.

Κυριακή 4 Ιουλίου 2021

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ "ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΙ" ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΙ: ΣΤΟ ΣΦΥΡΙ ΓΙΟΤ ΚΑΙ ΚΑΤΑΜΑΡΑΝ !!!

 


Με την επανεκκίνηση των πλειστηριασμών, το δρόμο για το σφυρί δεν έχουν πάρει μόνο ακίνητα, αλλά και αρκετά ακόμη περιουσιακά στοιχεία. Μεταξύ αυτών και τρία με… θαλασσινό αέρα καθότι αφορούν σκάφη αναψυχής, τα οποία έχουν προγραμματιστεί να βγουν σε ηλεκτρονικό πλειστηριασμό μέσα στο μήνα.

Συγκεκριμένα, τα δύο από αυτά ανήκουν στην κατηγορία των catamaran. Το ένα είναι το “White Pearl”, Νηολογίου Πειραιά, τύπου Lagoon 52. Το σκάφος κατασκευάσθηκε από ενισχυμένο πλαστικό το 2014 από την εταιρεία Construction Navale Bordeaux, έχει μήκος 15,85 μέτρα, πλάτος 8,60 μέτρα και βύθισμα 2,80 μέτρα, ενώ είναι ολικής χωρητικότητας (ΚΟΧ) 64,87 και καθαρής χωρητικότητας (ΚΚΧ) 59,37.



Η πρόωση του επιτυγχάνεται με δύο κύριες πετρελαιοκίνητες μηχανές μάρκας YANMAR 4JH4TCE, με ιπποδύναμη 150 BHP (2X75 HP /3200 RPM). Διαθέτει 7 καμπίνες που βρίσκονται κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Στο κύριο κατάστρωμα υπάρχει το σαλόνι/τραπεζαρία . Ο χώρος διακυβέρνησης βρίσκεται πάνω από το σαλόνι στο κέντρο, σε μία περιοχή ¨ανοικτού σχεδίου¨, στην οποία υπάρχουν τα όργανα και τα μέσα προήγησης του.

Το catamaran “White Pearl” βρίσκεται στην προκυμαία «G» της Μαρίνας Ζέας και βγαίνει στο σφυρί μετά από κατάσχεση που έγινε το 2020. Επισπεύδοντες είναι η εταιρεία “Enjoy Yachts ΝΕΠΑ” και τρεις ιδιώτες κάτοικοι Σαντορίνης. Οφειλέτιδα είναι η εταιρεία «ΓΟΥΑΊΤ ΠΕΡΛ ΝΕΠΑ», που εδρεύει «τυπικά στην Οία της Θήρας, αλλά πραγματικά στον Πειραιά». Ο ηλεκτρονικός πλειστηριασμός για το «λευκό διαμάντι» είναι προγραμματισμένος για τις 21 Ιουλίου και η τιμή πρώτης προσφοράς έχει οριστεί στις 650.000 ευρώ.

Τώρα, όσον αφορά τα βάρη του σκάφους, υπάρχει μία απλή υποθήκη για ποσό 721.500 ευρώ, υπέρ της Eurobank και κατά της εταιρείας «Βερνίκος Κόττερα Α.Ε.», που καταχωρήθηκε στις 11/6/2015. Όπως σημειώνεται στην έκθεση, «η κυριότητα του ανωτέρω πλοίου περιήλθε στην εταιρεία ¨ΓΟΥΑΊΤ ΠΕΡΛ ΝΕΠΑ¨, υπό διαλυτική αίρεση αποπληρωμής τιμήματος συναινούσης της ενυπόθηκης δανείστριας».

Στις 28 Ιουλίου η σειρά του “Deep Blue”




Μία εβδομάδα αργότερα, στις 28 Ιουλίου, έρχεται η σειρά του δεύτερου catamaran. Πρόκειται για το “Deep Blue”, Νηολογίου Πειραιά, που κατασκευάστηκε από ενισχυμένο πλαστικό, το 2015, από την εταιρεία Fountraine Pajot. Είναι τύπου Taiti 80, ολικής χωρητικότητας (ΚΟΧ) 49,39 και καθαρής χωρητικότητας (ΚΚΧ) 18,25 και έχει μήκος 23,75 μέτρα, πλάτος 10,50 μέτρα και βύθισμα 2,60 μέτρα.

Η πρόωση του επιτυγχάνεται με δύο κύριες πετρελαιοκίνητες μηχανές μάρκας YANMAR 4LHA STP, (ιπποδύναμη 2X140 KW/3100 RPM). Ο χώρος διακυβέρνησης βρίσκεται στο κύριο κατάστρωμα, στο κέντρο, σε μία περιοχή ¨ανοικτού σχεδίου¨, στην οποία υπάρχουν τα όργανα και τα μέσα προήγησης του. Ο ηλεκτρονικός πλειστηριασμός γίνεται μετά από κατάσχεση (το 2021) και οφειλέτιδα εταιρεία είναι η εταιρεία «ΝΤΙΠ ΜΠΛΟΥ ΝΕΠΑ» που και αυτή εμφανίζεται «εδρεύουσα τυπικά στην Οία της Θήρας και πραγματικά στον Πειραιά» (στην ίδια διεύθυνση με την προηγούμενη). Και σε αυτή την περίπτωση επισπεύδοντες είναι η εταιρεία “Enjoy Yachts ΝΕΠΑ” καθώς και ένας ιδιώτης κάτοικος Σαντορίνης. Η τιμή πρώτης προσφοράς για το “Deep Blue”, το οποίο βρίσκεται στην προκυμαία της μαρίνας Olympic Marine στο Λαύριο, έχει οριστεί στις 550.000 ευρώ.

Το σκάφος βαρύνεται με μια απλή υποθήκη για ποσό 445.705 ευρώ υπέρ της Eurobank και κατά της εταιρείας «Βερνίκος Κόττερα Α.Ε.» , που καταχωρήθηκε στις 30/6/2015. Όπως σημειώνεται στην έκθεση «η κυριότητα του ανωτέρω πλοίου περιήλθε στην εταιρεία «ΝΤΙΠ ΜΠΛΟΥ ΝΕΠΑ», από την εταιρεία «Βερνίκος Κόττερα Α.Ε.» υπό διαλυτική αίρεση αποπληρωμής τιμήματος συναινούσης της ενυπόθηκης δανείστριας».

Το Proton και το σφυρί από τη μαρίνα Φλοίσβου



Διαφορετική είναι η περίπτωση του yacht “Proton”, που ανήκει στην «Άρτεμις Ναυτιλιακή» και βγαίνει στο σφυρί στις 21 Ιουλίου. Εδώ επισπεύδουσα είναι η Lamda Flisvos Marina, δηλαδή η διαχειρίστρια της μαρίνας Φλοίσβου, όπου και είναι αγκυροβολημένο. Η κατάσχεση έγινε τον Αύγουστο του 2020.

Πρόκειται για θαλαμηγό υπό ελληνική σημαία, κατασκευασμένη το 1992 στο Ναυπηγείο Παντελάκος στο Πέραμα. Είναι από χάλυβα, με μήκος 38,05 μέτρα, εξωτερικό πλάτος 7,90 μέτρα, βύθισμα 3,20 μέτρα και ολικής χωρητικότητας 338 κόρων. Φέρει δύο κύριες μηχανές CUMMINS, 1.100 ίππων εκάστη καθώς και δύο κύριες ηλεκτρογεννήτριες CUMMINS και μία βοηθητική PERKINS.



Το yacht “Proton” έχει γράψει κατά το παρελθόν «ένδοξη καριέρα» ως ενοικιαζόμενο από ξένους και Έλληνες τουρίστες για τις περιοδείες τους στα νησιά, ωστόσο πλέον βρίσκεται σε κατάσταση παρακμής, όπως προκύπτει από την έκθεση εκτίμησης, αλλά και τις παρατηρήσεις του δικαστικού επιμελητή.

«Η γάστρα του πλοίου είναι παραμελημένη και η βαφή έχει σημάδια φθοράς. Το σκάφος δεν έχει υποβληθεί πρόσφατα σε καμία εργασία συντήρησης της βαφής του. Τα εξωτερικά καταστρώματα είναι καλυμμένα με ξύλινη επένδυση (teak deck) και έχουν υποστεί έντονες και εκτεταμένες φθορές. Οι εργάτες της άγκυρας, οι δέστρες, η κουπαστή κλπ βρίσκονται σε γενικά μέτρια κατάσταση και οξειδωμένοι», όπως αναφέρεται.

Ο δικαστικός επιμελητής διαπιστώνει ότι «το πλοίο παρουσιάζει διάχυτη την εικόνα εγκατάλειψης». Ειδικότερα, κατά την έκθεση, η κουζίνα είναι εξοπλισμένη μόνο με ηλεκτρικές συσκευές (δε γίνεται χρήση φιαλών υγραερίου), ενώ ο χώρος αναψυχής του πληρώματος (crew mess room) περιλαμβάνει μια τηλεόραση και οι βοηθητικοί χώροι δίπλα στην κουζίνα είναι εξοπλισμένοι με πλυντήρια ρούχων και ψυγεία. Οι συγκεκριμένοι χώροι βρέθηκαν σε μέτρια κατάσταση. Σε παρόμοια κατάσταση βρίσκονται και οι καμπίνες του πληρώματος. Επίσης το σκάφος είναι εξοπλισμένο με μία βοηθητική λέμβο (tender) χρώματος λευκού που φέρει εμφανή σημάδια φθοράς. Η γενική κατάσταση του πλοίου χαρακτηρίζεται μέτρια.

Με βάση όλα αυτά και το συμπέρασμα της έκθεσης εκτίμησης η τιμή πρώτης προσφοράς για το “Proton”, το οποίο σήμερα «δεν έχει πλήρωμα, ούτε πλοιαρχείται», έχει οριστεί στις 600.000 ευρώ.

ΠΗΓΗ
newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates