Πως επιτήδειοι έμποροι ΙΧ δεν αποδίδουν τον ΦΠΑ στην Ελλάδα δημιουργώντας παράλληλα και αθέμιτο ανταγωνισμό
Πολλά έχουν ακουστεί και γραφτεί για εικονικά τιμολόγια, τριγωνικές πωλήσεις και μη απόδοση ΦΠΑ κατά τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ωστόσο κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει να σταματήσει την «αιμορραγία» στα κρατικά έσοδα.
Κάποιοι επιτήδειοι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εδώ και πολλά χρόνια έχουν ανακαλύψει πολλούς τρόπους ώστε να κερδίζουν περισσότερα χρήματα από τη μη απόδοση του ΦΠΑ αλλά και να δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό στους συναδέλφους τους οι οποίοι αποδίδουν κανονικά τους φόρους στο κράτος.
Οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλα κράτη-μέλη χωρίς σε δύο κατηγορίες.
Η πρώτη αφορά στα οχήματα που αποκτώνται από εμπόρους άλλων κρατών-μελών και πρέπει να καταβάλλεται ο ΦΠΑ στη χώρα προορισμού.
Η δεύτερη κατηγορία αφορά τα οχήματα που αποκτώνται από ιδιώτες άλλων κρατών – μελών στα οποία δεν επιβάλλεται ο ΦΠΑ και πάλι στην χώρα προορισμού.
Το πρώτο πρόβλημα που εντοπίζουν οι Αρχές αφορά στην πρώτη κατηγορία εισαγόμενων οχημάτων καθώς ο ΦΠΑ είναι διαφορετικός μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ. Δηλαδή στην Ελλάδα είναι 24%, στη Γερμανία 19%, στο Λουξεμβούργο 17%, κ.ά.
Με δεδομένο λοιπόν πως η Ελλάδα διαθέτει τον υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ σε όλη την ΕΕ είναι εύλογο πως κάποιοι θα σπεύσουν να εισάγουν μέσω κάποιου άλλου κράτους-μέλους τα οχήματά τους ώστε να γλιτώσουν από τον χαμηλότερο ΦΠΑ.
Δηλαδή αντί να εισάγουν απευθείας τα οχήματα από την Γερμανία στην Ελλάδα, περνούν από το Λουξεμβούργο όπου ο συντελεστής ΦΠΑ είναι 7% χαμηλότερος από τον αντίστοιχο της Ελλάδας οπότε έχουν ήδη κερδίσει το συγκεκριμένο ποσοστό.
Με αυτόν τον τρόπο οι επιτήδειοι έμποροι μειώνουν το κόστος του εισαγόμενου οχήματος και αυξάνει το περιθώριο κέρδους τους.
Το άλλο κόλπο που ακολουθούν οι επιτήδειοι αφορά σε μια «στάση» σε Βουλγάρικες κατά κύριο λόγο εταιρείες αμφιβόλου αξιοπιστίας και στις οποίες γίνεται έκδοση νέου τιμολογίου μετατρέποντας το αυτοκίνητο από κανονικό καθεστώς ΦΠΑ σε περιθωρίου κέρδους με νοθευμένο τιμολόγιο και κατόπιν εισάγεται στη χώρα μας.
Με αυτόν τον τρόπο το ΦΠΑ χάνεται εξ ολοκλήρου και ο επιτήδειος έμπορος αισχροκερδεί τόσο εις βάρος του κράτους όσο και εις βάρος των υγιών επαγγελματιών του χώρου δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.
Πολλά έχουν ακουστεί και γραφτεί για εικονικά τιμολόγια, τριγωνικές πωλήσεις και μη απόδοση ΦΠΑ κατά τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ωστόσο κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει να σταματήσει την «αιμορραγία» στα κρατικά έσοδα.
Κάποιοι επιτήδειοι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εδώ και πολλά χρόνια έχουν ανακαλύψει πολλούς τρόπους ώστε να κερδίζουν περισσότερα χρήματα από τη μη απόδοση του ΦΠΑ αλλά και να δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό στους συναδέλφους τους οι οποίοι αποδίδουν κανονικά τους φόρους στο κράτος.
Οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλα κράτη-μέλη χωρίς σε δύο κατηγορίες.
Η πρώτη αφορά στα οχήματα που αποκτώνται από εμπόρους άλλων κρατών-μελών και πρέπει να καταβάλλεται ο ΦΠΑ στη χώρα προορισμού.
Η δεύτερη κατηγορία αφορά τα οχήματα που αποκτώνται από ιδιώτες άλλων κρατών – μελών στα οποία δεν επιβάλλεται ο ΦΠΑ και πάλι στην χώρα προορισμού.
Το πρώτο πρόβλημα που εντοπίζουν οι Αρχές αφορά στην πρώτη κατηγορία εισαγόμενων οχημάτων καθώς ο ΦΠΑ είναι διαφορετικός μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ. Δηλαδή στην Ελλάδα είναι 24%, στη Γερμανία 19%, στο Λουξεμβούργο 17%, κ.ά.
Με δεδομένο λοιπόν πως η Ελλάδα διαθέτει τον υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ σε όλη την ΕΕ είναι εύλογο πως κάποιοι θα σπεύσουν να εισάγουν μέσω κάποιου άλλου κράτους-μέλους τα οχήματά τους ώστε να γλιτώσουν από τον χαμηλότερο ΦΠΑ.
Δηλαδή αντί να εισάγουν απευθείας τα οχήματα από την Γερμανία στην Ελλάδα, περνούν από το Λουξεμβούργο όπου ο συντελεστής ΦΠΑ είναι 7% χαμηλότερος από τον αντίστοιχο της Ελλάδας οπότε έχουν ήδη κερδίσει το συγκεκριμένο ποσοστό.
Με αυτόν τον τρόπο οι επιτήδειοι έμποροι μειώνουν το κόστος του εισαγόμενου οχήματος και αυξάνει το περιθώριο κέρδους τους.
Το άλλο κόλπο που ακολουθούν οι επιτήδειοι αφορά σε μια «στάση» σε Βουλγάρικες κατά κύριο λόγο εταιρείες αμφιβόλου αξιοπιστίας και στις οποίες γίνεται έκδοση νέου τιμολογίου μετατρέποντας το αυτοκίνητο από κανονικό καθεστώς ΦΠΑ σε περιθωρίου κέρδους με νοθευμένο τιμολόγιο και κατόπιν εισάγεται στη χώρα μας.
Με αυτόν τον τρόπο το ΦΠΑ χάνεται εξ ολοκλήρου και ο επιτήδειος έμπορος αισχροκερδεί τόσο εις βάρος του κράτους όσο και εις βάρος των υγιών επαγγελματιών του χώρου δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου