ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΤΗΝ ΕΡΓΟΣΕ
Όταν ο ΟΣΕ κάνει... μελέτες και μοιράζει εκατομμύρια !!!
Μπορεί η διοίκηση του ΟΣΕ να δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει σοβαρά ζητήματα με τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, όπως φαίνεται από την άθλια εικόνα των σταθμών του προαστιακού στην Αττική, αλλά τσαλαβουτάει σε τομείς στους οποίους διαθέτει θυγατρικές με μεγαλύτερη τεχνογνωσία.
Ένα παράδειγμα είναι η συνεχής προσπάθεια να «υφαρπάξει αντικείμενο», όπως λένε στελέχη του οργανισμού, από τη θυγατρική ΕΡΓΟΣΕ. Ενα τέτοιο περιστατικό, που συζητείται στους διαδρόμους του οργανισμού, είναι η μελέτη χάραξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Αμφίπολης - Νέας Καρβάλης (Α’ φάση), ο προϋπολογισμός της οποίας ανέρχεται στο καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 3.799.981 ευρώ (αφού ο προϋπολογισμός του έργου φτάνει το ένα δισεκατομμύριο!).
Η μελέτη προκηρύχθηκε με αντικείμενο, πρώτον, μία προωθημένη αναγνωριστική μελέτη σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 160 χιλιομέτρων, η οποία ανατίθεται σε τρεις αναδόχους με αμοιβή από 275.000 ευρώ η καθεμία, δηλαδή 825.000 συνολικά και, δεύτερον, μία προμελέτη με αμοιβή 2.974.981,12 ευρώ για έναν από τους τρεις αναδόχους που προαναφέρθηκαν.
Σύμφωνα με το άρθρο 6 του Ν.3316/05, με βάση το οποίο προχώρησε η διαδικασία, προβλέπεται η ανάθεση προκαταρκτικών μελετών και προμελέτης με την ίδια προκήρυξη. Κατά τη διαδικασία της αξιολόγησης επιλέγονται από την επιτροπή τρεις ανάδοχοι, οι οποίοι εκπονούν ισάριθμες μελέτες.
Στη συνέχεια, η επιτροπή επιλέγει την καλύτερη από τις τρεις μελέτες και αναθέτει στον ανάδοχό της το επόμενο στάδιο μελέτης, δηλαδή την προμελέτη. Έτσι, όμως, πληρώνονται τρεις μελέτες αντί για μία.
Ταυτόχρονα ανακύπτει το ερώτημα αν είχε συνταχθεί στο παρελθόν αντίστοιχη προκαταρκτική μελέτη για την ίδια περιοχή, με βάση την οποία θα μπορούσε να συνταχθεί η προμελέτη, έτσι ώστε ο ΟΣΕ να μην καταβάλει το ποσό των 825.000 ευρώ.
Όταν ο ΟΣΕ κάνει... μελέτες και μοιράζει εκατομμύρια !!!
Μπορεί η διοίκηση του ΟΣΕ να δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει σοβαρά ζητήματα με τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, όπως φαίνεται από την άθλια εικόνα των σταθμών του προαστιακού στην Αττική, αλλά τσαλαβουτάει σε τομείς στους οποίους διαθέτει θυγατρικές με μεγαλύτερη τεχνογνωσία.
Ένα παράδειγμα είναι η συνεχής προσπάθεια να «υφαρπάξει αντικείμενο», όπως λένε στελέχη του οργανισμού, από τη θυγατρική ΕΡΓΟΣΕ. Ενα τέτοιο περιστατικό, που συζητείται στους διαδρόμους του οργανισμού, είναι η μελέτη χάραξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Αμφίπολης - Νέας Καρβάλης (Α’ φάση), ο προϋπολογισμός της οποίας ανέρχεται στο καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 3.799.981 ευρώ (αφού ο προϋπολογισμός του έργου φτάνει το ένα δισεκατομμύριο!).
Η μελέτη προκηρύχθηκε με αντικείμενο, πρώτον, μία προωθημένη αναγνωριστική μελέτη σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 160 χιλιομέτρων, η οποία ανατίθεται σε τρεις αναδόχους με αμοιβή από 275.000 ευρώ η καθεμία, δηλαδή 825.000 συνολικά και, δεύτερον, μία προμελέτη με αμοιβή 2.974.981,12 ευρώ για έναν από τους τρεις αναδόχους που προαναφέρθηκαν.
Σύμφωνα με το άρθρο 6 του Ν.3316/05, με βάση το οποίο προχώρησε η διαδικασία, προβλέπεται η ανάθεση προκαταρκτικών μελετών και προμελέτης με την ίδια προκήρυξη. Κατά τη διαδικασία της αξιολόγησης επιλέγονται από την επιτροπή τρεις ανάδοχοι, οι οποίοι εκπονούν ισάριθμες μελέτες.
Στη συνέχεια, η επιτροπή επιλέγει την καλύτερη από τις τρεις μελέτες και αναθέτει στον ανάδοχό της το επόμενο στάδιο μελέτης, δηλαδή την προμελέτη. Έτσι, όμως, πληρώνονται τρεις μελέτες αντί για μία.
Ταυτόχρονα ανακύπτει το ερώτημα αν είχε συνταχθεί στο παρελθόν αντίστοιχη προκαταρκτική μελέτη για την ίδια περιοχή, με βάση την οποία θα μπορούσε να συνταχθεί η προμελέτη, έτσι ώστε ο ΟΣΕ να μην καταβάλει το ποσό των 825.000 ευρώ.
ΠΗΓΗ-ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου