Περπατώντας στον κεντρικό δρόμο της πόλης είδα δεκάδες καφετέριες.
Ψάχνοντας λίγο αργότερα κάποια στοιχεία διαπίστωσα ότι η εν λόγω πόλη έχει πάνω από 2.000 καφετέριες, για αυτό και πολλοί την ονομάζουν η «πόλη του καφέ».
Κοιτάζοντας λίγο παραπάνω τα στοιχεία που πρόσφατα δημοσιεύτηκαν, διαπίστωσα ότι οι Έλληνες ακόμη και στην εποχή της κρίσης, της μειωμένης κατανάλωσης λόγω της πτώσης του διαθέσιμου εισοδήματος, επενδύουν κατά μεγάλο ποσοστό στους κλάδους της εστίασης και του λιανεμπορίου.
Είναι δε ενδεικτικό ότι σε αρκετές περιπτώσεις οι νέες εταιρείες δεν δημιουργούν μόνιμες θέσεις εργασίας εκτός από αυτήν του ιδιοκτήτη και συνήθως η διάρκεια ζωής τους δεν ξεπερνά την εξαετία, ενώ δύο στις δέκα επιχειρήσεις δεν καταφέρνουν να κλείσουν ούτε δύο χρόνια λειτουργίας.
Και το ερώτημα που γεννιέται είναι: έτσι θα βγούμε από την κρίση;
Έτσι θα καταφέρουμε να βάλουμε την χώρα ξανά σε παραγωγική τροχιά;
Με αυτό τον τρόπο θα μειωθεί η ανεργία;
Με καφετέριες και σουβλατζίδικα;
Και μπορεί να υπάρχουν αρκετά funds στη χώρα μας που να χρηματοδοτούν τις καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες, είναι όμως αυτά ικανά να ενεργοποιήσουν την δημιουργικότητα του Έλληνα, εν δυνάμει, επιχειρηματία;
Η έξοδος από την κρίση δεν επιτυγχάνεται μόνο μέσα από περικοπές, αλλά με αλλαγή νοοτροπίας σε όλα τα επίπεδα.
Η βίαιη αναδιάρθρωση του ελληνικού επιχειρείν στην 8ετία της κρίσης που αποκάλυψε τις παθογένειες του προηγούμενου μοντέλου λειτουργίας της οικονομίας, θα πρέπει να γίνει μάθημα.
Η κρίση γεννά ευκαιρίες. Αυτές είναι που θα πρέπει να εκμεταλλευτούν οι Έλληνες επιχειρηματίες.
πηγη: bankingnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου