ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ :
Στο ναδίρ η αξιοπιστία των παραδοσιακών ΜΜΕ στην Χώρα μας, καθώς οι Έλληνες προτιμούν να ενημερώνονται από τα ανεξάρτητα social media παρά από τους δημοσιογραφικούς οργανισμούς που έχουν καταντήσει φερέφωνα των χρηματοδοτών τους.
Αποκαλυπτικό είναι το ρεπορτάζ του Γιάννη Τσεκούρα στο TVXS όπου καταγράφει την ετήσια έκθεση του Reuters Institute, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Oxford University. Η έρευνα καλύπτοντας με ερωτηματολόγιο συνολικά 46 χώρες, ανάμεσα στις 24 ευρωπαϊκές, η Ελλάδα βρίσκεται στην 3η θέση από το τέλος, όσον αφορά την αξιοπιστία των ΜΜΕ. Συγκεκριμένα, ανάμεσα στις 46 χώρες όπου διενεργήθηκε η έρευνα, η Ελλάδα βρίσκεται στην 38η θέση της αξιοπιστίας !!!
Επιχειρώντας να σκιαγραφήσει το τοπίο της ελληνικής αγοράς των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, η έκθεση επισημαίνει πως «χαρακτηρίζεται από ψηφιακό κατακερματισμό, έλλειψη εμπιστοσύνης στις ειδήσεις, έναν πολιτικά πολωμένο τύπο και μία από τις υψηλότερες χρήσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για ειδήσεις».
Επιπλέον, η έκθεση στέκεται στη Λίστα Πέτσα, αλλά και στην κριτική που ασκήθηκε στην κυβέρνηση, η οποία χρηματοδότησε πάνω από 1000 ειδησεογραφικούς οργανισμούς, μεταξύ των οποίων βρίσκονταν και μη αξιόπιστα μέσα ενημέρωσης, ακόμη και κάποια ανύπαρκτα !!!
Άλλωστε, το Reuters τονίζει πως πάνω από τους μισούς πολίτες (54%) εναντιώνονται στις κρατικές ενισχύσεις των ΜΜΕ. Ξεχωριστή αναφορά γίνεται και στη δήλωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, τον Μάρτιο του 2021, ότι τα social media αποτελούν «απειλή για τη Δημοκρατία», αλλά και στην κριτική που δέχθηκε και δέχεται, σχετικά με την προσπάθειά του να απαξιώσει όσες πηγές πληροφόρησης δεν μπορεί να ελέγξει ο ίδιος. Τέλος, η έκθεση στέκεται και στο κίνημα του #MeToo στην Ελλάδα, το οποίο ξέσπασε μετά τις αποκαλύψεις της Σοφίας Μπεκατώρου. Ωστόσο, τονίζει επίσης πως δεν ακολούθησαν αποκαλύψεις και για τη σεξουαλική κακοποίηση στο χώρο της δημοσιογραφίας, ενώ, σύμφωνα με το Reuters, δεν υπήρξε ενεργοποίηση της ερευνητικής δημοσιογραφίας, για έρευνες του ζητήματος σε βάθος, αντίθετα με ό,τι συνέβη σε άλλες χώρες.
Αλλαγές στον τρόπο ενημέρωσης
Σύμφωνα με την έκθεση, μοιάζει πλέον να σταθεροποιείται η προτίμηση του κοινού στη χρήση smartphone για την ενημέρωσή του, η οποία πλέον ανέρχεται στο 70%. Το λάπτοπ χρησιμοποιείται σχεδόν από τους μισούς (55%), ενώ ένα μικρό ποσοστό χρησιμοποιεί τάμπλετ (20%). Όπως είναι φυσικό, η κύρια πηγή πληροφόρησης είναι το διαδίκτυο (89%). Ενδιαφέρον είναι το γεγονός πως σχεδόν τα 2/3 των Ελλήνων πολιτών (69%) παρα-κολουθούν τις ειδήσεις μέσα από τα social media, ποσοστό μεγαλύτερο από όλες τις χώρες παγκοσμίως....
Αποκαλυπτικό είναι το ρεπορτάζ του Γιάννη Τσεκούρα στο TVXS όπου καταγράφει την ετήσια έκθεση του Reuters Institute, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Oxford University. Η έρευνα καλύπτοντας με ερωτηματολόγιο συνολικά 46 χώρες, ανάμεσα στις 24 ευρωπαϊκές, η Ελλάδα βρίσκεται στην 3η θέση από το τέλος, όσον αφορά την αξιοπιστία των ΜΜΕ. Συγκεκριμένα, ανάμεσα στις 46 χώρες όπου διενεργήθηκε η έρευνα, η Ελλάδα βρίσκεται στην 38η θέση της αξιοπιστίας !!!
Επιχειρώντας να σκιαγραφήσει το τοπίο της ελληνικής αγοράς των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, η έκθεση επισημαίνει πως «χαρακτηρίζεται από ψηφιακό κατακερματισμό, έλλειψη εμπιστοσύνης στις ειδήσεις, έναν πολιτικά πολωμένο τύπο και μία από τις υψηλότερες χρήσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για ειδήσεις».
Επιπλέον, η έκθεση στέκεται στη Λίστα Πέτσα, αλλά και στην κριτική που ασκήθηκε στην κυβέρνηση, η οποία χρηματοδότησε πάνω από 1000 ειδησεογραφικούς οργανισμούς, μεταξύ των οποίων βρίσκονταν και μη αξιόπιστα μέσα ενημέρωσης, ακόμη και κάποια ανύπαρκτα !!!
Άλλωστε, το Reuters τονίζει πως πάνω από τους μισούς πολίτες (54%) εναντιώνονται στις κρατικές ενισχύσεις των ΜΜΕ. Ξεχωριστή αναφορά γίνεται και στη δήλωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, τον Μάρτιο του 2021, ότι τα social media αποτελούν «απειλή για τη Δημοκρατία», αλλά και στην κριτική που δέχθηκε και δέχεται, σχετικά με την προσπάθειά του να απαξιώσει όσες πηγές πληροφόρησης δεν μπορεί να ελέγξει ο ίδιος. Τέλος, η έκθεση στέκεται και στο κίνημα του #MeToo στην Ελλάδα, το οποίο ξέσπασε μετά τις αποκαλύψεις της Σοφίας Μπεκατώρου. Ωστόσο, τονίζει επίσης πως δεν ακολούθησαν αποκαλύψεις και για τη σεξουαλική κακοποίηση στο χώρο της δημοσιογραφίας, ενώ, σύμφωνα με το Reuters, δεν υπήρξε ενεργοποίηση της ερευνητικής δημοσιογραφίας, για έρευνες του ζητήματος σε βάθος, αντίθετα με ό,τι συνέβη σε άλλες χώρες.
Αλλαγές στον τρόπο ενημέρωσης
Σύμφωνα με την έκθεση, μοιάζει πλέον να σταθεροποιείται η προτίμηση του κοινού στη χρήση smartphone για την ενημέρωσή του, η οποία πλέον ανέρχεται στο 70%. Το λάπτοπ χρησιμοποιείται σχεδόν από τους μισούς (55%), ενώ ένα μικρό ποσοστό χρησιμοποιεί τάμπλετ (20%). Όπως είναι φυσικό, η κύρια πηγή πληροφόρησης είναι το διαδίκτυο (89%). Ενδιαφέρον είναι το γεγονός πως σχεδόν τα 2/3 των Ελλήνων πολιτών (69%) παρα-κολουθούν τις ειδήσεις μέσα από τα social media, ποσοστό μεγαλύτερο από όλες τις χώρες παγκοσμίως....
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου