ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ»
Στο στόχαστρο οι υπηρεσίες απορρύπανσης, γύρω από τις οποίες διακινούνται περιβαλλοντικά κονδύλια εκατομμυρίων !!!
Στο στόχαστρο του εισαγγελέα μπαίνουν οι υπηρεσίες απορρύπανσης έπειτα από ναυάγια, γύρω από τις οποίες διακινούνται κονδύλια εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία, σύμφωνα με καταγγελίες, με ύποπτο τρόπο καταλήγουν σε συγκεκριμένες τσέπες.
Αφορμή για την εισαγγελική έρευνα, η οποία εκτιμάται ότι θα ταράξει τα... νερά στο λιμάνι του Πειραιά και στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στάθηκε το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ», καθώς γύρω από αυτό, όπως ισχυρίζονται άνθρωποι που είναι σε θέση να γνωρίζουν, έχει στηθεί ένα μεγάλο παιχνίδι διαπλοκής, με βασικούς πρωταγωνιστές επιχειρηματίες, υπαλλήλους Ταμείων και ασφαλιστικών εταιριών, κρατικούς λειτουργούς των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου, όπως της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής και της Διεύθυνσης Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος.
Σύμφωνα με καταγγελίες, κομβικό ρόλο στην υπόθεση φέρεται ότι παίζει γνωστός Πειραιώτης κρατικοδίαιτος, «οικολόγος» επιχειρηματίας, ο οποίος έχει καταφέρει υιοθετώντας «περίεργες πρακτικές», όπως λένε, να καταστρατηγήσει κάθε έννοια ανταγωνισμού. Η Δικαιοσύνη στρέφει το ενδιαφέρον της στις αποζημιώσεις εκατομμυρίων έπειτα από ναυάγια, οι οποίες προέρχονται από ασφαλιστικούς φορείς και Ταμεία και μεγάλο μέρος τους κατευθύνεται στις υπηρεσίες της θαλάσσιας απορρύπανσης. Η παράθεση συγκεκριμένων γεγονότων που αφορούν ναυάγια των τελευταίων ετών αναδεικνύει, λένε οι γνωρίζοντες, την ανάγκη να χυθεί άπλετο φως στον τρόπο με τον οποίο ενεργούν τα εμπλεκόμενα πρόσωπα στην υπόθεση.
Οι πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι τα ναυάγια του πλοίου «Ysuf Cepniogloy», του δεξαμενόπλοιου «ΑΛΦΑ 1» στην περιοχή του κόλπου Ελευσίνας, του «Sea Diamond» στη Σαντορίνη και του «Αγία Ζώνη ΙΙ», που βυθίστηκε τον Σεπτέμβριο του 2017, σημαίνοντας «κόκκινο συναγερμό» για τη ρύπανση στον Σαρωνικό. Οι επιχειρήσεις απορρύπανσης που στήθηκαν, όπως καταγγέλλεται, αναδίδουν «οσμή σκανδάλου», με εκατομμύρια ευρώ να εισπράττονται, έπειτα από απευθείας αναθέσεις, από «εκλεκτό» επιχειρηματία παρά το γεγονός ότι ο αριθμός εταιριών που δραστηριοποιούνται στη θαλάσσια απορρύπανση είναι μεγάλος.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του ναυαγίου του «ΑΛΦΑ 1» στον κόλπο της Ελευσίνας, όπου έχασε τη ζωή του ένας άνθρωπος. Αρχικά, συγκεκριμένη εταιρία (OSRA) ανέλαβε το έργο της απορρύπανσης, προβαίνοντας σε εργασίες στεγανοποίησης των σωληνώσεων, ώστε να ελαχιστοποιηθεί η απώλεια πετρελαϊκών ρύπων στη θάλασσα, ενώ παράλληλα είχαν τοποθετηθεί φράγματα πάνω και γύρω από το πλοίο. Λίγες ημέρες αργότερα η πλοιοκτήτρια εταιρία ενημέρωσε ότι έδωσε εντολή να σταματήσει η δραστηριότητα της συγκεκριμένης εταιρίας και το έργο πέρασε στα χέρια της «περιβαλλοντικής» ναυαρχίδας του «οικολόγου» επιχειρηματία.
Υποπτη επέκταση
Η ρύπανση επεκτάθηκε με ύποπτο, για πολλούς, τρόπο και ο επιχειρηματίας διεκδίκησε 12.000.000 ευρώ, με αποτέλεσμα η ασφαλιστική εταιρία του πλοίου να πτωχεύσει λόγω του δυσβάσταχτου κόστους. Τότε ο επιχειρηματίας απευθύνθηκε στα Διεθνή Ταμεία Αποζημίωσης για τη Ρύπανση από το Πετρέλαιο (IOPC Funds), από όπου εισέπραξε το ιλιγγιώδες ποσό.
Η ίδια... ιστορία φέρεται ότι επαναλήφθηκε και σε περιπτώσεις άλλων ναυαγίων, μεταξύ των οποίων και αυτό του «Sea Diamond». Στις 20 Οκτωβρίου 2017 ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, μετά την εισήγηση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, υπέγραψε σχετικές αποφάσεις για την άμεση ενεργοποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας και την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond», το οποίο χαρακτηρίστηκε από τους ειδικούς τοξική βόμβα που βρίσκεται στα ανοιχτά της Σαντορίνης από το 2007. Τα χρόνια που ακολούθησαν από το ναυάγιο αποδείχθηκαν χρυσοφόρα για τα ταμεία της επίμαχης εταιρίας, η οποία είχε αναλάβει το έργο της παρακολούθησης για την πρόληψη της ρύπανσης. Ο «οικολόγος» επιχειρηματίας τώρα διεκδικεί και το έργο της ανέλκυσης του ναυαγίου.
Κορυφαία περίπτωση θεωρείται το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ», το οποίο, ενώ συνέβη στην περιοχή του λιμανιού του Πειραιά, λόγω μιας... ανεξήγητης -για όσους γνωρίζουν- καθυστέρησης η ρύπανση έφτασε σχεδόν τις ακτές του Σουνίου. Το πλοίο ναυάγησε στις 10 Σεπτεμβρίου στις 02.45 στα δυτικά του λιμανιού του Πειραιά και το γεγονός ότι η συνδρομή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) ζητήθηκε τέσσερις ημέρες αργότερα προκάλεσε πολλά ερωτήματα, καθώς εξαιτίας της καθυστέρησης δεν κατέστη δυνατόν να περιοριστεί η πετρελαιοκηλίδα.
Η εισαγγελική έρευνα έχει βάλει στο μικροσκόπιό της όλες τις ενέργειες που ακολούθησαν, καθώς είναι γνωστό πως ο EMSA διαθέτει ένα δίκτυο ειδικών απορρυπαντικών πλοίων με στόχο τον περιορισμό και την καταπολέμηση πετρελαιοκηλίδας, μέσω συμβάσεων με τους εμπορικούς φορείς. Τα συμβεβλημένα πλοία του EMSA, συνεχίζοντας τις συνήθεις εμπορικές δραστηριότητές τους, οφείλουν να βρίσκονται σε κατάσταση αναμονής - ετοιμότητας. Μάλιστα, σε περίπτωση διαρροής πετρελαίου, το επιλεγμένο πλοίο είναι υποχρεωμένο να σπεύσει άμεσα για να περιορίσει και να καταπολεμήσει την πετρελαιοκηλίδα. Ο μέγιστος χρόνος που προβλέπεται είναι οι 24 ώρες, ενώ για την ετοιμότητα στην οποία βρίσκεται ο εκάστοτε εμπορικός φορέας λαμβάνει αποζημίωση χιλιάδων δολαρίων ημερησίως.
Μια τέτοια σύμβαση με τον EMSA, έχοντας βάση τον Πειραιά, έχει υπογράψει η «περιβαλλοντική» εταιρία που συναντάται παντού και συμβεβλημένο πλοίο είναι το «Aktea OSRV». Απάντηση στην καθυστέρηση που σημειώθηκε έδωσε με ανακοίνωσή του ο ίδιος ο Οργανισμός, αναφέροντας ότι το πλοίο «Aktea OSRV» βρισκόταν σε εμπορική αποστολή έως τις 12 Σεπτεμβρίου, υπονοώντας εμμέσως πλην σαφώς ότι η συγκεκριμένη εταιρία δεν είχε τη δυνατότητα να τηρήσει τον όρο της σύμβασης που προβλέπει την άμεση επέμβαση. Οπως εκτιμούν αρμόδιοι κύκλοι, με την καθυστέρηση στην υποβολή αιτήματος στον EMSA μπήκε «ασπίδα» προστασίας στη σύμβαση της εταιρίας του «οικολόγου» επιχειρηματία, ενώ παράλληλα ολοκληρώθηκε και η εμπορική αποστολή του. Την ίδια ώρα η ρύπανση εξαπλώθηκε και ο ίδιος επιχειρηματίας ανέλαβε μεγάλο μέρος των εργασιών της απορρύπανσης, διεκδικώντας από τα αρμόδια Ταμεία τεράστια ποσά. Μάλιστα, ακολούθησαν καταγγελίες για υπερκοστολογήσεις των υπηρεσιών του, οι οποίες ελέγχονται τόσο από τους αρμόδιους εισαγγελείς όσο και από τις ελεγκτικές υπηρεσίες.
Στο στόχαστρο οι υπηρεσίες απορρύπανσης, γύρω από τις οποίες διακινούνται περιβαλλοντικά κονδύλια εκατομμυρίων !!!
Στο στόχαστρο του εισαγγελέα μπαίνουν οι υπηρεσίες απορρύπανσης έπειτα από ναυάγια, γύρω από τις οποίες διακινούνται κονδύλια εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία, σύμφωνα με καταγγελίες, με ύποπτο τρόπο καταλήγουν σε συγκεκριμένες τσέπες.
Αφορμή για την εισαγγελική έρευνα, η οποία εκτιμάται ότι θα ταράξει τα... νερά στο λιμάνι του Πειραιά και στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στάθηκε το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ», καθώς γύρω από αυτό, όπως ισχυρίζονται άνθρωποι που είναι σε θέση να γνωρίζουν, έχει στηθεί ένα μεγάλο παιχνίδι διαπλοκής, με βασικούς πρωταγωνιστές επιχειρηματίες, υπαλλήλους Ταμείων και ασφαλιστικών εταιριών, κρατικούς λειτουργούς των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου, όπως της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής και της Διεύθυνσης Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος.
Σύμφωνα με καταγγελίες, κομβικό ρόλο στην υπόθεση φέρεται ότι παίζει γνωστός Πειραιώτης κρατικοδίαιτος, «οικολόγος» επιχειρηματίας, ο οποίος έχει καταφέρει υιοθετώντας «περίεργες πρακτικές», όπως λένε, να καταστρατηγήσει κάθε έννοια ανταγωνισμού. Η Δικαιοσύνη στρέφει το ενδιαφέρον της στις αποζημιώσεις εκατομμυρίων έπειτα από ναυάγια, οι οποίες προέρχονται από ασφαλιστικούς φορείς και Ταμεία και μεγάλο μέρος τους κατευθύνεται στις υπηρεσίες της θαλάσσιας απορρύπανσης. Η παράθεση συγκεκριμένων γεγονότων που αφορούν ναυάγια των τελευταίων ετών αναδεικνύει, λένε οι γνωρίζοντες, την ανάγκη να χυθεί άπλετο φως στον τρόπο με τον οποίο ενεργούν τα εμπλεκόμενα πρόσωπα στην υπόθεση.
Οι πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι τα ναυάγια του πλοίου «Ysuf Cepniogloy», του δεξαμενόπλοιου «ΑΛΦΑ 1» στην περιοχή του κόλπου Ελευσίνας, του «Sea Diamond» στη Σαντορίνη και του «Αγία Ζώνη ΙΙ», που βυθίστηκε τον Σεπτέμβριο του 2017, σημαίνοντας «κόκκινο συναγερμό» για τη ρύπανση στον Σαρωνικό. Οι επιχειρήσεις απορρύπανσης που στήθηκαν, όπως καταγγέλλεται, αναδίδουν «οσμή σκανδάλου», με εκατομμύρια ευρώ να εισπράττονται, έπειτα από απευθείας αναθέσεις, από «εκλεκτό» επιχειρηματία παρά το γεγονός ότι ο αριθμός εταιριών που δραστηριοποιούνται στη θαλάσσια απορρύπανση είναι μεγάλος.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του ναυαγίου του «ΑΛΦΑ 1» στον κόλπο της Ελευσίνας, όπου έχασε τη ζωή του ένας άνθρωπος. Αρχικά, συγκεκριμένη εταιρία (OSRA) ανέλαβε το έργο της απορρύπανσης, προβαίνοντας σε εργασίες στεγανοποίησης των σωληνώσεων, ώστε να ελαχιστοποιηθεί η απώλεια πετρελαϊκών ρύπων στη θάλασσα, ενώ παράλληλα είχαν τοποθετηθεί φράγματα πάνω και γύρω από το πλοίο. Λίγες ημέρες αργότερα η πλοιοκτήτρια εταιρία ενημέρωσε ότι έδωσε εντολή να σταματήσει η δραστηριότητα της συγκεκριμένης εταιρίας και το έργο πέρασε στα χέρια της «περιβαλλοντικής» ναυαρχίδας του «οικολόγου» επιχειρηματία.
Υποπτη επέκταση
Η ρύπανση επεκτάθηκε με ύποπτο, για πολλούς, τρόπο και ο επιχειρηματίας διεκδίκησε 12.000.000 ευρώ, με αποτέλεσμα η ασφαλιστική εταιρία του πλοίου να πτωχεύσει λόγω του δυσβάσταχτου κόστους. Τότε ο επιχειρηματίας απευθύνθηκε στα Διεθνή Ταμεία Αποζημίωσης για τη Ρύπανση από το Πετρέλαιο (IOPC Funds), από όπου εισέπραξε το ιλιγγιώδες ποσό.
Η ίδια... ιστορία φέρεται ότι επαναλήφθηκε και σε περιπτώσεις άλλων ναυαγίων, μεταξύ των οποίων και αυτό του «Sea Diamond». Στις 20 Οκτωβρίου 2017 ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, μετά την εισήγηση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, υπέγραψε σχετικές αποφάσεις για την άμεση ενεργοποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας και την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond», το οποίο χαρακτηρίστηκε από τους ειδικούς τοξική βόμβα που βρίσκεται στα ανοιχτά της Σαντορίνης από το 2007. Τα χρόνια που ακολούθησαν από το ναυάγιο αποδείχθηκαν χρυσοφόρα για τα ταμεία της επίμαχης εταιρίας, η οποία είχε αναλάβει το έργο της παρακολούθησης για την πρόληψη της ρύπανσης. Ο «οικολόγος» επιχειρηματίας τώρα διεκδικεί και το έργο της ανέλκυσης του ναυαγίου.
Κορυφαία περίπτωση θεωρείται το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ», το οποίο, ενώ συνέβη στην περιοχή του λιμανιού του Πειραιά, λόγω μιας... ανεξήγητης -για όσους γνωρίζουν- καθυστέρησης η ρύπανση έφτασε σχεδόν τις ακτές του Σουνίου. Το πλοίο ναυάγησε στις 10 Σεπτεμβρίου στις 02.45 στα δυτικά του λιμανιού του Πειραιά και το γεγονός ότι η συνδρομή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) ζητήθηκε τέσσερις ημέρες αργότερα προκάλεσε πολλά ερωτήματα, καθώς εξαιτίας της καθυστέρησης δεν κατέστη δυνατόν να περιοριστεί η πετρελαιοκηλίδα.
Η εισαγγελική έρευνα έχει βάλει στο μικροσκόπιό της όλες τις ενέργειες που ακολούθησαν, καθώς είναι γνωστό πως ο EMSA διαθέτει ένα δίκτυο ειδικών απορρυπαντικών πλοίων με στόχο τον περιορισμό και την καταπολέμηση πετρελαιοκηλίδας, μέσω συμβάσεων με τους εμπορικούς φορείς. Τα συμβεβλημένα πλοία του EMSA, συνεχίζοντας τις συνήθεις εμπορικές δραστηριότητές τους, οφείλουν να βρίσκονται σε κατάσταση αναμονής - ετοιμότητας. Μάλιστα, σε περίπτωση διαρροής πετρελαίου, το επιλεγμένο πλοίο είναι υποχρεωμένο να σπεύσει άμεσα για να περιορίσει και να καταπολεμήσει την πετρελαιοκηλίδα. Ο μέγιστος χρόνος που προβλέπεται είναι οι 24 ώρες, ενώ για την ετοιμότητα στην οποία βρίσκεται ο εκάστοτε εμπορικός φορέας λαμβάνει αποζημίωση χιλιάδων δολαρίων ημερησίως.
Μια τέτοια σύμβαση με τον EMSA, έχοντας βάση τον Πειραιά, έχει υπογράψει η «περιβαλλοντική» εταιρία που συναντάται παντού και συμβεβλημένο πλοίο είναι το «Aktea OSRV». Απάντηση στην καθυστέρηση που σημειώθηκε έδωσε με ανακοίνωσή του ο ίδιος ο Οργανισμός, αναφέροντας ότι το πλοίο «Aktea OSRV» βρισκόταν σε εμπορική αποστολή έως τις 12 Σεπτεμβρίου, υπονοώντας εμμέσως πλην σαφώς ότι η συγκεκριμένη εταιρία δεν είχε τη δυνατότητα να τηρήσει τον όρο της σύμβασης που προβλέπει την άμεση επέμβαση. Οπως εκτιμούν αρμόδιοι κύκλοι, με την καθυστέρηση στην υποβολή αιτήματος στον EMSA μπήκε «ασπίδα» προστασίας στη σύμβαση της εταιρίας του «οικολόγου» επιχειρηματία, ενώ παράλληλα ολοκληρώθηκε και η εμπορική αποστολή του. Την ίδια ώρα η ρύπανση εξαπλώθηκε και ο ίδιος επιχειρηματίας ανέλαβε μεγάλο μέρος των εργασιών της απορρύπανσης, διεκδικώντας από τα αρμόδια Ταμεία τεράστια ποσά. Μάλιστα, ακολούθησαν καταγγελίες για υπερκοστολογήσεις των υπηρεσιών του, οι οποίες ελέγχονται τόσο από τους αρμόδιους εισαγγελείς όσο και από τις ελεγκτικές υπηρεσίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου