.

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020

ΚΡΑΧ ΣΤΟΝ ΤΖΙΡΟ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ !!! 8 ΣΤΙΣ 10 ΕΧΟΥΝ ΜΗΔΕΝΙΚΟ ΤΖΙΡΟ ΜΕΤΑ ΤΟ LOCKDOWN !!!!




Την επείγουσα ανάγκη εφαρμογής ειδικών μέτρων στήριξης για τα καταστήματα τουριστικού ενδιαφέροντος αναδεικνύει πρόσφατη έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας στην περιοχή της Πλάκας, προκειμένου οι επιχειρήσεις αυτές να παραμείνουν σε λειτουργία μέχρι και το 2021, οπότε υπάρχει η ελπίδα δυναμικής επανόδου του τουριστικού ρεύματος.

Χαρακτηριστικά, το 79,1% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι πραγματοποίησε σχεδόν μηδενικό τζίρο κατά τον πρώτο μήνα επαναλειτουργίας της επιχείρησης του, ή και ότι δεν άνοιξε καθόλου, ενώ κανείς από τους ερωτηθέντες του δείγματος δεν είχε καλύτερο ή ίδιο τζίρο σε σχέση με πέρσι. Κλειδί για την επιβίωση τους αποτελεί η επέκταση της μείωσης ενοικίου κατά 40% έως το τέλος του έτους, σύμφωνα με το 62,1% των ερωτηθέντων, ενώ οι φορολογικές και ασφαλιστικές ελαφρύνσεις είναι κρίσιμης σημασίας για το 28,1% και η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ για το 9,2% των ερωτηθέντων.

Σημειώνεται ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 153 καταστημάτων, κυρίως τουριστικών ειδών και εστίασης, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 1/5 των καταστημάτων της περιοχής. Ωστόσο, πολλά από τα καταστήματα της Πλάκας παραμένουν ακόμη κλειστά.

Ενδιαφέρον έχει ωστόσο το γεγονός ότι, παρά τα διαπιστωμένα προβλήματα, οι 110 από τις 153 συνολικά επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα, δεν μπόρεσαν ή δεν θέλησαν να ενταχθούν σε κανένα χρηματοδοτικό εργαλείο, για διάφορους λόγους. Μόνη εξαίρεση αποτελεί η επιστρεπτέα προκαταβολή, στην οποία δήλωσε συμμετοχή το 19% του δείγματος (29 συνολικά επιχειρήσεις).

Αντιθέτως, παράγοντας κρίσιμης σημασίας για τον κλάδο είναι η ένταξη του στα μέτρα στήριξης που αφορούν τις επιχειρήσεις τουρισμού, καθώς αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του. Το στοιχείο αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι πολλά καταστήματα θα επαναλειτουργήσουν όταν ανοίξουν και τα σύνορα και ξεκινήσει η λειτουργία των ξενοδοχειακών μονάδων στην περιοχή. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην περιοχή της Πλάκας όπου διενεργήθηκε η έρευνα δεν λειτουργούν πολυεθνικές επιχειρήσεις ούτε μεγάλες ελληνικές αλυσίδες, αλλά μικρές και πολύ μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις που απευθύνονται αυστηρά στον εισερχόμενο τουρισμό και συναποτελούν ενεργό τμήμα του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

Η εικόνα της αγοράς συνολικά πάντως στο κέντρο της Αθήνας παραμένει προβληματική, σχεδόν έναν μήνα μετά το άνοιγμα των καταστημάτων, με τους καταναλωτές να επιλέγουν κυρίως περιφερειακές αγορές, αποφεύγοντας τον συνωστισμό στο κέντρο της πόλης. Με το δεδομένο αυτό, ο ΕΣΑ ζήτησε μέσω επιστολής του προς τον δήμαρχο Αθηναίων, ειδικά σε ότι αφορά το σχέδιο ανάπλασης του κέντρου, να ληφθούν μέτρα που θα στηρίζουν όλες τις μορφές επιχειρηματικότητας που αναπτύσσονται στην περιοχή.

Μεταξύ άλλων, ζητείται η διευκόλυνση της στάθμευσης ΙΧ και δικύκλων, με την επαναλειτουργία των κλειστών πάρκινγκ που ανήκουν στον δήμο Αθηναίων, και την δωρεάν διάθεση θέσεων για μικρό χρονικό διάστημα για τους επισκέπτες που θα κάνουν αγορές από τα καταστήματα της περιοχής, ο ορισμός ποσόστωσης στις χρήσεις γης για την ισόρροπη ανάπτυξη της αγοράς, καθώς και η παροχή κινήτρων για την διατήρηση των παραδοσιακών εμπορικών θεματικών ενοτήτων, ώστε να μην εξαλειφθούν αγορές που αναπτύσσονται για πάνω από μισό αιώνα στην περιοχή, όπως οι ειδικές αγορές στις οδούς Αθηνάς και Ευριπίδου.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates