.

Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2018

ΔΗΜΟΣΙΟ: ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΣΕ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ !!!

ΜΟΛΙΣ ΤΟ 20% ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΡΙΠΟΥ 102 ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΕΙΣΠΡΑΞΙΜΑ...
Στο ξεκαθάρισμα του τεράστιου καταλόγου των φορολογούμενων που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την φορολογική διοίκηση, ετοιμάζεται να προχωρήσει το υπουργείο Οικονομικών.




Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο κείμενο του επικαιροποιημένου μνημονίου, έως τον ερχόμενο Μάρτιο το υπουργείο Οικονομικών θα προωθήσει την τροποποίηση της νομοθεσίας προκειμένου να καθοριστούν ξεκάθαρα κριτήρια για την μη εισπραξιμότητα των φορολογικών οφειλών που θα επιτρέψει την οριστική διαγραφή τους. Επί της ουσίας, πρόκειται για μια κίνηση που θα ξεκαθαρίσει το τοπίο για τις φορολογικές υπηρεσίες προκειμένου να επικεντρωθούν σε οφειλές που οι φορολογούμενοι μπορούν να εξοφλήσουν αλλά δεν το κάνουν. Δηλαδή να επικεντρωθούν στους λεγόμενους "στρατηγικούς κακοπληρωτές της εφορίας”.

Η διαγραφή χρεών θα οδηγήσει για πρώτη φορά και στη μείωση των συνολικών ληξιπρόθεσμων οφειλών των ιδιωτών προς το δημόσιο, οι οποίες ξεπερνούν τα 100 δισεκατομμύρια ευρώ, αν και από αυτές θεωρούνται εισπράξιμες μόλις τα 15 έως 20 δισ. ευρώ.


Οριστική διαγραφή φορολογικών οφειλών με απόφαση του δημοσίου δεν προβλέπεται από την υφιστάμενη φορολογική νομοθεσία. Το μόνο που επιτρέπεται είναι ο χαρακτηρισμός τους ως "ανεπίδεκτων” είσπραξης που ουσιαστικά αναστέλλει ακόμη και για περίοδο δέκα ετών την προσπάθεια του δημοσίου να εισπράξει την οφειλή, δηλαδή την αναζήτηση περιουσιακών στοιχείων και εισοδημάτων του οφειλέτη και τη λήψη αναγκαστικών μέτρων είσπραξης εναντίον του. Ο μόνος τρόπος διαγραφής των φορολογικών οφειλών είναι η παραγραφή τους λόγω παρέλευσης του σχετικού χρονικού διαστήματος (π.χ. 20 έτη μετά τη βεβαίωση).

Σύμφωνα με όσα προβλέπονται ήδη για να χαρακτηριστεί μια φορολογική οφειλή ως ανεπίδεκτη είσπραξης θα πρέπει:

α) η φορολογική διοίκηση να έχει ολοκληρώσει όλες τις έρευνες με βάση τα ηλεκτρονικά μέσα που έχει στη διάθεσή της (π.χ. εφαρμογές εισοδήματος, περιουσιολογίου, τραπεζικού μητρώου) και από τις έρευνες αυτές να έχει διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχουν περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη ή συνυπόχρεων με αυτόν προσώπων ή διαπιστώθηκε ότι η μεταβίβασης περιουσιακών στοιχείων που έχει πραγματοποιήσει ο οφειλέτης δεν υπόκεινται σε ακύρωση και διαπιστώθηκε η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών, ακινήτων ή απαιτήσεων κατά του οφειλέτη με επίσπευση του Δημοσίου

β) να έχει υποβληθεί αίτηση ποινικής δίωξης εναντίον του οφειλέτη, όποτε προβλέπεται από τη νομοθεσία (π.χ. για οφειλές άνω των 100.000 ευρώ) ή να μην είναι δυνατή η υποβολή της αίτησης ποινικής δίωξης

γ) να έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος από ειδικό ελεγκτή της φορολογικής διοίκησης, ο οποίος πιστοποιεί, με βάση ειδικά αιτιολογημένη έκθεση ελέγχου, ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις των προηγούμενων περιπτώσεων και ότι είναι αντικειμενικά αδύνατη η είσπραξη των οφειλών από τον οφειλέτη και τα συνυπόχρεα πρόσωπα. Ο χαρακτηρισμός της οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης σημαίνει ότι μεταφέρεται σε ειδικό βιβλίο "ανεπίδεκτων είσπραξης” στην εφορία. Από την ημερομηνία καταχώρισης της οφειλής στα βιβλία των ανεπίδεκτων είσπραξης και για χρονικό διάστημα δέκα (10) ετών δεν χορηγείται φορολογική ενημερότητα στον οφειλέτη, αναστέλλεται η παραγραφή της οφειλής και δεσμεύονται όλοι τραπεζικοί λογαριασμοί και τραπεζικές θυρίδες του οφειλέτη

Με τη νέα νομοθεσία που πέφτει στο τραπέζι, οι οφειλές θα μπορούν να διαγράφονται οριστικά και έτσι θα γλιτώνει η φορολογική διοίκηση από το γραφειοκρατικό κόστος να παρακολουθεί οφειλές που δεν υπάρχει περίπτωση να εισπραχθούν.




ΠΗΓΗ: capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates