.

Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2021

ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΠΑΚΕΤΟ ΤΩΝ 23 ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ !!!

 



Από το συρτάρι βγάζει το Υπερταμείο τα σχέδια για την αξιοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας καθώς και των μικρότερων 23 περιφερειακών αεροδρομίων στη χώρα μας.

Πηγές πολύ κοντά στο θέμα αναφέρουν πως εντός του Α’ Εξαμήνου του 2022 θα έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, ενώ ξεχωριστή διαγωνιστική διαδικασία ακολουθήσει η αξιοποίηση των 23 αεροδρομίων. Έως το τέλος του χρόνου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η μελέτη που πραγματοποιείται από τη συμβουλευτική KANTOR υπό τον Κωνσταντίνο Καστρινάκη θα καθορίσει τη διαγωνιστική διαδικασία.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα εξής αεροδρόμια: Χίος, Αλεξανδρούπολη, Αραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη.

Η συμβουλευτική δεν πραγματοποιεί μία νέα έρευνα, αλλά επικαιροποιεί την ήδη υπάρχουσα μελέτη του 2016, η οποία, ωστόσο πρέπει να προσαρμοστεί στα δεδομένα της μετά πανδημίας εποχής, η οποία είχε σαν αποτέλεσμα τον περιορισμό των μετακινήσεων και την κατακόρυφη πτώση της επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια σε παγκόσμια κλίμακα.

Το Υπερταμείο, εφόσον θα έχει στα χέρια του την ολοκληρωμένη μελέτη της KANTOR, θα προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό σχετικά με την πρόσληψη ενός ή περισσότερων συμβούλων, οι οποίοι θα αναλάβουν την αξιολόγηση, το business plan και θα κάνουν προτάσεις σχετικά με τη μορφή του διαγωνισμού που θα προκηρυχθεί.

Η αρχιτεκτονική του διαγωνισμού

Η άσκηση, επομένως, για το Υπερταμείο είναι να βρει με ποια “αρχιτεκτονική” όσον αφορά τον διαγωνισμό θα δημιουργήσει ένα ενδιαφέρον πακέτο παραχωρήσεων. Μάλιστα, όπως πρόσφατα ανέφερε ο Γρηγόρης Δημητριάδης υπάρχουν προς το παρόν δύο υπό εξέταση σενάρια.

Το πρώτο αφορά στην προκήρυξη ενός ενιαίου διαγωνισμού για το σύνολο και των 23 αεροδρομίων, όπως έγινε και με τα 14 αεροδρόμια που ανέλαβε η Fraport Greece.

Το δεύτερο περιλαμβάνει την πραγματοποίηση δύο διαγωνισμών, όπου τα αεροδρόμια θα “μοιραστούν” στη μέση. Σε αυτή την περίπτωση προκύπτει το ερώτημα πως θα ομαδοποιηθούν τα υπό αξιοποίηση αεροδρόμια.

Η στάση της αγοράς

Η αγορά με τη σειρά της αναμένει ποια ή ποιες διαγωνιστικές διαδικασίες θα προκρίνει το Υπερταμείο για την αξιοποίηση των αεροδρομίων. Πηγές της αγοράς αναφέρουν πως η Fraport Greece, η οποία ανέλαβε την αξιοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και αποτελείται από τη Fraport AG, τον Όμιλο Κοπελούζου και το Marguerite Fund, δεν μπορεί να υποβάλλει πρόταση. Αυτό συμβαίνει καθώς μοναδικός σκοπός της Fraport Greece είναι η διαχείριση των 14 αεροδρομίων.

Αυτή η εξέλιξη, ωστόσο, δεν αποκλείει την εκδήλωση ενδιαφέροντος εκ μέρους των μετόχων της Fraport AG, η οποία είναι η μητρική εταιρία της Fraport Greece. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η μητρική εταιρία παρακολουθεί τις εξελίξεις με αυξημένο ενδιαφέρον και αναμένει το διαγωνιστικό σχήμα, στο οποίο θα προχωρήσει το Υπερταμείο προκειμένου να συμπεράνει, εάν θα είναι ελκυστικό το “πακέτο” παραχωρήσεων που θα προτείνει.

ΠΗΓΗ-ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΣΤΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates