.

Τρίτη 14 Ιουνίου 2022

ΝΟΜΙΚΟ ΦΙΑΣΚΟ ΚΑΙ ΕΝΤΟΝΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΜΕ ΤΟ ΙΡΑΝΙΚΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΧΕΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ !!!

 


Όταν οι εφοπλιστές "πιέζουν" για να σωθούν... όλα γίνονται! Ελληνικό δικαστήριο κατήργησε την απόφαση Αμερικανικού δικαστηρίου που είχε ζητήσει και έγινε δεκτή, την δέσμευση του Ιρακινού Πετρελαίου στην Κάρυστο από το δεξαμενόπλοιο "Pegas". Τα νομικά τερτίπια και ο "πόλεμος" των δικογράφων.

Από το edolio5.blogspot.com

Ελληνικό δικαστήριο ανέτρεψε την απόφαση με την οποία είχε διαταχθεί η κατάσχεση του φορτίου ιρανικού πετρελαίου που μετέφερε το δεξαμενόπλοιο «Pegas» ανοιχτά της Εύβοιας, στην περιοχή της Καρύστου, τον Απρίλιο.

Η κατάσχεση του φορτίου του δεξαμενόπλοιου είχε προκαλέσει την αντίδραση της ιρανικής πλευράς, η οποία προχώρησε σε αντίποινα με την επιδρομή και εν συνεχεία την κατάληψη των δύο ελληνικών τάνκερ από Ιρανούς κομάντος στον Περσικό Κόλπο, στο Στενό του Ορμούζ. Τα πλοία αυτά ήταν το «Delta Poseidon» της εταιρείας Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη και το «Prudent Warrior» της εταιρείας Polembros Shipping Limited, συμφερόντων του Σπύρου Πολέμη.

Τα δεξαμενόπλοια ελληνικών συμφερόντων παραμένουν υπό κατάληψη από τις 27 Μαΐου από τους Φρουρούς της Επανάστασης, οι οποίοι ανέλαβαν την ευθύνη για την επίθεση.

Ρεπορτάζ του πρακτορείου Reuters αναφέρει τα εξής: «Ελληνικό δικαστήριο ανέτρεψε την Τετάρτη προηγούμενη δικαστική απόφαση που επέτρεψε την κατάσχεση από τις Ηνωμένες Πολιτείες μέρους του φορτίου ιρανικού πετρελαίου ενός δεξαμενόπλοιου υπό ιρανική σημαία στα ανοικτά των ελληνικών ακτών, δήλωσαν τρεις πηγές που γνωρίζουν το θέμα.

Το περιστατικό είχε οδηγήσει σε οργισμένη αντίδραση από το Ιράν, με τις ιρανικές δυνάμεις να κατάσχουν τον περασμένο μήνα δύο ελληνικά δεξαμενόπλοια στον Κόλπο, αφού η Τεχεράνη προειδοποίησε ότι θα λάβει "τιμωρητικά μέτρα" κατά της Αθήνας. Το Ιράν είχε, επίσης, ασκήσει έφεση κατά της αρχικής δικαστικής απόφασης, δήλωσε μια νομική πηγή, η οποία δεν κατονομάζεται.

"Η προσφυγή για την ανατροπή της απόφασης έγινε δεκτή από το δικαστήριο", δήλωσε η πηγή. "Θα είναι δύσκολο να ανατραπεί αυτή (η απόφαση του Εφετείου)".

Δεν ήταν άμεσα σαφές εάν η αμερικανική ή η ελληνική κυβέρνηση θα προσβάλουν την απόφαση η οποία εκδόθηκε από το Εφετείο Χαλκίδας. Το αποτέλεσμα της έφεσης δεν έχει ακόμη δημοσιοποιηθεί. Η Ελλάδα είχε χαρακτηρίσει "πειρατεία" την κατάληψη των δύο ελληνικών δεξαμενόπλοιων από το Ιράν στον Κόλπο.

Η υπόθεση προέκυψε όταν οι ελληνικές αρχές τον Απρίλιο δέσμευσαν το υπό ιρανική σημαία Lana, πρώην Pegas, με 19 μέλη ρωσικού πληρώματος στο πλοίο, κοντά στις ακτές της Νότιας Εύβοιας, λόγω των κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το πλοίο απελευθερώθηκε σύντομα λόγω επιπλοκών σχετικά με την ιδιοκτησία του. Τον Μάιο οι Ηνωμένες Πολιτείες κατέσχεσαν μέρος του ιρανικού φορτίου πετρελαίου που κρατούσαν στο πλοίο και το μετέφεραν σε άλλο πλοίο, μετά την αρχική απόφαση του ελληνικού δικαστηρίου.

Σε μια ξεχωριστή υπόθεση, οι ελληνικές αρχές κατέσχεσαν αργότερα και πάλι το Lana, ενεργώντας βάσει προσωρινής δικαστικής απόφασης για υποτιθέμενα χρέη σε άλλη ναυτιλιακή εταιρεία, που εκπροσωπήθηκε από τον δικηγόρο Γιώργο Κοζανίδη. Ο Κοζανίδης αρνήθηκε να αποκαλύψει το όνομα της εταιρείας που εκπροσωπεί, αλλά δήλωσε στο Reuters ότι η υπόθεση σχετίζεται με απλήρωτες υπηρεσίες ρυμούλκησης».



Πώς η κυβέρνηση εξόργισε Ιράν, ΗΠΑ, Βαρδινογιάννη και Προκοπίου… ταυτόχρονα

Από το de-facto.gr

Φαίνεται πως η κυβέρνηση στην υπόθεση της κατάσχεσης ιρανικών πλοίων τοποθέτησαν τον εαυτό τους σε μια κινούμενη άμμο όπου με κάθε τους κίνηση βυθίζονται περισσότερο.

Όλα ξεκίνησαν ως γνωστών με την κατάσχεση του φορτίου του δεξαμενόπλοιου Lana, ιρανικών συμφερόντων, η οποία έγινε στο πλαίσιο δικαστικής συνδρομής προς τις ΗΠΑ. Τουλάχιστον το μισό από το πετρέλαιο που κατασχέθηκε θα μεταφέρονταν στις ΗΠΑ με δεξαμενόπλοια του εφοπλιστή Προκοπίου.

Το Ιράν απάντησε, όπως ήταν αναμενόμενο, με την κατάσχεση δυο ελληνικών πλοίων ένα εκ των οποίων μετέφερε, σύμφωνα με πληροφορίες του Lloyd’s List Intelligence, ιρακινό πετρέλαιο στα διυλιστήρια της Motor Oil, δηλαδή στον Βαρδινογιάννη.

Όπως είχαμε εξηγήσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη βρισκόταν ήδη σε δύσκολη θέση καθώς η υποτέλειά της στις ΗΠΑ έχει εκνευρίσει τμήμα του ελληνικού εφοπλιστικού κεφαλαίου – όχι μόνο τον Βαρδινογιάννη αλλά και άλλους εφοπλιστές που ανησυχούσαν ότι οι εξελίξεις θα αυξήσουν τα ασφάλιστρα των ελληνικών πλοίων στον Περσικό Κόλπο.

Η «λύση» όμως που φάνηκε να δίνεται προκαλεί νέα προβλήματα. Το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας αποδέχθηκε τις αντιρρήσεις που κατέθεσε η πλοιοκτήτρια εταιρεία, με βάση τις οποίες είχε γίνει η κατάσχεση και μετάγγιση 107.000 τόνων ιρανικού πετρελαίου από το δεξαμενόπλοιο Lana.

Αυτό σημαίνει ότι το κατασχεθέν πετρέλαιο πρέπει να επιστραφεί. Μεγάλη ποσότητα του πετρελαίου όμως είχε φορτωθεί ήδη σε δεξαμενόπλοια του εφοπλιστή Προκοπίου με προορισμό τις ΗΠΑ – δηλαδή τον επικεφαλής πειρατή αυτής της ιστορίας. Θεωρητικά λοιπόν (και ίσως πολύ πρακτικά) η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπεινα πάρει το πετρέλαιο από τους Αμερικάνους και να το δώσει στους Ιρανούς!

Όπως αναφέρει το TVXS «σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, αξιωματούχοι στο λιμάνι του Πειραιά προχώρησαν σε προσωρινό «μπλόκο» στο Ice Energy, ιδιοκτησίας Dynacom» (δηλαδή το πλοίο του Προκοπίου) «το οποίο είχαν μισθώσει οι ΗΠΑ». Μιλώντας στο lloyds list ο εφοπλιστής εμφανίζεται εξοργισμένος και καταγγέλλει ότι ο αποκλεισμός γίνεται για «100% πολιτικούς λόγους» και όχι λόγω τεχνικών προβλημάτων (όπως μάλλον προφασίζονται οι αρχές που του έχουν απαγορεύσει τον απόπλου).

Υποθέτουμε ότι λύσεις μπορούν να δοθούν με κάποιο είδος swap πετρελαίου. Αυτό δεν μειώνει όμως το μέγεθος της διπλωματικής αποτυχίας στην οποία έφερε τη χώρα η κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Στο βάθος της αντιπαράθεσης εμφανίζονται φυσικά και τα διαφορετικά συμφέροντα που εκπροσωπούν ορισμένοι εφοπλιστές – κάποιοι διατηρούν τις σχέσεις τους με το Ιράν και τη Ρωσία και κάποιοι άλλοι επενδύουν στη μεταφορά αμερικανικού υγροποιημένου αερίου (LNG), οπότε ποντάρουν «τα ρέστα τους» στις ΗΠΑ.

Στη μέση όλων αυτών η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν έχει χώρο διπλωματικών κινήσεων. Ούτε στις εξωτερικές σχέσεις , ούτε στις οικονομικές.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates