ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ;;;
Ενώ έχει καταντήσει πλέον ανέκδοτο η προαναγγελθείσα απ΄όλους τους αρμόδιους φορείς, "πάταξη του λαθρεμπορίου"...
Το εξοργιστικό είναι ότι ενώ η αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου βενζίνης, πετρελαίου αλλά και υγραερίου έχει γίνει… σημαία εδώ και χρόνια, ενώ ψηφίζονται αυστηρότερες διατάξεις, ενώ έγινε ακόμα και εξίσωση των ΕΦΚ για να χαθεί το κίνητρο- σύμφωνα με την άποψη της Τρόικας- ενώ συγκροτούνται και δημιουργούνται νέα όργανα και επιτροπές, αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος ότι «όποιος δεν θέλει να ζυμώσει, δέκα ημέρες κοσκινίζει».
Έτερο στέλεχος της Τελωνειακής Αρχής σημειώνει ότι όποιος κάνει μια έρευνα αγοράς π.χ. κατά μήκος της οδού Πειραιώς, θα διαπιστώσει ότι οι τιμές της βενζίνης διαμορφώνονται σε επίπεδα πολύ χαμηλότερα του μέσου όρου όχι μόνο της Επικράτειας, αλλά και του Νομού, κάτι που θα έπρεπε να αποτελέσει τουλάχιστον αντικείμενο δειγματοληπτικών, συντονισμένων ελέγχων. Τέτοιος σχεδιασμός επί του παρόντος δεν φαίνεται να υπάρχει, παρά το ότι εκτιμάται ότι ειδικά στην αμόλυβδη των 100 οκτανίων η νοθεία φτάνει στο 10%. Επιπλέον, αν και το σύστημα εισροών- εκροών στα πρατήρια καυσίμων έχει εγκατασταθεί στο 100%, οι συναρμόδιες υπηρεσίες δεν έχουν καταφέρει ακόμα να συντονιστούν μεταξύ τους ήτοι να αποφασίσουν πώς ακριβώς θα δράσουν όταν τα δεδομένα δείχνουν ότι κάτι δεν πάει καλά, ενώ «θολό» παραμένει ακόμα και το ποιες ακριβώς περιπτώσεις πρέπει να χαρακτηρίζονται ως ύποπτες!
Όπως προκύπτει από ειδικό έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων, ακόμα κι αυτή τη στιγμή «καταβάλλεται προσπάθεια να εξορθολογιστούν και προτεραιοποιηθούν οι συναγερμοί που αποστέλλονται από τα τοπικά συστήματα βάση της σπουδαιότητάς τους ως προς την πραγματοποίηση στοχευμένων ελέγχων», ενώ συν τοις άλλοις οι πολυδιαφημισμένοι έλεγχοι στα πλωτά μέσα βρίσκονται ακόμα σε εμβρυακό στάδιο κι όπως ξέρουν όσοι γνωρίζουν τις μεθόδους λαθρεμπορίας καυσίμων, αν δεν μπουν ασφαλιστικές δικλείδες στη διακίνηση ναυτιλιακών καυσίμων, το πρόβλημα θα διαιωνίζεται.
Όπως προβλέπει ο κεντρικός σχεδιασμός της ΑΑΔΕ, στο τέλος του Φεβρουαρίου έληξε η προθεσμία για τους ιδιοκτήτες των πλωτών μέσων, προκειμένου να παραγγείλουν τα συστήματα εισροών- εκροών, αλλά από εκεί και πέρα, όλα είναι στην… αναμονή:
ΑΡΙΘΜΟΙ
Ενώ έχει καταντήσει πλέον ανέκδοτο η προαναγγελθείσα απ΄όλους τους αρμόδιους φορείς, "πάταξη του λαθρεμπορίου"...
«Όσο αυξάνονται οι Ειδικοί Φόροι Κατανάλωσης, τόσο θα συμφέρει το λαθρεμπόριο». Με αυτή τη φράση και με αφοπλιστική ειλικρίνεια, έμπειρο στέλεχος των Τελωνειακών Αρχών αναδεικνύει το μεγάλο πρόβλημα στη διακίνηση καυσίμων, απ’ όπου υπολογίζεται ότι τα κρατικά ταμεία χάνουν κάθε χρόνο πάνω από 200 εκατ. Ευρώ.
Το εξοργιστικό είναι ότι ενώ η αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου βενζίνης, πετρελαίου αλλά και υγραερίου έχει γίνει… σημαία εδώ και χρόνια, ενώ ψηφίζονται αυστηρότερες διατάξεις, ενώ έγινε ακόμα και εξίσωση των ΕΦΚ για να χαθεί το κίνητρο- σύμφωνα με την άποψη της Τρόικας- ενώ συγκροτούνται και δημιουργούνται νέα όργανα και επιτροπές, αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος ότι «όποιος δεν θέλει να ζυμώσει, δέκα ημέρες κοσκινίζει».
Έτερο στέλεχος της Τελωνειακής Αρχής σημειώνει ότι όποιος κάνει μια έρευνα αγοράς π.χ. κατά μήκος της οδού Πειραιώς, θα διαπιστώσει ότι οι τιμές της βενζίνης διαμορφώνονται σε επίπεδα πολύ χαμηλότερα του μέσου όρου όχι μόνο της Επικράτειας, αλλά και του Νομού, κάτι που θα έπρεπε να αποτελέσει τουλάχιστον αντικείμενο δειγματοληπτικών, συντονισμένων ελέγχων. Τέτοιος σχεδιασμός επί του παρόντος δεν φαίνεται να υπάρχει, παρά το ότι εκτιμάται ότι ειδικά στην αμόλυβδη των 100 οκτανίων η νοθεία φτάνει στο 10%. Επιπλέον, αν και το σύστημα εισροών- εκροών στα πρατήρια καυσίμων έχει εγκατασταθεί στο 100%, οι συναρμόδιες υπηρεσίες δεν έχουν καταφέρει ακόμα να συντονιστούν μεταξύ τους ήτοι να αποφασίσουν πώς ακριβώς θα δράσουν όταν τα δεδομένα δείχνουν ότι κάτι δεν πάει καλά, ενώ «θολό» παραμένει ακόμα και το ποιες ακριβώς περιπτώσεις πρέπει να χαρακτηρίζονται ως ύποπτες!
Όπως προκύπτει από ειδικό έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων, ακόμα κι αυτή τη στιγμή «καταβάλλεται προσπάθεια να εξορθολογιστούν και προτεραιοποιηθούν οι συναγερμοί που αποστέλλονται από τα τοπικά συστήματα βάση της σπουδαιότητάς τους ως προς την πραγματοποίηση στοχευμένων ελέγχων», ενώ συν τοις άλλοις οι πολυδιαφημισμένοι έλεγχοι στα πλωτά μέσα βρίσκονται ακόμα σε εμβρυακό στάδιο κι όπως ξέρουν όσοι γνωρίζουν τις μεθόδους λαθρεμπορίας καυσίμων, αν δεν μπουν ασφαλιστικές δικλείδες στη διακίνηση ναυτιλιακών καυσίμων, το πρόβλημα θα διαιωνίζεται.
Όπως προβλέπει ο κεντρικός σχεδιασμός της ΑΑΔΕ, στο τέλος του Φεβρουαρίου έληξε η προθεσμία για τους ιδιοκτήτες των πλωτών μέσων, προκειμένου να παραγγείλουν τα συστήματα εισροών- εκροών, αλλά από εκεί και πέρα, όλα είναι στην… αναμονή:
Επεξεργασία του σχεδίου καθορισμού των προδιαγραφών και διαδικασιών επικοινωνίας των πλωτών μέσων με το κέντρο λήψης σημάτων μέσω ΟΡS.
• Πρόκειται να υλοποιηθεί η έκδοση απόφασης για τον προσδιορισμό του τύπου και της συχνότητας αποστολής των δεδομένων του συστήματος εισροών - εκροών που θα αποστέλλονται στην κεντρική βάση δεδομένων
• Πρόκειται να υλοποιηθεί η έκδοση απόφασης για την παραλαβή και αξιοποίηση των δεδομένων του συστήματος εισροών - εκροών από ελεγκτικές και κεντρικές Υπηρεσίες.
• Επεξεργασία σχεδίου ΚΥΑ για τον καθορισμό των προδιαγραφών και διαδικασιών επικοινωνίας των μεταφορικών μέσων ενεργειακών προϊόντων (βυτιοφόρων) με το κέντρο λήψης σημάτων μέσω της διάταξης εντοπισμού θέσης (ΟΡδ) συλλογής και αποστολής δεδομένων.
• Πρόκειται να υλοποιηθεί εφαρμογή πληροφοριακού συστήματος αξιοποίησης δεδομένων εντοπισμού βυτιοφόρων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, που συμπεριλαμβάνονται στον Απολογισμό Δράσης της ΑΑΔΕ για το 2017, την περασμένη χρονιά διενεργήθηκαν 19.836 έλεγχοι στον τομέα των καυσίμων, που ήταν και ο μεγαλύτερος αριθμός ελέγχων στα πεδία δράσης των τελωνειακών υπηρεσιών. Παρά ταύτα, οι παραβάσεις που διαπιστώθηκαν ήταν αναλογικά περιορισμένες: μόλις 717. Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι από τα 2.101 δείγματα, που εστάλησαν στις χημικές υπηρεσίες, διαπιστώθηκε νοθεία περίπου 10%, γεγονός που υποδηλώνει την ανάγκη βελτίωσης της στόχευσης στη λήψη αλλά και στην προώθηση των σχετικών δειγμάτων. Κοινώς οι έλεγχοι γίνονται μάλλον στα «τυφλά».
Το κόλπο με τα σλέπια
• Πρόκειται να υλοποιηθεί η έκδοση απόφασης για τον προσδιορισμό του τύπου και της συχνότητας αποστολής των δεδομένων του συστήματος εισροών - εκροών που θα αποστέλλονται στην κεντρική βάση δεδομένων
• Πρόκειται να υλοποιηθεί η έκδοση απόφασης για την παραλαβή και αξιοποίηση των δεδομένων του συστήματος εισροών - εκροών από ελεγκτικές και κεντρικές Υπηρεσίες.
• Επεξεργασία σχεδίου ΚΥΑ για τον καθορισμό των προδιαγραφών και διαδικασιών επικοινωνίας των μεταφορικών μέσων ενεργειακών προϊόντων (βυτιοφόρων) με το κέντρο λήψης σημάτων μέσω της διάταξης εντοπισμού θέσης (ΟΡδ) συλλογής και αποστολής δεδομένων.
• Πρόκειται να υλοποιηθεί εφαρμογή πληροφοριακού συστήματος αξιοποίησης δεδομένων εντοπισμού βυτιοφόρων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, που συμπεριλαμβάνονται στον Απολογισμό Δράσης της ΑΑΔΕ για το 2017, την περασμένη χρονιά διενεργήθηκαν 19.836 έλεγχοι στον τομέα των καυσίμων, που ήταν και ο μεγαλύτερος αριθμός ελέγχων στα πεδία δράσης των τελωνειακών υπηρεσιών. Παρά ταύτα, οι παραβάσεις που διαπιστώθηκαν ήταν αναλογικά περιορισμένες: μόλις 717. Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι από τα 2.101 δείγματα, που εστάλησαν στις χημικές υπηρεσίες, διαπιστώθηκε νοθεία περίπου 10%, γεγονός που υποδηλώνει την ανάγκη βελτίωσης της στόχευσης στη λήψη αλλά και στην προώθηση των σχετικών δειγμάτων. Κοινώς οι έλεγχοι γίνονται μάλλον στα «τυφλά».
Το κόλπο με τα σλέπια
- Παραγγελιοδόχοι που είναι υπεύθυνοι για τον ανεφοδιασμό των πλοίων εμφανίζουν, πολλές φορές εν αγνοία πλοιάρχου και μηχανικού, εικονική αίτηση αγοράς ναυτιλιακού καυσίμου (διατίθεται ατελώς), την οποία καταθέτουν στο τελωνείο
- Προμηθεύονται την αναγραφόμενη ποσότητα, αντί όμως αυτή να καταλήξει στο σύνολό της στο πλοίο ένα μεγάλο μέρος ξεφορτώνεται σε βυτία τα οποία τη μεταφέρουν σε παράνομες δεξαμενές του Aσπρόπυργου και της Eλευσίνας
- Στο τελωνείο κατατίθεται έγγραφο που βεβαιώνει ότι η ποσότητα παραδόθηκε, χωρίς να είναι δυνατόν να ελεγχθεί από τις αρχές εάν πράγματι παραδόθηκε στον νόμιμο αποδέκτη
- Στις δεξαμενές το καύσιμο αποχρωματίζεται και τη χειμερινή περίοδο διατίθεται στην αγορά ως πετρέλαιο θέρμανσης, ενώ την θερινή ως πετρέλαιο κίνησης.
ΑΡΙΘΜΟΙ
- 10% εκτιμάται ότι φθάνει το ποσοστό της νοθείας στην αμόλυβδη
- 717 παραβιάσεις διαπιστώθηκαν το 2017, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ
πηγη: fpress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου