H κυβέρνηση θέλει σώνει και καλά να προχωρήσει στην εφαρμογή του πτωχευτικού νόμου από τις αρχές Μαρτίου, έστω και οι νομικές δυνατότητες που προσφέρονται από το κοινοτικό δίκαιο παρέχουν τη δυνατότητα είτε για πλήρη αναστολή του , είτε στην χειρότερη των περιπτώσεων για την εφαρμογή από τα μέσα Ιουλίου του 2022.
Τα αποκαλυπτήρια των κυβερνητικών προθέσεων που με πρόσχημα τις δήθεν πιέσεις από τις Βρυξέλες σχεδιάζει να οδηγήσει στην υφαρπαγή από τα λεγόμενα funds πρώτων κατοικιών αλλά και της περιουσίας εκατοντάδων χιλιάδων οικογενειών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων περιέχονται σε δύο τελευταίες ανακοινώσει της ΓΣΕΒΕΕ.
Σε μια περίοδο που απειλούνται με λουκέτα 3 στις 10 επιχειρήσεις η κυβέρνηση , όχι μόνο δεν λαμβάνει οποιοδήποτε μέτρο για την προστασία τους αλλά τις οδηγεί μια ώρα αρχύτερα στον αφανισμό , μέσω της επιμονής της για άμεση εφαρμογή του νέου πτωχευτικού νόμου.
Η δίμηνη αναστολή της εφαρμογής των διατάξεων του νέου νόμου είναι μόνο για τα «μάτια του κόσμου» Αυτό ομολογείται στην ίδια την Αιτιολογική Έκθεση της υπουργικής τροπολογίας και συγκεκριμένα στη σελ.24 αναφέρεται ότι « ..λόγω της έξαρσης της πανδημίας κατέστη ιδιαιτέρως δυσχερής η προσκόμιση εγγράφων από τον πολίτη προς τους χρηματοδοτικούς φορείς και η επίτευξη συμφωνίας ρύθμισης του δανείου» και ότι «η παράταση είναι μέτρο εθνικά αναπτυξιακό, καθώς παρέχει στήριξη στους επιχειρηματίες, ώστε αυτοί να μπορέσουν να ορθοποδήσουν».
Το ερώτημα που τίθεται από την ΓΣΕΒΕΕ είναι ποιο από αυτά τα δεδομένα θα έχει βελτιωθεί έως την 1 Μαρτίου 2021, που μετατίθεται η έναρξη εφαρμογής; « Κανένα, βεβαίως», είναι η απάντηση της Συνομοσπονδίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που προσθέτει «Αντίθετα, επιδείνωση θα έχει υπάρξει. Συνεπώς, η μόνη ρεαλιστική και σύμφωνη με την Οδηγία Ε.Ε. 1023/20.6.2019 ημερομηνία έναρξης είναι καταρχήν η 17 Ιουλίου 2021, όπως αναλυτικά περιγράφουμε στο αίτημα μας για αναστολή του Πτωχευτικού νόμου, που δημοσιοποιήσαμε την 12η Νοεμβρίου 2020» .
Η συγκεκριμένη Κοινοτική Οδηγία έχει μεγάλο ενδιαφέρον . Διότι στο
στο άρ. 31, παρ. 1 προβλέπεται ότι τα κράτη μέλη έχουν υπό κανονικές κι όχι έκτακτες συνθήκες καταληκτική ημερομηνία έναρξης εφαρμογής του νόμου μεταφοράς της στο εθνικό δίκαιο τους την 17η Ιουλίου 2021.Στη δε παρ. 2 προβλέπει ακόμη και δικαίωμα ετήσιας παράτασης, ως τις 17 Ιουλίου 2022: «για τα κράτη μέλη που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες κατά την εφαρμογή της».
Απορίας άξιο είναι το γεγονός , ότι το «εργαλείο» αυτό που προσφέρει η Κοινοτική νομοθεσία αξιοποιείται από την κυβέρνηση . Το συμπέρασμα είναι δεδομένο : Δεν θέλουν να το χρησιμοποιήσουν για να βάλουν λουκέτο σε όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις μπορούν , προς όφελος των μεγάλων εταιριών με εκτεταμένα δίκτυα και κάθετη οργάνωση παροχής υπηρεσιών.
Ο τρόπος που εφαρμόζεται το δεύτερο lockdown , αποκαλύπτει το πλήρες σχέδιο της κυβέρνησης: Για να αγοράσεις κανείς μια …τοστιέρα ή ένα τηγάνι πρέπει να τα παραγγείλει από μεγάλη αλυσίδα , γιατί τα μαγαζάκια της γειτονιάς , κρίνονται … ύποπτα για την μετάδοση της πανδημίας !
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου