ΣΤΟΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ Η ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ
Εκατοντάδες καταγγελίες δανειοληπτών !!!
Οι τηλεφωνικοί «εκβιαστές» των δανειοληπτών – Απειλές και «τραμπουκισμοί» και από δικηγορικές εταιρίες
Του Άγγελου Προβολισιάνου
Κάθε όριο έχουν ξεπεράσει οι εισπρακτικές εταιρίες που πιέζουν τους δανειολήπτες με ειρωνείες, προσβολές ακόμα και απειλές. Εκτός από τις τηλεφωνικές εταιρίες που ενοχλούν ακατάπαυστα τους δανειολήπτες, υπάρχουν και αρκετές δικηγορικές, οι οποίες -σύμφωνα με τις καταγγελίες- λειτουργούν ξεφεύγοντας από τον Κώδικα Δεοντολογίας του Δικηγορικού Συλλόγου.
Ο νόμος 3758/2009 ορίζει πως οι τηλεφωνικές εταιρίες που καλούνται να πείσουν τον δανειολήπτη να πληρώσει, έχουν το δικαίωμα να τηλεφωνούν μια φορά στις δύο μέρες. Όμως, σύμφωνα με τις καταγγελίες, οι συγκεκριμένες εταιρίες τηλεφωνούν ακατάπαυστα, ενοχλώντας συνέχεια όσους χρωστούν σε τράπεζες. Εκτός από τις αλλεπάλληλες οχλήσεις, δανειολήπτες καταγγέλλουν πως οι υπάλληλοι που τους τηλεφωνούν, τους ειρωνεύονται, τους προσβάλλουν και κάποιες φορές τους απειλούν.
«Τότε που τα ΄παιρνες ήταν καλά;» δίνει ένα παράδειγμα ο κ. Νικολαδάκης, μέλος του ΕΚΠΟΙΖΩ, για το τι ακούν οι δανειολήπτες. «Οι τηλεφωνικές εταιρίες έχουν αναπτύξει μία συγκεκριμένη επιχειρηματολογία ανάλογα με το ποιος και τι απαντάει στο τηλέφωνο. Έχουν αναπτύξει τρόπους για να τον πιέζουν ψυχολογικά, με μισές αλήθειες, ειρωνείες, υποτίμηση ακόμα και απειλές» προσθέτει, ενώ για υποστηρίζει πως οι υπάλληλοι των εταιρών αυτών φτάνουν σε σημείο να τους λένε πως θα αυξηθούν οι τόκοι των δανείων, εκτοξεύοντας τα ποσά.
Στο παιχνίδι και δικηγορικές εταιρίες
Τη δουλειά αυτή εκτός από τηλεφωνικές εταιρίες, καλούνται να την κάνουν και δικηγορικές. Όπως αναφέρει στο koutipandoras.gr η Γενική Διευθύντρια της Ένωσης Καταναλωτή η Ποιότητα της Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ), Παναγιώτα Καλαποθαράκου, οι εταιρίες αυτές λειτουργούν παραβαίνοντας τον Κώδικα Δεοντολογίας του Δικηγορικού Συλλόγου, με πολλούς εξ αυτών που τηλεφωνούν να παριστάνουν τους δικηγόρους χωρίς να είναι.
«Πέρα από τράπεζες και εισπρακτικές εταιρίες, είχαμε κατονομάσει και δικηγορικά γραφεία στο υπόμνημα που είχαμε διαβιβάσει στον αρμόδιο εισαγγελέα το 2014. Πολλές από αυτές τις δικηγορικές εταιρίες εκφεύγουν του νόμου και δεν τον εφαρμόζουν. Κινούνται αντιεπαγγελματικά, επικαλούνται ότι είναι δικηγόροι ενώ δεν είναι. Κινούνται δηλαδή ως εισπρακτικές εταιρίες, ενώ δεν είναι εγγεγραμμένες στο μητρώο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή» λέει η κ. Καλαποθαράκου και συμπληρώνει λέγοντας πως «για το θέμα αυτό αν δεν κάνω λάθος δικηγορικές εταιρίες έχουν περάσει πειθαρχικό ή θα περάσουν».
Η γενική διευθύντρια του ΕΚΠΟΙΖΩ επισημαίνει πως αυτές οι εταιρίες έχουν παράνομη λειτουργία. «Μπορούν να κάνουν ένα μόνο τηλεφώνημα και ούτε ανά δύο μέρες, όπως ισχύει για τις τηλεφωνικές εταιρίες» τονίζει, σημειώνοντας πως πέρα από την ενημέρωση που μπορούν να κάνουν αυτές οι εταιρίες, έχουν δικαίωμα να προτείνουν έναν συμβιβασμό και στη συνέχεια να κινηθούν δικαστικά, στέλνοντας λόγου χάρη εξώδικο.
«Δεν είναι ο ρόλος τους να βομβαρδίζουν τον δανειολήπτη με συνεχή τηλεφωνήματα, να απειλούν και να προσπαθούν να εισπράξουν» καταλήγει η κ. Καλαποθαράκου.
Αξίζει να προστεθεί πως με απόφαση του ο Δικηγορικός Σύλλογος από το 2014 έχει αποδοκιμάσει και καταδικάσει τις πρακτικές δικηγόρων και δικηγορικών εταιριών, που ενοχλούσαν με αλλεπάλληλες κλήσεις τους οφειλέτες. Στην απόφαση αυτή ξεκαθαρίζεται πως απαγορεύεται οι εταιρίες αυτές να οχλούν προφορικά και δή τηλεφωνικά, τον οφειλέτη πέραν της μίας φοράς.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες από τον ΔΣΑ, είναι αρκετές οι περιπτώσεις δικηγορικών εταιριών που εξετάζονται από το πειθαρχικό του συλλόγου για αντιδεοντολογική συμπεριφορά.
«Με έπαιρναν οκτώ φορές την ημέρα»
Το koutipandoras.gr επικοινώνησε με έναν δανειολήπτη που έχει πέσει θύμα των ακατάπαυστων οχλήσεων από δικηγορική εταιρία, με αποτέλεσμα να καταγγείλει τις συγκεκριμένες πρακτικές στο Δικηγορικό Σύλλογο. Στις αρχές του μήνα το πειθαρχικό του δικηγορικού συλλόγου συνεδρίασε, δίχως όμως ακόμα να του έχει κοινοποιηθεί η απόφαση.
«Με έπαιρναν συνέχεια τηλέφωνο. Επί οκτώ μήνες και σε καθημερινή βάση. Έτσι, αποφάσισα να καταγγείλω το γεγονός στο δικηγορικό σύλλογο. Η εταιρία ήταν δικηγορική και όχι εισπρακτική» λέει.
Μάλιστα, μία φορά που αντέδρασε ο συγκεκριμένος δανειολήπτης μετά από τα αλλεπάλληλα τηλέφωνα, ο υπάλληλος που τον είχε καλέσει του είπε: «Προσέχετε πως μιλάτε για να μην έχετε δικαστικές περιπέτειες», με τον ιδιοκτήτη της δικηγορικής εταιρίας να ισχυρίζεται πως αν δεν πλήρωνε ο δανειολήπτης θα… είχε περιπέτειες.
Στον εισαγγελέα η δικογραφία για τους «τραμπούκους»
Στον αρμόδιο εισαγγελέα διαβιβάστηκε στις 7 Μαρτίου η δικογραφία που σχηματίστηκε από τους αξιωματικούς του Τμήματος Δίωξης Εκβιαστών της Ασφάλειας Αττικής, μετά από σχετικές παραγγελίες προκαταρκτικής εξέτασης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών. Η παραγγελία έγινε μετά από την εκπομπή «Αυτοψία» το 2013.
Τουλάχιστον, 120 δανειολήπτες που αδυνατούν να καταβάλλουν τα οφειλόμενα, μαζί με την Ανεξάρτητη Αρχή του Συνηγόρου του Καταναλωτή και την Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. έχουν καταφύγει στη δικαιοσύνη, καταγγέλλοντας τις πρακτικές τραπεζών, εισπρακτικών και δικηγορικών εταιριών. Μάλιστα, ένας εξ αυτών -σύμφωνα με την κλήση που έχει ηχογραφηθεί- βρισκόταν στο νοσοκομείο, έχοντας κάνει εγχείρηση πριν λίγες μέρες. Ωστόσο, αυτό δεν πτόησε την υπάλληλο που συνέχισε να ενοχλεί τον δανειολήπτη, ο οποίος στη συνέχεια ακολούθησε τη δικαστική οδό εναντίον εταιρείας και τράπεζας, προσκομίζοντας τα αποδεικτικά στοιχεία από τη εγχείρηση που υπεβλήθη και τη νοσηλεία του σε δημόσιο νοσοκομείο.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του thetoc.gr, τουλάχιστον 20 πολίτες δεν θέλησαν να καταθέσουν από... φόβο, ενώ κάποιοι όπως διαπιστώθηκε είχαν μετοικίσει σε χώρες του εξωτερικού για να ξεφύγουν! Οι μάρτυρες στην πλειοψηφία τους, σύμφωνα με τα στοιχεία της δικογραφίας, κατονόμασαν συνολικά 12 εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις, 8 τράπεζες, 18 δικηγορικά γραφεία και 11 ακόμη εταιρείες.
Στις καταθέσεις τους περιγράφουν την κλιμάκωση των απειλών εναντίον των ιδίων και συγγενικών τους προσώπων. «Με έπαιρναν στο κινητό, στο σπίτι. Έφθασαν στο σημείο να τηλεφωνούν σε συγγενείς μου ακόμη και σε συναδέλφους στη δουλειά μου, δημοσιοποιώντας σε αυτούς τις οφειλές μου και την καθυστέρηση των πληρωμών μου. Τους έλεγαν μάλιστα, αν με δουν, να μου πουν να επικοινωνήσω μαζί τους» καταθέτει χαρακτηριστικά ένας από τους οφειλέτες.
Μάλιστα, ένας άλλος οφειλέτης κατέθεσε: «Μου έλεγαν ότι θα αυξηθούν οι τόκοι αν δεν πληρώσω και ότι θα με κυνηγήσουν δικαστικά. Άλλες φορές με απειλούσαν ότι θα χάσω την δική μου κινητή και ακίνητη περιουσία αλλά και συγγενικά μου πρόσωπα και ότι θα βγουν διαταγές πληρωμής και θα γίνουν κατασχέσεις».
Εκατοντάδες καταγγελίες δανειοληπτών !!!
Οι τηλεφωνικοί «εκβιαστές» των δανειοληπτών – Απειλές και «τραμπουκισμοί» και από δικηγορικές εταιρίες
Του Άγγελου Προβολισιάνου
Ο νόμος 3758/2009 ορίζει πως οι τηλεφωνικές εταιρίες που καλούνται να πείσουν τον δανειολήπτη να πληρώσει, έχουν το δικαίωμα να τηλεφωνούν μια φορά στις δύο μέρες. Όμως, σύμφωνα με τις καταγγελίες, οι συγκεκριμένες εταιρίες τηλεφωνούν ακατάπαυστα, ενοχλώντας συνέχεια όσους χρωστούν σε τράπεζες. Εκτός από τις αλλεπάλληλες οχλήσεις, δανειολήπτες καταγγέλλουν πως οι υπάλληλοι που τους τηλεφωνούν, τους ειρωνεύονται, τους προσβάλλουν και κάποιες φορές τους απειλούν.
«Τότε που τα ΄παιρνες ήταν καλά;» δίνει ένα παράδειγμα ο κ. Νικολαδάκης, μέλος του ΕΚΠΟΙΖΩ, για το τι ακούν οι δανειολήπτες. «Οι τηλεφωνικές εταιρίες έχουν αναπτύξει μία συγκεκριμένη επιχειρηματολογία ανάλογα με το ποιος και τι απαντάει στο τηλέφωνο. Έχουν αναπτύξει τρόπους για να τον πιέζουν ψυχολογικά, με μισές αλήθειες, ειρωνείες, υποτίμηση ακόμα και απειλές» προσθέτει, ενώ για υποστηρίζει πως οι υπάλληλοι των εταιρών αυτών φτάνουν σε σημείο να τους λένε πως θα αυξηθούν οι τόκοι των δανείων, εκτοξεύοντας τα ποσά.
Στο παιχνίδι και δικηγορικές εταιρίες
Τη δουλειά αυτή εκτός από τηλεφωνικές εταιρίες, καλούνται να την κάνουν και δικηγορικές. Όπως αναφέρει στο koutipandoras.gr η Γενική Διευθύντρια της Ένωσης Καταναλωτή η Ποιότητα της Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ), Παναγιώτα Καλαποθαράκου, οι εταιρίες αυτές λειτουργούν παραβαίνοντας τον Κώδικα Δεοντολογίας του Δικηγορικού Συλλόγου, με πολλούς εξ αυτών που τηλεφωνούν να παριστάνουν τους δικηγόρους χωρίς να είναι.
«Πέρα από τράπεζες και εισπρακτικές εταιρίες, είχαμε κατονομάσει και δικηγορικά γραφεία στο υπόμνημα που είχαμε διαβιβάσει στον αρμόδιο εισαγγελέα το 2014. Πολλές από αυτές τις δικηγορικές εταιρίες εκφεύγουν του νόμου και δεν τον εφαρμόζουν. Κινούνται αντιεπαγγελματικά, επικαλούνται ότι είναι δικηγόροι ενώ δεν είναι. Κινούνται δηλαδή ως εισπρακτικές εταιρίες, ενώ δεν είναι εγγεγραμμένες στο μητρώο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή» λέει η κ. Καλαποθαράκου και συμπληρώνει λέγοντας πως «για το θέμα αυτό αν δεν κάνω λάθος δικηγορικές εταιρίες έχουν περάσει πειθαρχικό ή θα περάσουν».
Η γενική διευθύντρια του ΕΚΠΟΙΖΩ επισημαίνει πως αυτές οι εταιρίες έχουν παράνομη λειτουργία. «Μπορούν να κάνουν ένα μόνο τηλεφώνημα και ούτε ανά δύο μέρες, όπως ισχύει για τις τηλεφωνικές εταιρίες» τονίζει, σημειώνοντας πως πέρα από την ενημέρωση που μπορούν να κάνουν αυτές οι εταιρίες, έχουν δικαίωμα να προτείνουν έναν συμβιβασμό και στη συνέχεια να κινηθούν δικαστικά, στέλνοντας λόγου χάρη εξώδικο.
«Δεν είναι ο ρόλος τους να βομβαρδίζουν τον δανειολήπτη με συνεχή τηλεφωνήματα, να απειλούν και να προσπαθούν να εισπράξουν» καταλήγει η κ. Καλαποθαράκου.
Αξίζει να προστεθεί πως με απόφαση του ο Δικηγορικός Σύλλογος από το 2014 έχει αποδοκιμάσει και καταδικάσει τις πρακτικές δικηγόρων και δικηγορικών εταιριών, που ενοχλούσαν με αλλεπάλληλες κλήσεις τους οφειλέτες. Στην απόφαση αυτή ξεκαθαρίζεται πως απαγορεύεται οι εταιρίες αυτές να οχλούν προφορικά και δή τηλεφωνικά, τον οφειλέτη πέραν της μίας φοράς.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες από τον ΔΣΑ, είναι αρκετές οι περιπτώσεις δικηγορικών εταιριών που εξετάζονται από το πειθαρχικό του συλλόγου για αντιδεοντολογική συμπεριφορά.
«Με έπαιρναν οκτώ φορές την ημέρα»
Το koutipandoras.gr επικοινώνησε με έναν δανειολήπτη που έχει πέσει θύμα των ακατάπαυστων οχλήσεων από δικηγορική εταιρία, με αποτέλεσμα να καταγγείλει τις συγκεκριμένες πρακτικές στο Δικηγορικό Σύλλογο. Στις αρχές του μήνα το πειθαρχικό του δικηγορικού συλλόγου συνεδρίασε, δίχως όμως ακόμα να του έχει κοινοποιηθεί η απόφαση.
«Με έπαιρναν συνέχεια τηλέφωνο. Επί οκτώ μήνες και σε καθημερινή βάση. Έτσι, αποφάσισα να καταγγείλω το γεγονός στο δικηγορικό σύλλογο. Η εταιρία ήταν δικηγορική και όχι εισπρακτική» λέει.
Μάλιστα, μία φορά που αντέδρασε ο συγκεκριμένος δανειολήπτης μετά από τα αλλεπάλληλα τηλέφωνα, ο υπάλληλος που τον είχε καλέσει του είπε: «Προσέχετε πως μιλάτε για να μην έχετε δικαστικές περιπέτειες», με τον ιδιοκτήτη της δικηγορικής εταιρίας να ισχυρίζεται πως αν δεν πλήρωνε ο δανειολήπτης θα… είχε περιπέτειες.
Στον εισαγγελέα η δικογραφία για τους «τραμπούκους»
Στον αρμόδιο εισαγγελέα διαβιβάστηκε στις 7 Μαρτίου η δικογραφία που σχηματίστηκε από τους αξιωματικούς του Τμήματος Δίωξης Εκβιαστών της Ασφάλειας Αττικής, μετά από σχετικές παραγγελίες προκαταρκτικής εξέτασης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών. Η παραγγελία έγινε μετά από την εκπομπή «Αυτοψία» το 2013.
Τουλάχιστον, 120 δανειολήπτες που αδυνατούν να καταβάλλουν τα οφειλόμενα, μαζί με την Ανεξάρτητη Αρχή του Συνηγόρου του Καταναλωτή και την Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. έχουν καταφύγει στη δικαιοσύνη, καταγγέλλοντας τις πρακτικές τραπεζών, εισπρακτικών και δικηγορικών εταιριών. Μάλιστα, ένας εξ αυτών -σύμφωνα με την κλήση που έχει ηχογραφηθεί- βρισκόταν στο νοσοκομείο, έχοντας κάνει εγχείρηση πριν λίγες μέρες. Ωστόσο, αυτό δεν πτόησε την υπάλληλο που συνέχισε να ενοχλεί τον δανειολήπτη, ο οποίος στη συνέχεια ακολούθησε τη δικαστική οδό εναντίον εταιρείας και τράπεζας, προσκομίζοντας τα αποδεικτικά στοιχεία από τη εγχείρηση που υπεβλήθη και τη νοσηλεία του σε δημόσιο νοσοκομείο.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του thetoc.gr, τουλάχιστον 20 πολίτες δεν θέλησαν να καταθέσουν από... φόβο, ενώ κάποιοι όπως διαπιστώθηκε είχαν μετοικίσει σε χώρες του εξωτερικού για να ξεφύγουν! Οι μάρτυρες στην πλειοψηφία τους, σύμφωνα με τα στοιχεία της δικογραφίας, κατονόμασαν συνολικά 12 εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις, 8 τράπεζες, 18 δικηγορικά γραφεία και 11 ακόμη εταιρείες.
Στις καταθέσεις τους περιγράφουν την κλιμάκωση των απειλών εναντίον των ιδίων και συγγενικών τους προσώπων. «Με έπαιρναν στο κινητό, στο σπίτι. Έφθασαν στο σημείο να τηλεφωνούν σε συγγενείς μου ακόμη και σε συναδέλφους στη δουλειά μου, δημοσιοποιώντας σε αυτούς τις οφειλές μου και την καθυστέρηση των πληρωμών μου. Τους έλεγαν μάλιστα, αν με δουν, να μου πουν να επικοινωνήσω μαζί τους» καταθέτει χαρακτηριστικά ένας από τους οφειλέτες.
Μάλιστα, ένας άλλος οφειλέτης κατέθεσε: «Μου έλεγαν ότι θα αυξηθούν οι τόκοι αν δεν πληρώσω και ότι θα με κυνηγήσουν δικαστικά. Άλλες φορές με απειλούσαν ότι θα χάσω την δική μου κινητή και ακίνητη περιουσία αλλά και συγγενικά μου πρόσωπα και ότι θα βγουν διαταγές πληρωμής και θα γίνουν κατασχέσεις».
πηγη: koutipandoras.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου