Η θεωρία αλλά και η λογική λέει ότι σε περιόδους οικονομικής κρίσης και πολιτικών αναταράξεων, οι καταναλωτές περιορίζουν ή προσαρμόζουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες. Και σε ό,τι αφορά τα αυτοκίνητα, σε τέτοιες καταστάσεις, είναι αναμενόμενο να στραφούν σε πιο οικονομικές επιλογές μοντέλων
Αυτό όμως, κατά έναν πολύ περίεργο λόγο, δε συμβαίνει και στις μέρες μας. Και όπως δείχνει το παράδειγμα της Audi, οι πελάτες της είναι πρόθυμοι να περιμένουν έως και έναν χρόνο για να παραλάβουν το αυτοκίνητό τους, με την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να διαπιστώνει ότι η μεγάλη αναμονή και το αυξημένο κόστος δεν επηρεάζουν την υψηλή ζήτηση.
Έτσι, το «αφεντικό» της εταιρείας Hildegard Wortmann, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η ζήτηση δεν αποτελεί πρόβλημα για την αυτοκινητοβιομηχανία, σ’ αντίθεση με τις εφοδιαστικές αλυσίδες, οι οποίες εξακολουθούν να πληγώνουν τον κλάδο, δημιουργώντας μεγάλες καθυστερήσεις στην παραγωγή.
«Έχουμε ένα ρεκόρ παραγγελιών και ο μεγαλύτερος στόχος αφορά το να παράξουμε όλα αυτά τα αυτοκίνητα το συντομότερο δυνατό» τονίζει, σε συνέντευξή της σε αυστριακό μέσο ενημέρωσης. «Οι άνθρωποι έχουν μεγαλύτερη προθυμία να καταναλώσουν στην premium αγορά» σπεύδει να προσθέσει.
Τα σχόλια της Wortmann έρχονται να επιβεβαιώσουν ότι η αγορά συνεχίζει να αντιμετωπίζει ευρύ έλλειμμα στο ισοζύγιο προσφοράς–ζήτησης, παρά το γεγονός ότι η αύξηση του ενεργειακού κόστους και ο πληθωρισμός «τρώνε» το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών.
Υπενθυμίζεται ότι η μικρή προσφορά απορρέει από τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες και τις ελλείψεις σε εξαρτήματα, μικροτσίπ κι άλλα βασικά υλικά, τα οποία φρενάρουν την παραγωγή. Την ίδια στιγμή, όμως, η ζήτηση παραμένει υψηλή.
Δεν είναι τυχαίο ότι τα βιβλία παραγγελιών για τα μοντέλα της Audi, είναι πλήρη για τους επόμενους επτά έως 12 μήνες, όπως δείχνουν τα τριμηνιαία οικονομικά μεγέθη, τα οποία ανακοινώθηκαν την Πέμπτη και τα οποία ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, άλλωστε, φαίνεται ότι έχουν καταφέρει να προσαρμοστούν άριστα στις νέες συνθήκες, εστιάζοντας σε πιο πολυτελή οχήματα, κάτι που ωθεί προς τα πάνω τις τιμές των αυτοκινήτων. Έτσι, μέσω της αύξησης της μέσης τιμής πώλησης απορροφάται ο όποιος οικονομικός αντίκτυπος από τη μείωση του όγκου πωλήσεων.
Την ίδια στιγμή, οι επιδόσεις της Audi και των υπόλοιπων εταιρειών πολυτελών αγαθών αποδεικνύουν ότι οι συνέπειες του πληθωρισμού είναι άνισες ανάμεσα στα τμήματα της κοινωνίας, με τα υψηλότερα στρώματα να έχουν μικρότερο αντίκτυπο σε σχέση με τα χαμηλότερα.
Και γι’ αυτό τον λόγο, «βλέπουμε» οι πωλήσεις των πιο ακριβών μοντέλων να μην επηρεάζονται το ίδιο σε σχέση με τις πωλήσεις των πιο προσιτών, τα οποία απευθύνονται σε καταναλωτές με περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου