α
ΓΛΥΤΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ TΟΥΣ ΣΤΑ FUNDS, ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΥΠΕΡΒΑΣΗ
ΔΙΚΑΙΩΝΕΤΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΜΑΣ !!!
Πρώτα στα δικαστήρια όλης της χώρας, όπου οι δανειολήπτες του Κινήματος ΥΠΕΡΒΑΣΗ ανακόπτουν και ακυρώνουν καθημερινά τις εναντίον τους διαταγές πληρωμής.
Και τώρα, με το νέο νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί την ερχόμενη Τρίτη 15/12/2015, όπου προβλέπεται ρητά ότι δεν θα πωλούνται στα funds τα επίδικα δάνεια !!!
Τα μόνα δάνεια που δεν θα καταλήξουν ποτέ στα funds, ούτε τώρα, ούτε μετά την 15/02/2016, είναι αυτά των δανειοληπτών της Ομαδικής Αγωγής του Κινήματος ΥΠΕΡΒΑΣΗ για το Κούρεμα των Δανείων μας !!!
ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΥΠΕΡΒΑΣΗ
Η Ομαδική Αγωγή του Κινήματος ΥΠΕΡΒΑΣΗ για το Κούρεμα των Δανείων μας, μαζί με το Εξώδικο Επανακαθορισμού των Τραπεζικών Οφειλών, είναι σήμερα τα μεγαλύτερα όπλα αποτελεσματικής άμυνας των δανειοληπτών, κόντρα στην αυθαιρεσία του τραπεζικού συστήματος !!!
ΚΛΙΚ ΕΔΩ :
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/p/blog-page_8.html
Τις αγοραπωλησίες «κόκκινων» δανείων σε δύο δόσεις, με πρώτα τα μεγάλα επιχειρηματικά δάνεια και όσα στεγαστικά δεν αφορούν πρώτη κατοικία και το νομικό πλαίσιο που θα διέπει τα Distress Funds, αλλά και τις εξειδικευμένες εταιρίες διαχείρισης «κόκκινων» δανείων, περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο για τα 13 προαπαιτούμενα του Δεκεμβρίου που κατατέθηκε το βράδυ του Σαββάτου στη Βουλή.
Με διατάξεις του νομοσχεδίου προβλέπεται ότι εξαίρεση στον κανόνα της πώλησης δανείων αποτελούν τα δάνεια των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τα καταναλωτικά δάνεια και τα στεγαστικά δάνεια για πρώτη κατοικία.
Η πώληση αυτών των δανείων θα ρυθμιστεί με άλλες διατάξεις οι οποίες θα εκδοθούν μέχρι και τις 15 Φεβρουαρίου του 2016 !!!
Στην αγορά δανείων δεν θα συμμετέχουν τα δάνεια για τα οποία έχει ήδη κινηθεί δικαστική διαδικασία ή υπάρχει απόφαση για διαταγή πληρωμής ή αφορούν μη συνεργάσιμους δανειολήπτες με βάση το κώδικά δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδας !!!
Εισπρακτικές εταιρείες νέου τύπου που θα ασχολούνται αποκλειστικά με τα δάνεια σε καθυστέρηση φέρνει στη ζωή μας άμεσα το πολυνομοσχέδιο με τα 13 νέα προαπαιτούμενα που κατατέθηκε σήμερα το βράδυ στη Βουλή και ψηφίζεται στις 15 Δεκεμβρίου.
Όποιος δανειολήπτης έχει δάνειο σε καθυστέρηση και δεν έχει λάβει τα μέτρα του θα χάσει τον ύπνο του, καθώς στις συγκεκριμένες εταιρείες μπορεί να μεταβιβαστούν όλα τα δάνεια που είναι σε καθυστέρηση άνω των 90 ημερών.
Προϋπόθεση για την πώληση του δανείου είναι να έχει κληθεί ο δανειολήπτης εντός 12 μηνών να έχει ρυθμίσει ή να διακανονίσει τις οφειλές του. Εάν ο δανειολήπτης δεν ανταποκριθεί η τράπεζα μεταβιβάζει το δάνειο στις συγκεκριμένες εταιρείες και υπάρχουν μόνο τρεις εξαιρέσεις κατά τις οποίες μία τράπεζα δεν μπορεί να πουλήσει ένα δάνειο σε καθυστέρηση.
Συγκεκριμένα, μέχρι την 15/02/2016, εξαιρούνται μόνο:
- δάνεια με ενέχυρο α΄ κατοικία
- δάνεια μικρομεσαίων επιχειρήσεων, όπως αυτές ορίζονται από την νομοθεσία της ΕΕ
- δάνεια με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου
Οι τράπεζες θα συνάπτουν συμβάσεις διαχείρισης οι οποίες θα περιλαμβάνουν τα δάνεια και το στάδιο μη εξυπηρέτησης, την νομική και λογιστική παρακολούθηση, το περιεχόμενο της διαχείρισης κλπ. Οι εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων νομιμοποιούνται με το νομοσχέδιο, να εγείρουν όλα τα νομικά και ένδικα μέσα για οποιοδήποτε δάνειο έχει περιέλθει στην κατοχή τους εφόσον είναι σε καθυστέρηση άνω των 90 ημερών. Ταυτόχρονα, αν ένας δανειολήπτης έχει ένα δάνειο το οποίο εξυπηρετεί και ένα άλλο που είναι σε καθυστέρηση, η τράπεζα θα μπορεί να μεταβιβάζει και το δάνειο που εξυπηρετείται στις εταιρείες διαχείρισης.
Σημειώνεται ότι οι εταιρείες που εξαγοράζουν τα «κόκκινα» δάνεια θα μπορούν να χορηγούν νέα δάνεια, μετά από άδεια της Τράπεζα της Ελλάδος, προκειμένου να αναχρηματοδοτηθούν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια.
Το νομοσχέδιο προβλέπει την σύσταση εταιριών διαχείρισης απαιτήσεων και εταιριών μεταβίβασης απαιτήσεων. Οι συγκεκριμένες εταιρείες οι οποίες θα παίρνουν τα δάνεια σε καθυστέρηση από τις τράπεζες θα εποπτεύονται και θα ελέγχονται από την Τράπεζα της Ελλάδος.
Η σύστασή τους θα ξεκινήσει τις πρώτες βδομάδες του νέου έτους, καθώς το νομοσχέδιο προβλέπει πολύ σφιχτές «προθεσμίες» για την αδειοδότησή τους. Οι άδειες λειτουργίας των συγκεκριμένων εταιριών διαχείρισης απαιτήσεων, ορίζεται το νόμο ότι θα πρέπει να χορηγούνται από την Τράπεζα της Ελλάδος εντός 20 ημερών. Σε περίπτωση δε που οι επιτροπές που πρέπει να γνωμοδοτήσουν καθυστερήσουν, (πρέπει να το κάνουν εντός 10 ημερών) η Τράπεζα της Ελλάδος θα δίνει την άδεια όταν έχουν περάσει 20 ημέρες.
Για τις εισπρακτικές εταιρίες των δανείων προβλέπεται ότι η έδρα τους θα πρέπει να είναι στην Ελλάδα ή στην ΕΕ και να διαθέτουν υποκατάστημα στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα, ορίζεται και μία άλλη σειρά απαιτήσεων όπως να δηλωθεί η ταυτότητα των μετόχων και των συμβούλων, η οργανωτική δομή, το επιχειρηματικό σχέδιο και να περιγραφούν οι μέθοδοι διαχείρισης των κόκκινων δανείων. Ωστόσο, το ελάχιστο κεφάλαιο αυτών εταιρειών ορίζεται μόλις στις 100.000 ευρώ.
Σε ότι αφορά τις εταιρίες διαχείρισης «κόκκινων» δανείων περιέχονται διατάξεις οι οποίες προβλέπουν:
• Την παροχή αναλυτικού μετοχολόγιου και του καταστατικού της εταιρίας.
• Έδρα άσκησης δραστηριότητας την Ελλάδα ή κράτος μέλος της ΕΕ με υποκατάστημα που θα λειτουργεί στην Ελλάδα.
• Άδεια άσκησης λειτουργίας και εποπτεία από την Τράπεζα της Ελλάδας.
Οι εταιρίες αυτές, είτε σε κοινοπραξία με την εμπορικές τράπεζες, είτε αυτόνομα θα έχουν ουσιαστικά τις αρμοδιότητες του εκδότη του δανείου, θα μπορούν να ασκήσουν κάθε ένδικό μέσο και θα είναι υπεύθυνες για την διαπραγμάτευση τις πράξεις αλλά και τις συμβάσεις συμβιβασμού με τους «κόκκινους» δανειολήπτες.
Με τις πράξεις μεταβίβασης των δανείων από τις τράπεζες αίρεται το επαγγελματικό απόρρητο του δανειολήπτη στο βαθμό που εξυπηρετεί τους σκοπούς της διαχείρισης.
Οι εταιρίες αυτές θα έχουν το δικαίωμα μεταβίβασης ή πώλησης «κόκκινων» δανείων σε εξειδικευμένες επενδυτικές εταιρίες, που ειδικεύονται στο αντικείμενο της εξαγοράς μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Οι πωλήσεις δανείων μπορεί να αφορούν μεμονωμένα δάνεια ή συνολικές απαιτήσεις έναντι ενός συγκεκριμένου δανειολήπτη και μπορούν να περιλαμβάνουν και δάνεια που εξυπηρετούνται κανονικά.
Στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου αναφέρεται, μάλιστα, ότι η πώληση δανείων σε distress funds θα μπορούσε δυνητικά να λειτουργήσει και σε όφελος του δανειολήπτη με δεδομένο ότι η πώληση θα γίνει σε τιμή πολύ μικρότερη από την αρχική αξία του δανείου. Με αυτό το δεδομένο θα μπορούσε ο δανειολήπτης να τύχει καλύτερων όρων για την εξόφλησή του.
Στο νομοσχέδιο τονίζεται ότι μετά την πώληση του δανείου του, η νομική και οικονομική θέση του δανειολήπτη δεν θα είναι σε καμία περίπτωση χειρότερη από την περίοδο που όφειλε το δάνειο στην εμπορική τράπεζα.
Από το νομοσχέδιο απουσιάζει δευτερεύουσα νομοθεσία με την οποία θα διευκρινίζεται το ποσοστό και το χρονικό διάστημα επιχορήγησης του δημοσίου στα ασθενέστερα οικονομικά νοικοκυριά με «κόκκινα» στεγαστικά δάνεια, τα οποία θα προσφύγουν στον αναθεωρημένο νόμο Κατσέλη και - αποδεδειγμένα - δεν θα μπορούν να καλύψουν ούτε και την ελάχιστη δόση που θα ορίσει το δικαστήριο.
«Ωφέλιμη» χαρακτηρίζει η Κυβέρνηση τη δευτερογενή αγορά μη εξυπηρετούμενων δανείων
Στην αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις αναφέρεται όπι πλέον καθίσταται δυνατή η δημιουργία δευτερογενούς αγοράς μη εξυπηρετούμενων δανείων. Σημειώνεται μάλιστα ότι «η δημιουργία μίας τέτοιας αγοράς, θα είναι ωφέλιμη τόσο για τα πιστωτικά ιδρύματα όσο και για τους οφειλέτες. Το πιστωτικό ίδρυμα θα μπορεί να ενισχύσει άμεσα τη ρευστότητά του εισπράττοντας άμεσα ένα τμήμα της αμοιβής του, το οποίο είναι αμφίβολο αν θα το εισέπραττε με αναγκαστική εκτέλεση και σε κάθε περίπτωση θα το εισέπραττε πολύ αργότερα. Από την άλλη πλευρά, ο δανειολήπτης θα μπορεί διαπραγματευτεί ευνοϊκότερες προτάσεις ρύθμισης, απ' ό,τι θα μπορούσε να λάβει από το πιστωτικό ίδρυμα, διότι ο εκδοχέας θα έχει αγοράσει την απαίτηση σε τιμή μικρότερη της ονομαστικής της αξίας και επομένως μία πρόταση ρύθμισης, που θα ήταν ζημιογόνα για το πιστωτικό ίδρυμα και δεν θα μπορούσε να προταθεί από αυτό, θα είναι κερδοφόρα για τον εκδοχέα. Παράλληλα, θεσπίζεται καθεστώς αυστηρής εποπτείας των εταιρειών διαχείρισης και μεταβίβασης των απαιτήσεων και υποχρέωσή τους να τηρούν τον Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών, ώστε να διασφαλίζεται ότι σε κάθε περίπτωση δεν θα χειροτερεύσει η νομική ή πραγματική θέση του οφειλέτη μόνο και μόνο λόγω της μεταβίβασης της οφειλής του ή της ανάθεσής της προς διαχείριση».
Η διαχείριση μη εξυπηρετούμενων δανείων θα μπορεί να ανατίθεται στις εταιρείες για διάστημα μεγαλύτερο των 90 ημερών. Ωστόσο, προβλέπεται ρητά ότι 12 μήνες πριν από την προσφορά προς πώληση των απαιτήσεων, πρέπει να έχει προταθεί στο δανειολήπτη- και τον εγγυητή - με εξώδικη πρόσκληση η ρύθμιση του δανείου του, ώστε αυτό να καταστεί εξυπηρετούμενο. Η ρύθμιση αποσκοπεί στο να αποτρέψει τον αιφνιδιασμό των οφειλετών, στους οποίους δίνεται η ευκαιρία να ρυθμίσουν την οφειλή τους που έχει εκχωρηθεί σε τρίτους. Στην ίδια αποτροπή του αιφνιδιασμού αποσκοπεί η απαίτηση μεσολάβησης ενός μέγιστου χρονικού διαστήματος 12 μηνών ανάμεσα στην πρόσκληση και την εκχώρηση, ώστε να μην απέχουν τα δύο γεγονότα ιδιαίτερα μεγάλο διάστημα. Προβλέπεται, επίσης, μη απαίτηση της προηγούμενης πρόσκλησης στις περιπτώσεις των επίδικων ή επιδικασθεισών απαιτήσεων ή των απαιτήσεων κατά των μη συνεργάσιμων δανειοληπτών, καθώς στη μεν περίπτωση των επίδικων ή επιδικασθεισών απαιτήσεων δεν μπορεί να γίνει λόγος για αιφνιδιασμό, στη δε περίπτωση των μη συνεργάσιμων δανειοληπτών δεν θα εξυπηρετούσε σε τίποτε η αποστολή πρόσκλησης.
Στο πλαίσιο της ενημέρωσης του δανειολήπτη, ορίζεται ότι οι Εταιρείες Διαχείρισης μπορούν να προσλαμβάνουν Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών για Ληξιπρόθεσμες Οφειλές.
Σημειώνεται ακόμη ότι στο μέτρο που η άρση απορρήτου είναι αναγκαία για τις ανάγκες της διαχείρισης προβλέπεται η ρύθμιση αυτή ως απαραίτητη καθώς, όπως σημειώνεται στην αιτιολογική έκθεση, «η προβολή τραπεζικού απορρήτου θα μπορούσε να οδηγήσει σε αδυναμία της εταιρείας να διεκπεραιώσει τη διαχείριση. Ταυτόχρονα όμως τίθενται όρια στην άρση τόσο του τραπεζικού απορρήτου όσο και στην ανακοίνωση προσωπικών δεδομένων του οφειλέτη στην εταιρεία διαχείρισης, καθώς αυτά επιτρέπονται μόνο στο μέτρο που είναι αναγκαία για τους σκοπούς της διαχείρισης».
ΠΗΓΕΣ
http://www.enikonomia.gr/timeliness/43127,Sto-sfyri-ta-kokkina-epixeirhmatika-daneia-kai-stegastika-v-katoikias.html
http://www.protothema.gr/economy/article/535671/autes-einai-oi-allages-gia-ta-kokkina-daneia-poia-sozodai-poia-kinduneuoun/
http://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/262936-neas-genias-eispraktikes-etairies-gia-ta-kokkina-daneia
http://politikologia1.blogspot.gr/2015/12/blog-post_128.html?spref=fb
Τα μόνα δάνεια που δεν θα καταλήξουν ποτέ στα funds, ούτε τώρα, ούτε μετά την 15/02/2016, είναι αυτά των δανειοληπτών της Ομαδικής Αγωγής του Κινήματος ΥΠΕΡΒΑΣΗ για το Κούρεμα των Δανείων μας !!!
ΚΑΝΑΜΕ ΠΡΑΞΗ ΤΟ ΚΑΝΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΣΕ ΧΕΡΙΑ ΤΡΑΠΕΖΙΤΗ
Τα δάνεια των Ομαδικών Αγωγών του Κινήματος ΥΠΕΡΒΑΣΗ είναι όλα επίδικα !!!
Πως λοιπόν να μπορέσουν να πουληθούν, όταν η εκκρεμοδικία, κατά τα άρθρα 221 & 222 ΚΠολΔ, στην πράξη απαγορεύει στις τράπεζες και, κατά συνέπεια στα funds που θα τα αγόραζαν, κάθε πράξη έκδοσης διαταγής πληρωμής και εκτέλεσης κατά της περιουσίας των δανειοληπτών, ανεξαρτήτως νόμου Κατσέλη και προστασίας πρώτης κατοικίας ;;;
ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΥΠΕΡΒΑΣΗ
Η Ομαδική Αγωγή του Κινήματος ΥΠΕΡΒΑΣΗ για το Κούρεμα των Δανείων μας, μαζί με το Εξώδικο Επανακαθορισμού των Τραπεζικών Οφειλών, είναι σήμερα τα μεγαλύτερα όπλα αποτελεσματικής άμυνας των δανειοληπτών, κόντρα στην αυθαιρεσία του τραπεζικού συστήματος !!!
ΚΛΙΚ ΕΔΩ :
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/p/blog-page_8.html
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/2015/11/blog-post_28.html
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/p/1.html
http://kinima-ypervasi.blogspot.gr/p/1.html
Τις αγοραπωλησίες «κόκκινων» δανείων σε δύο δόσεις, με πρώτα τα μεγάλα επιχειρηματικά δάνεια και όσα στεγαστικά δεν αφορούν πρώτη κατοικία και το νομικό πλαίσιο που θα διέπει τα Distress Funds, αλλά και τις εξειδικευμένες εταιρίες διαχείρισης «κόκκινων» δανείων, περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο για τα 13 προαπαιτούμενα του Δεκεμβρίου που κατατέθηκε το βράδυ του Σαββάτου στη Βουλή.
Με διατάξεις του νομοσχεδίου προβλέπεται ότι εξαίρεση στον κανόνα της πώλησης δανείων αποτελούν τα δάνεια των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τα καταναλωτικά δάνεια και τα στεγαστικά δάνεια για πρώτη κατοικία.
Η πώληση αυτών των δανείων θα ρυθμιστεί με άλλες διατάξεις οι οποίες θα εκδοθούν μέχρι και τις 15 Φεβρουαρίου του 2016 !!!
Στην αγορά δανείων δεν θα συμμετέχουν τα δάνεια για τα οποία έχει ήδη κινηθεί δικαστική διαδικασία ή υπάρχει απόφαση για διαταγή πληρωμής ή αφορούν μη συνεργάσιμους δανειολήπτες με βάση το κώδικά δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδας !!!
Εισπρακτικές εταιρείες νέου τύπου που θα ασχολούνται αποκλειστικά με τα δάνεια σε καθυστέρηση φέρνει στη ζωή μας άμεσα το πολυνομοσχέδιο με τα 13 νέα προαπαιτούμενα που κατατέθηκε σήμερα το βράδυ στη Βουλή και ψηφίζεται στις 15 Δεκεμβρίου.
Όποιος δανειολήπτης έχει δάνειο σε καθυστέρηση και δεν έχει λάβει τα μέτρα του θα χάσει τον ύπνο του, καθώς στις συγκεκριμένες εταιρείες μπορεί να μεταβιβαστούν όλα τα δάνεια που είναι σε καθυστέρηση άνω των 90 ημερών.
Προϋπόθεση για την πώληση του δανείου είναι να έχει κληθεί ο δανειολήπτης εντός 12 μηνών να έχει ρυθμίσει ή να διακανονίσει τις οφειλές του. Εάν ο δανειολήπτης δεν ανταποκριθεί η τράπεζα μεταβιβάζει το δάνειο στις συγκεκριμένες εταιρείες και υπάρχουν μόνο τρεις εξαιρέσεις κατά τις οποίες μία τράπεζα δεν μπορεί να πουλήσει ένα δάνειο σε καθυστέρηση.
Συγκεκριμένα, μέχρι την 15/02/2016, εξαιρούνται μόνο:
- δάνεια με ενέχυρο α΄ κατοικία
- δάνεια μικρομεσαίων επιχειρήσεων, όπως αυτές ορίζονται από την νομοθεσία της ΕΕ
- δάνεια με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου
Οι τράπεζες θα συνάπτουν συμβάσεις διαχείρισης οι οποίες θα περιλαμβάνουν τα δάνεια και το στάδιο μη εξυπηρέτησης, την νομική και λογιστική παρακολούθηση, το περιεχόμενο της διαχείρισης κλπ. Οι εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων νομιμοποιούνται με το νομοσχέδιο, να εγείρουν όλα τα νομικά και ένδικα μέσα για οποιοδήποτε δάνειο έχει περιέλθει στην κατοχή τους εφόσον είναι σε καθυστέρηση άνω των 90 ημερών. Ταυτόχρονα, αν ένας δανειολήπτης έχει ένα δάνειο το οποίο εξυπηρετεί και ένα άλλο που είναι σε καθυστέρηση, η τράπεζα θα μπορεί να μεταβιβάζει και το δάνειο που εξυπηρετείται στις εταιρείες διαχείρισης.
Σημειώνεται ότι οι εταιρείες που εξαγοράζουν τα «κόκκινα» δάνεια θα μπορούν να χορηγούν νέα δάνεια, μετά από άδεια της Τράπεζα της Ελλάδος, προκειμένου να αναχρηματοδοτηθούν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια.
Το νομοσχέδιο προβλέπει την σύσταση εταιριών διαχείρισης απαιτήσεων και εταιριών μεταβίβασης απαιτήσεων. Οι συγκεκριμένες εταιρείες οι οποίες θα παίρνουν τα δάνεια σε καθυστέρηση από τις τράπεζες θα εποπτεύονται και θα ελέγχονται από την Τράπεζα της Ελλάδος.
Η σύστασή τους θα ξεκινήσει τις πρώτες βδομάδες του νέου έτους, καθώς το νομοσχέδιο προβλέπει πολύ σφιχτές «προθεσμίες» για την αδειοδότησή τους. Οι άδειες λειτουργίας των συγκεκριμένων εταιριών διαχείρισης απαιτήσεων, ορίζεται το νόμο ότι θα πρέπει να χορηγούνται από την Τράπεζα της Ελλάδος εντός 20 ημερών. Σε περίπτωση δε που οι επιτροπές που πρέπει να γνωμοδοτήσουν καθυστερήσουν, (πρέπει να το κάνουν εντός 10 ημερών) η Τράπεζα της Ελλάδος θα δίνει την άδεια όταν έχουν περάσει 20 ημέρες.
Για τις εισπρακτικές εταιρίες των δανείων προβλέπεται ότι η έδρα τους θα πρέπει να είναι στην Ελλάδα ή στην ΕΕ και να διαθέτουν υποκατάστημα στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα, ορίζεται και μία άλλη σειρά απαιτήσεων όπως να δηλωθεί η ταυτότητα των μετόχων και των συμβούλων, η οργανωτική δομή, το επιχειρηματικό σχέδιο και να περιγραφούν οι μέθοδοι διαχείρισης των κόκκινων δανείων. Ωστόσο, το ελάχιστο κεφάλαιο αυτών εταιρειών ορίζεται μόλις στις 100.000 ευρώ.
Σε ότι αφορά τις εταιρίες διαχείρισης «κόκκινων» δανείων περιέχονται διατάξεις οι οποίες προβλέπουν:
• Την παροχή αναλυτικού μετοχολόγιου και του καταστατικού της εταιρίας.
• Έδρα άσκησης δραστηριότητας την Ελλάδα ή κράτος μέλος της ΕΕ με υποκατάστημα που θα λειτουργεί στην Ελλάδα.
• Άδεια άσκησης λειτουργίας και εποπτεία από την Τράπεζα της Ελλάδας.
Οι εταιρίες αυτές, είτε σε κοινοπραξία με την εμπορικές τράπεζες, είτε αυτόνομα θα έχουν ουσιαστικά τις αρμοδιότητες του εκδότη του δανείου, θα μπορούν να ασκήσουν κάθε ένδικό μέσο και θα είναι υπεύθυνες για την διαπραγμάτευση τις πράξεις αλλά και τις συμβάσεις συμβιβασμού με τους «κόκκινους» δανειολήπτες.
Με τις πράξεις μεταβίβασης των δανείων από τις τράπεζες αίρεται το επαγγελματικό απόρρητο του δανειολήπτη στο βαθμό που εξυπηρετεί τους σκοπούς της διαχείρισης.
Οι εταιρίες αυτές θα έχουν το δικαίωμα μεταβίβασης ή πώλησης «κόκκινων» δανείων σε εξειδικευμένες επενδυτικές εταιρίες, που ειδικεύονται στο αντικείμενο της εξαγοράς μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Οι πωλήσεις δανείων μπορεί να αφορούν μεμονωμένα δάνεια ή συνολικές απαιτήσεις έναντι ενός συγκεκριμένου δανειολήπτη και μπορούν να περιλαμβάνουν και δάνεια που εξυπηρετούνται κανονικά.
Στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου αναφέρεται, μάλιστα, ότι η πώληση δανείων σε distress funds θα μπορούσε δυνητικά να λειτουργήσει και σε όφελος του δανειολήπτη με δεδομένο ότι η πώληση θα γίνει σε τιμή πολύ μικρότερη από την αρχική αξία του δανείου. Με αυτό το δεδομένο θα μπορούσε ο δανειολήπτης να τύχει καλύτερων όρων για την εξόφλησή του.
Στο νομοσχέδιο τονίζεται ότι μετά την πώληση του δανείου του, η νομική και οικονομική θέση του δανειολήπτη δεν θα είναι σε καμία περίπτωση χειρότερη από την περίοδο που όφειλε το δάνειο στην εμπορική τράπεζα.
Από το νομοσχέδιο απουσιάζει δευτερεύουσα νομοθεσία με την οποία θα διευκρινίζεται το ποσοστό και το χρονικό διάστημα επιχορήγησης του δημοσίου στα ασθενέστερα οικονομικά νοικοκυριά με «κόκκινα» στεγαστικά δάνεια, τα οποία θα προσφύγουν στον αναθεωρημένο νόμο Κατσέλη και - αποδεδειγμένα - δεν θα μπορούν να καλύψουν ούτε και την ελάχιστη δόση που θα ορίσει το δικαστήριο.
«Ωφέλιμη» χαρακτηρίζει η Κυβέρνηση τη δευτερογενή αγορά μη εξυπηρετούμενων δανείων
Στην αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις αναφέρεται όπι πλέον καθίσταται δυνατή η δημιουργία δευτερογενούς αγοράς μη εξυπηρετούμενων δανείων. Σημειώνεται μάλιστα ότι «η δημιουργία μίας τέτοιας αγοράς, θα είναι ωφέλιμη τόσο για τα πιστωτικά ιδρύματα όσο και για τους οφειλέτες. Το πιστωτικό ίδρυμα θα μπορεί να ενισχύσει άμεσα τη ρευστότητά του εισπράττοντας άμεσα ένα τμήμα της αμοιβής του, το οποίο είναι αμφίβολο αν θα το εισέπραττε με αναγκαστική εκτέλεση και σε κάθε περίπτωση θα το εισέπραττε πολύ αργότερα. Από την άλλη πλευρά, ο δανειολήπτης θα μπορεί διαπραγματευτεί ευνοϊκότερες προτάσεις ρύθμισης, απ' ό,τι θα μπορούσε να λάβει από το πιστωτικό ίδρυμα, διότι ο εκδοχέας θα έχει αγοράσει την απαίτηση σε τιμή μικρότερη της ονομαστικής της αξίας και επομένως μία πρόταση ρύθμισης, που θα ήταν ζημιογόνα για το πιστωτικό ίδρυμα και δεν θα μπορούσε να προταθεί από αυτό, θα είναι κερδοφόρα για τον εκδοχέα. Παράλληλα, θεσπίζεται καθεστώς αυστηρής εποπτείας των εταιρειών διαχείρισης και μεταβίβασης των απαιτήσεων και υποχρέωσή τους να τηρούν τον Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών, ώστε να διασφαλίζεται ότι σε κάθε περίπτωση δεν θα χειροτερεύσει η νομική ή πραγματική θέση του οφειλέτη μόνο και μόνο λόγω της μεταβίβασης της οφειλής του ή της ανάθεσής της προς διαχείριση».
Η διαχείριση μη εξυπηρετούμενων δανείων θα μπορεί να ανατίθεται στις εταιρείες για διάστημα μεγαλύτερο των 90 ημερών. Ωστόσο, προβλέπεται ρητά ότι 12 μήνες πριν από την προσφορά προς πώληση των απαιτήσεων, πρέπει να έχει προταθεί στο δανειολήπτη- και τον εγγυητή - με εξώδικη πρόσκληση η ρύθμιση του δανείου του, ώστε αυτό να καταστεί εξυπηρετούμενο. Η ρύθμιση αποσκοπεί στο να αποτρέψει τον αιφνιδιασμό των οφειλετών, στους οποίους δίνεται η ευκαιρία να ρυθμίσουν την οφειλή τους που έχει εκχωρηθεί σε τρίτους. Στην ίδια αποτροπή του αιφνιδιασμού αποσκοπεί η απαίτηση μεσολάβησης ενός μέγιστου χρονικού διαστήματος 12 μηνών ανάμεσα στην πρόσκληση και την εκχώρηση, ώστε να μην απέχουν τα δύο γεγονότα ιδιαίτερα μεγάλο διάστημα. Προβλέπεται, επίσης, μη απαίτηση της προηγούμενης πρόσκλησης στις περιπτώσεις των επίδικων ή επιδικασθεισών απαιτήσεων ή των απαιτήσεων κατά των μη συνεργάσιμων δανειοληπτών, καθώς στη μεν περίπτωση των επίδικων ή επιδικασθεισών απαιτήσεων δεν μπορεί να γίνει λόγος για αιφνιδιασμό, στη δε περίπτωση των μη συνεργάσιμων δανειοληπτών δεν θα εξυπηρετούσε σε τίποτε η αποστολή πρόσκλησης.
Στο πλαίσιο της ενημέρωσης του δανειολήπτη, ορίζεται ότι οι Εταιρείες Διαχείρισης μπορούν να προσλαμβάνουν Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών για Ληξιπρόθεσμες Οφειλές.
Σημειώνεται ακόμη ότι στο μέτρο που η άρση απορρήτου είναι αναγκαία για τις ανάγκες της διαχείρισης προβλέπεται η ρύθμιση αυτή ως απαραίτητη καθώς, όπως σημειώνεται στην αιτιολογική έκθεση, «η προβολή τραπεζικού απορρήτου θα μπορούσε να οδηγήσει σε αδυναμία της εταιρείας να διεκπεραιώσει τη διαχείριση. Ταυτόχρονα όμως τίθενται όρια στην άρση τόσο του τραπεζικού απορρήτου όσο και στην ανακοίνωση προσωπικών δεδομένων του οφειλέτη στην εταιρεία διαχείρισης, καθώς αυτά επιτρέπονται μόνο στο μέτρο που είναι αναγκαία για τους σκοπούς της διαχείρισης».
ΠΗΓΕΣ
http://www.enikonomia.gr/timeliness/43127,Sto-sfyri-ta-kokkina-epixeirhmatika-daneia-kai-stegastika-v-katoikias.html
http://www.protothema.gr/economy/article/535671/autes-einai-oi-allages-gia-ta-kokkina-daneia-poia-sozodai-poia-kinduneuoun/
http://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/262936-neas-genias-eispraktikes-etairies-gia-ta-kokkina-daneia
http://politikologia1.blogspot.gr/2015/12/blog-post_128.html?spref=fb
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου