Συγκεκριμένα το ΥπΑΑΤ προχωρά στη σύσταση ενός συστήματος διαχείρισης καταγγελιών οικονομικών δραστηριοτήτων, προϊόντων και εγκαταστάσεων, με την απόφαση να έχει ήδη αναρτηθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, υπογεγραμμένη από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σπήλιο Λιβανό.
Όπως ανέφεραν στελέχη του υπουργείου στο αθηναϊκό πρακτορείο ειδήσεων «βασικός στόχος του ΥπΑΑΤ είναι μέσα από αυτή την σημαντική απόφαση, η εγκαθίδρυση σχέσης εμπιστοσύνης του πολίτη προς το υπουργείο και η διασφάλιση της χρηστής διοίκησης, αλλά και της νομιμότητας, μέσα από ταχείες, άμεσες και σε μέγιστο βαθμό ψηφιοποιημένες διαδικασίες. Σημειώνεται τέλος, ότι το σύστημα διαχείρισης καταγγελιών θα ενταχθεί μελλοντικά σε ευρύτερο σύστημα ελέγχων, το οποίο θα περιλαμβάνει αντίστοιχα συστήματα περισσότερων υπουργείων».
Πώς θα λειτουργεί η υπηρεσία του ΥΠΑΑΤ
Η λειτουργία του συστήματος θα γίνεται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας η οποία αναμένεται να τεθεί πλήρως σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου του 2022. Με την είσοδό τους σε αυτή, οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους για ζητήματα αρμοδιότητας του υπουργείου (π.χ. ασφάλεια τροφίμων, λειτουργία παρανόμων εγκαταστάσεων κλπ). ψηφιακά, στον ιστότοπο του ΥπΑΑΤ, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω του i-AGRIC, τηλεφωνικά στον αριθμό 1540, ενώ τυποποιημένα έντυπα θα διατίθενται προς διευκόλυνση των πολιτών, αλλά και ταχυδρομικά.
Εν συνεχεία, οι καταγγελίες θα αξιολογούνται από ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης Καταγγελιών μέσω μίας ταχείας ψηφιοποιημένης διαδικασίας με γνώμονα την κατ’ αρχήν βασιμότητά τους και την αξιολόγηση της επικινδυνότητας που δύναται να επιφέρουν οι καταγγελλόμενες πράξεις στο δημόσιο συμφέρον ή και στο κοινό. Ιδιαίτερα θα αξιολογείται και ο κίνδυνος από καιροσκοπικές συμπεριφορές που αποβλέπουν στην επιδίωξη παράνομου οφέλους σε βάρος των καταναλωτών ή και ανταγωνιστικών επιχειρήσεων, όπως και σε παραβάσεις που θίγουν με οποιονδήποτε τρόπο ευαίσθητες ομάδες (π.χ. λόγω κοινωνικών περιστάσεων ή/και ιδιαίτερων χαρακτηριστικών, όπως, ενδεικτικά, η ηλικία, το γένος, η υγεία τους, ο ψηφιακός αναλφαβητισμός και η οικονομική κατάσταση).
Επόμενο βήμα θα είναι η κατάταξη των καταγγελιών σε κατηγορίες (πολύ σημαντική, σημαντική, χωρίς ενδιαφέρον), ώστε να δίνεται αντίστοιχη προτεραιότητα στην ανάληψη ελεγκτικών ενεργειών μέσω ενιαίας, διαφανούς και αντικειμενικής προσέγγισης και μεθοδολογίας, ώστε στην συνέχεια, εφόσον συντρέχουν λόγοι, να επιβάλλονται κυρώσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Πέραν της διασφάλισης αντικειμενικότητας και διαφάνειας, το νέο σύστημα αναμένεται να συνεισφέρει σημαντικά στην ορθολογικότερη χρήση ανθρώπινων πόρων και μέσων. «Η σχετική Πολιτική που θα διέπει το όλο σύστημα, θα είναι αναρτημένη στον ιστότοπο του ΥπΑΑΤ ώστε να παρέχονται άμεσες και απολύτως επαρκείς πληροφορίες προς τους πολίτες, που επιθυμούν να υποβάλουν καταγγελία» ανέφεραν τα ίδια στελέχη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Εξίσου σημαντικό στοιχείο είναι ότι το σύστημα διαχείρισης καταγγελιών θα δέχεται και διεκπεραιώνει καταγγελίες που απευθύνονται και σε εποπτευόμενους φορείς του ΥπΑΑΤ (π.χ. ο ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ).
Μόνη εξαίρεση θα αποτελέσει ο ΕΦΕΤ, ο οποίος έχει το δικό του, αυτόνομο σύστημα. Αξίζει ακόμα να επισημανθεί μία από τις βασικές παραμέτρους του νεοσύστατου αυτού συστήματος που είναι η άντληση και ανάλυση σημαντικών στατιστικών στοιχείων που θα επιτρέψουν την διαρκή αξιολόγηση και βελτίωσή του.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου