Από το capital.gr
Σε μία αγορά ιδιαίτερα ανταγωνιστική αποδεικνύεται το εμφιαλωμένο νερό στην Ελλάδα, με αρκετά έντονη κινητικότητα το τελευταίο χρονικό διάστημα, νέες επενδύσεις και αλλαγές χαρτοφυλακίων ανάμεσα σε μεγάλους παίκτες της αγοράς τροφίμων και ποτών. Αρκετά πρόσφατη είναι η απόκτηση του εργοστασίου της PepciCo Hellas στο Λουτράκι, εκεί όπου γινόταν κατά το παρελθόν η παραγωγή του φυσικού Ήβη Λουτράκι, ενώ η συγκεκριμένη βιομηχανική μονάδα παρέμενε επί σειρά ετών ανενεργή.
Η εταιρεία NU Aqua που προέβη στην απόκτηση του συγκεκριμένου εργοστασίου, έχει προχωρήσει ήδη και μία ακόμα επένδυση στο Άγιο Όρος με την προοπτική παραγωγής εμφιαλωμένου νερού με την ονομασία Avaton στη Σιμωνόπετρα και συγκεκριμένα σε περιοχή της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας με την παραγωγή να αναμένεται να ξεκινήσει προσεχώς.
Η πρόσφατη είσοδος επίσης της Λουξ στο εμφιαλωμένο νερό, καθώς απέκτησε το ποσοστό 42,34% που είχε η Νίκας Συμμετοχών στην εταιρεία Δίρφυς με έδρα την Εύβοια, αναμένεται επίσης να φέρει ανακατατάξεις στην αγορά, με την εν λόγω εταιρεία να αποτελεί ήδη τον διανομέα για το νερό Ζαγόρι στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας.
Άμεση επίδραση από τον τουρισμό και τις καιρικές συνθήκες
Εξετάζοντας την αγορά αυτή θα δει κανείς ότι όπως είναι λογικό επηρεάζεται έντονα από την έλευση του τουρισμού και τις καιρικές συνθήκες που εκ των πραγμάτων ευνοούν την κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού καθώς το καλοκαίρι οι πωλήσεις του κλάδου ενισχύονται με ισχυρούς ρυθμούς. Φέτος είναι μία ανοδική χρονιά για τους παίκτες του εμφιαλωμένου στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, καθώς στο εννεάμηνο η αγορά εμφιαλωμένου κατέγραψε ανάπτυξη σε όγκο πωλήσεων κατά 8% από τα 562.500 λίτρα πέρυσι, στα 610.700 λίτρα φέτος. Ταυτόχρονα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε επίσης στα σούπερ μάρκετ από τα 142,3 εκατ. ευρώ στα 160 εκατ. ευρώ φέτος σε επίπεδο εννεαμήνου.
Οι παίκτες που καθορίζουν την ελληνική αγορά
Με βάση στοιχεία αγοράς της εταιρείας μετρήσεων IRI τα οποία έχει στη διάθεσή του το Capital.gr και εξετάζουν όλοι οι εμπλεκόμενοι στην παραγωγή και εμφιάλωση νερού στην Ελλάδα, για τη μέτρηση του ανταγωνισμού, θα διαπιστώσουμε ότι την κυριαρχία των πωλήσεων σε όγκο στο εμφιαλωμένο νερό διατηρεί με βάση τα στοιχεία Οκτωβρίου του 2021, το Ζαγόρι με μερίδιο 21,8%, ενώ ακολουθεί το νερό ιδιωτικής ετικέτας με 14,6% και ο Βίκος με 13,1%. Σημειώνεται ότι το Ζαγόρι διατηρεί ισχυρή παρουσία και στη ιδιωτική ετικέτα παράγοντας για τον Σκλαβενίτη, ενώ ο Βίκος από την πλευρά του για τη Lidl.
Τέταρτος παίκτης στην ελληνική αγορά σε επίπεδο πωλήσεων σε όγκο με βάση τα στοιχεία του Οκτωβρίου είναι η Θεόνη που αναπτύσσεται σημαντικά τα τελευταία χρόνια με ποσοστό 10,3. Ακολουθούν η Κορπή (Nestle) με 9,1%, η Δίρφυς με 4,1%, οι Πηγές Κωστηλάτας με 3,7%, ο Ζαρός με 3,4%, το Aύρα (Coca-Cola) με 3,4% και η Σαμαριά με 2,4%.
Σημειώνεται ότι οι δύο πρώτοι παίκτες της αγοράς στο εμφιαλωμένο νερό, δηλαδή το Ζαγόρι και η ιδιωτική ετικέτα, απώλεσαν κομμάτι του μεριδίου τους φέτος τον Οκτώβριο σε σύγκριση με τον περσινό αντίστοιχο μήνα, οπότε κατά 0,8 και 1,7 μονάδες αντίστοιχα. Βίκος και Θεόνη πρόσθεσαν μερίδιο σε όγκο κατά 1,9 και 1,8 μονάδες, ενώ η Κορπή είδε το μερίδιό της να συρρικνώνεται κατά 1 μονάδα.
Ανατροπή της πρωτιάς στο ανθρακούχο
Την ίδια στιγμή στο ανθρακούχο νερό, εμφανίζεται μία σημαντική ανατροπή στην πρωτιά της κατηγορίας. Και συγκεκριμένα, ενώ το 2020 την πρώτη θέση στις πωλήσεις ανθρακούχου σε όγκο είχε η Σουρωτή με μερίδιο 21,4%, τον Οκτώβριο του 2021, αυτό ανατράπηκε καθώς η Σουρωτή κατήλθε στο 18,4% και στην πρώτη θέση βρέθηκε στο Ζαγόρι με 20,5% από 16,7% που ήταν το 2020. Τρίτος παίκτης στο ανθρακούχο είναι τον Οκτώβριο του 2021 η ιδιωτική ετικέτα με 16,3% και ελαφρά μείωση κατά μία μονάδα από 17,3% που ήταν το 2020. Έπονται το Μιτσικέλι της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων (Βίκος) με 10,1%, το Ξινό Νερό Φλώρινας με 9,3%, το Ζaros με 6,3%, το Perrier με 5,2%, το San Pellegrino με 2,5%, το Mastiqua με 2,4% και το Acua Carpatica με 1,6%.
Η εταιρεία NU Aqua που προέβη στην απόκτηση του συγκεκριμένου εργοστασίου, έχει προχωρήσει ήδη και μία ακόμα επένδυση στο Άγιο Όρος με την προοπτική παραγωγής εμφιαλωμένου νερού με την ονομασία Avaton στη Σιμωνόπετρα και συγκεκριμένα σε περιοχή της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας με την παραγωγή να αναμένεται να ξεκινήσει προσεχώς.
Η πρόσφατη είσοδος επίσης της Λουξ στο εμφιαλωμένο νερό, καθώς απέκτησε το ποσοστό 42,34% που είχε η Νίκας Συμμετοχών στην εταιρεία Δίρφυς με έδρα την Εύβοια, αναμένεται επίσης να φέρει ανακατατάξεις στην αγορά, με την εν λόγω εταιρεία να αποτελεί ήδη τον διανομέα για το νερό Ζαγόρι στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας.
Άμεση επίδραση από τον τουρισμό και τις καιρικές συνθήκες
Εξετάζοντας την αγορά αυτή θα δει κανείς ότι όπως είναι λογικό επηρεάζεται έντονα από την έλευση του τουρισμού και τις καιρικές συνθήκες που εκ των πραγμάτων ευνοούν την κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού καθώς το καλοκαίρι οι πωλήσεις του κλάδου ενισχύονται με ισχυρούς ρυθμούς. Φέτος είναι μία ανοδική χρονιά για τους παίκτες του εμφιαλωμένου στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, καθώς στο εννεάμηνο η αγορά εμφιαλωμένου κατέγραψε ανάπτυξη σε όγκο πωλήσεων κατά 8% από τα 562.500 λίτρα πέρυσι, στα 610.700 λίτρα φέτος. Ταυτόχρονα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε επίσης στα σούπερ μάρκετ από τα 142,3 εκατ. ευρώ στα 160 εκατ. ευρώ φέτος σε επίπεδο εννεαμήνου.
Οι παίκτες που καθορίζουν την ελληνική αγορά
Με βάση στοιχεία αγοράς της εταιρείας μετρήσεων IRI τα οποία έχει στη διάθεσή του το Capital.gr και εξετάζουν όλοι οι εμπλεκόμενοι στην παραγωγή και εμφιάλωση νερού στην Ελλάδα, για τη μέτρηση του ανταγωνισμού, θα διαπιστώσουμε ότι την κυριαρχία των πωλήσεων σε όγκο στο εμφιαλωμένο νερό διατηρεί με βάση τα στοιχεία Οκτωβρίου του 2021, το Ζαγόρι με μερίδιο 21,8%, ενώ ακολουθεί το νερό ιδιωτικής ετικέτας με 14,6% και ο Βίκος με 13,1%. Σημειώνεται ότι το Ζαγόρι διατηρεί ισχυρή παρουσία και στη ιδιωτική ετικέτα παράγοντας για τον Σκλαβενίτη, ενώ ο Βίκος από την πλευρά του για τη Lidl.
Τέταρτος παίκτης στην ελληνική αγορά σε επίπεδο πωλήσεων σε όγκο με βάση τα στοιχεία του Οκτωβρίου είναι η Θεόνη που αναπτύσσεται σημαντικά τα τελευταία χρόνια με ποσοστό 10,3. Ακολουθούν η Κορπή (Nestle) με 9,1%, η Δίρφυς με 4,1%, οι Πηγές Κωστηλάτας με 3,7%, ο Ζαρός με 3,4%, το Aύρα (Coca-Cola) με 3,4% και η Σαμαριά με 2,4%.
Σημειώνεται ότι οι δύο πρώτοι παίκτες της αγοράς στο εμφιαλωμένο νερό, δηλαδή το Ζαγόρι και η ιδιωτική ετικέτα, απώλεσαν κομμάτι του μεριδίου τους φέτος τον Οκτώβριο σε σύγκριση με τον περσινό αντίστοιχο μήνα, οπότε κατά 0,8 και 1,7 μονάδες αντίστοιχα. Βίκος και Θεόνη πρόσθεσαν μερίδιο σε όγκο κατά 1,9 και 1,8 μονάδες, ενώ η Κορπή είδε το μερίδιό της να συρρικνώνεται κατά 1 μονάδα.
Ανατροπή της πρωτιάς στο ανθρακούχο
Την ίδια στιγμή στο ανθρακούχο νερό, εμφανίζεται μία σημαντική ανατροπή στην πρωτιά της κατηγορίας. Και συγκεκριμένα, ενώ το 2020 την πρώτη θέση στις πωλήσεις ανθρακούχου σε όγκο είχε η Σουρωτή με μερίδιο 21,4%, τον Οκτώβριο του 2021, αυτό ανατράπηκε καθώς η Σουρωτή κατήλθε στο 18,4% και στην πρώτη θέση βρέθηκε στο Ζαγόρι με 20,5% από 16,7% που ήταν το 2020. Τρίτος παίκτης στο ανθρακούχο είναι τον Οκτώβριο του 2021 η ιδιωτική ετικέτα με 16,3% και ελαφρά μείωση κατά μία μονάδα από 17,3% που ήταν το 2020. Έπονται το Μιτσικέλι της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων (Βίκος) με 10,1%, το Ξινό Νερό Φλώρινας με 9,3%, το Ζaros με 6,3%, το Perrier με 5,2%, το San Pellegrino με 2,5%, το Mastiqua με 2,4% και το Acua Carpatica με 1,6%.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου