.

Τρίτη 8 Μαρτίου 2022

THE SPECTATOR: ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ "ΜΑΛΔΙΒΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ" ;;;

 



Η μεγάλη υπηρεσία υδροπλάνων για την Ελλάδα πρόκειται να ξεκινήσει, με στόχο να καταστήσει πολύ πιο εύκολη την πρόσβαση στα νησιά της με κακή σύνδεση. Με ορισμένους από τους φορείς εκμετάλλευσης να ισχυρίζονται ότι η νέα υπηρεσία θα κάνει την Ελλάδα «Μαλδίβες της Ευρώπης», οι προσδοκίες είναι υψηλές.

Βy Marianna Hunt/The Spectator

Η εκτόξευση έχει καθυστερήσει εδώ και χρόνια λόγω γραφειοκρατικών καθυστερήσεων, αλλά τελικά τα υδροπλάνα είναι σχεδόν έτοιμα. Λοιπόν, θα αναλάβουν δράση και αν ναι, ποια από τα ανεξερεύνητα πετράδια-νησιά θα αναπτυχθούν χάρη στα υδροπλάνα;

Ένα αρχιπέλαγος με περίπου 3.000 νησιά με περίπου 9.000 μίλια ακτογραμμής, η Ελλάδα είναι ιδανική υποψήφια για υπηρεσία υδροπλάνου. Στις Μαλδίβες, που έχει περίπου το ήμισυ του αριθμού των νησιών, η άφιξη με ιπτάμενο σκάφος στο ξενοδοχείο ή το εστιατόριό σας είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο.

«Η Ελλάδα έχει εκατοντάδες μικρά νησιά που δεν είναι εύκολα προσβάσιμα. Για αυτόν τον λόγο, πολλοί ταξιδιώτες επιλέγουν τα πιο προσβάσιμα νησιά που έχουν είτε αεροδρόμιο είτε είναι ένα σύντομο ταξίδι με πλοίο από την ηπειρωτική χώρα», λέει ο Βασίλης Πανδής, ιδιοκτήτης του The Greek Villas, ενός γραφείου ενοικίασης εξοχικών κατοικιών. «Υπάρχουν πολλά μικρά νησιά που είναι ακόμα απομονωμένα και παρθένα από τον μαζικό τουρισμό».

Τα υδροπλάνα δεν είναι μια εντελώς νέα ιδέα για την Ελλάδα – τα πρώτα προσγειώθηκαν στα νερά της στη δεκαετία του 1920, σταμάτησαν μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Υπήρξε μια ανεπιτυχής προσπάθεια για την αναβίωσή τους στα μέσα της δεκαετίας του 2000 – η οποία διακόπηκε από την οικονομική κρίση.

Οι δύο κύριοι φορείς εκμετάλλευσης που ηγούνται της τρέχουσας ώθησης είναι η Grecian Air και η Hellenic Seaplanes. «Επίσημα, η υπηρεσία θα ξεκινήσει άμεσα, με πρώτο θαλάσσιο αεροδρόμιο στην Κέρκυρα», λέει ο Πανδής. Περίπου 30 νησιά έχουν ήδη υποβάλει αίτηση για κατασκευή θαλάσσιου αεροδρομίου, μεταξύ των οποίων η Χάλκη, η Σύμη, η Τήλος, η Κάρπαθος στο Νότιο Αιγαίο και η Κεφαλονιά, η Ιθάκη, η Λευκάδα, το Μεγανήσι μεταξύ των Ιονίων Νήσων.

Μερικά από τα καλύτερα ανεξερεύνητα πετράδια, λέει ο Πανδής, είναι η Τήνος, η Σίφνος και η Αμοργός. Αυτές οι αμμώδεις σταγόνες βρίσκονται στο Αιγαίο Πέλαγος – δελεαστικά κοντά σε νησιά όπως η Μύκονος και η Πάρος (τα οποία επωφελούνται από τα δικά τους αεροδρόμια), αλλά ακόμα πολύ μακριά με το φέρι.

Στην άλλη άκρη της Ελλάδας, η Victoria Hooberman, ιδρυτής του ειδικού σε βίλες Scott Williams, προτείνει τους Παξούς, την Ιθάκη και το Μεγανήσι ως τρία νησιά που θα εκτιναχθούν σε δημοτικότητα μόλις βελτιωθεί η συνδεσιμότητα.

«Οι Παξοί είναι ένα από τα προσωπικά μου αγαπημένα: πηγαίνουμε εκεί ως οικογένεια για 40 χρόνια. Αλλά το να φτάσετε εκεί περιλαμβάνει πτήση για την Κέρκυρα, μετάβαση στο λιμάνι και στη συνέχεια να πάρετε ένα πλοίο ή ιδιωτικό θαλάσσιο ταξί για τους Παξούς», λέει η Hooberman. «Και τα πορθμεία δεν εκτελούν δρομολόγια τόσο τακτικά, οπότε πρέπει να προσέχετε να μην κολλήσετε. Αλλά μόλις βρεθείτε στους Παξούς είναι απίστευτο – το νησί είναι ουσιαστικά ένας τεράστιος ελαιώνας με αγριολούλουδα και κρυστάλλινα νερά για να κολυμπήσετε».

Από εκεί είναι ένα σύντομο ταξίδι με καραβάκι στους Αντίπαξους, ένα σχεδόν ακατοίκητο νησί, με άγρια ​​μονοπάτια πεζοπορίας. Πολλοί από τους επισκέπτες της Hooberman που μένουν στους Παξούς θα νοικιάσουν μια βάρκα και θα κατευθυνθούν στους Αντίπαξους, με ένα πικνίκ για μεσημεριανό γεύμα, ώστε να απολαύσουν τη θέα.

Το Μεγανήσι – με τα κατάλευκα χωριά και τις ενδιαφέρουσες θαλάσσιες σπηλιές – είναι εξίσου ανεξερεύνητο. «Αυτή τη στιγμή για να φτάσεις εκεί πρέπει να πετάξεις στην Αθήνα, μετά να πετάξεις για Πρέβεζα, μετά να οδηγήσεις και να πάρεις ένα καράβι από τη Λευκάδα», προσθέτει ο Πανδής.

Ακόμη και σε μέρη όπως η Ρόδος που εξυπηρετούνται ήδη από κανονικά εμπορικά αεροσκάφη, τα αεροπλάνα ξηράς και νερού θα διευκολύνουν την πρόσβαση σε άλλα μέρη του νησιού που βρίσκονται πιο μακριά από το αεροδρόμιο. Οι μεγάλες λίμνες της Ελλάδας, οι όχθες των οποίων είναι γεμάτες με εκπληκτικές αλλά δυσπρόσιτες πόλεις και χωριά, περιλαμβάνονται επίσης στα σχέδια για τα νέα υδροπλάνα.

«Υπάρχουν μερικοί όμορφοι παραλίμνιοι προορισμοί και παράκτιοι ηπειρωτικοί προορισμοί που είναι πολύ δύσκολο να φτάσετε και θα ωφεληθούν πραγματικά από το νέο δίκτυο», λέει η Hooberman. Αναφέρει την Καρδαμύλη στη χερσόνησο της Μάνης ως έναν τέτοιο προορισμό – ένα ψαρολίμανο που, σύμφωνα με την Ιλιάδα, ο Αγαμέμνονας πρόσφερε στον Αχιλλέα για να τον δελεάσει να επιστρέψει στην πολιορκία της Τροίας. Το κέντρο είναι γεμάτο με πέτρινα κτίρια εκατοντάδων ετών, καθώς και πολυτελείς ταβέρνες και μπουτίκ.

Θα μετατρέψει λοιπόν η υπηρεσία την Ελλάδα σε Μαλδίβες της Ευρώπης – όπως έχει υποστηρίξει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes;

Ένα από τα μεγαλύτερα game changers ταξιδιώτες είναι το πόσο πιο εύκολο θα είναι να παίζουν νησιώτικα hop, προσθέτει ο Hooberman. «Δεν ήταν και τόσο εφικτό στην Ελλάδα στο παρελθόν –εκτός αν έχετε κλείσει ένα μεγάλο ταξίδι– γιατί χρειάζεται πολύς χρόνος με το πλοίο. Η ικανότητα του λυκίσκου σε νησί θα είναι πραγματικά ελκυστική.

Το υδροπλάνο θα πρέπει επίσης να είναι σχετικά προσιτό, προσθέτει: «Τη δεκαετία του 2000 το κόστος ήταν αρκετά λογικό. Και η θέα είναι απίστευτη – είναι σίγουρα ο πιο ρομαντικός τρόπος να ταξιδέψεις.»

Μερικά από τα καλύτερα ανεξερεύνητα πετράδια, λέει ο Πανδής, είναι η Τήνος, η Σίφνος και η Αμοργός. Αυτές οι αμμώδεις σταγόνες βρίσκονται στο Αιγαίο Πέλαγος – δελεαστικά κοντά σε νησιά όπως η Μύκονος και η Πάρος (τα οποία επωφελούνται από τα δικά τους αεροδρόμια), αλλά ακόμα πολύ μακριά με το φέρι.

Στην άλλη άκρη της Ελλάδας, η Victoria Hooberman, ιδρυτής του ειδικού σε βίλες Scott Williams, προτείνει τους Παξούς, την Ιθάκη και το Μεγανήσι ως τρία νησιά που θα εκτιναχθούν σε δημοτικότητα μόλις βελτιωθεί η συνδεσιμότητα.

«Οι Παξοί είναι ένα από τα προσωπικά μου αγαπημένα: πηγαίνουμε εκεί ως οικογένεια για 40 χρόνια. Αλλά το να φτάσετε εκεί περιλαμβάνει πτήση για την Κέρκυρα, μετάβαση στο λιμάνι και στη συνέχεια να πάρετε ένα πλοίο ή ιδιωτικό θαλάσσιο ταξί για τους Παξούς», λέει ο Hooberman. «Και τα πορθμεία δεν εκτελούν δρομολόγια τόσο τακτικά, οπότε πρέπει να προσέχετε να μην κολλήσετε. Αλλά μόλις βρεθείτε στους Παξούς είναι απίστευτο – το νησί είναι ουσιαστικά ένας τεράστιος ελαιώνας με αγριολούλουδα και κρυστάλλινα νερά για να κολυμπήσετε».

Από εκεί είναι ένα σύντομο ταξίδι με καραβάκι στους Αντίπαξους, ένα σχεδόν ακατοίκητο νησί, με άγρια ​​μονοπάτια πεζοπορίας. Πολλοί από τους επισκέπτες του Hooberman που μένουν στους Παξούς θα νοικιάσουν μια βάρκα και θα κατευθυνθούν στους Αντίπαξους με ένα πικνίκ για μεσημεριανό γεύμα για να απολαύσουν τη θέα στη βίλα τους στο νερό.

Το Μεγανήσι – με τα κατάλευκα χωριά και τις ενδιαφέρουσες θαλάσσιες σπηλιές – είναι εξίσου ανεξερεύνητο. «Αυτή τη στιγμή για να φτάσεις εκεί πρέπει να πετάξεις στην Αθήνα, μετά να πετάξεις για Πρέβεζα, μετά να οδηγήσεις και να πάρεις ένα καράβι από τη Λευκάδα», προσθέτει ο Πανδής.

Ακόμη και σε μέρη όπως η Ρόδος που εξυπηρετούνται ήδη από κανονικά εμπορικά αεροσκάφη, τα αεροπλάνα ξηράς και νερού θα διευκολύνουν την πρόσβαση σε άλλα μέρη του νησιού που βρίσκονται πιο μακριά από το αεροδρόμιο. Οι μεγάλες λίμνες της Ελλάδας, οι όχθες των οποίων είναι γεμάτες με εκπληκτικές αλλά δυσπρόσιτες πόλεις και χωριά, περιλαμβάνονται επίσης στα σχέδια για τα νέα υδροπλάνα.

«Υπάρχουν μερικοί όμορφοι παραλίμνιοι προορισμοί και παράκτιοι ηπειρωτικοί προορισμοί που είναι πολύ δύσκολο να φτάσετε και θα ωφεληθούν πραγματικά από το νέο δίκτυο», λέει η Hooberman.Αναφέρει την Καρδαμύλη στη χερσόνησο της Μάνης ως έναν τέτοιο προορισμό – ένα ψαρολίμανο που, σύμφωνα με την Ιλιάδα, ο Αγαμέμνονας πρόσφερε στον Αχιλλέα για να τον δελεάσει να επιστρέψει στην πολιορκία της Τροίας. Το κέντρο είναι γεμάτο με πέτρινα κτίρια εκατοντάδων ετών, καθώς και πολυτελείς ταβέρνες και μπουτίκ.

Θα μετατρέψει λοιπόν η υπηρεσία την Ελλάδα σε Μαλδίβες της Ευρώπης – όπως έχει υποστηρίξει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes;

Τα υδροπλάνα θα μπορούραν να γίνουν one of the biggest game changers for travellers, προσθέτει η Hooberman. «Δεν ήταν και τόσο εφικτό στην Ελλάδα στο παρελθόν –εκτός αν έχετε κλείσει για ένα μεγάλο ταξίδι– γιατί χρειάζεται πολύς χρόνος με το πλοίο. Η ικανότητα του υδροπλάνου σε νησί θα είναι πραγματικά ελκυστική.

Το υδροπλάνο θα πρέπει επίσης να είναι σχετικά προσιτό, προσθέτει: «Τη δεκαετία του 2000 το κόστος ήταν αρκετά λογικό. Και η θέα είναι απίστευτη – είναι σίγουρα ο πιο ρομαντικός τρόπος να ταξιδέψεις.»


ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates