Το απόλυτο αλαλούμ επικρατεί τα τελευταία εικοσιτετράωρα με τους κατόχους πιστωτικών καρτών που διαπιστώνουν έντρομοι ότι στους λογαριασμούς τους έχουν προστεθεί ταυτόχρονα άτοκες δόσεις έως και πέντε μηνών από αγορές που έχουν πραγματοποιήσει στο παρελθόν.
Τα τηλέφωνα πέφτουν βροχή στα τμήματα εξυπηρέτησης των τραπεζών τα οποία αδυνατούν ή αποφεύγουν να δώσουν επαρκείς εξηγήσεις και ειδικότερα πως για μια τέτοιου είδους χρέωση που μπορεί να επιφέρει σωρεία παρενεργειών για τον κάτοχο της κάρτας δεν υπήρξε καμία απολύτως πρωθύστερη ενημέρωση.
Επιπλέον στις τράπεζες έχουν φτάσει και επιστολές από εμπορικούς-επαγγελματικούς συλλόγους που διαμαρτύρονται για την κατάσταση που διαμορφώνεται και η οποία τους έχει φέρει σε αντιπαράθεση με τους πελάτες τους.
Προσπάθεια υποβάθμισης
Το bankingnews επικοινωνώντας με στελέχη των τραπεζικών ιδρυμάτων διαπίστωσε προσπάθεια υποβάθμισης του θέματος.
Ωστόσο από την έρευνα που πραγματοποιήσαμε προκύπτει από το πρόβλημα ξεκίνησε από την αναβάθμιση-αλλαγή POS μεγάλης συστημικής τράπεζας το περασμένο καλοκαίρι.Η αναβάθμιση αυτή είχε ως αποτέλεσμα να βραχυκυκλώσει το σύστημα εκκαθάρισης των άτοκων δόσεων.
Έτσι από τον περασμένο Ιούλιο οι κάτοχοι πιστωτικών καρτών που είχαν αγοράσει προϊόντα με άτοκες δόσεις όποτε κι αν τα είχαν αγοράσει σταμάτησαν να χρεώνονται ανά μήνα τη δόση που αναλογούσε στην κάθε αγορά.
Είναι δε αξιοσημείωτο ότι καμία εκ των τραπεζών και δη των συστημικών δεν διαπίστωσε μετά από τόσους μήνες το πρόβλημα γεγονός που δείχνει σοβαρή αδυναμία στη λειτουργία του συστήματος διαχείρισης των πιστωτικών καρτών.
Το πρόβλημα όπως πληροφορούμαστε διαπιστώθηκε από την τράπεζα η οποία έκανε αναβάθμιση των POS.
Δεν προειδοποίησαν καν
Όμως αντί να υπάρξει συνεννόηση των τραπεζών μεταξύ τους και χωρίς να υπάρξει προγενέστερη ενημέρωση των κατόχων των πιστωτικών καρτών χρεώθηκαν μονομιάς όλες οι δόσεις που δεν είχαν χρεωθεί τους προηγούμενους μήνες.
Έτσι οι κάτοχοι των καρτών είδαν να αυξάνεται απότομα το υπόλοιπό τους.
Αυτό όμως είναι το λιγότερο καθώς κάποιοι βρέθηκαν με την πλάτη στον τοίχο καθώς στην καλύτερη περίπτωση περιορίστηκε το διαθέσιμο ποσό για αγορές και στη χειρότερη ξεπεράστηκε το όριο της κάρτας γεγονός που μπλοκάρει την οποιαδήποτε αγορά και όχι μόνο καθώς το υπερβάλλον ποσό γίνεται άμεσα απαιτητό και σε κάποιες αρκετές περιπτώσεις επιβάλλεται και πέναλτι λόγω υπέρβασης ορίου όπως προβλέπουν οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί με τις τράπεζες.
Τιμωρία των θυμάτων
Ουσιαστικά οι κάτοχοι των καρτών τιμωρήθηκαν για λάθος-πρόβλημα και μη τήρηση των διαδικασιών από πλευράς τραπεζών.
Το bankingnews επικοινώνησε με τραπεζικά στελέχη ρωτώντας αν έχει δρομολογηθεί λύση για το ζήτημα.
Τα στελέχη αυτά στην πλειοψηφία τους επαναλάμβαναν ότι η ευθύνη ανήκει στην τράπεζα με τα προβληματικά POS αλλά παρέβλεπαν ότι οι κάτοχοι των πιστωτικών καρτών είναι δικοί τους πελάτες και όχι της τράπεζας που είχε το πρόβλημα και θεωρούσαν μάλιστα ότι «δεν είναι τίποτα».
Μέχρι αργά χθες το βράδυ δεν υπήρξε καμία απολύτως αντίδραση ούτε από το Υπουργείο Ανάπτυξης ούτε από την Τράπεζα της Ελλάδος που έχουν το πρώτο την ευθύνη προστασίας του καταναλωτή και η δεύτερη της ομαλής λειτουργία του τραπεζικού συστήματος.
Σημειώνεται δε ότι το πρόβλημα δεν έχει ακόμα εξελιχθεί σε όλη του την έκταση καθώς καλά πληροφορημένες τραπεζικές πηγές αναφέρουν ότι θα γίνονται χρεώσεις των προηγούμενων μηνών άτοκων δόσεων έως τουλάχιστον τα τέλη του Νοεμβρίου.
Οι παρενέργειες και τα ερωτήματα
Επισημαίνεται ότι η απότομη αύξηση των υπολοίπων των καρτών έρχεται σε μια περίοδο όπου υπάρχει lockdown ενώ ταυτόχρονα εκκρεμούν οι πληρωμές ΕΝΦΙΑ και φόρου εισοδήματος γεγονός που μπορεί να τινάξει τον οικονομικό προγραμματισμό των νοικοκυριών στον αέρα.
Πέραν αυτού ερώτημα αποτελεί με βασικό αποδέκτη την ΤτΕ πως ακριβώς αποτυπώνεται η καθυστερημένη είσπραξη και εγγραφή (υποθέτουμε χωρίς την επιβολή τόκων σε άτοκες δόσεις γιατί αυτό θα αποτελεί πραγματικά καταστρατήγηση κάθε έννοιας δικαίου από πλευράς τραπεζών) των άτοκων δόσεων στα μεγέθη της τράπεζας η οποία έχει συμφωνήσει με την κάθε επιχείρηση το πρόγραμμα άτοκων δόσεων.
Και αυτό διότι ισχύει το εξής.
Αν υποθέσουμε ότι ένας καταναλωτής αγόρασε ένα προϊόν 1200 ευρώ σε 12 άτοκες δόσεις τότε ανάλογα τη συμφωνία ή εισπράττει άμεσα το ποσό πληρώνοντας ένα ποσοστό ή εισπράττει ανά μήνα τη δόση.
Και εδώ τα ερωτήματα είναι τα εξής;
1. Αν η επιχείρηση έχει προεισπράξει το ποσό προκλήθηκε ή όχι ζημία σε βάρος της τράπεζας από τη μη καταλογισμό των δόσεων; Ποιος θα πληρώσει τη ζημία αυτή;
2. Αν η επιχείρηση εισπράττει κάθε μήνα τη δόση από την τράπεζα την εισέπραξε ή όχι για τους μήνες που δεν καταλόγισε η τράπεζα και δεν κατέβαλε ο πελάτης;Αν την εισέπραξε ποιος πληρώνει τη ζημία της τράπεζας και αν δεν την εισέπραξε τίθεται θέμα ή όχι αντισυμβατικής συμπεριφοράς της τράπεζας αλλά και πρόκληση οικονομικής βλάβης στην επιχείρηση;
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου