Έτσι για να μην ξεχνιόμαστε:
Το γνωμικό «κανείς καλός δεν χάνεται», έχει αποδειχτεί πολλάκις αληθές στην ελληνική πολιτική σκηνή και στη διαπλοκή της με επιχειρηματικούς ομίλους και διεθνείς «θεσμούς». Ένα ακόμη παράδειγμα της σοφίας τούτης, είναι όπως φαίνεται η περίπτωση του Στέργιου Πιτσιόρλα.
Ο πρώην πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, πρώην Υφυπουργός και μετέπειτα Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης των κυβερνήσεων Τσίπρα, ήταν από τους κύριους εκφραστές της μεταστροφής του ΣΥΡΙΖΑ προς την πολιτική του «ΤΙΝΑ» (There Is No Alternative), προωθώντας ιδιωτικοποιήσεις-ξεπουλήματα και κερδίζοντας τον θαυμασμό και την εκτίμηση δανειστών και νεοφιλελεύθερων πολιτικών αντιπάλων.
Μία από τις μεγάλες του «επιτυχίες» ήταν και το ξεπούλημα 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας στη γερμανική εταιρεία Fraport. Και τώρα, λίγο καιρό μετά το τέλος της κυβερνητικής του πορείας, εξαργυρώνει την «εκτίμηση» της αγοράς προς το πρόσωπό του.
Ανέλαβε πρόεδρος του Δοικητικού Συμβουλίου του ομίλου AVIAREPS, στον οποίο ανήκουν, μεταξύ άλλων, οι Sky Express, Swissport, SkyServ, και που ελέγχει περίπου το 70-80% της επίγειας εξυπηρέτησης αεροδρομίων στην Ελλάδα, έχοντας μάλιστα λάβει από το ελληνικό δημόσιο και την αποκλειστική εξυπηρέτηση 9 «άγονων γραμμών» με τετραετή σύμβαση από το 2017 — εποχή που ο Πιτσιόρλας ήταν ακόμα πρόεδρος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.
Προφανώς ο Στέργιος Πιτσιόρλας δεν είναι ούτε ο πρώτος, ούτε ο τελευταίος που μετακινείται από κομβική θέση στο δημόσιο, σε κομβική θέση στον ιδιωτικό τομέα. Αλλά εκ της φύσεως της μετακίνησης και του ρόλου που είχε ο Πιτσιόρλας ως «αξιοποιητής» της δημόσιας περιουσίας, γεννώνται ερωτήματα που αφορούν τον ίδιο προσωπικά, αλλά και το κόμμα του οποίου υπήρξε επί χρόνια σημαντικό στέλεχος. Πώς ακριβώς θα αντιπολιτευθεί ο ΣΥΡΙΖΑ τη ΝΔ σε θέματα ξεπουλήματος δημόσιας περιουσίας, όταν έχει αυτά τα πεπραγμένα στην διακυβέρνησή του και όταν στελέχη του τίθενται επικεφαλής επιχειρηματικών ομίλων;
Όταν, προ τριμήνου, οι πρώην του σύντροφοι τον κατήγγειλαν για συστηματικές εργασιακές αυθαιρεσίες:
Ήταν υπουργός της κυβέρνησης τους, ήταν σύντροφος. Είναι πρόεδρος αεροπορικής εταιρείας, τον καταγγέλλουν.
Ο λόγος για τον Στέργιο Πιτσιόρλα, ο οποίος βλέπει το κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ να φέρνει στη Βουλή σοβαρές καταγγελίες για την εταιρία στην οποία είναι επικεφαλής. Συγκεκριμένα, κατέθεσαν ερώτηση 37 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προς τους Υπουργούς Υποδομών και Εργασίας, με πρωτοβουλία της Αναπλ. Τομεάρχη Μεταφορών, Πέτης Πέρκα, στην οποία αναφέρουν για την Sky Express:
«Σύμφωνα με πληροφορίες αναφορικά με την Sky Express, η αεροπορική εταιρεία με αφορμή τον κορωνοϊό βρήκε ευκαιρία να καταστρατηγήσει βασικά εργασιακά δικαιώματα. Συγκεκριμένα, παραβιάζονται συστηματικά οι εργασιακοί κανονισμοί σχετικά με το ωράριο και οι εργαζόμενοι που συνεχίζουν να δουλεύουν για την εταιρία και δε βρίσκονται σε αναστολή, δουλεύουν υπερωριακά, χωρίς φυσικά να πληρώνονται γι’ αυτό. Παράλληλα, εκβιάζονται να δεχθούν μείωση μισθού, υπό το φόβο της απόλυσης. Μάλιστα, δεν έχει γίνει σαφές από την εταιρία το χρονικό διάστημα ισχύος της μείωσης αυτής. Απασχολούνται επιπλέον σε παράταιρα καθήκοντα, ανεξάρτητα από την ειδικότητά τους, όπως είναι ο καθαρισμός του αεροσκάφους έπειτα από κάθε πτήση, ενώ το συνεργείο καθαρισμού απολυμαίνει το αεροσκάφος μόνο στο τέλος της μέρας. Κατά συνέπεια, δεν τηρούνται και τα μέτρα για την αποφυγή εξάπλωσης του κορωνοϊού, αφού ο εκάστοτε εργαζόμενος δεν αποτελεί εξειδικευμένο υγειονομικό προσωπικό. Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν τους Υπουργούς αν έχουν γίνει μειώσεις στους μισθούς των εργαζομένων της Sky Express από την 1η Μαρτίου και μετά και αν ναι, σε τι ποσοστό και πώς προτίθεται η εταιρία να αξιοποιήσει την κρατική στήριξη που της δόθηκε προς όφελος και των εργαζομένων».
Υπνθυμίζεται ότι ο πρώην αν. υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, Στέργιος Πιτσιόρλας, είναι από πέρσι πρόεδρος του ομίλου της Aviareps (σε αυτόν ανήκουν, μεταξύ άλλων, οι Sky Express, Swissport, SkyServ).
πηγες
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου