ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΤΑ ΜΙΚΡΟΕΞΟΔΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΡΤΕΛ ΤΩΝ ΕΡΓΟΛΑΒΩΝ...
Ενώ έρχεται και το πάρτι με τα 38 διόδια στην Εγνατία Οδό !!!
Μέσα στον Σεπτέμβριο πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία οι υπολειπόμενοι μετωπικοί σταθμοί διοδίων στους παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους. Η αρχή θα γίνει από την Ιόνια Οδό με τους σταθμούς Τερόβου και Μενιδίου. Στα μέσα του μήνα θα ακολουθήσει η Κορίνθου- Πατρών, με τη λειτουργία του σταθμού Ελαιώνα και την αμφίπλευρη λειτουργία του σταθμού Ρίου. Η τύχη του σταθμού διοδίων στην παλαιά εθνική οδό στα Τέμπη εξακολουθεί να αγνοείται, καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότησή του.
Στις 31 Αυγούστου ολοκληρώνεται και τυπικά η κατασκευαστική περίοδος για όλους τους παραχωρημένους σε ιδιώτες αυτοκινητόδρομους. Ετσι δεν θα απαιτείται πλέον απόφαση του υπουργού Υποδομών για την έναρξη λειτουργίας των αδειοδοτημένων και κατασκευασμένων σταθμών διοδίων που προβλέπει ο (εγκεκριμένος με τις συμβάσεις παραχώρησης) σχεδιασμός.
Την αρχή θα κάνει η κοινοπραξία Νέα Οδός, που κατασκευάζει και διαχειρίζεται την Ιονία Οδό (Αντίρριο – Ιωάννινα). Στον αυτοκινητόδρομο ήδη λειτουργούν οι σταθμοί διοδίων Κλόκοβας και Αγγελόκαστρου στο νότιο τμήμα και απομένει η λειτουργία των σταθμών Μενιδίου (ανάμεσα στην Αμφιλοχία και την Αρτα) και Τερόβου (ανάμεσα στην Αρτα και τα Ιωάννινα). Οι δύο σταθμοί θα χρεώνουν περί τα 3 ευρώ έκαστος στα Ι.Χ. (το ακριβές ποσό δεν έχει οριστικοποιηθεί), με το σύνολο της Ιονίας Οδού για ένα Ι.Χ. να κοστίζει 12,50 ευρώ. Παράλληλα, θα λειτουργήσουν πλευρικοί σταθμοί διοδίων σε τρία σημεία: στους κόμβους Γαυρολίμνης, Αρτας και Γοργόμυλου. Η έναρξη λειτουργίας των νέων σταθμών τοποθετείται μέσα στην πρώτη εβδομάδα του Σεπτέμβρη.
Θα ακολουθήσει στα μέσα Σεπτεμβρίου η λειτουργία των νέων διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Πατρών. Σύμφωνα με την κοινοπραξία Ολυμπία Οδός, πρόκειται για τον σταθμό Ελαιώνα (στον Δήμο Αιγιαλείας) και την αμφίπλευρη λειτουργία του σταθμού διοδίων στο Ρίο (σήμερα χρεώνει μόνο το ρεύμα προς Αθήνα). Ο σταθμός Ελαιώνα θα είναι και ο ακριβότερος στον αυτοκινητόδρομο (καθώς χρεώνει μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής), με κόστος 3,20 ευρώ για τα Ι.Χ. Με τη λειτουργία των νέων σταθμών, η συνολική διαδρομή Ελευσίνας – Πάτρας θα κοστίζει για τα Ι.Χ. 11,50 ευρώ και για τα δίκυκλα 7,90 ευρώ. Παράλληλα με τους μετωπικούς σταθμούς θα ξεκινήσει και η λειτουργία πλευρικών σε τέσσερα σημεία.
Μετά τη λειτουργία των διοδίων στους δύο οδικούς άξονες, ο μόνος μετωπικός σταθμός που θα απομείνει είναι εκείνος στην παλαιά εθνική οδό στα Τέμπη. Σύμφωνα με την κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο σταθμός δεν έχει ακόμα κατασκευαστεί καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί η περιβαλλοντική του αδειοδότηση από την Πολιτεία. Ετσι δεν είναι διόλου απίθανο η κοινοπραξία να διεκδικήσει (και να λάβει, όπως έχει γίνει στο παρελθόν με τον σταθμό Αιγινίου) τα εκτιμώμενα διαφυγόντα έσοδα.
Πιο περίπλοκα είναι τα πράγματα με τους σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων (ΣΕΑ). Στη μεν Ολυμπία Οδό, το μόνο νέο ΣΕΑ στον Ψαθόπυργο έχει πάρει παράταση έως το τέλος του έτους (θα παραδοθεί μαζί με την ολοκλήρωση του κόμβου Ρίου). Στην Ιονία Οδό, όπου προβλέπονται πέντε ΣΕΑ, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα κανένα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ούτε ένα πρατήριο βενζίνης στα 196 χλμ. του άξονα. Σύμφωνα με τη Νέα Οδό, αιτία είναι η καθυστέρηση στην περιβαλλοντική τους αδειοδότηση: τα ΣΕΑ Αμβρακίας, Αμφιλοχίας και Επισκοπικού αδειοδοτήθηκαν τον Μάρτιο και του Ευνοχωρίου τον Μάιο και βρίσκονται υπό κατασκευήν, ενώ το ΣΕΑ Φιλιππιάδας δεν έχει ακόμα αδειοδοτηθεί (η εταιρεία υποστηρίζει ότι κατέθεσε έγκαιρα τους φακέλους στο υπουργείο). Με αυτά τα δεδομένα, η λειτουργία τους δεν πρέπει να αναμένεται μέσα στο 2017.
Ενώ έρχεται και το πάρτι με τα 38 διόδια στην Εγνατία Οδό !!!
Στις 31 Αυγούστου ολοκληρώνεται και τυπικά η κατασκευαστική περίοδος για όλους τους παραχωρημένους σε ιδιώτες αυτοκινητόδρομους. Ετσι δεν θα απαιτείται πλέον απόφαση του υπουργού Υποδομών για την έναρξη λειτουργίας των αδειοδοτημένων και κατασκευασμένων σταθμών διοδίων που προβλέπει ο (εγκεκριμένος με τις συμβάσεις παραχώρησης) σχεδιασμός.
Την αρχή θα κάνει η κοινοπραξία Νέα Οδός, που κατασκευάζει και διαχειρίζεται την Ιονία Οδό (Αντίρριο – Ιωάννινα). Στον αυτοκινητόδρομο ήδη λειτουργούν οι σταθμοί διοδίων Κλόκοβας και Αγγελόκαστρου στο νότιο τμήμα και απομένει η λειτουργία των σταθμών Μενιδίου (ανάμεσα στην Αμφιλοχία και την Αρτα) και Τερόβου (ανάμεσα στην Αρτα και τα Ιωάννινα). Οι δύο σταθμοί θα χρεώνουν περί τα 3 ευρώ έκαστος στα Ι.Χ. (το ακριβές ποσό δεν έχει οριστικοποιηθεί), με το σύνολο της Ιονίας Οδού για ένα Ι.Χ. να κοστίζει 12,50 ευρώ. Παράλληλα, θα λειτουργήσουν πλευρικοί σταθμοί διοδίων σε τρία σημεία: στους κόμβους Γαυρολίμνης, Αρτας και Γοργόμυλου. Η έναρξη λειτουργίας των νέων σταθμών τοποθετείται μέσα στην πρώτη εβδομάδα του Σεπτέμβρη.
Θα ακολουθήσει στα μέσα Σεπτεμβρίου η λειτουργία των νέων διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Πατρών. Σύμφωνα με την κοινοπραξία Ολυμπία Οδός, πρόκειται για τον σταθμό Ελαιώνα (στον Δήμο Αιγιαλείας) και την αμφίπλευρη λειτουργία του σταθμού διοδίων στο Ρίο (σήμερα χρεώνει μόνο το ρεύμα προς Αθήνα). Ο σταθμός Ελαιώνα θα είναι και ο ακριβότερος στον αυτοκινητόδρομο (καθώς χρεώνει μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής), με κόστος 3,20 ευρώ για τα Ι.Χ. Με τη λειτουργία των νέων σταθμών, η συνολική διαδρομή Ελευσίνας – Πάτρας θα κοστίζει για τα Ι.Χ. 11,50 ευρώ και για τα δίκυκλα 7,90 ευρώ. Παράλληλα με τους μετωπικούς σταθμούς θα ξεκινήσει και η λειτουργία πλευρικών σε τέσσερα σημεία.
Μετά τη λειτουργία των διοδίων στους δύο οδικούς άξονες, ο μόνος μετωπικός σταθμός που θα απομείνει είναι εκείνος στην παλαιά εθνική οδό στα Τέμπη. Σύμφωνα με την κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο σταθμός δεν έχει ακόμα κατασκευαστεί καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί η περιβαλλοντική του αδειοδότηση από την Πολιτεία. Ετσι δεν είναι διόλου απίθανο η κοινοπραξία να διεκδικήσει (και να λάβει, όπως έχει γίνει στο παρελθόν με τον σταθμό Αιγινίου) τα εκτιμώμενα διαφυγόντα έσοδα.
Πιο περίπλοκα είναι τα πράγματα με τους σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων (ΣΕΑ). Στη μεν Ολυμπία Οδό, το μόνο νέο ΣΕΑ στον Ψαθόπυργο έχει πάρει παράταση έως το τέλος του έτους (θα παραδοθεί μαζί με την ολοκλήρωση του κόμβου Ρίου). Στην Ιονία Οδό, όπου προβλέπονται πέντε ΣΕΑ, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα κανένα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ούτε ένα πρατήριο βενζίνης στα 196 χλμ. του άξονα. Σύμφωνα με τη Νέα Οδό, αιτία είναι η καθυστέρηση στην περιβαλλοντική τους αδειοδότηση: τα ΣΕΑ Αμβρακίας, Αμφιλοχίας και Επισκοπικού αδειοδοτήθηκαν τον Μάρτιο και του Ευνοχωρίου τον Μάιο και βρίσκονται υπό κατασκευήν, ενώ το ΣΕΑ Φιλιππιάδας δεν έχει ακόμα αδειοδοτηθεί (η εταιρεία υποστηρίζει ότι κατέθεσε έγκαιρα τους φακέλους στο υπουργείο). Με αυτά τα δεδομένα, η λειτουργία τους δεν πρέπει να αναμένεται μέσα στο 2017.
πηγη: mononews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου