.

Δευτέρα 19 Ιουλίου 2021

ΒΡΟΧΗ ΑΝΑΤΙΜΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΣΕ ΔΕΚΑΔΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΑ !!!

 


Του Δημήτρη Χριστούλια - enikos.gr

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι ανατιμήσεις σε δεκάδες προϊόντα, επιβαρύνοντας εκ νέου τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς. Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Realnews, από τις αρχές Ιουλίου μέχρι το τέλος Αυγούστου -και ανάλογα με τα αποθέματα των προϊόντων που έχουν στις αποθήκες τους τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων- θα αυξηθούν οι τιμές σε τουλάχιστον 20 κατηγορίες βασικών αγαθών, όπως είναι τα τρόφιμα.

Αναλυτικότερα, στη νέα λίστα της ακρίβειας περιλαμβάνονται τα εξής προϊόντα: χύμα φακές (20%), παιδικοί χυμοί (12,5%), καραμέλες (11,5%), ζυμαρικά (2% έως 8%), απορρυπαντικά πλυντηρίου πιάτων (7,6%), σοκολάτες (7,5%), χαρτικά (6,6%), αλάτι (6%), σαμπουάν (3% έως 6%), ξυραφάκια (5%), φρέσκοι χυμοί (4,5% έως 5%), μπισκότα (4,5%), βρεφικές πάνες (3% έως 5%), ελαιόλαδο (3,3%), βρεφικό γάλα (3%), χαλβάς (3%), ταχίνι (3%), τυριά (2,5%), ξίδι (2,5%) και παγωμένο τσάι (2%). Κάποιες από αυτές τις ανατιμήσεις έχουν περάσει ήδη στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ενώ κάποιες άλλες αναμένεται να γίνουν αντιληπτές από τους καταναλωτές στο αμέσως επόμενο διάστημα και το αργότερο μέχρι το τέλος Αυγούστου. Μάλιστα, δεν αποκλείεται να προστεθούν άμεσα ακόμη περισσότερα προϊόντα στη λίστα της ακρίβειας, με οικονομολόγους, όμως, να κάνουν λόγο για ένα παροδικό φαινόμενο, που οφείλεται σε πληθωριστικές πιέσεις εξαιτίας της επαναφοράς της αγοράς στην κανονικότητα μετά από μήνες κατά τους οποίους αρκετές επιχειρήσεις υπολειτουργούσαν. Σημειώνεται ότι ο πληθωρισμός ξεκίνησε το 2021 από -2% τον Ιανουάριο και συνέχισε με μείωση 1,3% τον Φεβρουάριο, 1,6% τον Μάρτιο και 0,3% τον Απρίλιο. Τον Μάιο υπολογίζεται να κινηθεί οριακά σε θετικό έδαφος κατά 0,1% και τον Ιούνιο να ανέλθει σε 1%.

Δυσαρέσκεια καταναλωτών

Αρκετοί καταναλωτές, ωστόσο, υποστηρίζουν ότι οι τιμές των προϊόντων όταν αυξάνονται δύσκολα μειώνονται, με αποτέλεσμα ορισμένοι από αυτούς είτε να έχουν περιορίσει τις αγορές τους στα απολύτως αναγκαία είτε ακόμη και να μην έχουν πρόσβαση σε τρόφιμα υψηλής θρεπτικής αξίας, τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις είναι ακριβότερα, όπως, για παράδειγμα, το μοσχαρίσιο κρέας και το ψάρι. Επιπροσθέτως, οι νέες αυξήσεις έρχονται σε μια περίοδο που τα εισοδήματα των περισσότερων καταναλωτών είναι ιδιαίτερα μειωμένα, προκαλώντας την έντονη δυσαρέσκειά τους, με αποτέλεσμα αρκετοί να στρέφονται στα προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορές. Σημειώνεται, ωστόσο, ότι πρόκειται για ανατιμήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί από μεμονωμένες εταιρείες και δεν αφορούν το σύνολο των κλάδων.

Διαβάστε εδώ ολόκληρο το δημοσίευμα της Realnews





Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates