.

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2022

ΞΕΚΙΝΑΕΙ Η ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΧΑΜΕΝΑ...276 ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ !!!

 


Στις δικαστικές αίθουσες, ενάντια σε έναν πρώην δήμαρχο Αθηναίων, έναν πρώην αντιδήμαρχο και δύο υπηρεσιακά στελέχη του Δήμου Αθηναίων, θα σταθεί προσεχώς η δημοτική αρχή του Κώστα Μπακογιάννη.

Η υπόθεση περιστρέφεται γύρω από την προ ετών απώλεια 276 δίκυκλων και τρίκυκλων από τα γκαράζ του δήμου για τα οποία, αν και ουδέποτε έμαθε κανείς με ακρίβεια πού πήγαν, ο δήμος συνέχιζε να χρεώνεται τέλη κυκλοφορίας. Στη σημερινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αθηναίων, αναμένεται να ληφθεί απόφαση να παραστεί ο δήμος στο δικαστήριο υποστηρίζοντας τις κατηγορίες κατά των 4 κατηγορουμένων στη δίκη που είναι προγραμματισμένη για την Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου στο ΣΤ’ Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών.

Δύο από τους κατηγορούμενους για το αδίκημα της απιστίας κατ’ εξακολούθηση, τελεσθείσας με παράλειψη, είναι ο πρώην (προσωρινός) δήμαρχος (ανέλαβε καθήκοντα μεταξύ Μαΐου και Αυγούστου 2019, μετά την παραίτηση του Γιώργου Καμίνη) και πρώην αντιδήμαρχος Οικονομικών Γιώργος Μπρούλιας και ο πρώην αντιδήμαρχος Καθαριότητας Ανδρέας Βαρελάς (που στις τελευταίες δημοτικές εκλογές μετακινήθηκε από την παράταξη Καμίνη στο ψηφοδέλτιο του Κ. Μπακογιάννη, χωρίς όμως να εκλεγεί σύμβουλος). Συνοπτικά, κατηγορούνται για το ότι ο δήμος κατέβαλλε τέλη κυκλοφορίας για οχήματα που δεν υπήρχαν.

Σκοτεινή υπόθεση

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: Η απώλεια 276 δίκυκλων και τρίκυκλων εντοπίστηκε επί δημοτικής αρχής Γιώργου Καμίνη και ο δήμος κλήθηκε να τα διαγράψει από το μητρώο του. Η πρώην δημοτική αρχή δηλώνει ότι με πρωτοβουλίες των δικών της στελεχών (μεταξύ των οποίων και οι κ.κ. Μπρούλιας και Βαρελάς) ήρθε στην επιφάνεια η υπόθεση.

Η απόσυρση των δίκυκλων αποφασίστηκε σε δημοτικό συμβούλιο του Μαρτίου του 2019. Σε εκείνη τη συνεδρίαση, έγινε γνωστό ότι τα οχήματα άρχισαν να χάνονται το 2005, ο κ. Μπρούλιας δήλωσε ότι είχε διατάξει Ενορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ), καθώς και ότι ο κ. Βαρελάς είχε σταματήσει την πληρωμή τελών από το 2011. Ομως, για να διαγραφούν οριστικά τα δίκυκλα από την Τροχαία και το υπουργείο Μεταφορών, έπρεπε πρώτα να καταβληθούν τα οφειλόμενα τέλη (δαπάνη που στο τότε δημοτικό συμβούλιο είχε υπολογιστεί στα 50.000 ευρώ) ή, εφόσον είχαν κλαπεί, να καταγγελθεί η κλοπή τους στην Αστυνομία.

Αιτία του όλου προβλήματος, είχε πει ο κ. Βαρελάς, ήταν ότι επειδή τα δίκυκλα είχαν άδεια από την Τροχαία, δεν υπήρχαν σαφείς οδηγίες για την απόσυρσή τους. Σχετικά με το πού πήγαν, εξήγησε ότι από κάποια μηχανάκια παίρνονταν ανταλλακτικά για να χρησιμοποιηθούν σε άλλα και δήλωσε ότι ως αντιδήμαρχος παρέλαβε για τα συγκεκριμένα δίκυκλα μόνο άδειες, με κάποιες να έχουν προβλήματα.

Ο δήμος σταμάτησε να πληρώνει τέλη τον Μάιο του 2019, οπότε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση ενέκρινε την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Παράλληλα, όμως, διενεργήθηκε έρευνα των Επιθεωρητών Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, που ξεκίνησε την ποινική διαδικασία. Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών παρέπεμψε τους κατηγορούμενους σε δίκη.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», στη σημερινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής θα υπάρξει εισήγηση υπέρ της υποστήριξης των κατηγοριών κατά των τεσσάρων. Μπορεί να φαίνεται πρωτοφανές η δημοτική αρχή Κ. Μπακογιάννη να παίρνει απόφαση να βρεθεί στο δικαστήριο απέναντι σε έναν υποψήφιο με τον συνδυασμό της, ωστόσο, όπως εξηγούν στελέχη της, ο δήμος είναι αναγκασμένος από τον νόμο να υποστηρίξει τις κατηγορίες.

Να σημειωθεί ότι νόμος που ψηφίστηκε τον Οκτώβριο του 2020 (άρθρο 50, ν. 4735/2020) ορίζει ότι «θεωρούνται νόμιμες και κανονικές» δαπάνες που έγιναν σε βάρος δημοτικών προϋπολογισμών για τη συντήρηση ή κίνηση δημοτικών οχημάτων έως τις 30/6/2020. Το άρθρο 50 θεωρείται ότι κάλυψε ένα προϋπάρχον «νομικό κενό». Επικαλούμενος τη συγκεκριμένη διάταξη, ο Δήμος Αθηναίων κατάφερε τον Νοέμβριο του 2020 να διαγράψει συνολικά 410 οχήματα (συμπεριλαμβανομένων των 276 δίκυκλων).

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates