Το «δεν αγοράζω» των καταναλωτών και η αναγκαστική προτίμηση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας λόγω της συρρίκνωσης του εισοδήματος έφερε δύο παραδοσιακούς ανταγωνιστές σε κοινή υποχρεωτική ρότα.
Σούπερ μάρκετ και προμηθευτές φαίνεται τον τελευταίο καιρό ότι αντιδρούν στην κατάσταση που διαμορφώνεται στην αγορά με περισσότερες προσφορές και προωθητικές ενέργειες στα ράφια.
Όσο κερδίζουν μερίδια αγοράς τόσο χάνουν σε κερδοφορία κάτι που χτύπησε το καμπανάκι του συναγερμού για αναγκαστικές συνέργειες.
Τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της NielsenIQ δείχνουν ότι περισσότερα από έξι στα δέκα προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι σε προσφορά.
Η μείωση της έντασης των προσφορών το προηγούμενο διάστημα λόγω των ανατιμήσεων που σταδιακά πέρασαν στα ράφια έχει στρέψει στους καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων στο καλάθι έχει αυξηθεί σημαντικά. Το μερίδιό τους φτάνει στο 13,6% σε σχέση με το 2021 και όπως φαίνεται η επιστροφή στην ιδιωτική ετικέτα λόγω της ακρίβειας είναι μια τάση που ήρθε για να μείνει.
«Μαύρα σύννεφα» πάνω από το λιανεμπόριο τροφίμων
Όπως φαίνεται μαύρα σύννεφα έχουν μαζευτεί πάνω από το λιανεμπόριο, ενώ το προηγούμενο διάστημα στην υγειονομική κρίση συσσώρευε κέρδη τώρα πλέον έχει αναστραφεί το κλίμα.
Όπως προκύπτει από Έρευνα Τάσεων στο Λιανεμπόριο FMCG του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), μία στις δύο επιχειρήσεις αναμένει χειρότερο οικονομικό αποτέλεσμα ως προς την κερδοφορία της το 2022, ενώ μόλις 11% καλύτερο.
Πρακτικά, μία στις τέσσερις επιχειρήσεις του κλάδου του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας τροφίμων αναμένει ζημίες το 2022. Μόλις μία στις δύο αναμένει κέρδη, αλλά και από αυτές, οι μισές εταιρείες αναμένουν οριακή αύξηση κάτω του 2%.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου