ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: "ΧΑΘΗΚΑΝ"...276 ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΓΚΑΡΑΖ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ !!!
Διαγράφει οχήματα και... αμαρτίες ο Δήμος Αθηναίων
Η απίθανη ιστορία με τα 473 «εξαφανισμένα» τροχοφόρα που εξετάζεται από τις εισαγγελικές αρχές ● Πώς τα ταμεία του δήμου συνέχιζαν να πληρώνουν επί χρόνια τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα για οχήματα που δεν... υπήρχαν! ● Πώς αξιοποιούν τώρα τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις για να τα διαγράψουν από τα μητρώα τους.
Σε διαγραφές χαμένων οχημάτων και… παλιών αμαρτιών προχωρά ο Δήμος Αθηναίων, αξιοποιώντας πρόσφατες κυβερνητικές διατάξεις. Μια υπόθεση που αφορά την απώλεια συνολικά 473 οχημάτων από τα γκαράζ του δήμου και για την οποία έχει διενεργηθεί Ενορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ), αλλά κι έχουν ενημερωθεί Εθνική Αρχή Διαφάνειας και εισαγγελικές αρχές, οδηγείται στο αρχείο με απόφαση που καλείται να πάρει σήμερα η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου.
Η υπόθεση ξεκίνησε το 2011. Με την αλλαγή δημοτικής αρχής μετά τις εκλογές του 2010, διαπιστώνεται ότι έχει… κάνει φτερά ένα πλήθος οχημάτων, από απορριμματοφόρα έως και βέσπες. Δεν διευκρινίστηκε ποτέ πού πήγαν, ωστόσο ο Δήμος συνέχισε να καταβάλλει επί συναπτά έτη τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα για τα εξαφανισμένα οχήματα, που συνοπτικά –σύμφωνα με τα στοιχεία των αρμόδιων υπηρεσιών– είναι:
■ 101 φορτηγά και απορριμματοφόρα (μάρκας Volvo, Scania, Mitsubishi, Piaggio, Steyr κ.ά.),
■ 284 δίκυκλα (Piaggio, Honda, Yamaha),
■ 63 σάρωθρα (Iveco, Bieffebi, Applied Sweepers κ.ά.),
■ 13 τρίτροχα (Piaggio),
■ 11 τρίκυκλα φορτηγά (Piaggio),
■ 1 επιβατικό αυτοκίνητο (Fiat).
Τα οχήματα αγοράστηκαν με χρήματα των δημοτών σε περιόδους ευμάρειας προκειμένου να προστεθούν στον μηχανοκίνητο δημοτικό εξοπλισμό ως υπηρεσιακά οχήματα ή οχήματα έργου. Τα περισσότερα δίκυκλα έχουν ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας εντός της δεκαετίας του 1980, ενώ τα περισσότερα φορτηγά και απορριμματοφόρα πήραν άδεια κυκλοφορίας από την δεκαετία του 1990 έως και το έτος 2007.
Ολα πάντως πρωτοκυκλοφόρησαν «πριν από το 2010», διευκρινίζουν τα αρμόδια δημοτικά στελέχη. Ως προς το πώς χάθηκαν, δεν δίνεται σαφής απάντηση από τα εισηγητικά έγγραφα που θα εξετάσει η Οικονομική Επιτροπή:
● Αναφέρονται αόριστες «πληροφορίες για παλαιότερα έτη» στη διάρκεια των οποίων «δίνονταν οχήματα σε διάφορους Δήμους της χώρας “διά λόγου” χωρίς να υπάρχουν έγγραφα που να το πιστοποιούν».
● Γίνεται λόγος για παλαιότερες αποσύρσεις οχημάτων «χωρίς να έχουν βρεθεί τα αντίστοιχα έγγραφα». «Προφανώς θα έχουν τοποθετηθεί σε φακέλους που έχουν χαθεί ή καταστραφεί», ισχυρίζεται η εισήγηση.
● Αγνοούνται για «κάποια οχήματα» στοιχεία «που να προσδιορίζουν σε ποιο χώρο και ποιο χρόνο έχουν χαθεί».
Το σίγουρο είναι ότι χωρίς να υπάρχουν στοιχεία «που μπορούν να δικαιολογήσουν ή μη την ύπαρξή τους», ο δήμος συνέχιζε να καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας αλλά και ασφάλιστρα, «διότι η ιδιοκτησία τους ήταν στον Δήμο Αθηναίων και [σε] οποιαδήποτε εμπλοκή τους σε ατύχημα ο Δήμος θα είχε την ευθύνη για τυχόν μη ασφάλισή τους». Ουδεμία αναφορά υπάρχει στην εισήγηση για το συνολικό κόστος.
Πόρισμα στον εισαγγελέα
Ολα τα στοιχεία διαβιβάστηκαν τον περασμένο Γενάρη στον γενικό γραμματέα του Δήμου. Εδωσε εντολή να μην πληρωθούν τα τέλη κυκλοφορίας για το 2020 και διαβίβασε τα στοιχεία στην Εθνική Αρχική Διαφάνειας και στη διεύθυνση ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου, προκειμένου να προχωρήσει ΕΔΕ. Ελήφθησαν 30 καταθέσεις «από τα πρόσωπα που διαχειρίστηκαν το στόλο του Δήμου την τελευταία δεκαπενταετία». Συντάχθηκε πόρισμα και εστάλη στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών στις 20 Οκτωβρίου.
Σήμερα, προκειμένου ο Δήμος να σταματήσει οριστικά να δαπανά χρήματα για εξαφανισμένα οχήματα, η Οικονομική Επιτροπή καλείται να αποφασίσει τη διαγραφή των 473 οχημάτων από τα Μητρώα Αδειών του Δήμου. Αυτό είναι πλέον εφικτό, σύμφωνα με τη δημοτική αρχή και τις δημοτικές υπηρεσίες, με βάση πρόσφατη κυβερνητική διάταξη (ν. 4735/2020, άρθρο 50) που προβλέπει αντίστοιχες διαγραφές, εφόσον τα δημοτικά οχήματα έχουν «ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν την 1η.1.2010».
Αν και η συγκεκριμένη πρόβλεψη περιλαμβάνει και τα 473 οχήματα, εγείρεται το ερώτημα πόσα εμπίπτουν σε περαιτέρω προϋποθέσεις της διάταξης, η οποία μιλά για οχήματα που «έχουν δοθεί για καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση», ενώ στις εισηγήσεις της η δημοτική αρχή μιλά για διαγραφές οχημάτων «λόγω παλαιότητας». Ως γνωστόν, ο ίδιος νόμος περιλαμβάνει και την τροπολογία (άρθρο 67) του βουλευτή της Ν.Δ. (και πρώην δημάρχου Αθηναίων) Νικήτα Κακλαμάνη, που αμνήστευσε αξιόποινες πράξεις αιρετών και υπαλλήλων του Δήμου Αθηναίων.
Νομιμοποίηση δαπανών
Στο ίδιο πνεύμα και το άρθρο 50. Μετά την προ ενός μήνα ψήφισή του «θεωρούνται νόμιμες και κανονικές» δαπάνες πάσης φύσεως που έγιναν μέχρι τις 30 Ιουνίου 2020 και επιβάρυναν δημοτικούς προϋπολογισμούς για τη συντήρηση και την κυκλοφορία οχημάτων, όπως των παραπάνω.
Με «δεδομένη την επίδραση που ασκεί η διάταξη στην ποινική αξιολόγηση των πράξεων που διαπιστώνονται στο πόρισμα [της ΕΔΕ που διατάχθηκε] αναφορικά με τη διαχείριση του στόλου», ο Δήμος Αθηναίων –όπως αναφέρεται στα σχετικά με την υπόθεση έγγραφα– ενημέρωσε στις 30 Οκτωβρίου την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών ότι «θα ακολουθήσει και επόμενη αποστολή σχετικού πορίσματος»...
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου