Η οργανωμένη, συλλογική προσφυγή στην Δικαιοσύνη, με την υποστήριξη μιας εξειδικευμένης Επιστημονικής Ομάδας Νομικών, Δικηγόρων, Οικονομολόγων, Λογιστών, Πραγματογνωμόνων, Δικαστικών Επιμελητών, Μαθηματικών, Αναλογιστών, Τραπεζικών Διαμεσολαβητών & Τραπεζικών Στελεχών, είναι σήμερα το μοναδικό όπλο αποτελεσματικής άμυνας των Δανειοληπτών, κόντρα στην αυθαιρεσία του τραπεζικού συστήματος. Και, η ΥΠΕΡΒΑΣΗ, έκανε αυτή την πολυτέλεια των τραπεζών και των λίγων προνομιούχων, πράξη για τους πολλούς Δανειολήπτες !!!
ΚΛΙΚ ΕΔΩ :
http://www.kinima-ypervasi.gr/2016/10/blog-post_49.html
Τέσσερα ήταν τα ζητήματα που φέρεται να κυριάρχησαν στην ατζέντα της συνάντησης των CEOs των συστημικών Ομίλων με το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης: «Ηρακλής ΙΙ», πλειστηριασμοί, μορατόρια και Νόμος του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ).
Ειδικότερα, λίγα 24ώρα πριν οι θεσμοί πιάσουν εκ νέου… δουλειά για την 9η μεταμνημονιακή αξιολόγηση, ο υφυπουργός Οικονομικών, αρμόδιος για το χρηματοπιστωτικό σύστημα, κ. Γιώργος Ζαββός, έσπευσε να μάθει από πρώτο χέρι την κατάσταση γύρω από τα επίμαχα κρίσιμα ζητήματα.
Πιο αναλυτικά:
1ον) «Ηρακλής ΙΙ»: Την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή φιλοδοξεί να πάρει το αργότερο έως τον ερχόμενο Μάρτιο η κυβέρνηση, προκειμένου να δημοσιεύσει την υπουργική απόφαση για το ύψος της εγγύησης που θα παράσχει το Δημόσιο στο δεύτερο σκέλος του μηχανισμού. Η πρωτοβουλία της κυβέρνησης για τον «Ηρακλή ΙΙ» έχει σύσσωμη την υποστήριξη των τραπεζών, οι οποίες, μάλιστα, έχουν ήδη υποβάλλει τις απόψεις τους για το πώς θα μπορούσαν να βελτιωθούν περαιτέρω οι όροι συμμετοχής.
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, αυτές που θα κριθούν ρεαλιστικές θα μπορέσουν να αποτελέσουν πεδίο διαπραγμάτευσης με τους εταίρους. «Η Ιταλία, για παράδειγμα, που μέχρι στιγμής έχει κάνει τέσσερις τέτοιες παρατάσεις, προσδοκώντας στην τελευταία φάση να… καθαρίσει από ‘κόκκινα’ δάνεια, ύψους 120 δισ. ευρώ, συμπεριλάμβανε προτάσεις που βελτίωναν ακόμη περισσότερο το σύστημα. Για μία χώρα σαν την Ελλάδα, ωστόσο, η οποία δεν έχει επενδυτική βαθμίδα, ακόμη και να μην υπάρξουν αλλαγές ο ισχύον μηχανισμός είναι ιδανικός για τη μείωση των ‘κόκκινων’ δανείων», προσθέτουν χαρακτηριστικά.
Υπενθυμίζεται ότι στόχος της κυβέρνησης είναι ο «Ηρακλής ΙΙ» να τεθεί σε ισχύ από τον Μάιο του 2021 έως και το τέλος του 2022, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για τιτλοποιήσεις, ύψους άνω των 30 δισ. ευρώ. Η Τράπεζα Πειραιώς, για παράδειγμα, η οποία τα τελευταία 24ώρα έχει εισέλθει και επισήμως σε φάση επανιδιωτικοποίησης, αναμένεται να αξιοποιήσει το δεύτερο σκέλος του μηχανισμού με δύο τιτλοποιήσεις, ύψους επτά δισ. ευρώ εκάστη, ενώ την συμμετοχή τους σχεδιάζουν εξίσου και οι υπόλοιπες συστημικές τράπεζες.
2ον) Πλειστηριασμοί: Ανοικτή στο ενδεχόμενο να επιτραπούν ορισμένες από τις διαδικασίες, οι οποίες προηγούνται και έπονται των πλειστηριασμών, χωρίς, ωστόσο, να αίρεται η δέσμευση για 6μηνη αναστολή των πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης στα ευάλωτα νοικοκυριά, εμφανίστηκε η κυβέρνηση.
Ειδικότερα, στο ραντεβού με τους τραπεζίτες δεσμεύτηκε την επόμενη εβδομάδα να υπάρξουν σχετικές συζητήσεις και με το υπουργείο Δικαιοσύνης. Αξίζει να αναφερθεί ότι με βάση το σχέδιο της κυβέρνησης η αναστολή θα ισχύει μέχρι τον Ιούνιο του 2021, οπότε και θα τεθεί σε λειτουργία ο νέος Πτωχευτικός Νόμος για τα φυσικά πρόσωπα. Το ζήτημα των πλειστηριασμών αποτέλεσε, άλλωστε, αντικείμενο συζήτησης των τεχνικών κλιμακίων με τους servicers, με τους τελευταίους να υπογραμμίζουν την ανάγκη να «ξεκλειδώσουν» οι διαδικασίες, οι οποίες προηγούνται ή έπονται των πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης.
Συγκεκριμένα, με βάση επιστολή που είχαν στείλει νωρίτερα στα αρμόδια υπουργεία, η κοινοποίηση επιταγής προς πληρωμή και η επιβολή κατάσχεσης εμφανίζουν τις συνέπειές τους τουλάχιστον επτά μήνες μετά τη διενέργεια της σχετικής πράξης. Στο πλαίσιο αυτό, για κατασχέσεις που επιβάλλονται τον Δεκέμβριο 2020 – Ιανουάριο 2021, ο πλειστηριασμός ορίζεται για τον Σεπτέμβριο 2021, λαμβανομένης υπόψη και της θερινής αναστολής. Το διάστημα αυτό είναι επαρκές, τόσο για τη νομική προστασία του οφειλέτη, όσο και για τη δυνατότητά του να προχωρήσει σε συναινετική διευθέτηση ή ρύθμιση της οφειλής με την τράπεζα και να μην οδηγηθεί σε πλειστηριασμό.
Όσον αφορά σε πράξεις που έπονται του πλειστηριασμού, η αναστολή οδηγεί σε αδυναμία είσπραξης απαιτήσεων από εκπλειστηριάσματα ακόμα και από πλειστηριασμούς που έχουν ήδη διενεργηθεί. Ο οφειλέτης, όμως, έχει συμφέρον οι δανειστές να πληρώνονται από το εκπλειστηρίασμα το συντομότερο δυνατόν μετά τον πλειστηριασμό, ώστε ο ίδιος να μην επιβαρύνεται περαιτέρω με τόκους υπερημερίας.
Οι τράπεζες, πάντως, εμφανίζονται πρόθυμες να στηρίξουν την κυβέρνηση όσον αφορά στην αναστολή των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης για τα ευάλωτα νοικοκυριά, εστιάζοντας στους μεγαλοοφειλέτες, οι οποίοι έχουν «ξεφύγει» το ηλεκτρονικό σφυρί ουκ ολίγες φορές μέχρι σήμερα.
3ον) Μορατόρια: Την σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα των δανείων που είχαν «παγώσει» εξαιτίας της πανδημίας δρομολογούν οι τράπεζες, αφού η πλειονότητα έχει συμπληρώσει το 9μηνο που έθεσε ως «ταβάνι» η Ευρωπαϊκή Τραπεζική Αρχή. Αρμόδιες πηγές εκτιμούν πως ο μεγαλύτερος όγκος των νέων «κόκκινων» δανείων θα προκύψουν από την επίμαχη δεξαμενή, γεγονός που έχει σημάνει συναγερμό στα τραπεζικά επιτελεία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των τεσσάρων συστημικών πιστωτικών ιδρυμάτων, μέχρι και τον Νοέμβριο του 2020 το συνολικό υπόλοιπο των δανείων που έχουν υπαχθεί σε καθεστώς προσωρινής αναστολής καταβολής δόσεων ανέρχεται σε 20,7 δισ. ευρώ.
Πιο αναλυτικά, στην κατηγορία αυτή εμπίπτουν δάνεια προς μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις (9,02 δισ. ευρώ), στεγαστικά δάνεια (8,5 δισ. ευρώ), καταναλωτικά δάνεια (1,8 δισ. ευρώ), δάνεια προς ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και ατομικές επιχειρήσεις (1,3 δισ. ευρώ) και λοιπά δάνεια προς νοικοκυριά (τρία εκατ. ευρώ).
Μεγάλο μέρος αυτών θα απορροφηθεί από το πρόγραμμα «Γέφυρα», ενώ σε περίπτωση που… περάσει από τους θεσμούς και η πρόταση για «Γέφυρα ΙΙ», ήτοι προς επιχειρήσεις, τότε ο κίνδυνος τα επίμαχα δάνεια να «σκάσουν» μειώνεται σημαντικά.
4ον) Νόμος ΤΧΣ: Η κυβέρνηση ενημέρωσε τις τράπεζες για τις αλλαγές που θα ισχύσουν σε σειρά διατάξεων του Νόμου για το ΤΧΣ, όπως, για παράδειγμα, τη συμμετοχή του σε μία ενδεχόμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, αλλά και τον διορισμό μελών του ΔΣ. Μεγάλο βάρος δόθηκε και στο μέλλον του Ταμείου, μιας και, ως γνωστόν, αυτό πρέπει να έχει μία ξεκάθαρη στρατηγική εξόδου από τις τράπεζες.
Τέλος, ο κ. Ζαββός αναφέρθηκε σε δύο νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα αφορούν στην ενσωμάτωση κοινοτικών οδηγιών, όπως η BRRD 2, οι οποίες τις επόμενες δύο εβδομάδες θα έρθουν προς ψήφιση στη Βουλή.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου