ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΟΛΟΣ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΠΡΟΧΩΡΑΕΙ ΣΕ ΦΟΡΟ-ΕΛΑΦΡΥΝΣΕΙΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ Η ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΗΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ, ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΠΑΡΑΝΟΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΥΠΕΡΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ
Ζημιές-μαμούθ ύψους 85 δισ. ευρώ εμφάνισαν σωρευτικά στα χρόνια της κρίσης (2008-2015) οι ελληνικές επιχειρήσεις.
Τα στοιχεία προκύπτουν από τους δημοσιευμένους ισολογισμούς των εταιρειών – πλην των χρηματοπιστωτικών – τους οποίους και συγκέντρωσε ο ΣΕΒ.
Όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία, οι κερδοφόρες επιχειρήσεις έχουν ανακάμψει από τα χαμηλά του 2012, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2015 και τις πρώτες ενδείξεις για το 2016 που δείχνουν συνέχιση αυτής της τάσης, αλλά παραμένουν σχεδόν στο ήμισυ της προ κρίσης περιόδου, ενώ οι ζημιές έχουν περιοριστεί αισθητά.
Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, σε αυτό το περιβάλλον αργής ανάκαμψης της κερδοφορίας και αυξανόμενης πίεσης για τη διαχείριση των συσσωρευμένων ζημιών απαιτείται, όχι μόνο να αντιμετωπιστούν τα φορολογικά εμπόδια στην ανάκαμψη, αλλά επιπλέον να διευκολυνθούν διαδικαστικά οι μετασχηματισμοί και οι συγχωνεύσεις.
Ένα από τα βασικά αιτήματα του ΣΕΒ είναι να επιτραπεί ο συμψηφισμός ζημιών με τα κέρδη πέραν της 5ετίας, όπως και η ενοποίηση φορολογικών αποτελεσμάτων και χρήσης των φορολογικών ζημιών στο πλαίσιο εξαγοράς μιας ζημιογόνας από μια κερδοφόρα επιχείρηση.
Ο Σύνδεσμος τονίζει χαρακτηριστικά ότι, ενώ έχει ξεσπάσει «παγκόσμιος πόλεμος» μεταξύ των κυβερνήσεων όλων των κρατών για παροχή φορολογικών κινήτρων στις επιχειρήσεις, υπό την πίεση της «φορολογικής μεταρρύθμισης Τραμπ», στην Ελλάδα ακολουθείται η ακριβώς αντίθετη πολιτική, με τη διατήρηση - αλλά και τη δημιουργία - αντικινήτρων στον παραγωγικό μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, η Ελλάδα φορολογεί σωρευτικά τα διανεμόμενα κέρδη για απλούς μετόχους σε επίπεδα που κινούνται λίγο άνω του μέσου όρου των χωρών της ΕΕ και σαφώς υψηλότερα των γεωγραφικά εγγυτέρων ανταγωνιστών της χώρας εντός της Ένωσης. Αν προστεθούν και οι ασφαλιστικές εισφορές, η Ελλάδα καθίσταται φόρο-πρωταθλητής, ενώ είναι η μόνη χώρα στο δείγμα που έχει αυξήσει σημαντικά το άθροισμα αυτών των φόρων από το 2000 έως το 2017.
Όπως είναι γνωστό ο συντελεστής φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων έχει επανέλθει στα επίπεδα του 2006 (29%), αλλά επιπλέον υπάρχει ο φόρος στα εισοδήματα από διανεμόμενα μερίσματα που δεν υπήρχε το 2006 (15%). Κατά περίπτωση σε αυτά προστίθεται και ειδική εισφορά (ανώτατος συντελεστής 10%) και εφόσον ο μέτοχος είναι και μέλος του διοικητικού συμβουλίου προστίθεται δυνητικά και ασφαλιστική εισφορά 26,7%, με το άθροισμα των παραπάνω να ανέρχεται έως και 81% επί των προς διανομή κερδών.
Ζημιές-μαμούθ ύψους 85 δισ. ευρώ εμφάνισαν σωρευτικά στα χρόνια της κρίσης (2008-2015) οι ελληνικές επιχειρήσεις.
Τα στοιχεία προκύπτουν από τους δημοσιευμένους ισολογισμούς των εταιρειών – πλην των χρηματοπιστωτικών – τους οποίους και συγκέντρωσε ο ΣΕΒ.
Όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία, οι κερδοφόρες επιχειρήσεις έχουν ανακάμψει από τα χαμηλά του 2012, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2015 και τις πρώτες ενδείξεις για το 2016 που δείχνουν συνέχιση αυτής της τάσης, αλλά παραμένουν σχεδόν στο ήμισυ της προ κρίσης περιόδου, ενώ οι ζημιές έχουν περιοριστεί αισθητά.
Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, σε αυτό το περιβάλλον αργής ανάκαμψης της κερδοφορίας και αυξανόμενης πίεσης για τη διαχείριση των συσσωρευμένων ζημιών απαιτείται, όχι μόνο να αντιμετωπιστούν τα φορολογικά εμπόδια στην ανάκαμψη, αλλά επιπλέον να διευκολυνθούν διαδικαστικά οι μετασχηματισμοί και οι συγχωνεύσεις.
Ένα από τα βασικά αιτήματα του ΣΕΒ είναι να επιτραπεί ο συμψηφισμός ζημιών με τα κέρδη πέραν της 5ετίας, όπως και η ενοποίηση φορολογικών αποτελεσμάτων και χρήσης των φορολογικών ζημιών στο πλαίσιο εξαγοράς μιας ζημιογόνας από μια κερδοφόρα επιχείρηση.
Ο Σύνδεσμος τονίζει χαρακτηριστικά ότι, ενώ έχει ξεσπάσει «παγκόσμιος πόλεμος» μεταξύ των κυβερνήσεων όλων των κρατών για παροχή φορολογικών κινήτρων στις επιχειρήσεις, υπό την πίεση της «φορολογικής μεταρρύθμισης Τραμπ», στην Ελλάδα ακολουθείται η ακριβώς αντίθετη πολιτική, με τη διατήρηση - αλλά και τη δημιουργία - αντικινήτρων στον παραγωγικό μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, η Ελλάδα φορολογεί σωρευτικά τα διανεμόμενα κέρδη για απλούς μετόχους σε επίπεδα που κινούνται λίγο άνω του μέσου όρου των χωρών της ΕΕ και σαφώς υψηλότερα των γεωγραφικά εγγυτέρων ανταγωνιστών της χώρας εντός της Ένωσης. Αν προστεθούν και οι ασφαλιστικές εισφορές, η Ελλάδα καθίσταται φόρο-πρωταθλητής, ενώ είναι η μόνη χώρα στο δείγμα που έχει αυξήσει σημαντικά το άθροισμα αυτών των φόρων από το 2000 έως το 2017.
Όπως είναι γνωστό ο συντελεστής φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων έχει επανέλθει στα επίπεδα του 2006 (29%), αλλά επιπλέον υπάρχει ο φόρος στα εισοδήματα από διανεμόμενα μερίσματα που δεν υπήρχε το 2006 (15%). Κατά περίπτωση σε αυτά προστίθεται και ειδική εισφορά (ανώτατος συντελεστής 10%) και εφόσον ο μέτοχος είναι και μέλος του διοικητικού συμβουλίου προστίθεται δυνητικά και ασφαλιστική εισφορά 26,7%, με το άθροισμα των παραπάνω να ανέρχεται έως και 81% επί των προς διανομή κερδών.
ΠΗΓΗ: insider.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου