Του Δρ. Ευάγγελου Μαργαρίτη*
Σε κάθε σύμβαση που καταρτίζεται μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος (eShop) o αγοραστής καταναλωτής (δηλαδή όποιος αγοράζει για προσωπικούς αλλά όχι επαγγελματικούς/ επιχειρηματικούς σκοπούς) έχει το δικαίωμα "Υπαναχώρησης".
Τι είναι η υπαναχώρηση; Αυτό που λέγεται στην καθημερινή (Μη νομική) γλώσσα ως "δικαίωμα επιστροφής". Και μάλιστα, επιστροφής χωρίς ΚΑΝ να απαιτείται ο καταναλωτής να επικαλείται λόγο (δηλαδή, μπορεί να υπαναχωρήσει επειδή "έτσι θέλει", επειδή "δεν του αρέσει το προϊόν" και όχι μόνο σε περιπτώσεις που ένα προϊόν που παραδόθηκε είχε κάποιο ελάττωμα.
Ο καταναλωτής έχει λοιπόν "δικαίωμα αναιτιολόγητης και αζήμιας υπαναχώρησης".
Ο καταναλωτής διαθέτει προθεσμία 14 ημερολογιακών ημερών για να υπαναχωρήσει από την εξ αποστάσεως σύμβαση χωρίς καμία επιβάρυνση εκτός το άμεσο κόστος επιστροφής των αγαθών, εκτός εάν ο προμηθευτής έχει συμφωνήσει να επιβαρυνθεί ο ίδιος με το εν λόγω κόστος ή εάν ο προμηθευτής έχει παραλείψει να ενημερώσει τον καταναλωτή ότι ο καταναλωτής οφείλει να επιβαρυνθεί με αυτό.
Πριν ο καταναλωτής δεσμευθεί συμβατικώς, ο προμηθευτής πρέπει να τον ενημερώσει, με σαφή, ευκρινή και κατανοητό τρόπο, στη γλώσσα του, για το δικαίωμά του για άσκηση αναιτιολόγητης και αζήμιας υπαναχώρησης εντός της νομίμως προβλεπόμενης προθεσμίας των δεκατεσσάρων (14) ημερών, που αρχίζει από το χρονικό σημείο που καθορίζει κάθε φορά ο νόμος, καθώς και για τους όρους, τις προϋποθέσεις, τις εξαιρέσεις και τη διαδικασία άσκησης του δικαιώματος υπαναχώρησης, αλλά και για τις συνέπειες από την άσκηση, λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαιτερότητα κάθε προϊόντος/υπηρεσίας και παρέχοντας του και υπόδειγμα εντύπου υπαναχώρησης.
Τέλος, εάν ο προμηθευτής δεν έχει παράσχει στον καταναλωτή τις πληροφορίες σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης, η προθεσμία υπαναχώρησης λήγει 12 μήνες μετά το τέλος της αρχικής προθεσμίας υπαναχώρησης.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου