίων συν το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδοτήσεις συσκευής ή εξοπλισμού ή κατασκευής γραμμής,
από το ένα τρίτο του αθροίσματος των μηνιαίων παγίων, που οφείλονται για το διάστημα από τη χρονική στιγμή επέλευσης των αποτελεσμάτων της καταγγελίας μέχρι την κανονική λήξη της σύμβασης ορισμένου χρόνου συν το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδότηση συσκευής ή/και τερματικού εξοπλισμού ή/και κατασκευής σύνδεσης στο δίκτυο, που αντιστοιχεί στο διάστημα για το οποίο δεν θα καταβληθούν πάγια.
Σχετική διάταξη: 2.1.14 σημείο (ζ), εδάφιο i)
Προστασία Καταναλωτή
ζ) i) To οριζόμενο από κάθε πάροχο τέλος το οποίο πρέπει να καταβάλει ο συνδρομητής για τη διακοπή/ καταγγελία μιας σύμβασης ορισμένου χρόνου, πριν την παρέλευση της ορισμένης διάρκειας της, δεν δύναται να υπερβαίνει το μικρότερο από τα ακόλουθα:
1. το σύνολο της έκπτωσης μηνιαίου παγίου που έχει λάβει μέχρι τη στιγμή της διακοπής συν το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδότηση (α) συσκευής ή τερματικού εξοπλισμού και (β) κατασκευής σύνδεσης στο δίκτυο βάση του πίνακα αποσβέσεων για το μετά τη χρονική στιγμή επέλευσης των αποτελεσμάτων της ως άνω καταγγελίας διάστημα. Ειδικά σε περίπτωση που η καταγγελία της Σύμβασης γίνει πριν την πάροδο 2 μηνών καταβάλλει πάγια δύο μηνών, το σύνολο της έκπτωσης δύο μηνιαίων παγίων συν το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδότηση (α) συσκευής ή τερματικού εξοπλισμού και (β) κατασκευής σύνδεσης στο δίκτυο βάση του πίνακα αποσβέσεων για το μετά των πρώτων δύο μηνών της Σύμβασης διάστημα
2. το ένα τρίτο του αθροίσματος των μηνιαίων παγίων για το μετά τη χρονική στιγμή επέλευσης των αποτελεσμάτων της ως άνω καταγγελίας διάστημα μέχρι την κανονική λήξη της σύμβασης ορισμένου χρόνου συν το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδότηση συσκευής ή/και τερματικού εξοπλισμού ή/και κατασκευής σύνδεσης στο δίκτυο που αντιστοιχεί στο διάστημα για το οποίο δεν καταβάλλονται πάγια.
2. Έλεγχος υπέρογκων χρεώσεων (ισχύει από 31/12/2018)
Οι συνδρομητές μπορούν, προς αποφυγή υπερχρεώσεων, να επιλέγουν κατά τη σύναψη της σύμβασης τη δυνατότητα διακοπής της υπηρεσίας σε περίπτωση που ο λογαριασμός υπερβαίνει συγκεκριμένο ανώτατο όριο, με βάση τρεις τουλάχιστον επιλογές. Η μικρότερη από τις διαθέσιμες επιλογές δεν δύναται να είναι υψηλότερη από τα εκατό πενήντα (150,00) ευρώ (αφορά στο τελικό ύψος του λογαριασμού) στις περιπτώσεις που ακολουθείται μηνιαίος κύκλος τιμολόγησης και από τα τριακόσια (300,00) ευρώ στις περιπτώσεις που ακολουθείται διμηνιαίος κύκλος τιμολόγησης.
Σχετική διάταξη: 2.1.14 σημείο (ι)
Προστασία Καταναλωτή
ι) Επιπλέον, σε περίπτωση που ο πάροχος δικτύου ή/ και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών διαπιστώσει ότι, η χρέωση του συνδρομητή/ χρήστη, ανεξαρτήτως του οικονομικού προγράμματος που διαθέτει, για τις εκτός προγράμματος χρεώσεις, είναι υψηλότερη από ένα ανώτατο όριο, οφείλει να διακόψει την παροχή των υπηρεσιών, υπό την προϋπόθεση ότι ο συνδρομητής έχει επιλέξει την παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας.
Ο συνδρομητής/χρήστης επιλέγει το ανώτατο όριο από λίστα τουλάχιστον τριών επιλογών την οποία ορίζει ο πάροχος. Η μικρότερη από τις διαθέσιμες επιλογές δεν δύναται να είναι υψηλότερη από τα εκατό πενήντα (150,00) ευρώ στις περιπτώσεις που ακολουθείται μηνιαίος κύκλος τιμολόγησης και τριακόσια (300,00) ευρώ στις περιπτώσεις που ακολουθείται διμηνιαίος κύκλος τιμολόγησης. Η διακοπή των υπηρεσιών λαμβάνει χώρα όταν διαπιστώνεται η υπέρβαση του ανώτατου ορίου.
Η δε διαπίστωση δεν μπορεί να λαμβάνει χώρα σε χρόνο μεγαλύτερο των 5 εργασίμων ημερών από την υπέρβαση. Η σχετική δυνατότητα ορισμού συγκεκριμένου ανώτατου ορίου χρέωσης θα πρέπει να παρέχεται κατά τρόπο σαφή και με ευκρίνεια στον υποψήφιο συνδρομητή κατά την υποβολή της αίτησης παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Ο πάροχος δικτύου ή/και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών ενημερώνει τους υφιστάμενους συνδρομητές για την ανωτέρω δυνατότητα μέσω του λογαριασμού τους με όποιο τρόπο έχει επιλέξει να τον λαμβάνει.
3. Ευκολία πρόσβασης στους συμβατικούς όρους και στους τιμοκαταλόγους (ισχύει από 31/12/2018)
Οι καταναλωτές θα μπορούν να ενημερώνονται γρήγορα, από εύκολα προσβάσιμες στον ιστότοπο του παρόχου τους ιστοσελίδες, για τους ισχύοντες όρους της σύμβασής τους και για τον τιμοκατάλογο των υπηρεσιών που λαμβάνουν, ενώ οποιεσδήποτε τροποποιήσεις αυτών θα σημειώνονται με επισήμανση των αλλαγών. Οι πληροφορίες αυτές θα παραμένουν αναρτημένες στον ιστότοπο μέχρι και δύο (2) έτη μετά την κατάργησή τους, με αναφορά στο χρονικό διάστημα, για το οποίο οι εκάστοτε όροι ήταν σε ισχύ.
Σχετική διάταξη: 2.1.15 σημείο (α)
Συμβάσεις
Κάθε πρόσωπο που παρέχει δημόσια δίκτυα ή/και υπηρεσίες ηλεκτρονικών υπηρεσιών στο κοινό υποχρεούται να διαθέτει συμβατικό κείμενο, το οποίο ρυθμίζει τις σχέσεις του με τους συνδρομητές/χρήστες.
Οι όροι που περιλαμβάνονται στο συμβατικό κείμενο πρέπει να παρατίθενται με απόλυτη σαφήνεια, ευκρίνεια και απλότητα, έτσι ώστε ο χρήστης να είναι σε θέση να έχει πλήρη γνώση όλων των όρων της σύμβασης. Ειδικότερα, με την κυκλοφορία τους, οι γενικοί όροι των Συμβάσεων Προσχώρησης αναγράφονται έντυπα ή/και ηλεκτρονικά με ευδιάκριτο τρόπο και αναρτώνται στην ελληνική γλώσσα, σε ειδική ιστοσελίδα, προσβάσιμη από ευκρινές σημείο της αρχικής σελίδας του ιστοτόπου (με ένδειξη: «Συμβάσεις»).
Η ειδική αυτή ιστοσελίδα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τον σκοπό της ενημέρωσης των συνδρομητών/χρηστών για τους όρους όλων των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών που έχουν μορφή σύμβασης προσχώρησης. Ειδικότερα, αυτή περιλαμβάνει τους όρους όλων των σε ισχύ καθώς και νέων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών συμπεριλαμβανομένων των συμβάσεων που αφορούν σε πακέτα υπηρεσιών που παρέχονται σε υφιστάμενους χρήστες αλλά δεν είναι πλέον εμπορικά διαθέσιμα.
Οι ισχύοντες όροι που έχουν προκύψει ως τροποποίηση σε σχέση με τους προϊσχύοντες όρους (συμπεριλαμβανομένων και των τιμολογίων) σημειώνονται με επισήμανση αλλαγών. Οι όροι κάθε Σύμβασης θα παραμένουν αναρτημένοι μέχρι και δύο (2) έτη από την κατάργηση τους, με αναφορά του χρονικού διαστήματος για το οποίο αυτοί ίσχυαν. Ως χρονικό σημείο κατάργησης του όρου και έναρξης της ανωτέρω προθεσμίας ορίζεται η λήξη της τελευταίας σύμβασης στην οποία ίσχυε ο ως άνω όρος.
Σχετική διάταξη: 2.1.8 σημείο (β) εδάφιο (ii)
Διαφάνεια και Δημοσιότητα Πληροφοριών
β) Για τη δημοσιότητα των ανωτέρω πληροφοριών πρέπει αθροιστικά να πληρούνται τα ακόλουθα: i. Αποστολή του ανωτέρω ενημερωτικού υλικού, ιδίως δε το εκάστοτε ισχύον συμβατικό κείμενο, ή τμήμα αυτού σε οποιοδήποτε τελικό χρήστη υπέβαλε ανάλογο αίτημα. ii. Ανάρτηση του ανωτέρω υλικού/ πληροφορίας στον ιστότοπο του παρόχου, (εφόσον διατηρούν ιστότοπο) σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα. Επιπλέον, οι πληροφορίες για όλα τα τιμολόγια υπηρεσιών (εμπορικά διαθέσιμων ή μη) που παρέχονται σε συνδρομητές αναρτώνται, στην ελληνική γλώσσα, σε ειδική ιστοσελίδα, προσβάσιμη από ευκρινές σημείο της αρχικής σελίδας του ιστοτόπου (με την ένδειξη: «Τιμοκατάλογοι»).
Η ειδική αυτή ιστοσελίδα χρησιμοποιείται αποκλειστικά και μόνο για τα τιμολόγια όλων των υπηρεσιών που φέρουν μορφή σύμβασης προσχώρησης. Τα ισχύοντα τιμολόγια που έχουν προκύψει από τροποποίηση παλαιότερων τιμολογίων πρέπει να φέρουν επισήμανση αλλαγών και να αναρτώνται στην ανωτέρω ιστοσελίδα στον χρόνο που η παρούσα απόφαση ορίζει ότι πρέπει να ενημερώνει τους συνδρομητές για τις εν λόγω αλλαγές. Τα τιμολόγια θα παραμένουν αναρτημένα μέχρι και δύο (2) έτη από την κατάργηση τους, με αναφορά του χρονικού διαστήματος για το οποίο αυτά ίσχυαν. Ως χρονικό σημείο κατάργησης του τιμολογίου και έναρξης της ανωτέρω προθεσμίας ορίζεται η λήξη της τελευταίας σύμβασης στην οποία παρεχόταν το ως άνω τιμολόγιο.
Ο νέος Κανονισμός Γενικών Αδειών είναι διαθέσιμος εδώ.
ΠΗΓΗ: https://www.lawspot.gr/nomika-nea/kiniti-tilefonia-oi-nees-ypohreoseis-ton-parohon-apo-31-12-2018
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου