.

Πέμπτη 27 Μαΐου 2021

«ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ» ΑΠΟ ΤΗΝ DG COMP ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ «ΦΑΝΤΑΣΜΑ» ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΥ !!!

 

Από το insider.gr


Το σχετικό «πράσινο φως» από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δηλαδή την περίφημη DG COMP, περιμένουν πλέον στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ώστε να κλείσει μια βασική εκκρεμότητα και να γίνει επιτέλους πράξη η προώθηση της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος.

Οπως αναφέρουν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, από πλευράς τους έχει γίνει ότι απαιτούνταν για να μη «χαθεί» το έργο και να μην εκτροχιαστεί περαιτέρω το χρονοδιάγραμμα. Όπως έχει δηλώσει ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας κατάφερε να μεταστρέψει τη στάση της Κομισιόν και να την κάνει να δεχθεί την ένταξη του έργου ως «γέφυρα» στη νέα Προγραμματική Περίοδο (ΕΣΠΑ 2021-2027).

Πρόσφατα μάλιστα, ο κ. Καραμανλής είχε σημειώσει ότι «πετύχαμε τη συνεννόηση με τη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Ανάπτυξης (DG REGIO) της Επιτροπής, εξασφαλίζοντας τη χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ, στη συνέχεια προχωρήσαμε στην επανένταξη του έργου στη Σύμβαση Παραχώρησης της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ. Τώρα, αναμένουμε το σχετικό πράσινο φως από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, την DG COMP, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής». Επομένως, παρά και την κρίση του κορονοϊού, το χρονοδιάγραμμα δεν έχει μεταβληθεί και είναι εφικτός ο στόχος υλοποίησης του έργου το 2024. Εφόσον επιτευχθεί σύντομα η ολοκλήρωση των διαδικασιών από πλευράς Ε.Ε., βάσει παλιότερου σχεδιασμού προγραμματίζονταν: μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2022 να έχει κατασκευαστεί το κομμάτι Μιντιλόγλι - Κάτω Αχαΐα, μέχρι τον Μάρτιο του 2023 να είναι έτοιμο το κομμάτι Κάτω Αχαΐα – Πύργος και το πρώτο εξάμηνο του 2024 να έχει ολοκληρωθεί ο δρόμος.

Προχθές, δε, ο κ. Καραμανλής, σε σχετική του συνέντευξη, επανήλθε στο θέμα λέγοντας ότι:

· «Πρώτον, βάλαμε τέλος στο αδιέξοδο της κατάτμησης σε 8 κομμάτια.

· Δεύτερον, δουλέψαμε συστηματικά και τελικά πετύχαμε την αλλαγή στάσης της Κομισιόν για τη δυνατότητα χρηματοδότησής του πέραν του 2023.


· Τρίτον, το εντάξαμε στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού.

· Τέταρτον, με εξίσου συστηματική προσπάθεια, πήραμε το πράσινο φως από τη Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς της Κομισιόν για την ένταξη του έργου στην παραχώρηση».

Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι: «Τώρα είμαστε στο τελικό στάδιο», καθώς αναμένεται το οριστικό ΟΚ και από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού». Επισήμανε ότι το θέμα συζητήθηκε και με την αντιπρόεδρο της Κομισιόν Μαργκρέτε Βεστάγκερ και πως ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει βάλει σε απόλυτη προτεραιότητα το έργο αυτό.

Τόνισε ότι μπουλντόζες δεν είχαν μπει ποτέ και δεν υπήρξε καμία πρόοδος εργασιών στο Πάτρα – Πύργος και εξήγησε ότι δε θα ολοκληρωνόταν ποτέ το έργο, γιατί ο κ. Καλογρίτσας (γκρουπ Καλογρίτσας-Τοξότης) είχε κηρυχθεί έκπτωτος στις τέσσερις εργολαβίες, που είχε πάρει. Ανέφερε μάλιστα αναλυτικά τι παρέλαβε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μετά από 4,5 χρόνια ΣΥΡΙΖΑ:

· Στο 1ο τμήμα δεν είχε γίνει καμία απολύτως εργασία και ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος γιατί δεν είχε εγγυητική.

· Στο 2ο, αντί για 33% είχαμε πρόοδο εργασιών στο 14%. Αυτό ήταν και το καλύτερο από τα οκτώ.

· Στο 3ο τμήμα, δεν έγινε καμία εργασία γιατί εκκρεμούσε στο ΣτΕ.

· Στο 4ο, δεν έγινε καμία εργασία, ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος γιατί δεν είχε εγγυητική.

· Στο 5ο, είχαμε υλοποίηση εργασιών μόνο στο 0,12%.

· Στο 6ο τμήμα, είχαμε υλοποίηση εργασιών μόνο στο 2%.

· Στο 7ο, είχαμε υλοποίηση εργασιών μόνο στο 0,62%.

· Και στο 8ο, μετά από υλοποίηση εργασιών μόνο στο 0,1%, ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος.

«Δηλαδή στα οκτώ τμήματα, είχαμε εναλλάξ τέσσερα που δεν είχαν καν ανάδοχο και τέσσερα που είχαν πρόοδο έργου λίγο πάνω από το μηδέν. Αυτό είναι το έργο για το οποίο είναι περήφανοι στο ΣΥΡΙΖΑ», κατέληξε ο κ. Καραμανλής. Τόνισε ότι το έργο θα ξεκινήσει άμεσα με το που θα δοθεί η τρίτη και τελευταία έγκριση από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν και εκτίμησε ότι δεδομένου πως πρόκειται για πεδινό έργο, θα είναι έτοιμο τέλη 2023 - αρχές 2024.

Το «κλείσιμο του φακέλου» των εκκρεμοτήτων, και κατά συνέπεια η έναρξη των εργασιών του πολύπαθου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, υπό την «ομπρέλα» πλέον, ως γνωστόν, της κοινοπραξίας Ολυμπία Οδός (όμιλοι Vinci, Hochtief, Eλλάκτωρ, ΑΒΑΞ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) που κατασκεύασε και διαχειρίζεται τον οδικό άξονα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα, αναμφίβολα αποτελεί μία από τις προτεραιότητες της κυβέρνησης και ειδικότερα του υπουργείου Υποδομών. Με το νέο σχεδιασμό, το υπουργείο έχει προτείνει η χρηματοδοτική συμμετοχή του Δημοσίου και της ΕΕ να ανέλθει στα επίπεδα λίγο πάνω από τα 220 εκατ. ευρώ και της Ολυμπίας Οδού σε 80 εκατ. ευρώ, άρα το συνολικό κόστος θα ανέλθει σε λίγο άνω των 300 εκατ. ευρώ, χαμηλότερο κατά 150-200 εκατ. ευρώ -κατά το υπουργείο- από τον προηγούμενο σχεδιασμό.

Υπενθυμίζεται ότι στην προηγούμενη… βερσιόν του ο διαγωνισμός για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, συνολικού ύψους σχεδόν 470 εκατ. ευρώ, είχε «σπάσει» σε 8 εργολαβίες. Το αποτέλεσμα ήταν πως το έργο έμπλεξε, με κίνδυνο να μην έχει χρηματοδότηση και δεν θα γινόταν ποτέ πραγματικότητα καθώς προέκυψε πλήθος προβλημάτων με τα γνωστά ατυχή αποτελέσματα (καθυστερήσεις, προβλήματα με μελέτες, χρηματοδότηση, εγγυητικές, ομίλους που κηρύχθηκαν έκπτωτοι κ.λπ.).

Να σημειωθεί επίσης ότι έχει γίνει η συμβασιοποίηση και έχει αρχίσει η δημοπράτηση για τα έργα οδικής βελτίωσης στον υφιστάμενο άξονα Πάτρα- Πύργος. «Καμία άλλη κυβέρνηση ποτέ δεν πήρε την απόφαση να ρίξει 30 εκ ευρώ στον υφιστάμενο δρόμο. Εμείς είπαμε ότι δεν θα περιμένουμε τρία χρόνια για την ολοκλήρωση του νέου οδικού δικτύου, αλλά θα πάμε ένα βήμα παραπέρα και θα επενδύσουμε χρήματα και στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο, για να μην έχουμε θανατηφόρα δυστυχήματα», ανέφερε πρόσφατα ο κ. Καραμανλής.

insider.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates