.

Παρασκευή 28 Αυγούστου 2020

ΝΕΟΣ ΠΤΩΧΕΥΤΙΚΟΣ: ΣΤΗΝ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΗ ΕΥΧΕΡΕΙΑ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΠΟΙΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ+ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΘΑ "ΖΗΣΟΥΝ" Ή ΘΑ "ΠΕΘΑΝΟΥΝ" !!!

ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ FAST TRACK ΠΤΩΧΕΥΣΕΙΣ...ΑΙΦΝΙΔΙΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ !!!
"Τυράκι" η παράδοση της 1ης κατοικίας !!!



Διαβάστε τα σχετικά αναλυτικά ρεπορτάζ των newmoney.gr & euro2day.gr :

Πτωχευτικός Νόμος: Οι τράπεζες θα αποφασίζουν ποια πρόσωπα θα ρυθμίζουν και ποια θα πτωχεύουν

Στη διακριτική ευχέρεια των τραπεζών εναπόκειται το μέλλον πολλών νοικοκυριών με ληξιπρόθεσμες οφειλές, αφού αυτές θα αποφασίζουν ποια θα έχουν την ευκαιρία να ρυθμίσουν και ποια θα πτωχεύσουν- Τι κρίνει την αίτηση ρύθμισης

Στον νέο πτωχευτικό Νόμο, που έθεσε χθες, Πέμπτη – και για διάστημα δύο εβδομάδων – σε διαβούλευση η κυβέρνηση, ορίζεται ότι οι χρηματοδοτικοί φορείς δεν υποχρεούνται να υποβάλλουν προτάσεις σε κάθε περίπτωση, που τους απευθύνεται σχετική αίτηση ρύθμισης μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού, διατηρώντας τη διακριτική ευχέρεια, τόσο ως προς την υποβολή πρότασης, όσο και το περιεχόμενό της. «Η αποδοχή αιτήματος του οφειλέτη εναπόκειται αποκλειστικά στην προαίρεση αποδοχής της πλειοψηφίας των συμμετεχόντων πιστωτών του, με την εξής διευκρίνιση: η πλειοψηφία των πιστωτών, που είναι χρηματοδοτικοί φορείς, μπορεί, υπό τις προϋποθέσεις, που τίθενται, να δεσμεύσει τους λοιπούς χρηματοδοτικούς φορείς πιστωτές του οφειλέτη, αλλά και το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης», τονίζεται στην αιτιολογική έκθεση.

Στο μεταξύ, εκτός διαδικασίας αναδιάρθρωσης τίθενται αυτομάτως τα φυσικά και νομικά πρόσωπα, τα οποία:

α. τουλάχιστον το 90% των συνολικών τους οφειλών σε χρηματοδοτικούς φορείς, το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης οφείλεται σε έναν χρηματοδοτικό φορέα ή δεν υπερβαίνει το ποσό των 10.000 ευρώ.

β. έχουν υποβάλει αίτηση ενώπιον του αρμόδιου δικαστηρίου για υπαγωγή σε άλλες διαδικασίες του παρόντος κώδικα ή του ν. 3588/2007 (Πτωχευτικός) ή στη διαδικασία του νόμου 3869/2010 (Κατσέλη), εκτός εάν έχει υπάρξει έγκυρη παραίτησή τους από τις εν λόγω διαδικασίες μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στη διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών,

γ. έχουν τεθεί σε λύση ή εκκαθάριση,

δ. έχει εκδοθεί οριστική απόφαση υπαγωγής τους σε μία από τις αναφερόμενες διαδικασίες ή έχει συζητηθεί ενώπιον του αρμόδιου δικαστηρίου η αίτηση υπαγωγής τους στις παραπάνω διαδικασίες και εκκρεμεί η έκδοση δικαστικής απόφασης ή δεν έχουν παρέλθει τουλάχιστον 15 μήνες από την απόρριψη σχετικής αίτησης, εκτός εάν έχει υπάρξει ουσιώδης μεταβολή της οικονομικής τους κατάστασης.

Τα στοιχεία που πρέπει να περιέχει η αίτηση
Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου η αίτηση οφειλέτη φυσικού προσώπου πρέπει να περιέχει υποχρεωτικά τα εξής:

α. Πλήρη στοιχεία του αιτούντος (ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, ημερομηνία γέννησης, διεύθυνση οικίας και εργασίας, Αριθμό Φορολογικού Μητρώου, Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης, τηλέφωνο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου).

β. Πλήρη στοιχεία του συζύγου και των εξαρτώμενων μελών του.

γ. Εισοδήματα του αιτούντος, του συζύγου του και των εξαρτώμενων μελών του από οποιαδήποτε πηγή και αιτία.

δ. Κατάλογο του συνόλου των πιστωτών και του συνόλου των οφειλών του αιτούντος, ο οποίος περιλαμβάνει την ημερομηνία, αναφορικά με την οποία προσδιορίζεται έκαστη οφειλή, καθώς και την ημερομηνία γέννησης εκάστης οφειλής.

ε. Κατάλογο των περιουσιακών στοιχείων (κινητών και ακινήτων) του αιτούντος, της συζύγου και των εξαρτώμενων μελών του στην Ελλάδα και στην αλλοδαπή.

στ. Πλήρη περιγραφή των βαρών και λοιπών εξασφαλίσεων (είδος βάρους ή εξασφάλισης, πιστωτής, ασφαλιζόμενο ποσό, σειρά, δημόσιο βιβλίο), που είναι εγγεγραμμένα στην ακίνητη περιουσία του αιτούντος.

Παράλληλα, με την αίτηση συνυποβάλλονται υποχρεωτικά και τα εξής:

α. Δήλωση για κάθε μεταβίβαση ή επιβάρυνση περιουσιακού στοιχείου του οφειλέτη, που έγινε εντός των τελευταίων πέντε ετών πριν από την υποβολή της αίτησης.

β. Πλήρη στοιχεία ακινήτων ή άλλων περιουσιακών στοιχείων, που τυχόν μεταβιβάστηκαν από τον οφειλέτη σε πρόσωπα συνδεδεμένα μαζί του στη διάρκεια των 60 μηνών, που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης.

γ. Δήλωση εισοδήματος φυσικών προσώπων (E.1).

δ. Δήλωση στοιχείων ακινήτων (Ε.9) των τελευταίων πέντε ετών, εφόσον προβλέπεται η υποχρέωση υποβολής της.

ε. Πράξη διοικητικού προσδιορισμού του φόρου εισοδήματος (εκκαθαριστικό) του τελευταίου φορολογικού έτους.

στ. Πράξη διοικητικού προσδιορισμού του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) του τελευταίου φορολογικού έτους.

ζ. Καταστάσεις βεβαιωμένων οφειλών προς τη Φορολογική Διοίκηση και προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης εντός των τελευταίων τριών μηνών πριν από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.

η. Αντίγραφο ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης του οφειλέτη και πιστοποιητικό περί μη πτώχευσης, περί μη κατάθεσης αίτησης πτώχευσης και κάθε άλλο στοιχείο, που αφορά στον οφειλέτη και καταχωρείται στο ηλεκτρονικό Μητρώο Φερεγγυότητας.

θ. Στοιχεία αναφορικά με τις απαιτήσεις προς πιστωτικά ιδρύματα και το οφειλόμενο ποσό ανά πιστωτή.

ι. Στοιχεία αναφορικά με καταθέσεις και χρηματοπιστωτικά προϊόντα, που τηρούνται στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, καθώς και την εκτιμώμενη αξία τους και

κ. Τα στοιχεία βαρών και λοιπών εξασφαλίσεων επί των ακίνητων περιουσιακών στοιχείων του αιτούντος, που βρίσκονται στη διάθεσή των χρηματοδοτικών φορέων και την εμπορική αξία των ακινήτων περιουσιακών στοιχείων.

«Κούρεμα» της οφειλής
Με την καταβολή του συνόλου των οφειλόμενων δόσεων στο σύνολο των πιστωτών ολοκληρώνεται επιτυχώς η ρύθμιση και αποσβέννυται το τμήμα της απαίτησης, που υπερβαίνει το ποσό της ρύθμισης, με την επιφύλαξη τυχόν δικαιωμάτων των πιστωτών έναντι συνοφειλετών ή εγγυητών του οφειλέτη ή δικαιωμάτων των πιστωτών με δικαιώματα επιφύλαξης κυριότητας.

Εάν ο οφειλέτης καταστεί υπερήμερος ως προς καταβολές της σύμβασης αναδιάρθρωσης, με συνέπεια το συνολικό ύψος του ποσού σε καθυστέρηση να υπερβαίνει αθροιστικά είτε την αξία τριών δόσεων είτε την αξία τουλάχιστον του 3% του συνολικά οφειλομένου ποσού, σύμφωνα με την επιτευχθείσα ρύθμιση, οποιοσδήποτε πιστωτής δύναται να την καταγγείλει, γεγονός, που συνεπάγεται την απώλεια της ρύθμισης ως προς τον πιστωτή αυτό. «Η απώλεια της ρύθμισης ως προς οποιοδήποτε πιστωτή συνεπάγεται την αναβίωση των απαιτήσεων του πιστωτή αυτού, στο ύψος, που είχαν πριν τη σύμβαση μείον τυχόν ποσά, που καταβλήθηκαν στο πλαίσιο της ρύθμισης, ενώ τις καθιστούν ληξιπρόθεσμες και άμεσα απαιτητές», υπογραμμίζεται.

Εμπλοκή Δημοσίου: Πότε είναι άκυρη η ρύθμιση
Όπως επισημαίνεται στον νέο πτωχευτικό Νόμο, είναι άκυρος ο όρος σύμβασης αναδιάρθρωσης, που προβλέπει:

α. την αποπληρωμή οφειλών προς το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης σε περισσότερες από 240 δόσεις.

β. την τμηματική αποπληρωμή οφειλών ανά χρονικά διαστήματα, που υπερβαίνουν τον μήνα.

γ. την καταβολή μηνιαίας δόσης μικρότερης των 50 ευρώ.

δ. την παροχή περιόδου χάριτος για την αποπληρωμή οφειλών προς το Δημόσιο ή τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.

ε. την ικανοποίηση απαιτήσεων του Δημοσίου ή των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης με άλλα ανταλλάγματα αντί χρηματικού ποσού.

Εάν, πάντως, στη σύμβαση αναδιάρθρωσης προβλέπεται διαγραφή οφειλών προς το Δημόσιο, αυτή γίνεται κατά σειρά παλαιότητας, από την παλαιότερη οφειλή προς τη νεότερη, με κριτήριο τον χρόνο καταχώρισης της οφειλής στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων και όχι τον χρόνο λήξης της νόμιμης προθεσμίας καταβολής αυτής είτε η καταβολή γίνεται εφάπαξ είτε σε δόσεις.


Fast track πτωχεύσεις με το νέο πλαίσιο

Σε αναγκαστική πτώχευση θα οδηγούνται όσοι έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές έξι μηνών, ύψους άνω των 30.000 ευρώ, σύμφωνα με το πτωχευτικό νομοσχέδιο που έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Οικονομικών.

Ειδικότερα, με «αντίτιμο» την πλήρη απαλλαγή από τα χρέη προς τους πιστωτές εντός μιας τριετίας από την κήρυξη της πτώχευσης για τα νομικά πρόσωπα και εντός 12 μηνών για όσους παραχωρούν ακόμη και την πρώτη κατοικία, δηλαδή τα νοικοκυριά, το νέο πλαίσιο δεν αφήνει κανένα περιθώριο για τη συνέχιση των δραστηριοτήτων των αποκαλούμενων επιχειρήσεων-ζόμπι. Και αυτό καθώς προβλέπεται ότι σε πτώχευση μπορεί να οδηγηθεί ο οφειλέτης που βρίσκεται σε παύση πληρωμών για το προαναφερθέν διάστημα και ύψος οφειλών μετά από αίτηση του 30% των πιστωτών.

Πότε υπάρχει παύση πληρωμών
Με βάση το νομοσχέδιο, ο οφειλέτης αποδεικνύεται ότι βρίσκεται σε παύση πληρωμών όταν δεν καταβάλλει ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του προς το Δημόσιο, τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης ή πιστωτικά ή χρηματοδοτικά ιδρύματα, σε ύψος τουλάχιστον 40% των συνολικών του ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς τον αντίστοιχο φορέα για περίοδο τουλάχιστον έξι μηνών, εφόσον η μη εξυπηρετούμενη υποχρέωσή του υπερβαίνει το ποσό των 30.000 ευρώ.

H επιλεκτική εκπλήρωση ληξιπρόθεσμων χρηματικών υποχρεώσεων δεν αίρει την παύση πληρωμών, η οποία μπορεί να συνίσταται και στην αδυναμία εκπλήρωσης ακόμα και μίας σημαντικής ληξιπρόθεσμης χρηματικής οφειλής. Ωστόσο, αίτηση για πτώχευση μπορεί να υποβάλει και ο ίδιος οφειλέτης όταν βρίσκεται σε παύση πληρωμών ή διακρίνει (επαπειλούμενη) παύση πληρωμών.

Η πτώχευση μπορεί να κηρυχθεί και μετά από αίτηση του εισαγγελέα Πρωτοδικών, εφόσον αυτό δικαιολογείται από λόγους δημόσιου συμφέροντος ή μετά από αίτηση του οφειλέτη.

Συνολικά ή εν μέρει η εκποίηση
Επισημαίνεται ότι όταν η αίτηση υποβάλλεται από πιστωτή ή πιστωτές του οφειλέτη, οι οποίοι εκπροσωπούν τουλάχιστον το 30% του συνόλου των απαιτήσεων σε βάρος του οφειλέτη, στους οποίους περιλαμβάνονται ενέγγυοι πιστωτές που εκπροσωπούν τουλάχιστον το 20% των ενέγγυων και εφόσον πρόκειται για επιχείρηση και δεν είναι πτώχευση μικρού αντικειμένου, μπορεί να περιέχει αίτημα για εκποίηση του συνόλου του ενεργητικού της επιχείρησης ή των επιμέρους λειτουργικών συνόλων (κλάδων) αυτής.


Αρμόδια τα Πρωτοδικεία
Με εξαίρεση τις πτωχεύσεις μικρού αντικειμένου, για τις οποίες αρμόδια θα είναι τα Ειρηνοδικεία, αρμόδιο πτωχευτικό δικαστήριο είναι το Πολυμελές Πρωτοδικείο, στην περιφέρεια του οποίου ο οφειλέτης έχει το κέντρο των κύριων συμφερόντων του ή, στην περίπτωση φυσικού προσώπου χωρίς εμπορική ιδιότητα, την κύρια κατοικία του, όπως αυτή προκύπτει από την τελευταία φορολογική δήλωση του οφειλέτη προ της κατάθεσης αίτησης πτώχευσης. Δηλαδή η κήρυξη πτώχευσης και για νοικοκυριά θα διεκπεραιώνεται από τα Πρωτοδικεία.

Σημειώνεται ότι μικρού αντικειμένου πτωχεύσεις ορίζονται αυτές που ικανοποιούν ένα από τα κριτήρια προσδιορισμού της πολύ μικρής οντότητας του άρθρου 2 του ν. 4308/2014. Στην περίπτωση των φυσικών προσώπων, το κριτήριο που αφορά το ενεργητικό εφαρμόζεται στην περιουσία του προσώπου.

Ως πολύ μικρές οντότητες χαρακτηρίζονται οι οντότητες οι οποίες κατά την ημερομηνία του ισολογισμού τους δεν υπερβαίνουν τα όρια δύο τουλάχιστον από τα ακόλουθα τρία κριτήρια:
Σύνολο ενεργητικού (περιουσιακών στοιχείων): 350.000 ευρώ.
Καθαρό ύψος κύκλου εργασιών: 700.000 ευρώ.
Μέσος όρος απασχολουμένων κατά τη διάρκεια της περιόδου: 10 άτομα.

Αστικές ευθύνες
Στο σχέδιο νόμου, υπάρχει και η πρόβλεψη περί αστικής ευθύνης διοικητών σε περίπτωση παύσης πληρωμών, ούτως ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο μιας δόλιας αφερεγγυότητας.

Συγκεκριμένα το νομοσχέδιο ορίζει ότι:

1. Αν δεν υποβληθεί εγκαίρως η αίτηση πτώχευσης ανώνυμης εταιρείας, τα υπαίτια για την καθυστέρηση μέλη του οργάνου διοίκησης του οφειλέτη που έχει την αρμοδιότητα υποβολής αίτησης πτώχευσης για λογαριασμό του νομικού προσώπου ευθύνονται εις ολόκληρον για την αποκατάσταση της ζημίας των εταιρικών πιστωτών:

α. Από τη μείωση του πτωχευτικού μερίσματος που επήλθε λόγω της καθυστέρησης και

β. των οποίων οι απαιτήσεις δημιουργήθηκαν κατά την περίοδο μεταξύ της τριακοστής πρώτης ημέρας μετά την παύση πληρωμών και της επομένης της υποβολής αίτησης πτώχευσης.

2. Την ίδια ευθύνη υπέχει και αυτός που άσκησε την επιρροή του στο μέλος ή στα μέλη του οργάνου διοίκησης, με αποτέλεσμα να μην υποβάλουν εγκαίρως την αίτηση. Οι σχετικές απαιτήσεις των εταιρικών δανειστών ασκούνται μόνο από τον σύνδικο.

3. Δεν υφίσταται η ευθύνη των παρ. 1 και 2, εφόσον η καθυστέρηση υποβολής της αίτησης οφείλεται σε απόπειρα αποφυγής της αφερεγγυότητας μέσω διαπραγματεύσεων για την επίτευξη συμφωνίας εξυγίανσης του οφειλέτη, με γνώμονα την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των πιστωτών, των μετόχων ή εταίρων και άλλων ενδιαφερόμενων μερών.

4. Αν η παύση πληρωμών της ανώνυμης εταιρείας προκλήθηκε από δόλο ή βαρεία αμέλεια των μελών του οργάνου διοίκησης, τα υπαίτια μέλη ευθύνονται εις ολόκληρον σε αποζημίωση έναντι των εταιρικών πιστωτών για τη ζημία που τους προκλήθηκε. Την ίδια ευθύνη υπέχει και αυτός που άσκησε την επιρροή του στο μέλος ή στα μέλη του οργάνου διοίκησης, ώστε να προβούν σε πράξεις ή παραλείψεις που είχαν ως αποτέλεσμα την περιέλευση της εταιρείας σε παύση πληρωμών.

5. Οι αξιώσεις των παρ. 1, 2 και 4 υπόκεινται σε τριετή παραγραφή από τότε που γεννήθηκε η αξίωση και είναι δυνατή η δικαστική της επιδίωξη, εφόσον δε πρόκειται περί ζημίας εκ δόλου, σε δεκαετή παραγραφή.

6. Οι διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων εφαρμόζονται αναλόγως και σε κάθε άλλο νομικό πρόσωπο, σε σχέση με το οποίο ο νόμος δεν προβλέπει από κοινού και εις ολόκληρον ευθύνη των εταίρων για το σύνολο των εταιρικών χρεών, όπως ενδεικτικά στην εταιρεία περιορισμένης ευθύνης, την ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία και τη ναυτική εταιρεία.

Η πτωχευτική περιουσία
Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται και ειδική διάταξη για τον προσδιορισμό της πτωχευτικής περιουσίας.

Ειδικότερα ορίζεται ότι:

1. Η πτωχευτική περιουσία περιλαμβάνει το σύνολο της περιουσίας που ανήκει στον οφειλέτη κατά την κήρυξη της πτώχευσης, οπουδήποτε και αν βρίσκεται.

2. Με την επιφύλαξη της παρ. 3, από την κήρυξη της πτώχευσης μέχρι την απαλλαγή του πτωχού, ανήκει στην πτωχευτική περιουσία το μέρος του ετησίου εισοδήματός του που υπερβαίνει τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης.

Εντός τριάντα ημερών από την παρέλευση της προθεσμίας αναγγελίας των απαιτήσεων, ο σύνδικος υποβάλλει στον εισηγητή, με κοινοποίηση στον οφειλέτη, σχέδιο περιοδικών πληρωμών για την εφαρμογή της διάταξης του πρώτου εδαφίου της παρούσας. Εντός προθεσμίας δέκα ημερών από την κοινοποίηση, ο οφειλέτης μπορεί να εκθέσει τις απόψεις του επί του σχεδίου περιοδικών πληρωμών, καταθέτοντας σημείωμα με συνημμένα τα σχετικά έγγραφα. Ο εισηγητής, με αιτιολογημένη διάταξή του, αποφασίζει περί της αποδοχής ή μη, εν όλω ή εν μέρει, του σχεδίου περιοδικών πληρωμών. Εγκεκριμένο σχέδιο πληρωμών εφαρμόζεται αναδρομικά από την ημερομηνία κήρυξης της πτώχευσης.

3. Σε περίπτωση που μετά από αίτηση του πτωχού, το πτωχευτικό δικαστήριο διαπιστώσει ότι η πτωχευτική περιουσία περιλαμβάνει την κύρια κατοικία του πτωχού ή/και άλλα πάγια περιουσιακά του στοιχεία που υπερβαίνουν σε αξία το 10% των συνολικών του υποχρεώσεων, εφόσον η ελάχιστη αξία τους δεν υπολείπεται των 100.000 ευρώ, εκτός από αυτά που έχουν αποκτηθεί στη διάρκεια των 12 μηνών που προηγούνται της υποβολής της αίτησης πτώχευσης, τα ετήσια εισοδήματά του εξαιρούνται της πτωχευτικής περιουσίας ανεξαρτήτως ύψους.

Η απαλλαγή του οφειλέτη
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, ο οφειλέτης απαλλάσσεται πλήρως από κάθε οφειλή προς τους πτωχευτικούς πιστωτές, ανεξαρτήτως του αν έχουν αναγγελθεί ή όχι, 36 μήνες από την ημερομηνία κήρυξης της πτώχευσης, εκτός εάν εντός της παραπάνω προθεσμίας υποβληθεί προσφυγή οποιουδήποτε έχει έννομο συμφέρον κατά της απαλλαγής του. Η απαλλαγή έχει ως συνέπεια και την παύση των στερήσεων δικαιωμάτων τις οποίες συνεπάγεται η πτώχευση.

Για όσους στην πτωχευτική περιουσία εντάσσουν και την πρώτη κατοικία, η απαλλαγή έρχεται σε 12 μήνες.

Σε περίπτωση που οι παραπάνω προθεσμίες λήγουν εντός πενταετίας από προηγούμενη απαλλαγή του οφειλέτη, συμπεριλαμβανομένης και της απαλλαγής κατά τον ν. 3869/2010 (νόμος Κατσέλη), τότε η απαλλαγή επέρχεται στην πέμπτη επέτειο της προηγούμενης απαλλαγής.



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates