.

Τετάρτη 22 Αυγούστου 2018

ΚΑΤΑΣΧΕΘΗΚΕ ΤΑΝΚΕΡ ΤΟΥ ΜΑΡΙΝΑΚΗ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ !!!

ΓΙΑ ΟΦΕΙΛΕΣ
Κατηγορείται πως έβαλε φέσι άνω των 10.000.000 δολαρίων στη νοτιοκορεατική SK Shipping Europe.


Kατασχέθηκε υπερδεξαμενόπλοιο του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη στη Νότια Κορέα για οφειλές του πλοιοκτήτη άνω των 10.000.000 δολαρίων από αθέτηση συμφωνίας με μεγάλη νοτιοκορεατική ναυτιλιακή.

Αν και τόσο η Capital Ship Management του Μαρινάκη όσο και η θυγατρική της, Miltiadis Junior Carriers Corp (MJCC), που φέρεται ότι είναι ιδιοκτήτρια του πολύ μεγάλου δεξαμενόπλοιου 321.000 τόνων dwt «Miltiadis Junior», ναυπήγησης του 2014, αρνούνται τις κατηγορίες, τα νοτιοκορεατικά δικαστήρια είχαν άλλη άποψη και για τον λόγο αυτόν διέταξαν την προσωρινή κατάσχεση του πλοίου.

Το πλοίο, το οποίο είναι νηολογημένο στη Λιβερία και η αξία του είναι πολλαπλάσια της οφειλής που φέρεται ότι έχουν τα συμφέροντα του Ευάγγελου Μαρινάκη, κατασχέθηκε ως εγγύηση έναντι των απαιτήσεων αυτών.

Οι νομικοί σύμβουλοι του εφοπλιστή προχώρησαν σε έφεση κατά της απόφασης, η οποία όμως δεν έχει ακόμα συζητηθεί, με αποτέλεσμα το πλοίο να παραμένει δεσμευμένο στο λιμάνι του Daesan και ο πλοιοκτήτης να χάνει πολλές χιλιάδες δολάρια την ημέρα από διαφυγόντες ναύλους. Αυτό είναι το καταρχήν τίμημα για την αθέτηση της συμφωνίας, την οποία φέρεται ότι έπραξε εναντίον της SK Shipping Europe (SKSE), τον ευρωπαϊκό βραχίονα της SK Shipping.

Το χρονικό

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του διεθνούς ναυτιλιακού Τύπου, μεταξύ των οποίων και της έγκριτης εβδομαδιαίας επιθεώρησης «Tradewinds», η Capital Ship Management του Μαρινάκη ναύλωσε (ενοικίασε) για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα τέσσερα δεξαμενόπλοια από την SK Shipping Europe και συγκεκριμένα τα πλοία 314.000 τόνων «C Innovator» και «C Progress», του 2012, και τα «C Challenger» και «C Spirit» του 2013. Τα πλοία αυτά τα λειτουργούσε η Capital και αφενός απέδιδε τους ναύλους που είχε συμφωνήσει στην SK, αφετέρου κρατούσε τυχόν κέρδη.

Σύμφωνα με την SK, όμως, η Capital επέστρεψε πρόωρα τα τέσσερα δεξαμενόπλοια στην SK, οπότε δεν εκτέλεσε το σύνολο της χρονικής διάρκειας της χρονοναύλωσης και έτσι χρωστάει το υπόλοιπο. Το υπόλοιπο αυτό υπολογίστηκε από τους εναγομένους περίπου στα 17.000.000 δολάρια, αλλά αργότερα περιορίστηκε κατά τι, καθώς βρέθηκαν νέοι ναυλωτές κι έτσι η SK αποφάσισε να αφαιρέσει αυτά τα έσοδά της από τη συνολική απαίτησή της.

Εκπρόσωπος της Capital Ship Management στον οποίο απευθύνθηκε η «Tradewinds» αρνήθηκε πως η ναυτιλιακή του Μαρινάκη χρωστά οτιδήποτε και δήλωσε πως έχει κινηθεί νομικά για να ανακτήσει το ταχύτερο το δεξαμενόπλοιο «Miltiadis Junior».

Ομως ένας εκ των βασικών νομικών εταίρων της δικηγορικής εταιρίας Jipyong που εδρεύει στη Σεούλ και ενεργεί για την SK (πρόκειται για τους δικηγόρους που εκτέλεσαν και την κατάσχεση) δήλωσε στην «Tradewinds» πως οι εταιρίες του Μαρινάκη δεν απάντησαν ποτέ στις εκκλήσεις της για διακανονισμό της οφειλής και γι' αυτό προχώρησαν στις αναγκαστικές εκτελέσεις.

«Τα δύο μέρη έχει προγραμματιστεί να υποβάλουν τα τελικά επιχειρήματά τους εγγράφως έως τα τέλη Αυγούστου και το δικαστήριο θα εκδώσει την απόφασή του μετά την εξέταση αυτών των φακέλων» συμπλήρωσε.

Τα δύο σενάρια πίσω από την επιστροφή των πλοίων

Γιατί ο Μαρινάκης όμως φέρεται ότι επέστρεψε πρόωρα τα τέσσερα δεξαμενόπλοια; Κύκλοι της αγοράς αναφέρουν πως τα τέσσερα νοτιοκορεατικά πλοία είχαν χρονοναυλωθεί από την Capital αντί 31.000 δολαρίων περίπου την ημέρα έκαστο.

Ητοι, συνολικά περί τα 124.000 δολάρια ημερησίως.
Ομως, προσθέτουν, η αγορά «έκατσε» και μπορούσες άνετα να βρεις αντίστοιχα μεγάλα πλοία (VLCC) για λιγότερα λεφτά. «Οπότε ο Μαρινάκης, που πόνταρε να τα υπομισθώνει για περισσότερα, έχανε λεφτά από τη συμφωνία και αποφάσισε να την τερματίσει» ισχυρίζονται. Αλλοι μιλούν για ενδεχόμενη συμφωνία του Μαρινάκη με μεγάλο εξαγωγέα, όπως ίσως το Ιράν, που μπορεί να απαιτούσε μεγάλη μεταφορική δυναμικότητα, και η οποία κατέρρευσε όταν οι ΗΠΑ έβγαλαν «κόκκινη κάρτα» στην Τεχεράνη.

Ολα αυτά παραμένουν πάντως φημολογίες. Το μόνο βέβαιο δεδομένο είναι η κατάσχεση του πλοίου του Μαρινάκη από τη μεγάλη νοτιοκορεατική ναυτιλιακή. Η συνέχεια θα διαδραματιστεί στο τοπικό δικαστήριο στην Daejeon τις επόμενες εβδομάδες.



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates