ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΟΥ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟΥ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ, ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΙ ΤΙΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΩΝ
Δεν υπάρχει όμως καμία γενική, αυτόματη και μόνιμη προστασία, ούτε για την πώληση των κόκκινων δανείων στα funds, ούτε από τους πλειστηριασμούς, που θα γίνονται ηλεκτρονικά από τις τράπεζες από τον Ιούνιο και, μάλιστα, στις εμπορικές αξίες !!!
ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΥΠΕΡΒΑΣΗ
Η Ομαδική Αγωγή του Κινήματος ΥΠΕΡΒΑΣΗ για το Κούρεμα των Δανείων μας, μαζί με το Εξώδικο Επανακαθορισμού των Τραπεζικών Οφειλών, είναι σήμερα τα μεγαλύτερα όπλα αποτελεσματικής άμυνας Δανειοληπτών & Εγγυητών, κόντρα στην αυθαιρεσία του τραπεζικού συστήματος !!!
ΚΛΙΚ ΕΔΩ :
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/p/blog-page_8.html
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/2015/11/blog-post_28.html
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/p/1.html
Η συμφωνία με το κουαρτέτο προβλέπει την προστασία από την πώληση στα funds μόνον έως το 2018, εφόσον πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις :
ΚΛΙΚ ΕΔΩ :
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/p/blog-page_8.html
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/2015/11/blog-post_28.html
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/p/1.html
Η συμφωνία με το κουαρτέτο προβλέπει την προστασία από την πώληση στα funds μόνον έως το 2018, εφόσον πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις :
- έχουν ενέχυρο πρώτη κατοικία, ανεξάρτητα από την κατηγορία τους, δηλαδή όχι μόνο για τα στεγαστικά δάνεια αλλά και τα καταναλωτικά δάνεια, τα επισκευαστικά δάνεια, τα δάνεια ελεύθερων επαγγελματιών, εμπόρων, αγροτών, καθώς και τα δάνεια μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που έχουν διασφάλιση σε πρώτη κατοικία
- έχουν αντικειμενική αξία μέχρι 140.000 ευρώ, χωρίς όμως εισοδηματικά κριτήρια, που θα απέκλειαν σημαντικό αριθμό δανειοληπτών.
Το σχέδιο του διατάγματος που κατέθεσαν τα υπουργεία Οικονομικών και Δικαιοσύνης, προβλέπει ότι υπεύθυνος για τον καθορισμό της αξίας του ακινήτου που βγαίνει στον πλειστηριασμό είναι ο δικαστικός επιμελητής, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να προσλάβει έναν εκτιμητή από το Μητρώο Πιστοποιημένων Εκτιμητών.
Μάλιστα, ο τελευταίος, πρέπει μέσα σε συγκεκριμένη ημερομηνία να συντάξει και να παραδώσει έγγραφη εκτίμηση στον δικαστικό επιμελητή, «σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά ή τα διεθνή αναγνωρισμένα εκτιμητικά πρότυπα» για την αξία του ακινήτου.
Η αμοιβή για την διενέργεια της εκτίμησης καθορίζεται εκ των προτέρων ελεύθερα μετά από έγγραφη συμφωνία για την ανάθεση του έργου, ενώ υπόχρεος για την καταβολή της αμοιβής αυτής είναι αυτός που επισπεύδει τονπλειστηριασμό, πχ η Τράπεζα.Με βάση την εμπορική και όχι την αντικειμενική αξία, όπως γινόταν μέχρι σήμερα, θα προχωρούν οι διαδικασίες κατάσχεσης και πλειστηριασμού ακινήτων από την 1η Ιουνίου.
Με νομοθετική ρύθμιση που προωθεί η κυβέρνηση, υλοποιείται στην πράξη η σχετική πρόβλεψη του νέου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας που ψηφίστηκε το περασμένο καλοκαίρι, υπό την θύελλα αντιδράσεων του νομικού κόσμου της χώρας. Η νέα ρύθμιση οδηγεί αναπόφευκτα σε αδικίες και στην αντιμετώπιση των ακινήτων με τη λογική των δύο ταχυτήτων.
Κι αυτό γιατί ενώ ένα ακίνητο εξακολουθεί και σήμερα να φορολογείται με βάση τις «φουσκωμένες» (σε σχέση με την πραγματική αγοραία τιμή) αντικειμενικές αξίες (παρά τη μείωσή τους κατά περίπτωση το πολύ έως 20%), την ίδια στιγμή, όταν κατάσχεται, η όλη επιβαρυντική διαδικασία για τον ιδιοκτήτη του θα γίνεται με την ασφαλώς χαμηλότερη εμπορική αξία.
'Ετσι ενώ ο φορολογούμενος πληρώνει ακριβά το ακίνητο μέσω του ΕΝΦΙΑ όταν βρεθεί μπροστά στο φάσμα της κατάσχεσης λόγω χρεών θα βρίσκεται και πάλι χαμένος και μάλιστα ακόμη περισσότερο αφού θα χρησιμοποιείται ως «μπούσουλας» η εμπορική αξία του ακινήτου, που στην πράξη έχει αποδειχθεί ότι είναι πολύ μικρότερης της αντικειμενικής αξίας.
'Ετσι το ακίνητο θα μπορεί να εκποιηθεί σε πολύ χαμηλότερη τιμή, γεγονός που έχει επικριθεί έντονα και από τους δικηγορικούς συλλόγους, σύμφωνα με το 'Εθνος, αφού έτσι ωφελείται εκείνος που επισπεύδει την κατάσχεση ή «χτυπά» το ακίνητο, με προφανή βλάβη του ιδιοκτήτη και αντίστοιχη ζημιά του.
Πως θα παρέχεται η προστασία
Για τους δανειολήπτες που τα δάνειά τους θα μεταβιβαστούν σε μη τραπεζικές εταιρείες, όπως αναφέρουν πηγές από το υπουργείο Οικονομίας, επετεύχθη να μην υπάρξει καμία ουσιαστική διαφορά, καθώς το πλαίσιο προστασίας είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό που ισχύει για τις τράπεζες, ενώ δεν θα μπορούν σε καμία περίπτωση να επιδεινώνονται οι όροι του δανείου.
Υπάρχει, επίσης, ειδική πρόνοια για συμβάσεις με μεταβλητό επιτόκιο.
Οι μη τραπεζικές εταιρείες στις οποίες θα μπορούν να μεταβιβάζονται δάνεια, υποχρεώνονται να χρησιμοποιούν εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων με έδρα την Ελλάδα, που θα αδειοδοτούνται και θα εποπτεύονται από την Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ) με βάση ένα αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο. Αυτό θα προβλέπει διαφάνεια στην ταυτότητα των μετόχων, υποβολή των βασικών αρχών της στρατηγικής τους, του επιχειρησιακού πλάνου και της μεθοδολογίας διεκδίκησης των δανείων (με έμφαση στην αναδιάρθρωση) κ.ά. Επιτροπή των υπουργείων θα γνωμοδοτεί επί των αιτήσεων αδειοδότησης και το μητρώο των αδειοδοτούμενων θα δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της ΤτΕ.
Οι μη τραπεζικές εταιρείες στις οποίες θα μπορούν να μεταβιβάζονται δάνεια, υποχρεώνονται να χρησιμοποιούν εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων με έδρα την Ελλάδα, που θα αδειοδοτούνται και θα εποπτεύονται από την Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ) με βάση ένα αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο. Αυτό θα προβλέπει διαφάνεια στην ταυτότητα των μετόχων, υποβολή των βασικών αρχών της στρατηγικής τους, του επιχειρησιακού πλάνου και της μεθοδολογίας διεκδίκησης των δανείων (με έμφαση στην αναδιάρθρωση) κ.ά. Επιτροπή των υπουργείων θα γνωμοδοτεί επί των αιτήσεων αδειοδότησης και το μητρώο των αδειοδοτούμενων θα δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της ΤτΕ.
Όλοι οι κανόνες προστασίας καταναλωτή, ο Κώδικας Δεοντολογίας των τραπεζών, οι εύλογες δαπάνες διαβίωσης για τον καθορισμό των δόσεων με βάση την πραγματική δυνατότητα αποπληρωμής, ο αναμορφωμένος νόμος για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά (νόμος «Κατσέλη») κ.λπ. που ισχύουν για τις τράπεζες, θα ισχύουν και γι' αυτές τις εταιρείες. Ιδιαίτερα αυστηρά κριτήρια (π.χ. αυξημένο ελάχιστο όριο μετοχικού κεφαλαίου) θα διέπουν το πλαίσιο λειτουργίας μη τραπεζικών ιδρυμάτων, που θα αναχρηματοδοτούν τα δάνεια μετά την αναδιάρθρωσή τους.
Δεν θα προσφέρεται κούρεμα αλλά μόνο ρύθμιση στους δανειολήπτες
Πριν από τη μεταβίβαση μη εξυπηρετούμενων δανείων οι τράπεζες οφείλουν να έχουν κάνει πρόσφατη εμπεριστατωμένη και ουσιαστική πρόταση ρύθμισης στους δανειολήπτες, ενώ οφείλουν να επιδεικνύουν αυξημένη ευαισθησία για τις ευπαθείς ομάδες.
Μετά τη μεταβίβαση των δανείων, οι μη τραπεζικές εταιρείες θα πρέπει να ακολουθήσουν εκ νέου τη διαδικασία του Κώδικα Δεοντολογίας και να κάνουν πρόταση ρύθμισης, με βάση τη δυνατότητα αποπληρωμής και λαμβάνοντας υπ' όψιν τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης.
Μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα υπάρξει βελτίωση του Κώδικα Δεοντολογίας των τραπεζών, για να αντιμετωπιστούν κενά και αδυναμίες, ώστε να καταστεί προσιτός και λειτουργικός, στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της προστασίας που προσφέρει σε όσους έχουν πραγματική ανάγκη.
Όλα τα παραπάνω, κατά το υπουργείο, συνθέτουν ένα πρωτοφανές θεσμικό πλαίσιο, που συμπυκνώνει τις πρόνοιες ευρωπαϊκών συστημάτων. Αποτελεί απόσταγμα της μελέτης και διαβούλευσης επί των αστοχιών σε εφαρμοσμένες ευρωπαϊκές περιπτώσεις, όπου πρόσφατα εκδηλώθηκαν συσσωρευμένα προβλήματα από τις πρακτικές των μη τραπεζικών ιδρυμάτων, όπως στην Ιρλανδία.
Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους
Επιπλέον, ιδρύεται και τίθεται σε λειτουργία Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, που θα επεξεργάζεται τα δεδομένα και θα προτείνει βελτιωτικές παρεμβάσεις προς το Κυβερνητικό Συμβούλιο Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, το οποίο επανενεργοποιείται με ουσιαστικές αρμοδιότητες.
Γρήγορες Δίκες
Μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα υπάρξει βελτίωση του Κώδικα Δεοντολογίας των τραπεζών, για να αντιμετωπιστούν κενά και αδυναμίες, ώστε να καταστεί προσιτός και λειτουργικός, στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της προστασίας που προσφέρει σε όσους έχουν πραγματική ανάγκη.
Όλα τα παραπάνω, κατά το υπουργείο, συνθέτουν ένα πρωτοφανές θεσμικό πλαίσιο, που συμπυκνώνει τις πρόνοιες ευρωπαϊκών συστημάτων. Αποτελεί απόσταγμα της μελέτης και διαβούλευσης επί των αστοχιών σε εφαρμοσμένες ευρωπαϊκές περιπτώσεις, όπου πρόσφατα εκδηλώθηκαν συσσωρευμένα προβλήματα από τις πρακτικές των μη τραπεζικών ιδρυμάτων, όπως στην Ιρλανδία.
Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους
Επιπλέον, ιδρύεται και τίθεται σε λειτουργία Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, που θα επεξεργάζεται τα δεδομένα και θα προτείνει βελτιωτικές παρεμβάσεις προς το Κυβερνητικό Συμβούλιο Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, το οποίο επανενεργοποιείται με ουσιαστικές αρμοδιότητες.
Γρήγορες Δίκες
Ενισχύονται και τα δικαστήρια και βελτιώνονται οι σχετικές διαδικασίες, ώστε να επιταχυνθεί η εκδίκαση υποθέσεων υπερχρεωμένων νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Με τον τρόπο αυτό θα προστατεύεται η πλειοψηφία όσων έχουν πραγματικά ανάγκη και όχι οι λίγοι στρατηγικοί κακοπληρωτές.
Διαχειριστές Αφερεγγυότητας
Ακόμη, ενεργοποιείται το επάγγελμα των διαχειριστών αφερεγγυότητας, κάτω από ένα αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας, που θα συνδράμουν και θα μεσολαβούν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων υπερχρέωσης, ενώ θα δημιουργηθεί και Φορέας Πιστοποίησης Φερεγγυότητας, που θα διασφαλίζει τη δίκαιη και αντικειμενική πιστοληπτική αξιολόγηση και θα διευκολύνει την πρόσβαση σε νέο δανεισμό.
Διεκδίκηση Κουρέματος στα Επιχειρηματικά Δάνεια
Έχει συμφωνηθεί να υπάρξει πλαίσιο εξωδικαστικών επιλύσεων για υπερχρεωμένες μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, που θα αντιμετωπίζει συνολικά τα χρέη προς τράπεζες, Δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία (ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΝΕΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΑΤΣΕΛΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ), εξασφαλίζοντας παράλληλα την ίση και δίκαιη μεταχείριση μικρών και μεγάλων οφειλετών.
Με τον τρόπο αυτό θα υπάρξει ουσιαστική ελάφρυνση - κούρεμα - ώστε να επιτυγχάνεται σύγκλιση με το εξειδικευμένο πρόγραμμα αποπληρωμής που θα υποβάλλει η κάθε επιχείρηση, προκειμένου να διασωθούν οι θέσεις εργασίας.
Η κυβέρνηση θα εγγυηθεί για τις βασικές αρχές του ελέγχου βιωσιμότητας και για τα εργαλεία αναδιάρθρωσης, με γνώμονα την εξυγίανση των επιχειρήσεων και την αξιοπρεπή διαβίωση των ελεύθερων επαγγελματιών.
Ο μηχανισμός αναδιάρθρωσης είναι κατάλληλα δομημένος ώστε να αποκλείει επιχειρήσεις που δεν αποπληρώνουν χρέη κατ' επιλογή τους - κακοπληρωτές & μπαταχτσήδες κατά την προσφιλή ορολογία των τραπεζών - και να επικεντρώνεται στη διάσωση κατά τα άλλα υγιών επιχειρήσεων, ενώ θα υπάρξει πρόβλεψη για την ελάφρυνση νοικοκυριών και επιχειρήσεων από τη φορολόγηση της ωφέλειας που προκύπτει από τις διαγραφές τραπεζικών χρεών.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου