.

Δευτέρα 11 Ιουνίου 2018

ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ & ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ !!!

ΔΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΔΩ:
https://www.kinima-ypervasi.gr/2017/10/blog-post_99.html
https://www.kinima-ypervasi.gr/2017/02/h-psp-150000000-2046.html
https://www.kinima-ypervasi.gr/2018/02/psp.html
https://www.kinima-ypervasi.gr/2018/05/blog-post_156.html




Από… κόσκινο περνά η Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ την επέκταση των συμβάσεων του αεροδρομίου της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος» αλλά και της Αττικής Οδού.

Τα δύο σημαντικά εγχειρήματα έχουν «σκαλώσει» στην ΕΕ ωστόσο ο Ιούνιος θεωρείται μήνας εξελίξεων με την ελληνική κυβέρνηση να δηλώνει αισιόδοξη για το αποτέλεσμα.

Ωστόσο τα σύννεφα δεν έχουν διαλυθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού με πηγές να θεωρούν πολύ δύσκολο να δοθεί το πράσινο φως για την υλοποίηση των δύο εγχειρημάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τις Βρυξέλλες η εμπλοκή της σύμβασης επέκτασης της παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών δεν έχει ακόμα τελειώσει.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DGComp) που ταλανίζεται για πάνω από οκτώ μήνες μπορεί να αλλάξει μόνο με την αξίωση της αύξησης του τιμήματος, το οποίο θα μπορούσε να ξεπεράσει και το 1 δισ. ευρώ.


Σημειώνεται ότι το προσφερόμενο από τον ΔΑΑ συνολικό τίμημα για την παράταση της σύμβασης ανέρχεται σε 600 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος ΦΠΑ, με τα καθαρά έσοδα για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων να υπολογίζονται σε 483,87 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το τίμημα που συμπεριλαμβάνεται στο σχέδιο σύμβασης το οποίο έχει εγκριθεί από τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών κ. Χρήστο Σπίρτζη και την αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, με τις διευκρινίσεις που δόθηκαν από το ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τις προβλέψεις της αρχικής σύμβασης του 1995 έχει ξεπεραστεί κατά ένα μέρος ο σκόπελος της απευθείας ανάθεσης, πρακτική που βρίσκει πάντα επιφυλακτικές τις ευρωπαϊκές Αρχές.

Ουσιαστικά, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα πρέπει να αποκλείσει την περίπτωση να συντρέχουν προϋποθέσεις παράνομων κρατικών ενισχύσεων.

Πάντως 
ο πρόεδρος του ΔΑΑ κ. Δημήτρης Δημητρίου έχει ανακοινώσει ότι η 20ετής επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου θα πυροδοτήσει επενδύσεις 1-1,5 δισ. ευρώ που θα περιγράφονται στο νέο business plan του ΔΑΑ το οποίο θα ακολουθήσει τη συμφωνία.

Στόχος είναι η αύξηση της χωρητικότητας του αεροδρομίου – από τα 26 εκατ. επιβάτες που είναι σήμερα η δυναμική του «Ελευθέριος Βενιζέλος» να υπερβεί τα 30 εκατ. επιβάτες.

Επίσης, προβλέπεται αύξηση των εμπορικών χρήσεων (π.χ. νέα εστιατόρια), περισσότερες θέσεις στάθμευσης, καινοτόμες υπηρεσίες και τεχνολογίες, αίθουσες επιβατών, αλλά και συνολική αναβάθμιση των υποδομών του αεροδρομίου.

Σημειώνεται ότι η 20ετής επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» έχει τεθεί εκτός κάθε αρχικού χρονοδιαγράμματος και αν δεν προχωρήσει θα υπάρξει καθυστέρηση και στην πώληση του 30% . Η τελευταία διαδικασία ήταν προγραμματισμένη να ξεκινήσει τον Μάρτιο, αλλά όσο δεν κλείνει η 20ετής παράταση της παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος», δεν μπορεί να ξεκινήσει η οποιαδήποτε συζήτηση για την πώληση μετοχών.

Πάντως αν και στο «Ελ. Βενιζέλος», το 55% του μετοχικού ποσοστού το διαθέτει το ελληνικό δημόσιο, ωστόσο το management έχουν οι ιδιώτες. Μάλιστα, οι σχέσεις του ελληνικού δημοσίου με τους ιδιώτες μετόχους έχουν περάσει διάφορες διακυμάνσεις και την τελευταία πρόσφατη περίοδο, με αποκορύφωμα την παραίτηση του πρώην προέδρου Παναγιώτη Ρουμελιώτη.

Υπενθυμίζεται ότι το ΔΑΑ ελέγχεται από εταιρείες συμφερόντων του καναδικού ομίλου PSP, με το Δημόσιο να διατηρεί το 55% και την οικογένεια Κοπελούζου το υπόλοιπο 5% .

Αττική Οδός:

Στο μικροσκόπιο των Βρυξελλών έχει μπει και η επέκταση της σύμβασης της Αττικής Οδού.

Η Αττική Οδός αναλαμβάνει να χρηματοδοτήσει σειρά μελετών για τις επεκτάσεις του προαστιακού και του οδικού άξονα, με αντάλλαγμα τη διετή παράταση της υφιστάμενης σύμβασης που λήγει τον Σεπτέμβριο του 2024.

Όπως έχει ανακοινώσει ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, η παράταση κατά ένα ή δύο χρόνια προβλέπεται από την υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης και θα αξιοποιηθεί προκειμένου να προχωρήσουν οι μελέτες για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και του προαστιακού σιδηροδρόμου.

Η Αττική Οδός, στην οποία συμμετέχουν οι όμιλοι ΕΛΛΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ +3,91% ΑΒΑΞ και Τράπεζα Πειραιώς (κατέχει σήμερα το 10% το οποίο όμως πωλείται) έχει αναλάβει με βάση πλαίσιο συναντίληψης που υπέγραψε στις 12 Ιανουαρίου με τον κ. Σπίρτζη, να εκπονήσει το σύνολο των µελετών και ερευνών για σειρά νέων έργων.

Συγκεκριμένα, την αναβάθμιση των υφιστάμενων ανισόπεδων κόμβων Μεταμόρφωσης και Λεονταρίου της Αττικής Οδού, τη δηµιουργία σταθµού µετεπιβίβασης στον Σιδηροδροµικό Σταθµό Κορωπίου, την επέκταση της ∆υτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υµηττού στη Ραφήνα, την επέκταση του προαστιακού Σιδηροδρόµου στη Ραφήνα και στο Λαύριο, την οδική σύνδεση του Αεροδροµίου µε τη Ραφήνα καθώς και Αναβάθµιση του οδικού άξονα Σταυρού-Λαυρίου. Στο ίδιο πακέτο περιλαμβάνονται και οι μελέτες για τα συµπληρωµατικά έργα στον λιµένα Λαυρίου.



ΠΗΓΗ: movenews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates