Η οργανωμένη, συλλογική προσφυγή στην Δικαιοσύνη, με την υποστήριξη μιας εξειδικευμένης Επιστημονικής Ομάδας Νομικών, Δικηγόρων, Οικονομολόγων, Λογιστών, Πραγματογνωμόνων, Δικαστικών Επιμελητών, Μαθηματικών, Αναλογιστών, Τραπεζικών Διαμεσολαβητών & Τραπεζικών Στελεχών, είναι σήμερα το μοναδικό όπλο αποτελεσματικής άμυνας των Δανειοληπτών, κόντρα στην αυθαιρεσία του τραπεζικού συστήματος. Και, η ΥΠΕΡΒΑΣΗ, έκανε αυτή την πολυτέλεια των τραπεζών και των λίγων προνομιούχων, πράξη για τους πολλούς Δανειολήπτες !!!
ΚΛΙΚ ΕΔΩ :
http://www.kinima-ypervasi.gr/2016/10/blog-post_49.html
ΚΛΙΚ ΕΔΩ :
http://www.kinima-ypervasi.gr/2016/10/blog-post_49.html
Μπορεί μέχρι πρότινος ο νέος πτωχευτικός νόμος και οι πλειστηριασμοί να πρωταγωνιστούσαν στην ατζέντα των Θεσμών για την πρόοδο των μεταρρυθμίσεων στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα, στις συζητήσεις για την 10η μεταμνημονιακή αξιολόγηση της χώρας, όμως, την σκυτάλη παίρνουν τα νέα κόκκινα δάνεια του Covid-19 και το ΤΧΣ.
Αυτό προκύπτει από τη σημερινή(σ.σ. χθεσινή) συνάντηση της ελληνικής πλευράς με τους Θεσμούς, η οποία έληξε με μια απλή θετική αναφορά στην πορεία υλοποίησης του νέου πτωχευτικού νόμου και στην πλήρη εφαρμογή του από την 1η Ιουνίου (χωρίς καν να τεθεί το θέμα του φορέα απόκτησης ακινήτων, του οποίου η σύσταση προφανώς θα καθυστερήσει), όπως επίσης και στην επανέναρξη των πλειστηριασμών όπως ακριβώς έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση (το «πάγωμα» των πλειστηριασμών παραμένει μέχρι τις 13 Μαΐου για όλους τους οφειλέτες και μέχρι τις 31 Μαΐου για τους οφειλέτες που πλήττονται από τον κορονοϊό).
Τα καινούργια στις συζητήσεις με τους Θεσμούς είχαν να κάνουν με δύο σημεία:
α) Την πορεία μείωσης των κόκκινων δανείων και την αντιμετώπιση των νέων NPLs από την πανδημική κρίση. Οι Θεσμοί ρώτησαν καταρχάς για το πώς θα προχωρήσει το ξεκαθάρισμα των τραπεζικών ισολογισμών από τα υφιστάμενα κόκκινα δάνεια, λαμβάνοντας την απάντηση ότι ήδη έχει υπογραφεί η υπουργική απόφαση για την παράταση του σχήματος του «Ηρακλή» και προχωρεί η κατάρτιση του εφαρμοστικού νόμου για να ψηφιστεί από την Βουλή τον ερχόμενο μήνα. Στο πλαίσιο της κατάρτισης του νόμου θα συζητηθούν με τις τράπεζες και τις εταιρείες διαχείρισης νομοτεχνικές βελτιώσεις, στο μέτρο που αυτές κινούνται εντός κανόνων της Κομισιόν, και το σχετικό νομοσχέδιο θα συζητηθεί με τους Θεσμούς πριν κατατεθεί στη Βουλή.
Οι εκπρόσωποι των Θεσμών ρώτησαν για το εκτιμώμενο ύψος των νέων NPLs της πανδημικής κρίσης. Όπως ενημερώθηκαν, βάσει των εκτιμήσεων των τραπεζών αυτά θα κινηθούν στα 4 – 5 δισ. ευρώ και θα μπορούν να αντιμετωπιστούν πλήρως από το σχήμα του «Ηρακλή ΙΙ», το οποίο μπορεί να σηκώσει τιτλοποιήσεις μη εξυπηρετούμενων δανείων έως 35 δισ. ευρώ.
Όπως αναφέρθηκε στους Θεσμούς, σε κάθε περίπτωση, και οι τέσσερις συστημικές τράπεζες θα έχουν επιτύχει μονοψήφιο δείκτη NPE/NPL, ο οποίος θα συγκλίνει με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, μέχρι τα τέλη του 2022.
Στο πλαίσιο της συζήτησης για την αντιμετώπιση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, οι Θεσμοί έθεσαν και το ζήτημα του αναβαλλόμενου φόρου. Όπως ενημερώθηκαν, ο αναβαλλόμενος φόρος των τραπεζών δεν δημιουργεί ζήτημα στις τράπεζες διότι:
- Ως πρώτο ανάχωμα λειτουργούν το hive – down (εταιρικός μετασχηματισμός) που έχουν κάνει οι τράπεζες (οι τρεις από τις τέσσερις)
- Οι τράπεζες προχωρούν σε επιπλέον κινήσεις για την εξοικονόμηση κεφαλαίων προκειμένου να έχουν αναπλήρωση των κεφαλαίων που θα καταναλώσουν για τη δραστική μείωση των NPLs, και
- Σε κάθε περίπτωση, θα έχουν μονοψήφιο δείκτη μη εξυπηρετούμενων δανείων (ορισμένες ήδη από φέτος) και αυτό αίρει την απειλή ενεργοποίησης του DTC.
β) Το μέλλον του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του insider.gr, οι Θεσμοί έθεσαν στην ελληνική πλευρά το ζήτημα του σχεδιασμού της επόμενης μέρας για το ΤΧΣ, προαναγγέλλοντας το άνοιγμα ενός γύρου διαπραγματεύσεων με καταληκτική ημερομηνία το φθινόπωρο προκειμένου να βρεθούν λύσεις για το ποιος θα είναι εφεξής ο ρόλος του Ταμείου και κυρίως ποια θα είναι η στρατηγική εξόδου του από τις ελληνικές τράπεζες.
Οι Θεσμοί ζήτησαν ένα πολύ πιο αποδοτικό σχήμα για τη διοίκηση και τη λειτουργία του ΤΧΣ, κάτι στο οποίο συμφώνησε η ελληνική πλευρά, επιβεβαιώνοντας ότι στόχος είναι η ανεξαρτησία, η επάρκεια και η ενίσχυση της εταιρικής διακυβέρνησης του Ταμείου, στο πλαίσιο πάντα της διασφάλισης των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου