Η οργανωμένη, συλλογική προσφυγή στην Δικαιοσύνη, με την υποστήριξη μιας εξειδικευμένης Επιστημονικής Ομάδας Νομικών, Δικηγόρων, Οικονομολόγων, Λογιστών, Πραγματογνωμόνων, Δικαστικών Επιμελητών, Μαθηματικών, Αναλογιστών, Τραπεζικών Διαμεσολαβητών & Τραπεζικών Στελεχών, είναι σήμερα το μοναδικό όπλο αποτελεσματικής άμυνας των Δανειοληπτών, κόντρα στην αυθαιρεσία του τραπεζικού συστήματος. Και, η ΥΠΕΡΒΑΣΗ, έκανε αυτή την πολυτέλεια των τραπεζών και των λίγων προνομιούχων, πράξη για τους πολλούς Δανειολήπτες !!!
ΚΛΙΚ ΕΔΩ :
http://www.kinima-ypervasi.gr/2016/10/blog-post_49.html
ΚΛΙΚ ΕΔΩ :
http://www.kinima-ypervasi.gr/2016/10/blog-post_49.html
Από το efsyn.gr
Στις αρχές Μαΐου αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για τον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων που θα αποκτά μέσω πλειστηριασμών ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών που πτωχεύουν, βάσει του νέου Πτωχευτικού Κώδικα, και στη συνέχεια θα τους τα μισθώνει για μια 12ετία.
Η ίδρυση του φορέα αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο αγκάθι της δευτερογενούς νομοθεσίας του νέου Πτωχευτικού Κώδικα που τίθεται σε ισχύ για τα φυσικά πρόσωπα την 1η Ιουνίου και πλέον όλες οι πλευρές –οικονομικό επιτελείο και τράπεζες/servicers– παραδέχονται ότι υπάρχει στασιμότητα. Ετσι, ο νέος φορέας θα λειτουργήσει μετά την εφαρμογή τού Πτωχευτικού, το φθινόπωρο, σύμφωνα με το… αισιόδοξο σενάριο, ή στις αρχές του 2022, σύμφωνα με το απαισιόδοξο.
Αυτό πρακτικά δεν σημαίνει και πολλά για τους οφειλέτες που βρίσκονται ή θα βρεθούν μία ανάσα από την επώδυνη δοκιμασία της πτώχευσης και αργά ή γρήγορα θα χάσουν την πρώτη κατοικία τους. Το αν και πότε θα βρεθούν «νοικάρηδες» στο σπίτι τους προκειμένου να έχουν μια… δεύτερη ευκαιρία δεν φαίνεται να έχει ιδιαίτερη σημασία. Για την κυβέρνηση ωστόσο, παρά τις πιέσεις από τις Βρυξέλλες (πολύ μικρότερης έντασης απ’ ό,τι στο παρελθόν), οι καθυστερήσεις μάλλον εξυπηρετούν, αν όχι εντάσσονται επιπλέον στη δημιουργία του κατάλληλου πλαισίου για ενδεχόμενη προσφυγή στις κάλπες. Κι αυτό γιατί μπορεί ο φορέας να επιχειρήθηκε να παρουσιαστεί ως ρηξικέλευθο μέτρο «προστασίας» των ευάλωτων (τη δυνατότητα επαναγοράς της κατοικίας τους μετά από 12 χρόνια, όπως προβλέπει ο νόμος, ελάχιστοι θα μπορέσουν να την αξιοποιήσουν), στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για μέτρο αποτροπής των εξώσεων των πτωχευμένων νοικοκυριών.
Σε κάθε περίπτωση, αυτό που αναζητείται από το οικονομικό επιτελείο και τις τράπεζες είναι να υπάρξει μια λύση-μέτρο μεταβατικού χαρακτήρα για το διάστημα μεταξύ της ενεργοποίησης της β’ φάσης του Πτωχευτικού Κώδικα (1/6/2021) και της λειτουργίας του φορέα, καθώς και οι τράπεζες τάσσονται υπέρ της δημιουργίας ενός πλαισίου προστασίας.
Μία από τις λύσεις που υπήρχαν στο τραπέζι πριν από την ψήφιση του Πτωχευτικού Κώδικα και είχε τεθεί «σε περίπτωση καθυστερήσεων» είναι τράπεζες και servicers να παρατείνουν τους πλειστηριασμούς ακινήτων των ευάλωτων οφειλετών μέχρι να λειτουργήσει ο φορέας, προκειμένου να μην αναγκαστούν να τα αγοράσουν οι ίδιες, όπως συνέβη κατά το πρόσφατο παρελθόν.
Μια τέτοια λύση μάλλον δεν ικανοποιεί τράπεζες/servicers, καθώς θα προσθέσουν και άλλους πλειστηριασμούς σε αυτούς που έχουν ήδη «παγώσει». Σημειώνεται ότι το ήδη αποφασισμένο «πάγωμα» των πλειστηριασμών για τους ευάλωτους -που δεν έχουν νομική προστασία ή δεν είναι ενταγμένοι σε κάποιο πρόγραμμα ενεργητικής προστασίας (π.χ. νόμος Κατσέλη, «Γέφυρα Ι» κ.ά.) μέχρι τις 31 Μαΐου- μεταθέτει την επανέναρξη των πλειστηριασμών για τον Σεπτέμβριο. Και η αρχή θα γίνει με τους «παλιούς» που ματαιώθηκαν λόγω πανδημίας.
Ετσι, οι χρηματοπιστωτικοί φορείς αντιπροτείνουν μιας κάποιας μορφής επιδότηση, στα πρότυπα του προγράμματος «Γέφυρα», ώστε να περιορίσουν τη ζημιά τους. Κυβερνητικές πηγές ωστόσο σημείωναν ότι δύσκολα θα γίνει αποδεκτό από τις Βρυξέλλες ένα νέο πρόγραμμα επιδοματικής πολιτικής.
Σε κάθε περίπτωση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην 9η έκθεση ενισχυμένης εποπτείας έκανε σαφές ότι «εάν η διαδικασία υποβολής προσφορών δεν είναι επιτυχής, αυτό δεν θα εμποδίζει την απρόσκοπτη εφαρμογή της διαδικασίας πτώχευσης».
Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα εκκρεμή ζητήματα του Πτωχευτικού Κώδικα, η δευτερογενής νομοθεσία προχωρά εντός χρονοδιαγράμματος, σε συνεννόηση πάντα με τις Βρυξέλλες, που τις επόμενες μέρες αναμένεται να εγκρίνουν 15 ΚΥΑ και να λάβουν προς έγκριση άλλες τόσες. Υπενθυμίζεται ότι για την ενεργοποίηση της β’ φάσης του Πτωχευτικού Κώδικα την 1η Ιουνίου απαιτείται η έκδοση 50 και πλέον πράξεων δευτερογενούς νομοθεσίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου