Μετά τις πιέσεις της ΕΚΤ, μετατίθεται για τις καλένδες του 2016 η ίδρυση του ενδιάμεσου φορέα διαχείρισης των κόκκινων δανείων, όπως ακριβώς έγινε με τις νομοθετικές ρυθμίσεις για την προστασία από τους πλειστηριασμούς και την ρύθμιση των Κόκκινων Δανείων !!!
Η Ομαδική Αγωγή του Κινήματος ΥΠΕΡΒΑΣΗ για το Κούρεμα των Δανείων μας, παραμένει η μοναδική αποτελεσματική λύση για την προστασία της περιουσίας και της αξιοπρέπειας των Δανειοληπτών, ιδιαίτερα όσο δεν προστατεύεται νομοθετικά κατά 100% η κύρια πρώτη κατοικία από τους πλειστηριασμούς !!!
Κόκκινα Δάνεια : Καλό... 2016 για τον ενδιάμεσο φορέα !!!
Του Βασίλη Γεώργα
Για το 2016 στην καλύτερη περίπτωση και στις ελληνικές καλένδες στη χειρότερη φαίνεται να παραπέμπεται η πρόταση της κυβέρνησης για την ίδρυση δημόσιου ενδιάμεσου φορέα που θα διαχειριστεί τα κόκκινα δάνεια στην Ελλάδα.
Οι πιθανότητες να μην «περπατήσει» επίσης καθόλου ούτε η εξαγγελία για νομοθετική ρύθμιση απαγόρευσης των πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας, είναι επίσης πλέον πολύ μεγάλες λόγω των ισχυρών αντιρρήσεων που σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις εξακολουθούν να εκφράζουν οι δανειστές στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης. Η σχετική ρύθμιση είναι έτοιμη και προβλέπει πλέον κριτήρια ανάλογα με εκείνη του Νόμου Χατζηδάκη που έληξε στο τέλος του 2014, όμως είναι αβέβαιο αν και πότε θα ανάψει το πράσινο φως ώστε να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.
Εκ των πραγμάτων η κυβέρνηση είναι αναγκασμένη να εργαστεί για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του βουνού των 90 δισ. ευρώ κόκκινων και επισφαλών δανείων με τα εργαλεία «των προηγούμενων». Ήτοι:
- με την ενεργοποίηση του Κώδικα Δεοντολογίας της ΤτΕ σε ό,τι αφορά τις ρυθμίσεις που θα κάνουν οι τράπεζες σε καθυστερούμενα στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια νοικοκυρών λαμβάνοντας υπόψη τις «εύλογες δαπάνες διαβίωσης» και τη διάθεση συνεργασίας των δανειοληπτών.
- με τον «νόμο Δένδια» για τα επιχειρηματικά δάνεια όπου πιθανόν υπάρξουν κάποιες «τεχνικές παρεμβάσεις» οι οποίες δεν προσδιορίζονται. Ας σημειωθεί πως ανάμεσα στις πρακτικές που προβλέπονται στον Κώδικα Δεοντολογίας και στο Νόμο Δένδια, περιλαμβάνεται και η ενεργητική διαχείριση των δανείων όπως η πώληση σε funds, τις οποίες στο παρελθόν έχει καταδικάσει η σημερινή κυβέρνηση.
-και με τις αλλαγές που ήδη είχαν αρχίσει να εξετάζονται στον Νόμο Κατσέλη ώστε να ενισχυθούν αφενός οι εξωδικαστικές διαδικασίες και αφετέρου να ξεμπλοκάρουν τα Ειρηνοδικεία από τις 100.000 εκκρεμείς υποθέσεις μέσω της μεταφοράς υποθέσεων σε κεντρικά Ειρηνοδικεία και τον επαναπροσδιορισμό των δικασίμων (φτάνουν ως το 2028!).
Κυβερνητικές πηγές πάντως υποστηρίζουν πως παρότι δεν αναμένονται γρήγορες εξελίξεις και αποφάσεις στο θέμα του φορέα διαχείρισης των κόκκινων δανείων (σ.σ η πρόταση για «Bad Bank» έχει μάλλον απορριφθεί λόγω κόστους), η συζήτηση σε τεχνικό επίπεδο έχει προχωρήσει σημαντικά στο Brussels Group ακόμη και σε επίπεδο αριθμών αναφορικά για το ύψος των δανείων που μπορούν να αναδιαρθρωθούν-διαγραφούν αλλά και αναφορικά με το κόστος αναδιάρθρωσης. Σε κάθε περίπτωση η προετοιμασία του σχεδίου φαίνεται πως θα διαρκέσει πολύ χρόνο καθώς ο πιο αισιόδοξος στόχος της κυβέρνησης σε αυτή τη συγκυρία είναι το θεσμικό πλαίσιο να είναι έτοιμο στο τέλος του έτους και …βλέποντας.
Πηγή:www.capital.gr