Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr ο στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν είναι η αύξηση των εσόδων αλλά ο συνετισμός των οδηγών που δεν λένε να ακολουθήσουν τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Μάλιστα μέρος των εσόδων που προέρχονται από τις παραβάσεις τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θέλουν να τα διαθέσουν σε καμπάνιες για την οδική ασφάλεια αλλά και παιδεία ώστε τα νέα παιδιά να αποκτήσουν οδηγική παιδεία.
Σύμφωνα με το σχέδιο που εξετάζουν τα συναρμόδια Υπουργεία όλοι οι αστυνομικοί της Τροχαίας θα φέρουν μαζί τους αρχικά κάποιο tablet στο οποίο θα καταγράφονται αμέσως οι παραβάσεις των οδηγών χωρίς ωστόσο να τους αφαιρείται το δικαίωμα ένστασης. Μάλιστα με αυτό τον τρόπο οι τροχονόμοι θα μπορούν να καταγράφουν πέραν των παραβάσεων και τα υπόλοιπα περιστατικά που λαμβάνουν υπόψιν τους όπως τροχαία ατυχήματα με υλικές ζημιές ή άλλα χειρότερα τροχαία και δεν θα χρειάζεται επιστρέφοντας στο γραφείο να σπαταλούν επιπλέον ώρες εργασίας για να συμπληρώσουν τα έγγραφα που ορίζει η υπηρεσία τους.
Όσον αφορά στις παραβάσεις το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξετάζει οι τροχονόμοι μέσω του tablet που θα φέρουν να ενημερώνουν άμεσα το σύστημα για την παράβαση που διαπιστώθηκε σε κάποιον οδηγό και κατόπιν να περνούν αυτόματα και οι πόντοι ποινής στο λεγόμενο Point System. Για την συνέχεια έχουν εξεταστεί δύο σενάρια και σύμφωνα με το πρώτο ο παραβάτης θα μπορεί να εξοφλήσει μέσω e-banking το κόστος της παράβασης ή να το πληρώσει επί τόπου με την χρήση POS στους τροχονόμους με την παροχή κάποιας έκπτωσης.
Σε διαφορετική περίπτωση οι οφειλές από τις παραβάσεις θα πιστώνονται στο Taxisnet κάτι το οποίο ισχύει και σήμερα αλλά δεν εφαρμόζεται με αποτέλεσμα από τα πρόστιμα ύψους 150 εκατ. ευρώ που βεβαιώνουν οι τροχονόμοι να εισπράττονται μόλις τα 45 εκατ. ευρώ! Δηλαδή μόλις μία στις τρεις κλήσεις πληρώνεται…
Πάντως αυτή τη στιγμή η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων δίνει την δυνατότητα στους παραβάτες οδηγούς στους οποίου έχουν πιστωθεί τα πρόστιμα στο Taxisnet να τα εξοφλούν μέχρι και σε 24 δόσεις αλλά με επιτόκιο 5%. Η χρήση του e-banking ή των πιστωτικών καρτών μπορεί να ευνοήσει τους παραβάτες οδηγούς καθώς είναι πολύ πιθανό να μπορούν να εξοφλούν τις κλήσεις σε 12 ή περισσότερες άτοκες δόσεις.
Ωστόσο τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θεωρούν ότι η άμεση ενημέρωση των παραβατών με τη χρήση των ψηφιακών μέσων (e-mails, Taxisnet) κυρίως για τους πόντους ποινής που έχουν στο λεγόμενο Point System θα συνετίσει αρκετούς οδηγούς καθώς θα είναι απολύτως ενήμεροι και θα πρέπει να οδηγούν σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. καθώς σε διαφορετική περίπτωση κινδυνεύουν να χάσουν το δίπλωμά τους. Δηλαδή αυτό το χάος που επικρατεί σήμερα και εκμεταλλεύονται κάποιοι οδηγοί θα σταματήσει να υπάρχει και οι παραβάτες θα βρίσκονται αντιμέτωποι με τα αποτελέσματα των πράξεών τους άμεσα.
Πότε χάνει κάποιος το δίπλωμά του
Το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών ή Point System καθιερώθηκε το 2007 ώστε να ελέγχεται η οδική συμπεριφορά τους. Σε περίπτωση διαπίστωσης κάποιας παράβασης τότε η Τροχαία καταχωρεί στο μητρώο του παραβάτη οδηγού τους βαθμούς ποινής που αντιστοιχούν. Εάν ο οδηγός συμπληρώσει 15 βαθμούς ποινής, στέλνεται ειδοποίηση. Εάν ο οδηγός συμπληρώσει 25 βαθμούς ποινής, του αφαιρείται η άδεια οδήγησης.
Οι βαθμοί ποινής διαγράφονται 4 χρόνια μετά την ημερομηνία που διαπράχθηκε η κάθε παράβαση και 2 χρόνια μετά αν η παράβαση είχε διαπραχθεί από οδηγό που οδηγούσε όχημα δημόσιας χρήσης. Ωστόσο όσοι έχουν δίπλωμα λιγότερο από 3 χρόνια, έχουν προσαύξηση 3 πόντους στους βαθμούς ποινής της κάθε παράβασης!
Αν κάποιος οδηγός χάσει το δίπλωμά του λόγω του point system για να αποκτήσει ξανά την ικανότητα οδήγησης θα πρέπει να παρακολουθήσει το 50% των υποχρεωτικών μαθημάτων και να ξαναπεράσει από θεωρητική (σήματα), αλλά και πρακτική εξέταση (πορεία στο δρόμο). Δικαίωμα επανεξέτασης έχει κάποιος μετά την παρέλευση 6 μηνών από την ημερομηνία αφαίρεσης της άδειας οδήγησης.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου