.

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2022

ΠΑΝΩ ΑΠΟ 500.000 ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ ΚΑΙ 1.800.000 ΟΧΗΜΑΤΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΚΤΕΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ !!!

 



Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός ήταν ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας καθώς σύμφωνα με όσα επισήμανε στο Newsauto.gr οι απώλειες για τα κρατικά ταμεία από τη μη έλευση των οχημάτων από Τεχνικό Έλεγχο ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ ενώ παράλληλα έχει αυξηθεί η λεγόμενη ΚΤΕΟ-Αποχή και πλέον ο αριθμός των οχημάτων που δεν περνούν από ΚΤΕΟ έχει ξεπεράσει το 1,8 εκατ. οχήματα!

Όπως χαρακτηριστικά τονίζει στο Newsauto.gr ο κ. Βήκας: «Η διαδικασία ηλεκτρονικής διασταύρωσης των απαραίτητων στοιχείων (κυκλοφορούντων οχημάτων & διενεργούμενων ελέγχων ΚΤΕΟ) που επιτρέπει πλέον τον αυτοματοποιημένο καταλογισμό προστίμων σε όσους ιδιοκτήτες δεν έχουν περάσει το όχημά τους από ΚΤΕΟ είναι έτοιμη, ωστόσο δυστυχώς δεν εφαρμόζεται. Σημειώνεται ότι η ηλεκτρονική διασύνδεση για τον εντοπισμό των ανέλεγκτων οχημάτων αναμένεται από το 2015, οπότε και είχε θεσμοθετηθεί η σχετική διαδικασία. Ο κίνδυνος για την οδική ασφάλεια αλλά και η περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλείται από τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ είναι σημαντικός και κρίνεται επιβεβλημένη η άμεση λήψη μέτρων. Την ίδια στιγμή οι απώλειες για τα κρατικά ταμεία ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ, ενώ το κόστος σε ανθρώπινες απώλειες είναι ανυπολόγιστο.

Όσο δεν εφαρμόζεται η ηλεκτρονική διασταύρωση ΚΤΕΟ αυξάνεται το σύνολο των ανέλεγκτων οχημάτων. Το σύνολο τους υπολογίζεται πλέον σε περίπου 1,8 εκατ. οχήματα.»

Ποινές για τους αμελείς

Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. το πρόστιμο για ΚΤΕΟ ανέρχεται σε 400 ευρώ, μειούμενο σε 50 ευρώ αν το όχημα ελεγχθεί εντός 10 ημερών και προσκομιστεί ισχύον δελτίο ΚΤΕΟ.

Άσχετα με τα παραπάνω, για τα οχήματα που προσκομίζονται εκπρόθεσμα στα ΚΤΕΟ προβλέπεται επιβολή χρηματικής ποινή υπό μορφή παραβόλου υπέρ δημοσίου αξίας έως 67 ευρώ για τα ΙΧΕ & ελαφρά φορτηγά και αντίστοιχα για τα δίκυκλα παράβολο αξίας έως 41 ευρώ.

Το πρόστιμο που προβλέπει η νομοθεσία μέσω της ηλεκτρονικής διασταύρωσης, με την αυτόματη βεβαίωση του στο Taxisnet ανέρχεται σε 150 ευρώ.


Πάνω από 550.000 τα ανασφάλιστα οχήματα


Αυξητικές είναι οι τάσεις που καταγράφονται τους τελευταίους μήνες και στα ανασφάλιστα οχήματα και πλέον το θέμα έχει πολύ μεγάλες οικονομικές και κοινωνικές προεκτάσεις παρά το γεγονός πως η νομοθεσία επιβολή προστίμων υπάρχει από το 2015 αλλά δεν εφαρμόζεται!

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων έχει ξεπεράσει ήδη τις 550.000 μονάδες και τα στελέχη από την ασφαλιστική αγορά κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου καθώς οι υπέρογκες αυξήσεις στην ενέργεια, τα καύσιμα και στα είδη διατροφής είναι ικανά να προκαλέσουν έκρηξη του φαινομένου εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας…

«Η μόνη αποτελεσματική λύση για τη ριζική αντιμετώπιση του προβλήματος των ανασφάλιστων οχημάτων είναι ο ηλεκτρονικός έλεγχος» δηλώνει κατηγορηματικά στο Newsauto.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου ξεκαθαρίζοντας ότι το φλέγον θέμα πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα στην Ελλάδα όπως γίνεται εδώ και δεκαετίες στις ανεπτυγμένες χώρες.


Επίσης ο κ. Σαρρηγεωργίου αναφέρει στο Newsauto.gr ότι: «Το πρόβλημα της κυκλοφορίας ανασφάλιστων οχημάτων στους δρόμους της Ελλάδος δυστυχώς παραμένει άλυτο. Σήμερα στη χώρα μας εκτιμάται ότι κυκλοφορούν εκατοντάδες χιλιάδες ανασφάλιστα οχήματα.

Η μόνη αποτελεσματική λύση για τη ριζική αντιμετώπιση του προβλήματος των ανασφάλιστων οχημάτων είναι ο συστηματικός ηλεκτρονικός έλεγχος. Παρά την υιοθέτησή της με Νόμο, η διαδικασία ηλεκτρονικού ελέγχου ανασφαλίστων οχημάτων έχει εφαρμοστεί από την Πολιτεία μόνον δύο φορές και αυτές ημιτελώς. Η τελευταία ηλεκτρονική διασταύρωση για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων πραγματοποιήθηκε από την ΑΑΔΕ το 2018! Έκτοτε δεν έχει πραγματοποιηθεί άλλη διασταύρωση, πληροφορούμεθα όμως ότι σύντομα θα υπάρχουν εξελίξεις. Για τη διασφάλιση της προστασίας του κοινωνικού συνόλου είναι απαραίτητη η άμεση και σε συνεχή βάση εφαρμογή της νομοθεσίας για τον ηλεκτρονικό εντοπισμό και έλεγχο των ανασφάλιστων οχημάτων.»

Τα πρόστιμα

Ο νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα ισχύει από τον Μάιο του 2014 και προβλέπει υψηλά πρόστιμα, τα οποία έως τώρα επιβάλλονται σε περίπτωση ελέγχου από την Τροχαία. Από τα πρόστιμα δεν εξαιρούνται ούτε τα οχήματα που δεν κυκλοφορούν, καθώς εάν δεν έχουν κατατεθεί οι πινακίδες, υποχρεούνται να είναι ασφαλισμένα.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία όποιος οδηγός ΙΧ παραλάβει ειδοποιητήριο, πρέπει μέσα σε 8 ημέρες είτε να αποδείξει πως το όχημά του είναι ασφαλισμένο είτε να προχωρήσει στην ασφάλιση του οχήματός του και να πληρώσει το παράβολο των 250 ευρώ. Εάν ο κάτοχος του αυτοκινήτου δεν συμμορφωθεί, ο νόμος προβλέπει την επιβολή νέου προστίμου 500 ευρώ σε συνδυασμό με τις διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.

Οι διοικητικές κυρώσεις περιλαμβάνουν αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας για 6 μήνες.

Αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια σε περίπτωση ατυχήματος ή για τρία χρόνια σε περίπτωση υποτροπής.

Χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα Φ.Δ.Χ., 500 ευρώ για τα επιβατικά και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

Φυλάκιση από δύο μήνες έως 1 χρόνο και χρηματική ποινή έως 3.000 ευρώ σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα.

Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες μπορούν να επιστραφούν στον κάτοχο ή στον ιδιοκτήτη του οχήματος, πριν περάσουν τα παραπάνω χρονικά διαστήματα, αν πληρώσει το πρόστιμο και προσκομίσει την απόδειξη πληρωμής καθώς και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο για το όχημα.

Οι Ποινικές κυρώσεις προβλέπουν φυλάκιση από 2 μήνες έως 1 χρόνο και χρηματική ποινή έως 3.000 ευρώ.


ΠΗΓΗ-ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΣΤΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates