Του Μηνά Τσαμόπουλου
Έχουμε εισέλθει τον αστερισμό του αυξανόμενου πληθωρισμού, ως παγκόσμια οικονομία. Η πανδημία έκλεισε τους πάντες μέσα. Η καταναλωτική συμπεριφορά άλλαξε. Άρχισαν οι ηλεκτρονικές παραγγελίες προϊόντων. Αφειδώς. Η ζήτηση έφθασε σε επίπεδα που δεν μπορεί να καλύψει η παραγωγή.
Επιπλέον δεν υπάρχουν αρκετά πλοία , τα γνωστά πλέον σε όλους container vessels για να μεταφέρουν τα εμπορεύματα. Το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου αγγίζει κατά περίπτωση και τα 20.000 δολάρια όπως στη γραμμή Κίνα δυτική πλευρά των ΗΠΑ. Ως φυσικό επακόλουθο ήρθαν οι ανατιμήσεις που θα τραβήξουν την ανηφόρα τους επόμενους μήνες αφού δεν πρόκειται να ομαλοποιηθεί η κατάσταση.
Η εικόνα γίνεται χειρότερη αφού λιμάνια της Κiνας έκλεισαν λόγω αύξησης κρουσμάτων της μετάλλαξης δέλτα και τα πλοία συσσωρεύτηκαν έξω από αυτά. Εργοστάσια σε χώρες της Ασίας που παράγουν εξαρτήματα , όπως τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα για αυτοκίνητα και ό,τι άλλο μπορείτε να σκεφτείτε έκλεισαν και αυτά λόγω μετάλλαξης του ιού.
Τον χειμώνα πήγαινες να παραγγείλεις αυτοκίνητο και σου έλεγαν παραλαβή σε τρεις μήνες. Τώρα χρειάζονται έξι μήνες και οσονούπω οκτώ λένε όσοι γνωρίζουν.
Φίλος πήγε σε πολυκατάστημα να αγοράσει ντουλάπια και ντουλάπες για μία μίνι ανακίνηση του σπιτιού του. Βρήκε συναρμολογούμενες ντουλάπες και ντουλάπια αλλά όχι ράφια. Από Νοέμβριο του είπαν οι υπάλληλοι. Ανατιμήσεις παντού σε όλα τα προϊόντα και στην ενέργεια.
Οι κυβερνήσεις, με μπροστάρηδες τις ΗΠΑ και την Κίνα ρίχνουν λεφτά στην αγορά με τη μορφή επιδομάτων κυρίως. Παίρνουν μέτρα για την ενίσχυση της τσέπης του καταναλωτή που βρίσκεται αντίκρυ στην ακρίβεια που δημιουργήθηκε από την υπερκατανάλωση. Κόβεται χρήμα… αβέρτα. Βρισκόμαστε σε περιδίνηση. Ο πληθωρισμός αυξάνει σε πρωτοφανή επίπεδα 30ετίας για τον δυτικό κόσμο.
Την ύφεση ακολούθησε η ανάπτυξη που δημιουργεί φόβους για υπερπληθωρισμό. Οι κυβερνήσεις ψάχνουν τρόπους να ισορροπήσουν την κατάσταση η οποία έχει ξεφύγει. Ο χειμώνας θα είναι δύσκολος.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου